Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

En doe je dan ook een 'bommetje' in het zwembad op het einde van de vakantie ?
    Bestaan nochtans makkelijke manieren om af te vallen. Geen boterhammen of aardappelen, enkel groenten fruit vlees en vis eieren allemaal in massale hoeveelheden, zoveel als je wil Probleem is dat er in veel dingen suiker zit zonder dat je het weet
    Ik heb vooral problemen met de hoeveelheden die ik eet,
    in combinatie met graag fastfood en vaak op onregelmatige uren eten...

Hoe vaak ik er ook in slaag 15 kilo achter me te laten, er komt er nadien altijd 16 bij.

Dokter zegt dat dat is omdat ik weliswaar karakter heb voor even en kan diëten, maar niet overtuigd genoeg ben om m’n levensstijl helemaal om te gooien.

Wat dat bommetje betreft: minstens 1 keer per reis -
    de voorwaarde is dat m’n vrouw in het zwembad zit dan. Ze wil nooit haar haar nat en ik maak er dan uiteraard een sport van zo veel mogelijk water over haar te krijgen
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De vergelijking met Zweden die hierboven continu gemaakt wordt, staat op zeer losse poten. Met Stockholm kun je gaan vergelijken, en daar is het niet goed. De bevolkingsdichtheid is een enorm bepalende factor. België met Zweden vergelijken gaat niet echt op.

Comment

• In Stockholm gaat het net wel goed. Groepimmuniteit zou kunnen tegen juni. Komt er een tweede golf, dan zullen wij weer onze doden tellen en in Stockholm zal het veel minder zijn dan.

Comment

• Nogmaals dan maar :
          De Zweedse reactie op de komst van het gevaarlijke Covid-19 deed heel wat wenkbrauwen fronsen: terwijl heel Europa in lockdown ging, konden de Zweden nog steeds op restaurant en café gaan. Inmiddels is de Zweedse dodentol met 3.175 overlijdens drie keer zo hoog als buurlanden Noorwegen (218), Denemarken (522) en Finland (260) samengeteld.

Comment

• Jaja, akkoord. En:

1) misschien ‘accepteren’ ze dat wel in ruil voor een niet-gesloten economie. Ook in Zweden enorm veel ouderen.
            2) tel de doden op het einde, vooral als de gevreesde tweede golf zou komen. We zouden versteld kunnen staan.

Comment

• Maar daarmee, de vergelijking gaat niet echt op. Als we er vanuit zouden gaan dat op een Zweede manier het hier in België "slechts" driemaal zoveel zou zijn, dan was de capaciteit in de ziekenhuizen ruim overstegen en waren er nog veel meer doden gevallen gewoon puur door de chaos en door andere oorzaken.

Daarnaast, door de bevolkingsdichtheid is het onwaarschijnlijk dat het dan "slechts" een factor 3 meer zou zijn hier in Belgïe.

Comment

• slechts11% van de bevolking staat niet achter de aanpak rekening houdend met de gevolgen zowel medisch als economisch

wat gaan buitenlandse media die hun dure aanpak moeten verdedigen van de overheid daar commentaar op geven

het hoefde niet op z'n zweeds, maar wel op z'n nl's

Comment

• Gisteren naar een pand gaan zien in een zijstraat van de handelstraat in Antwerpen. Daar was corona een verhaal/verzinsel

Allen op elkaar gepropt, restaurants en winkels gewoon open. Daar is dan een groot politiekantoor en geen enkele agent op straat
                  BMW X5 45e

Comment

• Tzal geen normale zomer zijn dixiet Wilmes... Had ik ook al door.

En bij de kapper een mondmasker? Hoe kan die dan je haar doen?
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Gisteren naar een pand gaan zien in een zijstraat van de handelstraat in Antwerpen. Daar was corona een verhaal/verzinsel

Allen op elkaar gepropt, restaurants en winkels gewoon open. Daar is dan een groot politiekantoor en geen enkele agent op straat
                      Tja, zo besef je dan ook weer dat dit nog lang zou kunnen duren, hopelijk niet natuurlijk maar het idiotengehalte ligt hoog tegenwoordig
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                        Tzal geen normale zomer zijn dixiet Wilmes... Had ik ook al door.

En bij de kapper een mondmasker? Hoe kan die dan je haar doen?
                        Gisteren op Duitse TV gezien, gaat perfect.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Gisteren op Duitse TV gezien, gaat perfect.

Ik heb dinsdag een afspraak bij mijn barbier, gaat lachen worden met dat mondmasker .

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ik heb dinsdag een afspraak bij mijn barbier, gaat lachen worden met dat mondmasker .
                            Best niet teveel in de spiegel kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              het hoefde niet op z'n zweeds, maar wel op z'n nl's
                              Wat is het verschil tussen BE en NL? Dat de winkels open bleven? En kinderen nog mochten gaan voetballen?
                              Is dat het grote verschil?
                              Het is niet omdat de winkels open zijn, dat de mensen gaan winkelen. Velen zouden enkel voor noodzakelijke aankopen de deur uitkomen en de rest nog even uitstellen.
                              Dus de winkels zouden nog steeds grote verliezen lijden.
                              In Zweden heeft de economie ook een grote klap gekregen hoor.

Comment

• De coronacrisis treft de Vlaamse zelfstandigen keihard. Anders dan bij Brussels Airlines krijgen de slachtoffers meteen een gezicht. Taxibaas Roger (69) uit Ieper, die na Thomas Cook deze nieuwe klap niet meer te boven komt. Beno (49) uit Gent, die na 30 jaar haar kledingwinkel opgeeft. Of Peter (52) van telefoonwinkels Colba uit Wetteren, die na 32 jaar niet langer kan wedijveren met de onlinewinkels.

En er gaan er nog veel volgen vrees ik. Dit is het échte drama aan corona, de paar jonge mensen die sterven zijn ook een drama, maar een zieke 82-jarige die nu 6 maanden vroeger sterft in een rusthuis... hmm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  https://m.hln.be/in-de-buurt/genekt-...erkt~a062ae54/

En er gaan er nog veel volgen vrees ik. Dit is het échte drama aan corona, de paar jonge mensen die sterven zijn ook een drama, maar een zieke 82-jarige die nu 6 maanden vroeger sterft in een rusthuis... hmm.
                                  Soms vraag ik me toch echt af of sommigen nog even goed lezen wat ze gaan posten voordat ze op enter drukken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Soms vraag ik me toch echt af of sommigen nog even goed lezen wat ze gaan posten voordat ze op enter drukken...
                                    Ja, absoluut (al was het maar om irritante autocorrects en fouten uit mijn posts te halen).

Kijk, als mijn ma hieraan sterft aan eind de 50 is dit erg. Als mijn kinderen of mijn vrouw sterven ook. Maar stel dat we deze crisis nu twee jaar eerder hadden, en m’n grootmoeder langs moeders kant leefde nog, had dat dan echt - en nu moet ik me voorzichtig uitdrukken - zo een wereldschokkend feit geweest mocht zij hieraan sterven?

Neen, voor mij. Gestorven op 78, maar slecht functionerende nieren, haar man 5 jaar eerder verloren, en dement as fuck (1 op de 2 keer herkende ze me op het einde niet meer, en de keren dacht ze me herkende vroeg ze 9 keer op 15 minuten hetzelfde). Had Corona haar te pakken in het WZC, dan was ze allicht een halfjaar, jaar,... eerder gestorven. Is dat leuk? Nooit. Moeten we de hele wereld op pauze zetten om haar die extra, niet kwalitatieve levensjaren te geven? Hmm.

85 tot 90 procent van de mensen die we nu proberen redden zijn (zeer) oud, en hebben een of meerdere ziekten/zwakheden.

Ik ben het EENS met de lockdown omdat je anders kan voorhebben dat ziekenhuizen té vol komen te liggen waardoor je perfect gezonde mensen niet de zorg kan geven die ze verdienen. Ons land heeft daar goed gehandeld, al had men achteraf gezien (iets, niet veel) lakser mogen zijn (IC op z’n max was 58%).
                                    Ik ben het niet eens met heel de wereld stilleggen om (zeer) oude mensen met een ziekte 6 maanden langer te laten leven (levenskwaliteit?).

Ik kan het artikel niet meer vinden, maar er was een viroloog die zei dat een pandemie zoals nu, met een oversterfte, quasi altijd gevolgd wordt door een periode van ondersterfte. Met andere woorden, er sterven heel wat mensen die sowieso binnen de 1 of 2 jaar gestorven waren aan iets anders.

Bekijk gewoon da tabellen en laat je niet leiden door de media die uiteraard clicks wil en het verhaal van die ene baby of gezonde sterke man uitvergroot.

Dit is een mening waar ik 100% achter sta. Het is dus écht niet nodig me een beschamend gevoel proberen aan te praten, dat helpt toch niet.

Comment

Dit is een mening waar ik 100% achter sta. Het is dus écht niet nodig me een beschamend gevoel proberen aan te praten, dat helpt toch niet.
                                      Duidelijk.

Comment

Ja, absoluut (al was het maar om irritante autocorrects en fouten uit mijn posts te halen).

Kijk, als mijn ma hieraan sterft aan eind de 50 is dit erg. Als mijn kinderen of mijn vrouw sterven ook. Maar stel dat we deze crisis nu twee jaar eerder hadden, en m’n grootmoeder langs moeders kant leefde nog, had dat dan echt - en nu moet ik me voorzichtig uitdrukken - zo een wereldschokkend feit geweest mocht zij hieraan sterven?

Neen, voor mij. Gestorven op 78, maar slecht functionerende nieren, haar man 5 jaar eerder verloren, en dement as fuck (1 op de 2 keer herkende ze me op het einde niet meer, en de keren dacht ze me herkende vroeg ze 9 keer op 15 minuten hetzelfde). Had Corona haar te pakken in het WZC, dan was ze allicht een halfjaar, jaar,... eerder gestorven. Is dat leuk? Nooit. Moeten we de hele wereld op pauze zetten om haar die extra, niet kwalitatieve levensjaren te geven? Hmm.

85 tot 90 procent van de mensen die we nu proberen redden zijn (zeer) oud, en hebben een of meerdere ziekten/zwakheden.

Ik ben het EENS met de lockdown omdat je anders kan voorhebben dat ziekenhuizen té vol komen te liggen waardoor je perfect gezonde mensen niet de zorg kan geven die ze verdienen. Ons land heeft daar goed gehandeld, al had men achteraf gezien (iets, niet veel) lakser mogen zijn (IC op z’n max was 58%).
                                        Ik ben het niet eens met heel de wereld stilleggen om (zeer) oude mensen met een ziekte 6 maanden langer te laten leven (levenskwaliteit?).

Ik kan het artikel niet meer vinden, maar er was een viroloog die zei dat een pandemie zoals nu, met een oversterfte, quasi altijd gevolgd wordt door een periode van ondersterfte. Met andere woorden, er sterven heel wat mensen die sowieso binnen de 1 of 2 jaar gestorven waren aan iets anders.

Bekijk gewoon da tabellen en laat je niet leiden door de media die uiteraard clicks wil en het verhaal van die ene baby of gezonde sterke man uitvergroot.

prachtig verwoord !!
                                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

Om de tol van de corona-epidemie goed in te schat­ten, telt niet alleen het aantal doden. Belangrijker is de vraag hoe­­veel levensjaren verloren gaan. En dat blijken er meer te zijn dan vaak wordt aangenomen.

Nieuwe studie toont aan: Covid-19-dode verliest gemiddeld niet 2 maar meer dan 10 levensjaren
                                          Sta je dan nog 100% achter je mening?

Comment

Working...
                                          X