Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ben tegen niemand he jocar, alleen tegen een onbetaalbaar systeem

het is makkelijk sociaal voelend te zijn, en geen rekening moeten houden met wie alles gaat betalen

ik wil uiteindelijk hetzelfde maar als jullie, maar deze jan modaal beseft mss meer als die andere dat er niet zoals bestaat als manna uit de hemel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ik ben tegen niemand he jocar, alleen tegen een onbetaalbaar systeem

het is makkelijk sociaal voelend te zijn, en geen rekening moeten houden met wie alles gaat betalen

ik wil uiteindelijk hetzelfde maar als jullie, maar deze jan modaal beseft mss meer als die andere dat er niet zoals bestaat als manna uit de hemel
      Ik ben dan veel positiever ingesteld.

Het is geen onbetaalbaar systeem. Men durft gewoon het geld niet te halen waar het zit. Daarnaast is op dit moment "helikopter-geld" zelfs een van de best mogelijke beleidsvormen. Goedkoper en effectiever dan het beleid van Quantative Easing dat de ECB al jaren tracht te voeren.

Enige moeilijkheid voor België/Vlaanderen, is dat dit beleid vanuit Europa moet uitgezet worden, anders is dit niet mogelijk.

Comment

• ik versta dat je positiever bent, deels logisch ook als je niet in een hoek zit waar klappen vallen

inflatie heeft lange tijd geholpen om pensioenen betaalbaar te houden, maar nu gaat dat ook niet op als een substantieel deel tegelijk gaat en je met een index zit zoals in belgie

Comment

ik versta dat je positiever bent, deels logisch ook als je niet in een hoek zit waar klappen vallen

inflatie heeft lange tijd geholpen om pensioenen betaalbaar te houden, maar nu gaat dat ook niet op als een substantieel deel tegelijk gaat en je met een index zit zoals in belgie
          Wie zegt dat ik niet in die hoek zit? Dat weten we nog niet he, we weten niet waar de klappen gaan vallen. Dat hangt van het beleid af. Ik ben positief in de zin van : Ik ben er van overtuigd dat het goed KAN gaan. Waar ik veel minder positief in ben, is de politieke moed en inzicht om het ook effectief aan te pakken. Op dat vlak ben ik eerder negatief. Veel te veel klanken van "business as usual" na corona. Dat is juist wat we niet willen. Het ging voor corona al niet goed met de economie, vooruitzichten van de economie en op socio-economisch vlak. Dus neen, dat is niet waar we terug naar toe moeten.

Comment

ik ben tegen niemand he jocar, alleen tegen een onbetaalbaar systeem

'Je moet de problemen pas oplossen als ze zich stellen'. Een quote van supergraaier JL Dehaene, als ik mij niet vergis toch 1 van uw favo politici.

Op dit moment gaan mensenlevens voor, wat het ook moge kosten. En als iedereen zich aan de regels houdt gaat die crisis heel wat sneller voorbij zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• denk dat deze crisis net de aanzet tot besef gaat zijn meer dan ooit, dat business as usual het best is wat ons kan overkomen

maar zolang men het mensenleven van het individu op de eerste plaats zet - ten allen koste, zal er nog geen sprake van zijn en het zal het ook niet meer worden, de toekomst is onzeker maar die gaat niet rozer zijn

meningen mogen verschillen, ik hou ervan

Comment

denk dat deze crisis net de aanzet tot besef gaat zijn meer dan ooit, dat business as usual het best is wat ons kan overkomen

maar zolang men het mensenleven van het individu op de eerste plaats zet - ten allen koste, zal er nog geen sprake van zijn en het zal het ook niet meer worden, de toekomst is onzeker maar die gaat niet rozer zijn

meningen mogen verschillen, ik hou ervan
                Business as usual is economie voorrang op eender wat van mensenlevens. Dat is de trend die er is.

Dat er een balans nodig is, en dat het leven van één persoon niet voor moet gaan op de gehele economie, daar ga ik volledig mee akkoord. Maar "de economie" is waardeloos. Als je gewoon naar BBP gaat kijken, als dit stijgt of daalt, dat zegt "an sich" niets. Het is de verdeling van deze rijkdom die het belangrijkste is. Dat de superrijken een paar miljard meer of minder hebben. Een jacht en wat ferrari's meer of minder hebben. Dat maakt echt niet uit.

Ik zeg niet dat we full-on communist moeten gaan en alles gaan herverdelen he, absoluut niet. En het klinkt afgezaagd en weet ik veel wat. Maar de 0.1% zit op ne belachelijke grote hoop geld. Ook dit is misschien wat simplistisch, maar wel exemplarisch voor wat er momenteel mis is :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Business as usual is economie voorrang op eender wat van mensenlevens. Dat is de trend die er is.
                  Dat gaat er bij mij echt niet in hé, onbegrijpelijk!

Sommigen gaan dat blijkbaar pas beseffen op hun sterfbed of als ze echt ziek worden
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Phate meer als de meute oproepen niet meer, of minder te kopen bij die ketens kun je niet

maar diezelfde meute en wijzelf denken aan onze eigen portefeuille en zoeken ook cntenu waar het goedkoper kan, iets kompleet eerlijks is vaak (veel) duurder en iedereen wil nogal veel waar voor zijn geld

hou op met: ga het geld halen bij de rijken ! te roepen, dat lukt u niet of mss 1 keer, reken daar niet op...zaaien naar uw eigen zak en belgen voor de belgen zo je wil

Comment

ge hebt nu uw comment op hln gegeven

maar de essentie laat je links liggen...wat als toekomstige generatie vertikt van op te draaien voor de door ons en voorgaanden, aangegane schulden...omdat ze het niet meer willen (of eerder kunnen wrs) afbetalen (oa onze pensioenen die niet meer dan een ongedekte cheque zijn, de interesten op die leningen)

vraag niet specifiek aan u, maar aan ons allemaal
                      Ik laat dat niet (toepasselijk ) links liggen.
                      Op zo'n vraagstukken bestaan geen simpele antwoorden.
                      Daarom hieronder juist een relevant artikeltje gelezen uit een krant voor intellectuelen .
                      Niet 'gemakkelijk' leesbaar, maar doe toch maar eens de moeite.
                      Het geeft geen oplossing, maar doet hopelijk toch sommige mensen nadenken.

Hoeveel is een mensenleven u waard? Nu de sociale, economische en zelfs ecologische schade van de pandemie duidelijk wordt, stellen meer mensen zich die vraag luidop.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 14/05/2020, 13:39.

Comment

• natuurlijk niet gemakkelijk leesbaar...zit achter paywall, zie je dat zelf niet met al uw intellect aan de omgeving van het artikel

...natuurlijk went de dood, als dat niet zou zijn is er geen leven voor de levenden
                        Last edited by bobo; 14/05/2020, 13:41.

Comment

natuurlijk niet gemakkelijk leesbaar...zit achter paywall, zie je dat zelf niet met al uw intellect aan de omgeving van het artikel

...natuurlijk went de dood, als dat niet zou zijn is er geen leven voor de levenden
                          Oh, ik had dat wel gezien hoor, maar jij las toch al die kranten? Of waren het alleen de titels?

Comment

• op een bepaald moment zijn uw credits op

Comment

hou op met: ga het geld halen bij de rijken ! te roepen, dat lukt u niet of mss 1 keer, reken daar niet op...zaaien naar uw eigen zak en belgen voor de belgen zo je wil
                              Dus daar moeten we ons dan maar bij neerleggen omdat het nu eenmaal zo is, maar duizenden bejaarden laten sterven omdat ze toch een blok aan het been zijn is dan weer geen probleem

Comment

Phate meer als de meute oproepen niet meer, of minder te kopen bij die ketens kun je niet

maar diezelfde meute en wijzelf denken aan onze eigen portefeuille en zoeken ook cntenu waar het goedkoper kan, iets kompleet eerlijks is vaak (veel) duurder en iedereen wil nogal veel waar voor zijn geld

Natuurlijk kijken individuen vooral naar hun eigen. Ik verwijt ook niemand die gebruik maakt van eender welke voordelen men kan krijgen. Bedrijven EN particulieren kunnen op allerlei manieren "profiteren". Het is aan de overheid om dit aan te pakken, om voor deze herverdeling te zorgen. Om er voor te zorgen dat niet alle belastingsvoordelen naar de multinationals gaan, die dan de zelfstandige die wel de volle pot moet betalen kapot concureert.

Dus jawel, er kan wel VEEL meer gedaan worden. Maar dat is op politiek niveau.

Ik snap niet dat jij het precies positief vindt dat de overheid actief stimuleert dat de multinationals zelfstandigen kapot concureren, dat is wat je eigenlijk zegt. En dat het dan aan de gewone mens is, om ONDANKS dit oneerlijk, door de overheid gecreeerd concurentievoordeel toch maar meer te gaan betalen bij de zelfstandige? Wat is de logica daarvan?

Comment

das de vraag he...waar ligt de balans? wat is de verhouding aantal werklozen/armen die 5 tot 7 jaar minder lang leven vs slachtoffers die een paar jaar sneller sterven

in italie was de gemiddelde leeftijd van de slachtoffers 80 jaar en de levensverwachting 83

*Een Covid-19-dode wordt begraven in het zwaargetroffen Brescia (Italië). Daar is de gemiddelde leeftijd van de sterfgevallen 80 jaar.*

dat debat moet worden aangegaan en ma geen taboe zijn
                                  Als een werkloze, zelfstandige die op papier 0 btw betaalt, een vluchteling, een langdurig zieke etc...
                                  mensen die allemaal economisch niks waard zijn
                                  door een ongeval op intensieve komen, dan zouden we die beter ook laten sterven als een mensenleven maar zoveel waard is !!
                                  Want dat is hoe sommigen hier redeneren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dus daar moeten we ons dan maar bij neerleggen omdat het nu eenmaal zo is, maar duizenden bejaarden laten sterven omdat ze toch een blok aan het been zijn is dan weer geen probleem
                                    PVDA vraagt een coronataks van 5% op vermogen van 3mio en meer.

Dat is minstens 150.000 euro. Dat is een hoop geld, voor arm en rijk.

Het is niet omdat je een vermogen hebt van 3mio, dat je ook 3mio op de rekening hebt staan waar je 150k voor moet afstaan. Dat zit verdeeld in aandelen, vastgoed, vennootschappen,...

Daar hebben we het met Erendriel hier ook al eens over gehad een tijd terug.

Ik verbaas er ook wel enigzins over dat iedereen maar ligt te roepen en te tieren dat de overheid hun nu moet helpen want ze kunnen geen 6 maanden overbruggen. Hebben de mensen dan echt zo weinig spaargeld vraag ik af (ik weet het antwoord hier wel op, maar toch). Ik snap dat er steun moet zijn natuurlijk. Maar de ene krijgt steun, dan begint de andere te zagen dat die niks krijgt enzovoort.
                                    Last edited by kefkie; 14/05/2020, 14:11.
                                    BMW X5 45e

Comment

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...alen~a4d387d5/

nonsens natuurlijk, maar wel trending...en de comments

er gaat wel een dag komen dat de werkende jeugd gaat weigeren onze generatie-oude schuldenlast te betalen...daar moet je niet aan twijfelen
                                      waarom ??? Het zijn toch ook de jongeren die genieten van wat de ouderen door hard werken hebben opgebouwd ??????????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Het is niet omdat je een vermogen hebt van 3mio, dat je ook 3mio op de rekening hebt staan waar je 150k voor moet afstaan. Dat zit verdeeld in aandelen, vastgoed, vennootschappen,...

en da's dan een reden om er niet aan te kunnen of wa ? als het moet dan moet het hé. Als het in vastgoed zit dan moet je dat vastgoed maar verkopen.
                                        Is niet meer dan een spaarboek hé

Comment

• Ik versta dat ook niet kefkie.

3% betalen? Ok, maar dan echt voor iedereen, van hongerloon tot stinkend rijk.

Stop met altijd ‘rijke’ (nu ja, 3 miljoen... ik denk dat er nog een aanzienlijk aantal Belgen dit heeft - neen, niet de meerderheid, maar het zullen er meer dan 10.000 zijn denk ik) mensen voor alles te doen opdraaien.

Als je tegen mij zegt rijk, dan denk ik Bill Gates, Carlos Slim, ...

250 miljoen en meer, dat is rijk.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X