Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwe schelen van mening in dit opzicht en das niet erg...als je ouders alleen moesten sterven is dat owv die lockdown en diegene die voor dat scenario kozen...als je het risico wou nemen, zonder lockdown had je hen met bescherming kunnen bijstaan
We verschillen tegenwoordig in vele opzichten van mening
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
We verschillen tegenwoordig in vele opzichten van mening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
We zullen dit op de generatiekloof steken, die heeft er waarschijnlijk wel iets mee te maken.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Bah, waarom had ik hier moeten zijn? Je bent maar een pion, nummer, marionette, noem het maar gelijk je zelf wil, die hier maar tijdelijk is hoor. Morgen, neen overmorgen spreken ze al niet meer over je. En ja ik heb een goede en mooie jeugd gehad maar ook al wat tegenslagen gehad nadien. Of dat allemaal wil zeggen dat ik ouderen of ouders moet helpen tot aan het einde van hun dagen...ja als je zelf wat bent opgevoed doe je dat automatisch maar ik denk dat er zeker evenveel mensen zijn die dit niet hoeven, willen of kunnen doen.
Persoonlijk vind ik dan ook dat er echt wel veel moeite is gedaan om zoveel mogelijk oudere mensen bij ons te houden. Is dat verkeerd? Neen! Had het anders gekunnen, misschien zelfs gemoeten? Ja dat denk ik wel. Het economisch distaster zal groot zijn en de kinders zullen bonen gefret hebben en meer dan waarschijnlijk die kleinkinderen ook.
Btw, is maar iets waar iedereen maar eens een keer moet bij stilstaan, niet meer of niet minder.
Mijn grootouders zijn 85+ en 90+, ze zeggen zelf da het goed is geweest. Mijn opa mogen ze zelf niet meer reanimeren of oplappen als er iets gebeurd.. Slimme mens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
Dit zeg ik al een tijdje in persoonlijke kring, krijg daar serieus scheve blikken voor. Het leven van de mens wordt teveel verlengd. Men zou meer naar de levenskwaliteit moeten kijken.
Mijn grootouders zijn 85+ en 90+, ze zeggen zelf da het goed is geweest. Mijn opa mogen ze zelf niet meer reanimeren of oplappen als er iets gebeurd.. Slimme mens.
Van hun 14 samen, menske was niet gewoon alleen te zijn. Geef haar eens ongelijk...
We hebben LANG niet genoeg zelfbeschikkingsrecht over ons leven. We rekken het leven van veel oude mensen gewoon veel te lang.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
Dit zeg ik al een tijdje in persoonlijke kring, krijg daar serieus scheve blikken voor. Het leven van de mens wordt teveel verlengd. Men zou meer naar de levenskwaliteit moeten kijken.
Mijn grootouders zijn 85+ en 90+, ze zeggen zelf da het goed is geweest. Mijn opa mogen ze zelf niet meer reanimeren of oplappen als er iets gebeurd.. Slimme mens.Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Mijn grootmoeder begon dat op 74 te zeggen, zowat 6 maanden nadat mijn grootvader gestorven is.
Van hun 14 samen, menske was niet gewoon alleen te zijn. Geef haar eens ongelijk...
We hebben LANG niet genoeg zelfbeschikkingsrecht over ons leven. We rekken het leven van veel oude mensen gewoon veel te lang.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
het leven is een gods gift, 2 generaties terug werd je voor zoiets verketterd en geexcommuniceerd én indien je - vandaag - gelooft zul je branden in hel...indien niet...maakt het minder uit, hehe
....wij praten erover en das geen taboe, belgie nederland (hebben ook bijbelgordel) luxemburg zwitserland japan mexico canada en usa (maar niet in the bible belt) zijn zowat de enige plekken ter wereld
zeker euthanasie op kinderen ligt heel gevoelig in de wereld...alleen belgie en nederland
terzijde en tss ()
Comment
-
Mijn grootvader heeft bewust voor euthanasie gekozen en ik kan die beslissing nog altijd perfect begrijpen.
91 jaar en tot zijn 85-86 perfect gezond geweest. Daarna is parkinson stillekes aan opgetreden en begon het achteruit te gaan. Op 91 dan gehoord dat hij longkanker had en heeft hij beslist om euthanasie te laten uitvoeren. Hij zei dat hij geen chemo of andere behandeling wilde voor mss 1 of 2 jaar extra leven.
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Mijn grootmoeder begon dat op 74 te zeggen, zowat 6 maanden nadat mijn grootvader gestorven is.
We hebben LANG niet genoeg zelfbeschikkingsrecht over ons leven. We rekken het leven van veel oude mensen gewoon veel te lang.
In hoeveel families zijn er wel geen ruzies over de stekker uittrekken van een oudere. En dan vooral bv een oudere die in coma ligt zonder vooruitzichten, of een persoon in vegetatieve toestand..
Dat er sommige leden de hoop nog hebben dat die persoon er ooit doorkomt. Een emotionele keuze wat te begrijpen valt maar dan valt er soms beter wat rationeel na te denken imo.
BMW X5 45e
Comment
-
er zijn +9000 trieste verhalen, maar wat mij als buitenstaander in deze het meeste zal bijblijven is die 91 jarige vrouw die haar wzc was uitgevlucht, omdat ze het alleen zijn niet meer aankon en bij haar zoon en man op het kerkhof een dorp verder was gaan liggen, laatste dag van buiten genoten...en de volgende dag is ingeslapen
Comment
-
Juist onze mondmaskers van de stad in de brievenbus gevonden, enkel de filters die de federale overheid besteld heeft ontbreken nog, die worden op een later tijdstip bezorgd. Dus voorlopig onbruikbaar...
Hopelijk moet Maggie ze niet persoonlijk komen brengenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Die mondmaskers zijn ook bruikbaar zonder die filter, die filter geeft alleen een extra laag van bescherming. Je kan daar even goed een koffiefilter voor gebruiken.
Wat mij vooral opvalt is toch wel dat vals gevoel van veiligheid bij al die mensen die zo een mondmaskers dragen. 9 op de 10 heeft ze niet eens op de juiste manier aan, ze zitten er constant aan te prutsen (omhoog trekken, omlaag trekken, ...)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDie mondmaskers zijn ook bruikbaar zonder die filter, die filter geeft alleen een extra laag van bescherming. Je kan daar even goed een koffiefilter voor gebruiken.
Wat mij vooral opvalt is toch wel dat vals gevoel van veiligheid bij al die mensen die zo een mondmaskers dragen. 9 op de 10 heeft ze niet eens op de juiste manier aan, ze zitten er constant aan te prutsen (omhoog trekken, omlaag trekken, ...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk BerichtenJammer dat Caporal niet meer bestaat, daarmee kreeg je elk virus instant weg
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Ben eens benieuwd wat dat morgen voor het eerst gaat geven om te werken met zo'n geval op.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenMijn grootvader heeft bewust voor euthanasie gekozen en ik kan die beslissing nog altijd perfect begrijpen.
91 jaar en tot zijn 85-86 perfect gezond geweest. Daarna is parkinson stillekes aan opgetreden en begon het achteruit te gaan. Op 91 dan gehoord dat hij longkanker had en heeft hij beslist om euthanasie te laten uitvoeren. Hij zei dat hij geen chemo of andere behandeling wilde voor mss 1 of 2 jaar extra leven.
Ben er lang kwaad op geweest maar kan het nu al beter begrijpen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment