Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Degene die ik ken, en dat zijn er wel een paar, zijn beschaamd dat ze Amerikaan zijn met zo'n president.

Maar ik kan mij zijn fanclub wel voorstellen gezien de verontrustende verrechtsing overal ter wereld, je ziet hier trouwens dezelfde evolutie. De mensheid leert helaas niet uit zijn fouten
    Hangt erg af van waar ze wonen of ze al dan niet pro-Trump zijn maar dat je zo neerbuigend over “zijn fanclub” spreekt toont toch wel aan dat je een erg ongenuanceerd beeld hebt van de conservatieve Amerikaan. Dat de mens niet leert geldt zowel voor links als rechts vrees ik.
    Het is nu niet dat beide zijden elkaar veel lessen te geven hebben als je de geschiedenis bekijkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Die van mij is zeker niet de enige juiste en dat heb ik nergens beweerd. Ik zal ze beargumenteren waar je dat ook wil, maar nooit aan iemand zeggen dat hij nog ‘veel te leren heeft’. Laten we het op de bompa-leeftijd steken. Veel oude knarsen denken dat leeftijd = wijsheid en kennis is.

Ik informeer mij liever.
      Ik ga hier de discussie mijnentwege beëindigen. Verontrustend dat intelligente mensen zo denken over hun medemensen

En over oude knarren gesproken. Ik denk dat deze oude knar in betere conditie dan jij verkeert vermits jij op je 32ste al in de corona risicogroep zit. Dat is dan waarschijnlijk als grootverbruiker van de consumptiemaatschappij. Beetje minder eten en wat beweging kan wonderen doen
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik ga hier de discussie mijnentwege beëindigen. Verontrustend dat intelligente mensen zo denken over hun medemensen

En over oude knarren gesproken. Ik denk dat deze oude knar in betere conditie dan jij verkeert vermits jij op je 32ste al in de corona risicogroep zit. Dat is dan waarschijnlijk als grootverbruiker van de consumptiemaatschappij. Beetje minder eten en wat beweging kan wonderen doen
        Just, een Jocar’ke doen: als je inziet dat je eigen posts geen steek houden, grootmoedig ‘de discussie beëindigen’.

Ik zal wel consumeren hoe ik dat wil. Daar hoef jij mij dan weer niet over in te lichten.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Just, een Jocar’ke doen: als je inziet dat je eigen posts geen steek houden, grootmoedig ‘de discussie beëindigen’.

Ik zal wel consumeren hoe ik dat wil. Daar hoef jij mij dan weer niet over in te lichten.
          Ok dan! ik zal de discussie op jouw manier en met jouw woorden beëindigen dan. Jij mag zoals altijd het laatste woord hebben. Hierbij nogmaals!

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Mij hebben ze geleerd: suck it up, mond houden en doordoen met het leven. En als het echt te veel is, uw hoofd eens zo hard mogelijk tegen de muur kloppen als je kan. Dan heb je de eerste dagen wel andere dingen om over te piekeren.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Het 'verrechtsen' toch even verduidelijken:
            https://www.standaard.be/cnt/dmf20200522_04968710 (is wel een artikel voor abonnees)

Alhoewel 'deVlaming' eerder aansluit bij het gedachtegoed van de centrumpartijen, is zijn stemgedrag echter eerder gericht naar de uitersten.
            Denken ze dan echt wel na als ze hun stem uitbrengen?
            Of is een onderzoek uitgevoerd in opdracht van VRT, UA en VUB 'links' en gepubliceerd door de 'linkse' gazet De Standaard? (want iedereen die zich vragen stelt over extreem rechts wordt hier nogal rap uiterst links genoemd)

Comment

Ok dan! ik zal de discussie op jouw manier en met jouw woorden beëindigen dan. Jij mag zoals altijd het laatste woord hebben. Hierbij nogmaals!
              Wel ja, doe dat dan ook?

Anderzijds wel zielig dat je op enkele minuten een quote van men kan weerhalen, die ik zo lang geleden gepost heb dat ik me zelf niet kan aanhalen waar ik ze gezet heb of hoe lang het geleden is. Of, je bent niet zielig maar je bent een superfan en houdt netjes alles bij een Excel van me, dat kan ook!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                Het 'verrechtsen' toch even verduidelijken:
                https://www.standaard.be/cnt/dmf20200522_04968710 (is wel een artikel voor abonnees)

Alhoewel 'deVlaming' eerder aansluit bij het gedachtegoed van de centrumpartijen, is zijn stemgedrag echter eerder gericht naar de uitersten.
                Denken ze dan echt wel na als ze hun stem uitbrengen?
                Of is een onderzoek uitgevoerd in opdracht van VRT, UA en VUB 'links' en gepubliceerd door de 'linkse' gazet De Standaard? (want iedereen die zich vragen stelt over extreem rechts wordt hier nogal rap uiterst links genoemd)
                Je mag je zéker vragen stellen bij of over extreem rechts. Ik ga echter wel zeggen dat De Standaard zich aan de linkse kant van het politieke spectrum zet.

Hoe vind je dit artikel bijvoorbeeld? Ook achter paywall.

De nieuwe racewagen van Tom Boonen, is dat louter een privézaak van de ex-wielrenner? Volgens Kris Peeters niet, en niet alleen omdat Boonen er zelf een publieke aangelegenheid van maakte door er op sociale media mee uit te pakken.

Dat kan je toch écht geen liberaal standpunt noemen?

Comment

Vergt veel te veel aandacht om daar allemaal te moeten aan denken.

Niet dat ik bewust vervuil, eh. Ik sorteer m’n afval en gooi niks op de grond. Maar om nu te zeggen ik koop x of y niet want het komt van Kenia met de vlieger, het komt van China, of het is geen seizoensfruit of er zit te veel plastic rond...

Neen, helemaal niet. Zoals ik zei: ik ‘doe’ maar.
                  Het is juist daarmee dat er overheidsingrijpen nodig is, op een logische manier.

Een soort "vervuilingsbelasting". Dit heeft op verschillende manieren een impact, afhankelijk van de manier van implementatie :
                  - Zoals je zelf aangeeft, en dit is zo bij de meeste mensen. Soms uit keuze, soms uit noodzaak : Mensen kopen/stemmen met hun portefuille. Daarmee is het dan ook logisch dat vervuiling, die ook effectief een (maatschappelijke) kost heeft, ook betaald wordt. En dan beter direct door de consument zelf. Dan komt er de grootste verschuiving naar niet/minder vervuilende producten.
                  - Eenzelfde manier van belasten, maar dan naar de producent toe, zal er ook toe leiden dat er een soort "positief protectionisme" komt. Eenzelfde product dat hier gemaakt is, onder de strengere milieumaatregelen, zal duurder zijn dan krak hetzelfde product elders geproduceerd. Dit mag ook gerust hierop belast worden, behalve als men kan aantonen dat eenzelfde of betere productiewijze gehanteerd is voor het milieu.

De vervuiler betaalt. Superlogisch principe, dat momenteel te weinig wordt toegepast. En het ook voor de consument gemakkelijker maakt.

Comment

Je mag je zéker vragen stellen bij of over extreem rechts. Ik ga echter wel zeggen dat De Standaard zich aan de linkse kant van het politieke spectrum zet.

De nieuwe racewagen van Tom Boonen, is dat louter een privézaak van de ex-wielrenner? Volgens Kris Peeters niet, en niet alleen omdat Boonen er zelf een publieke aangelegenheid van maakte door er op sociale media mee uit te pakken.

Hahaha, ook wel beetje belachelijk nu he? Ik kan het artikel niet lezen, maar wel wat er boven staat :
                    "woensdag 8 augustus 2018 - Opinies"

Comment

Dit artikel is een opinie.
                      KRIS PEETERS

Wie? Lector Verkeerskunde PCVO Limburg.

Dit wetende is het aan de lezer om dit in de juiste context te plaatsen.
                      Het siert deze krant dat artikels en opinies geplaatst worden van uiteenlopende strekkingen.
                      Ik zie regelmatig uit alle hoeken artikels verschijnen. Belangrijk is dan dat je weet uit welke hoek het komt én dat je meer dan enkel de titel onthoudt.

P.S. Ik kan het wel lezen.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 24/05/2020, 13:53.

Comment

• Ik heb nog nooit in de standaard een duidelijk rechtste opinie gezien. Feel free om mijn ongelijk te bewijzen.
                        Ze leveren maar al te graag een podium aan iedereen die wil roepen hoe hard het klimaat naar de zak is, hoe slecht extreem rechts wel is, hoe schandalig oliebedrijven wel zijn,...

Comment

Ik heb nog nooit in de standaard een duidelijk rechtste opinie gezien. Feel free om mijn ongelijk te bewijzen.
                          Ze leveren maar al te graag een podium aan iedereen die wil roepen hoe hard het klimaat naar de zak is, hoe slecht extreem rechts wel is, hoe schandalig oliebedrijven wel zijn,...
                          Men kan dan ook moeilijk een platform gaan geven aan een volledige klimaatontkenner terwijl het duidelijk bewezen is dat er een serieuze, mensgecreerde klimaatverandering is. Alsook kan men moeilijk een duidelijke racist ene platform geven. Men kan ook aan flat-earthers ed een platform gaan geven anders? Lijkt me wat te gek. Feiten is iets heel anders dan meningen. En een zelfrespecterende krant biedt enkel een platform voor iets wat op feiten gebaseerd is.

Daarbuiten zie ik wel degelijke ook "rechtse" meningen veelvuldig aan bod komen. Of vind je het VBO links bv?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Men kan dan ook moeilijk een platform gaan geven aan een volledige klimaatontkenner terwijl het duidelijk bewezen is dat er een serieuze, mensgecreerde klimaatverandering is. Alsook kan men moeilijk een duidelijke racist ene platform geven. Men kan ook aan flat-earthers ed een platform gaan geven anders? Lijkt me wat te gek. Feiten is iets heel anders dan meningen. En een zelfrespecterende krant biedt enkel een platform voor iets wat op feiten gebaseerd is.

Daarbuiten zie ik wel degelijke ook "rechtse" meningen veelvuldig aan bod komen. Of vind je het VBO links bv?
                            Moet wel tof zijn zo kunnen bepalen of iets duidelijk bewezen is of niet en of een mening al dan niet geuit mag worden.
                            Zie ik tegenwoordig wel vaker... Helaas blijken de “feiten” van vandaag niet altijd die van morgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Moet wel tof zijn zo kunnen bepalen of iets duidelijk bewezen is of niet en of een mening al dan niet geuit mag worden.
                              Zie ik tegenwoordig wel vaker... Helaas blijken de “feiten” van vandaag niet altijd die van morgen.
                              99.99% van de wetenschappers wereldwijd beschouwt het als bewezen. Als dat voor jouw niet genoeg is om beleid uit te voeren, dan moet je zeker niet de politiek ingaan, want dan mag je NIETS meer doen.

Comment

• vind het ergens nogal jammer dat iets als het vbo of het klimaat aan links of rechts moet worden gekoppeld, helaas is de realiteit idd wel zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  vind het ergens nogal jammer dat iets als het vbo of het klimaat aan links of rechts moet worden gekoppeld, helaas is de realiteit idd wel zo
                                  Ook absoluut waar. "Links" en "rechts" zijn eigenlijk enorm achterhaald als termen. Het is veel complexer dan dat. Kijk naar de laatste verkiezingen waarbij het Vlaams Belang, dan zelfs "extreem-rechts" beschouwd, voorstellen op tafel legt gelijk een maximumfactuur in de zorg, minimumpensioen van 1500 euro, meer ouderschapsverlof, ...

Wat zeggen die termen dan allemaal nog?

En inderdaad, klimaat is ook een heel goed voorbeeld. Dat is er gewoon. Het heeft geen nut om het te ontkennen. Het is jammer dat er hierdoor weinig ruimte is om op een deftige, volwassen manier te bekijken en discussiëren wat de beste beleidsmaatregelen zijn.
                                  Idem overigens over migratie. Door het zwart-wit schetsen ervan, is er geen ruimte voor debat. Zodra dat er een andere mening dan "grenzen dicht" geopperd wordt ben je bij wijze van spreken al een "linkse rat". Terwijl de materie veel complexer is. Idem in de andere richting overigens soms hoor, daar niet van. Voor sommige anderen, zodra je iets zegt dat er wel bepaalde regels moeten zijn en een mate van rechtlijnigheid en rechtvaardigheidsgevoel, dan ben je voor sommigen een racist.
                                  Last edited by Phate; 24/05/2020, 14:41.

Comment

En inderdaad, klimaat is ook een heel goed voorbeeld. Dat is er gewoon. Het heeft geen nut om het te ontkennen. Het is jammer dat er hierdoor weinig ruimte is om op een deftige, volwassen manier te bekijken en discussiëren wat de beste beleidsmaatregelen zijn.
                                    Ja daar heb je wel een punt : het klimaat is er gewoon dat kunnen we niet ontkennen.

Comment

Trump met zijn javelneus nog eens op de harde cijfers gedrukt
                                      Ik vraag me af hoeveel Javelman ondertussen al verloren heeft op de beurs. Geen wonder dat die de economie verkiest boven het leven van zijn onderdanen.

Comment

99.99% van de wetenschappers wereldwijd beschouwt het als bewezen. Als dat voor jouw niet genoeg is om beleid uit te voeren, dan moet je zeker niet de politiek ingaan, want dan mag je NIETS meer doen.
                                        eigenlijk hebben we een technocratie nodig. Die op wetenschappelijke bevindingen beleidsmaatregelen neemt. Zonder zich iets te moeten aantrekken van stemmenwinst of -verlies, links of rechts. Teveel knelpuntberoepen ? Vluchtelingen snelcursus geven en op de arbeidsmarkt duwen.
                                        Vliegananas ? +100%. etc..

Comment

• d'r gaat wat gebeuren dan onder technocratenregering, om te beginnen openbare sector volledig in staking want die kunnen ook samen met alle politiekers en kabinetten in alle niveau's in die knelpuntenberoepen worden geduwd, sneller en nog efficienter want geen taalbad nodig

Comment

Working...
                                          X