Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    we gaan het zien in november...meer dan 10% is zijn baan kwijt...genoeg om een electorale aardverschuiving te veroorzaken
    Het zou me niet verbazen als Trump herverkozen kan worden.

De staat die ik het meeste opvolg, is Nevada. Die heeft een democratische gouverneur, iemand die heel voorzichtig is met het opheffen van beperkingen nu.

Amerikanen, uit Nevada, zweren nu dat ze vanaf volgende keer Republikeins stemmen, terwijl ze voorheen Democratisch of niet stemden. Ik merk dat er bij hen enorm veel irritatie is, terwijl sommige andere staten sneller open gaan (vaak met een Republikein aan het hoofd).

Maar neen, wij Europeanen gaan hen zeggen wat ze moeten doen...
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Inderdaad. Het stelt me hoopvol dat er nog anderen zijn die hun verstand gebruiken.
      Om in Vlaanderen te blijven: ik bekijk het anders, volgens de laatste peilingen stemt 75% van de bevolking NIET extreem rechts, en die zijn daarom niet allemaal 'links'.
      Dit is zo een dooddoener...Het is een neerbuigende houding zoals dit die de extremen groot maakt. Je moet een kiezer vooral zeggen dat hij zijn verstand niet gebruikt als hij zus of zo stemt... dat gaat de zaak vooruit helpen. Zoals het cliché het zegt : "De kiezer heeft altijd gelijk." en dat geldt ook als hij op een partij stemt waarmee ik het fundamenteel oneens ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Dit is zo een dooddoener...Het is een neerbuigende houding zoals dit die de extremen groot maakt. Je moet een kiezer vooral zeggen dat hij zijn verstand niet gebruikt als hij zus of zo stemt... dat gaat de zaak vooruit helpen. Zoals het cliché het zegt : "De kiezer heeft altijd gelijk." en dat geldt ook als hij op een partij stemt waarmee ik het fundamenteel oneens ben.
        Dit.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Ja kan wel niet ontkennen dat een groot deel van de VB stemmers eigenlijk totaal niet met politiek bezig is. En tegen migranten en Walen zijn, dat alleen scoort al heel goed bij zulke mensen. En nu hebben ze nog wat sociale programmapunten gaan pikken bij PVDA (minimumpensioen van 1.500 euro, max. facturen voor rusthuizen, dubbel ouderschapsverlof, enz...). De perfecte cocktail om heel wat Vlamingen aan boord te krijgen.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Week 17:
              Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests.

Frankrijk = 49,4%
              België = 25,9%
              UK = 24,6%
              Nederland = 19,7%
              Spanje = 19,6%
              Italië = 14,3%
              Zwitserland = 12,9%
              Oostenrijk = 8,8%
              Duitsland = 7,9%
              Polen = 4,6%

Deze week (w1: Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests.

Frankrijk = 34,47%
              België = 23,42%
              UK = 23,44%
              Nederland = 19,53%
              Spanje = 23,62%
              Italië = 11,75%
              Zwitserland = 12,18%
              Oostenrijk = 7,08%
              Duitsland = 7,43%
              Polen = 4,10%

Twee weken geleden (w20):

Nederland = 16,73%
              *Zweden = 16,58% *nieuw toegevoegd
              Frankrijk = 15,88%
              UK = 13,47%
              Spanje = 13,29%
              België = 10,42%
              Zwitserland = 10,37%
              Italië = 9,06%
              Duitsland = 6,13%
              Oostenrijk = 5,38%
              Polen = 3,53%
              *Griekenland = 2,97% *nieuw toegevoegd
              Nog eens een overzichtje van het procentueel aantal positieve Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests. Stand van zaken (na 5 weken).

Huidige week (w22):

Zweden = 16,12%
              Nederland = 13,98%
              Frankrijk = 13,21%
              Zwitserland = 8,26%
              Spanje = 7,94%
              UK = 7,39%
              België = 7,27%
              Italië = 6,60%
              Duitsland = 5,02%
              Oostenrijk = 4,08%
              Polen = 2,77%
              Griekenland = 1,85%
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Waarom moeten wij onze (Europese) wil daar doordrukken?
                Wat heeft dat er mee te maken?

Heel veel. En ik hoop dat men dat nooit zal verbieden. Want omdat een paar zotten dat gebruiken, moet je niet iedereen straffen die die wapens gebruikt om op een range te schieten of in eigen tuin dingen kapot te knallen. Dat is letterlijk hetzelfde als sportwagens verbieden omdat er enkele ongevallen gebeuren met onverlaten die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen, want 'waarom zou iemand dat nodig hebben'?
                Er is weinig dat zo machtig voelde als een patroon van een AK47 in één keer leegblazen op een target, terwijl de hete kogelhulzen in het rond vliegen en je de geur van buskruit hebt.
                Ik krijg als autoliefhebber hetzelfde gevoel van oerkracht als ik een AMG V8 helemaal los liet. Dat is echt kicken, en ik ga het opnieuw doen
                Heb je ooit de cijfers al eens bekeken? Is ook een enorme kost voor de maatschappij. Als jij die persoonlijk ff wilt gaan betalen, dan ga ik er gerust mee akkoord.

Daarnaast, het gaat eigenlijk zelfs niet over verbieden. Het gaat over beperken en traceren. En dat niet zomaar iedereen, zomaar eender wapen kan aaschaffen. Of misschien moet de aldi hier ook om de zoveel tijd volautomatische wapens in de winkel gaan leggen? Mag ik je er aan herinneren dat je voor met de auto te rijden ook een rijbewijs nodig hebt.

Ik bekijk dat anders. Jeff Bezos mag van mij nog 10 keer meer verdienen elke dag. Hij is de pioneer van Amazon, de grondlegger, en geeft ook enorm veel mensen werk, wereldwijd. Zonder zo'n mensen blijft de wereld stilstaan. Daar mag oneindige rijkdom tegenover staan.
                Mocht het echt zoveel slechter zijn om bij hem te werken, dan liepen alle werknemers massaal over. Hij zal dus minstens in lijn liggen met andere werkgevers in die sector in de V.S.

Als hij het niet was, dan was het iemand anders. Of nog beter. Vele andere personen. En je hebt werk, en werk. Ik wil jouw daar wel eens zien werken. Het is niet omdat er OOK door andere werkgevers mensen worden uitgebuit dat het ok is he. Dan komen we weer in die belachelijke discussie van "ja maar in Afrika hebben ze het NOG slechter, je moet niet klagen". (Terwijl jij niets anders doet in deze topic, to be honest. )

Comment

• het zal natuurlijk nooit genoeg zijn, hoeveel vulde jij in bij vakje 1394?

https://www.businessinsider.nl/jeff-...onal=true&r=US

en hetzelfde als hier he, koop dan niet in china of amazon, geef meer uit en koop lokaal
                  Last edited by bobo; 26/05/2020, 01:48.

Comment

het zal natuurlijk nooit genoeg zijn

https://www.businessinsider.nl/jeff-...onal=true&r=US

en hetzelfde als hier he, koop dan niet in china of amazon, geef meer uit en koop lokaal
                    Het kan echt niet de bedoeling zijn dat we naar miljardairs gaan kijken om eigenlijk politiek te voeren. Mensen die er over klagen dat ze niet genoeg weggeven, volg ik ook echt niet. Dat is echt niet de issue. Belast correct en voer correct beleid, dan is dat allemaal niet nodig.

Dat is gelijk "de warmste week". Is allemaal heel mooi voor een goed, mooi warm gevoel van te krijgen. Maar eigenlijk is dat gewoon een teken van falend overheidsbeleid.

Comment

• het is hier wel helemaal anders, alle mensen zijn hier meer bepamperd en belast, al leven we wel een heel stuk boven onze stand

...wat niet wil zeggen dat we daarom gelukkiger zijn (op zo'n index), en das in feite nog het ergste...meer gezondheidszorg en ondersteuning maakt blijkbaar niet echt gelukkiger en psychisch welzijn is net zo belangrijk...en dat wordt per se niet omhooggekrikt door dure pillen of therapie

Comment

• Niet dat ik niet akkoord ga, voor alle duidelijkheid. Maar qua boven onze stand wonen, wat zijn daar de belangrijkste voorbeelden van volgens jou? Want dat kan op veel manieren opgevat lijkt me.

Comment

• gewoon dat we er niet/nooit in slagen minder uit te geven dan wat binnen komt

wat is tenslotte de defenitie van boven uw stand te leven, quoi?

Comment

• we zagen hier over te lage belastingen of te dure producten

wij zijn allemaal vrij en we kopen bij wie we willen, das een luxe...besef dat aan alles een prijskaart hangt
                            koop niet bij bezos en steun uw buren of dorpsgenoten die wel taxen moeten betalen, waarvan je zeker bent dat ze betalen en daarmee duurder zijn als bezos

Comment

• de mens moet worden opgevoed, niet de overheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Er zijn daar nog een pak mensen die werken voor 9$/h
                                in be heeft de gemiddelde gepensioneerde:

zelfstandige 475/160 is €3
                                werknemer 978/160 is €6.1
                                ambtenaar 2174/160 is €13.6

De politieke wereld durft er niet aan te raken, maar als we willen voorkomen dat ons land bezwijkt onder de enorme pensioenenlast, moeten we komaf maken met de al te gulle pensioenen voor de ambtenaren. Dat zegt Ivan Van de Cloot, hoofdeconoom van de denktank Itinera.

dat was, bruto 2017
                                natuurlijk moet je zien dat je als zelfstandige ergens wat meer opzij kon zetten

en we gaan op 62

De gemiddelde werkelijke pensioenleeftijd bedroeg vorig jaar 62 jaar. Dat blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener Acerta. In 2010 lag de gemiddelde reële pensioenleeftijd nog op 60,4 jaar.

Comment

in be heeft de gemiddelde gepensioneerde:

zelfstandige 475/160 is €3
                                  werknemer 978/160 is €6.1
                                  ambtenaar 2174/160 is €13.6

De politieke wereld durft er niet aan te raken, maar als we willen voorkomen dat ons land bezwijkt onder de enorme pensioenenlast, moeten we komaf maken met de al te gulle pensioenen voor de ambtenaren. Dat zegt Ivan Van de Cloot, hoofdeconoom van de denktank Itinera.

dat was, bruto 2017
                                  natuurlijk moet je zien dat je als zelfstandige ergens wat meer opzij kon zetten

en we gaan op 62

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190509_04387386
                                  Hopelijk trekken ze de werknemer lonen dan ook gelijk met uwe overbetaalde branche
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Nog eens een overzichtje van het procentueel aantal positieve Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests. Stand van zaken (na 5 weken).

Huidige week (w22):

Zweden = 16,12%
                                    Nederland = 13,98%
                                    Frankrijk = 13,21%
                                    Zwitserland = 8,26%
                                    Spanje = 7,94%
                                    UK = 7,39%
                                    België = 7,27%
                                    Italië = 6,60%
                                    Duitsland = 5,02%
                                    Oostenrijk = 4,08%
                                    Polen = 2,77%
                                    Griekenland = 1,85%
                                    Zweden en Holland doen het goed zou ik zeggen
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• daar valt in feite weinig uit te concluderen zonder meer info, imo

we zijn zelf in be meer aan het testen geslagen waardoor je meer positieve gevallen krijgt en een lager percentage per uitgevoerde test

Comment

daar valt in feite weinig uit te concluderen zonder meer info, imo

we zijn zelf in be meer aan het testen geslagen waardoor je meer positieve gevallen krijgt en een lager percentage per uitgevoerde test
                                        Er wordt overal meer getest, niet alleen in België. En het is zeker niet zo dat je door meer te testen meer gevallen aan het licht kan/zal komen. Als ze er zijn komen die wel naar boven, zijn die er niet kan je nog zoveel testen als je wil. Uiteraard zakken die procenten dan en is ook wat we zien bij alle landen hierboven.
                                        Is zo een beetje zoals met je individuele competitiesport. Speel jij veel (test je veel) wedstrijden op een seizoen kan je er ook veel winnen of verliezen. Speel je weinig (test je weinig) kan die verhouding totaal anders gaan liggen. Wat er naar bovenkomt nu (positieve gevallen dus) is wat het is, dat zijn reeële getallen. Met een stelling wat als...ben je niet zoveel.
                                        Ik heb het toch liever dat ik maar met 7 mensen op 100 kans heb om besmet te geraken dan met 16 bvb.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De dagelijkse cijfers (opnames en doden) van nl zijn lager als bij ons, das uiteindelijk toch het belangrijkste

Hoeveel er dagelijks wordt getest is onduidelijk overal, maar theoretisch heeft België een capaciteit van 45000 en nl 29000 (zo op eerste zicht)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X