Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De uitzending van Pano van gisteren was wel redelijk confronterend: hoe erg kun je iets onderschatten ?
Enerzijds de aanpak in Italië: in de steden in het dal haalt men iedereen van straat, en in het ski-oord is het de vrolijkheid zelve.
En in ons land : de mensen die moesten smeken om getest te worden nadat ze symptomen vertoonden, en ook uit een risico-gebied kwamen (zelfde verhaal gehoord van een aantal collega's). De oudere man met zijn DS, die ervan bewust was dat hij een aantal mensen had besmet, en nu met een immens schuldgevoel rondloopt.
Allemaal economie natuurlijk.
Ik zou diegene wel eens willen hebben zien die toen op dat moment iedereen zijn "zo verdiende" ski vakantie had willen afnemen.
Collega van mij is ook nog vertrokken net voor de lockdown in Italië. En na 2 dagen moeten terug keren.
Ik moet zeggen dat ik in februari ook nog smalend tussen een hoop Chinezen heb rond gelopen op allerlei beurzen. Zo zie je maar hoe we moeten oppassen met informatie die we langs overal op ons toegesmeten krijgen.
Ook nu nog heb ik het idee, dat de virologen nog altijd niet goed weten wat ze ermee aan moeten. Dus laten ze stilaan de politiek het maar terug overnemen.
ik heb geen enkel probleem met iemand die een AK47 in zijn (liefst heel grote tuin) gebruikt om wat blikskes te schieten, maar omdat het zo veel gevaar oplevert mag daar wel wat controle op zijn. Elke zwakzinnige (en daar zijn er veel van in de VS) loopt zo de Walmart binnen en koopt een oorlogswapen onder het mom van zelfverdediging.
The availability of guns at Walmart has become a hotly debated issue in the wake of two deadly shootings at its stores that killed 24 people.
Dat er in de US veel makkelijker gedaan wordt over wapens dan hier is een feit maar als zwakzinnige even binnenlopen om een oorlogswapen te kopen zou ik toch willen relativeren...
Ook nu nog heb ik het idee, dat de virologen nog altijd niet goed weten wat ze ermee aan moeten. Dus laten ze stilaan de politiek het maar terug overnemen.
Ja, want de politiek is van alle markten thuis...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
The availability of guns at Walmart has become a hotly debated issue in the wake of two deadly shootings at its stores that killed 24 people.
Dat er in de US veel makkelijker gedaan wordt over wapens dan hier is een feit maar als zwakzinnige even binnenlopen om een oorlogswapen te kopen zou ik toch willen relativeren...
Er komt inderdaad heel wat bij kijken. Ik denk dat het soms makkelijker is om in Anderlecht een Kalashnikov te kopen dan daar
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Enkel één beeld van een wallmart in één state valt moeilijk te extrapoleren welliswaar. Wallmart is hier negatief voor in het nieuws gekomen, logisch dat men hier dan extra maatregelen gaat treffen. Daarnaast variëren de regels gewoon van staat tot staat.
The availability of guns at Walmart has become a hotly debated issue in the wake of two deadly shootings at its stores that killed 24 people.
Dat er in de US veel makkelijker gedaan wordt over wapens dan hier is een feit maar als zwakzinnige even binnenlopen om een oorlogswapen te kopen zou ik toch willen relativeren...
Tja, dat is één verhaal, en Walmart heeft voor wapens maar een marktaandeel van 2%. Er zijn shops zat waar het makkelijker gaat.
In elk geval ken ik wel een paar collega's die wapens hebben waar een soldaat in veel landen jaloers op is.
Tja, dat is één verhaal, en Walmart heeft voor wapens maar een marktaandeel van 2%. Er zijn shops zat waar het makkelijker gaat.
In elk geval ken ik wel een paar collega's die wapens hebben waar een soldaat in veel landen jaloers op is.
Tja, dat is één verhaal, en Walmart heeft voor wapens maar een marktaandeel van 2%. Er zijn shops zat waar het makkelijker gaat.
In elk geval ken ik wel een paar collega's die wapens hebben waar een soldaat in veel landen jaloers op is.
Je komt er via het officiële circuit echt niet aan zonder backgroundcheck. Vergeet ook niet dat het OVERgrote deel van de mensen zijn wapens helemaal niet misbruikt.
Afhankelijk van de bron, heeft 30% tot 36% van de inwoners minstens 1 wapen in bezit. Hoeveel shootings hoor je zo? Heus geen 1000 per dag. Hooguit enkele per jaar.
In deze heb ik iets van het kind weggooien met het badwater. Enkele rotte appels verzieken het voor iedereen.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Je komt er via het officiële circuit echt niet aan zonder backgroundcheck. Vergeet ook niet dat het OVERgrote deel van de mensen zijn wapens helemaal niet misbruikt.
Afhankelijk van de bron, heeft 30% tot 36% van de inwoners minstens 1 wapen in bezit. Hoeveel shootings hoor je zo? Heus geen 1000 per dag. Hooguit enkele per jaar.
In deze heb ik iets van het kind weggooien met het badwater. Enkele rotte appels verzieken het voor iedereen.
The rate of firearm deaths per 100,000 people rose from 10.3 per 100,000 in 1999 to 12 per 100,000 in 2017, with 109 people dying per day.
Compared to 22 other high-income nations, the U.S. gun-related homicide rate is 25 times higher.
Maar als er een shooting gebeurt, dan is het altijd dramatisch.
Neen, mijn collega's zijn niet zwakzinnig, maar denk je nu echt dat die vragenlijst dat gaat beletten...
Als 30% van de bevolking een (of een pak meer) wapens heeft, hoe moeilijk is het dan om met 1000$ ergens een zwart wapen te kopen, of het gewoon te pikken. Denk niet dat die allemaal in een kluis zitten....
De vraag blijft... wat moet je met die wapens doen? Ik kan met mijn luchtbuks nog eens een kaartje schieten in de tuin, maar waar kan je met ene AK47 of een Colt45 eens schieten?
Het zijn dus geen 1000 doden per dag, maar wel 100... elke dag, de helft is zelfmoord, wat ineens bewijst dat de toegang tot wapens voor depressieve mensen niet zo moeilijk is.
Op 39.000 doden door guns zijn er 23.000 zelfmoorden, en 14.000 moorden, dus ca 2000 per jaar zijn dan ... zelfverdediging?
De argumentatie waarom wapens zogezegd nodig zijn in de VS klopt gewoon niet.
Maar ja, een president die zelf zijn cijfers uitvindt...
Ondertussen zijn er wel al 100.000 Corona doden terwijl Trump dat met absolute zekerheid onder de 60.000 ging houden, en ze zijn nog helemaal niet aan het eind van de curve.
Om je cijfers in perspectief te plaatsen: er zijn 38.000 verkeersdoden per jaar, of 12,4 per 100.000 inwoners. Dit enkel maar om de cijfers een vergelijk te geven.
Want absoluut gezien zijn het er heel veel, maar USA heeft ook 32-33x meer inwoners dan België.
Zoals ik al zei, je kan sportwagens ook gaan verbieden omdat er gekken zijn...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Om je cijfers in perspectief te plaatsen: er zijn 38.000 verkeersdoden per jaar, of 12,4 per 100.000 inwoners. Dit enkel maar om de cijfers een vergelijk te geven.
Want absoluut gezien zijn het er heel veel, maar USA heeft ook 32-33x meer inwoners dan België.
Zoals ik al zei, je kan sportwagens ook gaan verbieden omdat er gekken zijn...
Je maakt jezelf alleen maar belachelijker met die cijfers?
Ik deel ook reeds cijfers per 100k. Dus ik snap niet wat het inwonersaantal er mee te maken heeft.
Je vindt wapens even belangrijk als verkeer voor de economie ed? Want er zijn dus blijkbaar evenveel verkeersdoden als door vuurwapens in de verenigde staten.
En in het verkeer zijn er MEER regels, zoals ik hierboven al zei. Voor je in het verkeer te bevinden heb je ook een rijbewijs nodig, moet je je aan de verkeersregels houden, ... Een vuurwapen koop je zonder meer in de VS in de meeste staten. En een "backgroundcheck" stelt niet veel voor hoor.
En ook, ik val echt hard in herhaling, misschien eens wat "begrijpend lezen" volgen : Er wordt nergens gezegd : "Verbieden". Wel : "Meer reguleren."
Je maakt jezelf alleen maar belachelijker met die cijfers?
Ik deel ook reeds cijfers per 100k. Dus ik snap niet wat het inwonersaantal er mee te maken heeft.
Je vindt wapens even belangrijk als verkeer voor de economie ed? Want er zijn dus blijkbaar evenveel verkeersdoden als door vuurwapens in de verenigde staten.
En in het verkeer zijn er MEER regels, zoals ik hierboven al zei. Voor je in het verkeer te bevinden heb je ook een rijbewijs nodig, moet je je aan de verkeersregels houden, ... Een vuurwapen koop je zonder meer in de VS in de meeste staten. En een "backgroundcheck" stelt niet veel voor hoor.
En ook, ik val echt hard in herhaling, misschien eens wat "begrijpend lezen" volgen : Er wordt nergens gezegd : "Verbieden". Wel : "Meer reguleren."
Neen, gewoon neen.
Eerst en vooral: ik ben het eens met een strengere wet. Wapens kopen mag een heel stukje moeilijker worden.
Maar:
- het aantal doden in België door vuurwapens is niet 0.
- een groot aantal zijn blijkbaar zelfmoorden. Hoeveel van die mensen hadden daarvan zelfmoord gepleegd zonder wapen? Dat aantal is OOK niet nul.
- De vraag is, hoeveel doden per 100.000 zou je uitsparen door wapens te verbieden?
—> de cijfers van BE haal ik erbij omdat sommigen 100.000 Covid doden veel vinden in de US, maar eigenlijk hebben wij er in ons dwergenlandje veel meer. Maar 9.300 doden, dat valt wel mee hè?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Eerst en vooral: ik ben het eens met een strengere wet. Wapens kopen mag een heel stukje moeilijker worden.
Maar:
- het aantal doden in België door vuurwapens is niet 0.
- een groot aantal zijn blijkbaar zelfmoorden. Hoeveel van die mensen hadden daarvan zelfmoord gepleegd zonder wapen? Dat aantal is OOK niet nul.
- De vraag is, hoeveel doden per 100.000 zou je uitsparen door wapens te verbieden?
—> de cijfers van BE haal ik erbij omdat sommigen 100.000 Covid doden veel vinden in de US, maar eigenlijk hebben wij er in ons dwergenlandje veel meer. Maar 9.300 doden, dat valt wel mee hè?
Ja ik snap wat je wilt zeggen, maar zoals ik hierboven al deelde, is het een factor 25 ongeveer MEER per 100k inwoners. En dat is gewoon enorm en niet triviaal. Zelfs als dan 2/3 zelfdmoorden zouden zijn is het nog altijd een enorm verschil.
En qua Covid ook, maar die vergelijking valt ook totaal niet te maken wat je ook gaat doen. Als men hier inderdaad eerder had ingegrepen (Italië ski ed.) dan had men wellicht met mildere maatregelen nog altijd minder gevallen gehad. Naast hoe hard je ingrijpt, is het ook gewoon bepalend hoe snel je ingrijpt. Je kan niet enkel kijken naar de maatregelen an sich. (En dan ook nog eens bevolkingsdichtheid ed.)
Ja ik snap wat je wilt zeggen, maar zoals ik hierboven al deelde, is het een factor 25 ongeveer MEER per 100k inwoners. En dat is gewoon enorm en niet triviaal. Zelfs als dan 2/3 zelfdmoorden zouden zijn is het nog altijd een enorm verschil.
En qua Covid ook, maar die vergelijking valt ook totaal niet te maken wat je ook gaat doen. Als men hier inderdaad eerder had ingegrepen (Italië ski ed.) dan had men wellicht met mildere maatregelen nog altijd minder gevallen gehad. Naast hoe hard je ingrijpt, is het ook gewoon bepalend hoe snel je ingrijpt. Je kan niet enkel kijken naar de maatregelen an sich. (En dan ook nog eens bevolkingsdichtheid ed.)
Denk je niet dat de kans bestaat dat we bij pakweg een lockdown een maand eerder, pas veel later onze piek gehad zouden hebben gehad en dat onze zomer potentieel in het gedrang kwam waarbij we die nu (zo begint het er toch naar uit te zien) voor een groot stuk zullen kunnen redden?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Denk je niet dat de kans bestaat dat we bij pakweg een lockdown een maand eerder, pas veel later onze piek gehad zouden hebben gehad en dat onze zomer potentieel in het gedrang kwam waarbij we die nu (zo begint het er toch naar uit te zien) voor een groot stuk zullen kunnen redden?
De lockdown zorgt er juist voor dat er geen/een minder piek is. Als het echt een maand eerder zou zijn, dan was het nooit zo hoog geweest en was het misschien nu al "nul" of quasi nul geweest. Het enige risico wat er gewoon altijd blijft, en waardoor er maatregelen nog zullen blijven, is het internationale karakter er van. Hoe zouden we MET vroegere maatregelen een LATERE piek krijgen? Ik zie niet hoe men dit zou kunnen bekomen.
Heb het hier al xx pagina's geleden gezegd en daarna nog een paar keer herhaald. Eerste doden (niet gevallen, maar doden) in Lombardije dateren van eind januari begin februari. Krokus was van 15 tot 21 feb... Say no more.... Je kunt het Kevin met het omgekeerde petje en Melissa met de caleçon misschien niet verwijten dat ze alsnog op skivakantie gingen want zij kunnen nog onwetendheid inroepen. Anderen kunnen dit niet. Wie ook maar een beetje aan het opletten was (en op dat moment al met de ervaring van China in gedachten) had beter moeten weten. Voor sommigen is dit nl. hun job dus als 'outsiders' als mezelf mee waren in het verhaal, dan was er voor zogenaamde professionelen zeker geen excuus.
Heb het hier al xx pagina's geleden gezegd en daarna nog een paar keer herhaald. Eerste doden (niet gevallen, maar doden) in Lombardije dateren van eind januari begin februari. Krokus was van 15 tot 21 feb... Say no more.... Je kunt het Kevin met het omgekeerde petje en Melissa met de caleçon misschien niet verwijten dat ze alsnog op skivakantie gingen want zij kunnen nog onwetendheid inroepen. Anderen kunnen dit niet. Wie ook maar een beetje aan het opletten was (en op dat moment al met de ervaring van China in gedachten) had beter moeten weten. Voor sommigen is dit nl. hun job dus als 'outsiders' als mezelf mee waren in het verhaal, dan was er voor zogenaamde professionelen zeker geen excuus.
Het spijt me zeer, maar had ik een vakantie geboekt en was het nog enigzins toegelaten, dan had ik ook weggeweest.
Idem zomer en najaar: kan het (legaal gezien, grensbeperking) dan ben ik sowieso weg. Ongeacht of er al mensen zitten te roepen dat er een 2de of 3891ste golf zit aan te komen.
Je zal maar niet gaan skiën zijn en achteraf was er niks van gekomen...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment