Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Comment

• Ondertussen zijn ze Trump country bijna helemaal aan het afbreken Veel geluk lijkt daar echt niet te rapen imo
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Het escaleert heel snel. De zwarte bevolking voelt zich al lang in de steek gelaten onder Trump. Je ziet hen in de meest ongeliefde jobs verschijnen ook. In september verleden jaar met medewerkers van HR Daytona gesproken. En die melden dat de ongelijkheid sinds Trump nog nooit zo sterk is geweest. Langs de andere kant, bijna maandelijks komen er ook blanken om bij arrestaties door “verkeerd “ ingrijpen. Zo was er een aantal maanden geleden een incident waar een blanke man werd neergeschoten, terwijl die zijn gsm boven haalde. Buiten lokaal nieuws is dit niet verder geraakt. Was ergens in Wyoming dacht ik.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• ja oke utah, maar als je de cijfers erbij haalt zijn het duidelijk zwarten die omkomen, zeker als ze boven de 40 zijn komen er veel meer afro-amerikanen om bij politieingrijpen

bij de jongeren zijn er ook veel blanken, uit zelfde sociale klassen als de zwarten

en onder obama waren er evenzogoed plunderingen na politiegeweld

Comment

• Weet ik Bobo. Maar was wel wat gematigder. En door de jaren heen is het terug een kanteling van sociale klassen. In St Augustine verleden jaar zag je bijna geen zwarte medemensen meer lopen. Zelfs, buiten tuinmannen en wegenwerkers, met moeite Cubanen , Mexicanen of latino’s . De “rijkere” steden lijken ze wel te mijden.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Plaatselijk misschien wel maar toch niet zo erg zoals nu in het hele land.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

ja oke utah, maar als je de cijfers erbij haalt zijn het duidelijk zwarten die omkomen, zeker als ze boven de 40 zijn komen er veel meer afro-amerikanen om bij politieingrijpen

bij de jongeren zijn er ook veel blanken, uit zelfde sociale klassen als de zwarten

https://ucr.fbi.gov/
                  crime-in-the-u.s/2017/crime-in-the-u.s.-2017/tables/table-43

Als ik dit bekijk lijkt het mij dat er nogal verschillen zijn in het soort misdaad dat gepleegd wordt door de verschillende etnische groepen.

Misschien is dit ook een reden waarom er bij bepaalde arrestaties meer geweld komt kijken. Het lijkt me dat een boekhouder die een overschrijving heeft vervalst minder kans maakt om te overlijden tijdens de arrestatie dan iemand die net met een hakbijl in een supermarkt tekeer is gegaan...

Het probleem is dat als je per ongeluk tot een bepaalde groep behoort de kans bestaat dat er misschien een vooringenomenheid kan ontstaan tegenover jou, met alle spijtige gevolgen vandien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ferguson, Baltimore, Manuel Diaz, Trayvon Martin, Oscar Grant,...

Ze hebben een lange traditie op dit gebied.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Als ik dit bekijk lijkt het mij dat er nogal verschillen zijn in het soort misdaad dat gepleegd wordt door de verschillende etnische groepen.

Misschien is dit ook een reden waarom er bij bepaalde arrestaties meer geweld komt kijken. Het lijkt me dat een boekhouder die een overschrijving heeft vervalst minder kans maakt om te overlijden tijdens de arrestatie dan iemand die net met een hakbijl in een supermarkt tekeer is gegaan...

Het probleem is dat als je per ongeluk tot een bepaalde groep behoort de kans bestaat dat er misschien een vooringenomenheid kan ontstaan tegenover jou, met alle spijtige gevolgen vandien.
                      Verschillen zijn toch niet zo groot als je hier eens dooruit scrolt?
                      Daarnaast is dat juist het frappante hier he, het gaat hier niet om "ne zot met een hakbijl".

Comment

Eigenlijk zou je percentage gewijs per etnische groep moeten hebben. Nu is het 100% berekend en niet op het aandeel per groep. Zou het beeld wat realistischer maken. Er zijn veel meer blanken en dus is hun crimerate ook hoger. Maar herreken dit eens?

Comment

• Dat zijn nog allemaal onrechtstreekse gevolgen van de slavernij, de schande uit hun korte geschiedenis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Verschillen zijn toch niet zo groot als je hier eens dooruit scrolt?
                            Daarnaast is dat juist het frappante hier he, het gaat hier niet om "ne zot met een hakbijl".
                            Je moet bv eens kijken naar murder and nonnegligent manslaughter of robbery en vergelijken met property crime en fraud.

En omdat het niet om “ne zot met een hakbijl” gaat zeg ik dan ook : “Het probleem is dat als je per ongeluk tot een bepaalde groep behoort de kans bestaat dat er misschien een vooringenomenheid kan ontstaan tegenover jou, met alle spijtige gevolgen vandien.’

Ik keur niet goed wat daar gebeurd is he !

Comment

Je moet bv eens kijken naar murder and nonnegligent manslaughter of robbery en vergelijken met property crime en fraud.

En omdat het niet om “ne zot met een hakbijl” gaat zeg ik dan ook : “Het probleem is dat als je per ongeluk tot een bepaalde groep behoort de kans bestaat dat er misschien een vooringenomenheid kan ontstaan tegenover jou, met alle spijtige gevolgen vandien.’

Ik keur niet goed wat daar gebeurd is he !
                              Ik heb me inderdaad verkeerd uitgedrukt.

De cijfers zijn inderdaad zeer duidelijk, zeker als het % african-americans bekijkt in vergelijking met de gehele bevolking. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat er nog altijd minder "crime" is in absolute getallen bij african-americans. Terwijl er in absolute getallen, wel meer dergelijke voorvallen zijn bij african-americans.

Comment

• En jup, schitterend land daar :

https://www.reddit.com/r/PublicFreak...ng_you_police/

Zolang je geld/macht hebt toch. Dan mag je het gewoon misbruiken naar believen.
                                Last edited by Phate; 31/05/2020, 20:55.

Comment

Geloof me als je in het topkader zit van een dergelijk bedrijf dan heb je waarschijnlijk genoeg relaties om ergens anders aan de slag te gaan als de boot lek slaat.
                                  Ik zou als toekomstige werkgever/bedrijf toch zo iemand 3 dubbel screenen voor dat ik die zou binnenhalen want die maakte als topkader ten slotte dienst uit met grote verantwoordelijkheden van een zinkend schip.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ik zou als toekomstige werkgever/bedrijf toch zo iemand 3 dubbel screenen voor dat ik die zou binnenhalen want die maakte als topkader ten slotte dienst uit met grote verantwoordelijkheden van een zinkend schip.
                                      Idd! De grote verantwoordelijk die ze hebben om een bedrijf te runnen, zo groot is vaak ook hun verantwoordelijkheid aan het lek slaan van de boot

No problem, efkes relatie bellen....ik vermoed dat je dat toch niet te vaak moet doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

in welke mate de gevolgen van de lockdown meespelen hebben we het raden naar
                                        maar de torenhoge werkeloosheid (vandaag 15% en stijgende) met bijhorende armoede en frustratie speelt zeker mee, hoewel in 2010 de werkeloosheid van 10% ook een record was voor de laatste generatie

dat de garde wordt ingezet werkt hopelijk niet als een laken op een stier, maar de situatie is explosief natuurlijk, de rust moet weerkeren in het belang van uiteindelijk iedereen

Comment

dat de garde wordt ingezet werkt hopelijk niet als een laken op een stier, maar de situatie is explosief natuurlijk, de rust moet weerkeren in het belang van uiteindelijk iedereen
                                          Zou ik nog kunnen inkomen. Maar pure repressie omdat mensen in opstand komen TEGEN respressie, lijkt me niet echt slim. Waarom moet je schieten (met paintball) op mensen die gewoon in hun eigen voortuin staan? (Wat men effectief mag, ook nu.)

Comment

Working...
                                          X