Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idd! De grote verantwoordelijk die ze hebben om een bedrijf te runnen, zo groot is vaak ook hun verantwoordelijkheid aan het lek slaan van de boot

No problem, efkes relatie bellen....ik vermoed dat je dat toch niet te vaak moet doen
    Als projectmanager heb ik zelf al meermaals ondervonden
    Last edited by Utah; 01/06/2020, 02:06.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Phate dat schietgraag zijn van evenzeer krapuul dat je beter geen paintballgeweer in handen geeft en het inzetten van troepen zijn in feite 2 kompleet verschillende zaken

...wij waren ook onverwachtte makke lammeren bij instellen coronamaatregelen, maar wat begrijpt ze niet aan een directe 'ga naar binnen, ga in uw huis'?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        Phate dat schietgraag zijn van evenzeer krapuul dat je beter geen paintballgeweer in handen geeft en het inzetten van troepen zijn in feite 2 kompleet verschillende zaken

...wij waren ook onverwachtte makke lammeren bij instellen coronamaatregelen, maar wat begrijpt ze niet aan een directe 'ga naar binnen, ga in uw huis'?
        Dat de politie niet bepaalt wat je op je eigen eigendom doet. Dat mensen nog altijd rechten hebben. Het is daar dat het ook om gaat he. Het is geen politiestaat.

Zijn genoeg voorbeelden overigens :

Beetje journalisten als "target practice" gebruiken, zonder waarschuwing of aanleiding bv.
        Last edited by Phate; 31/05/2020, 23:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          in welke mate de gevolgen van de lockdown meespelen hebben we het raden naar.
          Dat zal zeker ook meespelen, veel mensen lopen gefrustreerd rond. En als je dan ook nog een zelfingenomen karikatuur als leider hebt is het hek helemaal van de dam

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• misschien wel, uiteindelijk houden ze trump verantwoordelijk voor de lockdown en het verliezen van hun job

Comment

• Ik vraag me vooral af waarom de politie zo verdomd agressief moet zijn in de US. Politie zou moeten dienen, tot in het absurde toe. Vind het hier soms al tegenvallen. Laat staan daar.

Je moet eens filmpjes op YouTube kijken van mensen die tegengehouden worden omdat ze 10 mph te snel rijden. Agent benadert die mensen als potentieel seriemoordenaar.

Eenmaal ze doorhebben dat je gewoon te snel reed en je hen niet gaat doden, worden ze meestal heel chill.

Mochten ze me ooit in de US staande houden met de auto, dan meteen ruit open, sleutel uit het stopcontact en op het dash leggen, en handen duidelijk zichtbaar op het stuur houden. Het is toch niet normaal dat je daar als burger moet aan denken voor een stomme verkeersovertreding.

Het zal enerzijds aan hun opleiding liggen, die een schijntje is (in tijd) van bvb. een politieagent in het VK. En anderzijds misschien ook aan het feit dat elke Amerikaan potentieel ook (legaal of niet) een wapen op zak (kan) heeft (hebben).
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Ik vraag me vooral af waarom de politie zo verdomd agressief moet zijn in de US. Politie zou moeten dienen, tot in het absurde toe. Vind het hier soms al tegenvallen. Laat staan daar.

Je moet eens filmpjes op YouTube kijken van mensen die tegengehouden worden omdat ze 10 mph te snel rijden. Agent benadert die mensen als potentieel seriemoordenaar.

Eenmaal ze doorhebben dat je gewoon te snel reed en je hen niet gaat doden, worden ze meestal heel chill.

Mochten ze me ooit in de US staande houden met de auto, dan meteen ruit open, sleutel uit het stopcontact en op het dash leggen, en handen duidelijk zichtbaar op het stuur houden. Het is toch niet normaal dat je daar als burger moet aan denken voor een stomme verkeersovertreding.

Het zal enerzijds aan hun opleiding liggen, die een schijntje is (in tijd) van bvb. een politieagent in het VK. En anderzijds misschien ook aan het feit dat elke Amerikaan potentieel ook (legaal of niet) een wapen op zak (kan) heeft (hebben).
                Begin dit jaar was ik in New York en was ik aan het aanschuiven in JFK-airport. Plotseling begint daar zo een slimme kerel op een vrij arrogante manier een agent aan te spreken, dat spel zat direkt op de wagen. Een paar minuten later kreeg ik een Whatsapp-bericht van vrienden met de vraag in welke terminal ze me moesten oppikken.Ik had geen flauw idee en stapte op de agent af en vroeg dat op een normale beleefde manier. Die mens hielp me super vriendelijk verder.

Ik denk dat die gasten in bepaalde wijken in de grootsteden ook het een en ander meemaken en onder geweldig veel stress staan op bepaalde momenten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Begin dit jaar was ik in New York en was ik aan het aanschuiven in JFK-airport. Plotseling begint daar zo een slimme kerel op een vrij arrogante manier een agent aan te spreken, dat spel zat direkt op de wagen. Een paar minuten later kreeg ik een Whatsapp-bericht van vrienden met de vraag in welke terminal ze me moesten oppikken.Ik had geen flauw idee en stapte op de agent af en vroeg dat op een normale beleefde manier. Die mens hielp me super vriendelijk verder.

Ik denk dat die gasten in bepaalde wijken in de grootsteden ook het een en ander meemaken en onder geweldig veel stress staan op bepaalde momenten.
                  Dat kan ik zeker wel begrijpen, maar dat is dan ook deel van hun job.

Ik heb zelf een leidinggevende functie. Als iemand begint te roepen en tieren op mij of op/over iemand anders, dan gaat terugroepen niet helpen. Dan is het mijn taak om eerst te zorgen dat we de situatie kalmeren. Als de "roos van leary" iemand iets zegt : Tegengedrag lokt tegengedrag uit.

Dat het niet altijd gemakkelijk is, dat is iets anders. En dat je een politie-agent niet voor het minste moet gaan ontzetten of dergelijke, daar kan ik ook zeker inkomen. Maar sommige gedragingen kunnen gewoon echt niet door de beugel, en dan moet dit ook aangepakt worden.

Comment

• ja...en hier is ome-agent in de steden dan weer te veel de pispaal

moeilijk evenwicht...guardia civil in spanje zijn dan mss nog een statie erger als usa-flikken...die denken dat ze nog onder franco staan, zie catalonie, daar vallen gelukkig evenwel geen doden (maar daar zijn ook minder vuurwapens natuurlijk)
                    Last edited by bobo; 01/06/2020, 01:38.

Comment

Idd! De grote verantwoordelijk die ze hebben om een bedrijf te runnen, zo groot is vaak ook hun verantwoordelijkheid aan het lek slaan van de boot

No problem, efkes relatie bellen....ik vermoed dat je dat toch niet te vaak moet doen
                      Ik ben er haast zeker van dat "het kader" in bepaalde sectoren deftig wordt afgeschermd voor/door elkaar.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Dat kan ik zeker wel begrijpen, maar dat is dan ook deel van hun job.

Ik heb zelf een leidinggevende functie. Als iemand begint te roepen en tieren op mij of op/over iemand anders, dan gaat terugroepen niet helpen. Dan is het mijn taak om eerst te zorgen dat we de situatie kalmeren. Als de "roos van leary" iemand iets zegt : Tegengedrag lokt tegengedrag uit.

Dat het niet altijd gemakkelijk is, dat is iets anders. En dat je een politie-agent niet voor het minste moet gaan ontzetten of dergelijke, daar kan ik ook zeker inkomen. Maar sommige gedragingen kunnen gewoon echt niet door de beugel, en dan moet dit ook aangepakt worden.
                        Als ik de huidige reality programma's over politie optredens hier in België bekijk kan ik alleen maar vaststellen dat zij allemaal een opleiding genoten hebben van, hoe moet je je sociaal gedragen (of bepammeren, zoals je zelf wil) tegenover "slachtoffers en daders". Het valt me dan echt op hoeveel geduld dat die mensen (politie dus) kunnen opbrengen vooraleer die het ene woord harder gaan zeggen dan het andere, laat staan fysiek gaan uit hun rol vallen. Toch petje af voor die kerels want mezelf héél goed kennende zou ik meer dan waarschijnlijk een extra lange opleiding moeten genieten voor dat onderdeel en op het laatste waarschijnlijk zelfs niet geschikt worden geacht voor die job.
                        Er wordt natuurlijk dan wel met de camera gedraaid, dat zal ook nog wel anders zijn dan in realiteit maar ook bij de politie wordt alles gefilmd, ook om zelf te kunnen leren uit situatie.
                        Dat de politie in de USA misschien anders werkt dan hier verbaast me niet erg, denk dat vooral 200j. geschiedenis hier parten speelt.
                        Last edited by Metaxa; 01/06/2020, 03:37.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ik denk dat de hoofdtitel beter veranderd kan worden, met corona heeft dit niks meer te maken.

En wat dat in Amerika betreft, laat het volk beslissen wat er met die flikken moet gebeuren!
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ik denk dat de hoofdtitel beter veranderd kan worden, met corona heeft dit niks meer te maken.

En wat dat in Amerika betreft, laat het volk beslissen wat er met die flikken moet gebeuren!
                            Valt onder de grote noemer: GEVOLGEN!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Als ik de huidige reality programma's over politie optredens hier in België bekijk kan ik alleen maar vaststellen dat zij allemaal een opleiding genoten hebben van, hoe moet je je sociaal gedragen (of bepammeren, zoals je zelf wil) tegenover "slachtoffers en daders". Het valt me dan echt op hoeveel geduld dat die mensen (politie dus) kunnen opbrengen vooraleer die het ene woord harder gaan zeggen dan het andere, laat staan fysiek gaan uit hun rol vallen. Toch petje af voor die kerels want mezelf héél goed kennende zou ik meer dan waarschijnlijk een extra lange opleiding moeten genieten voor dat onderdeel en op het laatste waarschijnlijk zelfs niet geschikt worden geacht voor die job.
                              Er wordt natuurlijk dan wel met de camera gedraaid, dat zal ook nog wel anders zijn dan in realiteit maar ook bij de politie wordt alles gefilmd, ook om zelf te kunnen leren uit situatie.
                              Dat de politie in de USA misschien anders werkt dan hier verbaast me niet erg, denk dat vooral 200j. geschiedenis hier parten speelt.
                              Hier begint men ook met psychologische testen voordat je uberhaupt aan de opleiding mag beginnen. Zal ook wel een relevante factor zijn.

Ja, de discussie over de Amerikaanse aanpak is wat uit de hand gelopen precies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                laat het volk beslissen wat er met die flikken moet gebeuren!
                                Dan gaan ze waarschijnlijk gestenigd worden

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dan gaan ze waarschijnlijk gestenigd worden
                                  Goed zo, dan zullen de andere misschien beginnen nadenken voor ze nog zo'n debiele acties ondernemen, want anders wacht hen hetzelfde!
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Valt onder de grote noemer: GEVOLGEN!
                                    oorzaak of gevolg, hier schijt lippens al in z'n broek van de massa toeristen, die denken dat het VAKANTIE is ...ik denk dat ze ginder dichter opeen staan tijdens hun opstand tegen repressie

Comment

En jup, schitterend land daar :

https://www.reddit.com/r/PublicFreak...ng_you_police/

Zolang je geld/macht hebt toch. Dan mag je het gewoon misbruiken naar believen.
                                      Manipulatiefout met z'n wapen, kan gebeuren.

Comment

Hier begint men ook met psychologische testen voordat je uberhaupt aan de opleiding mag beginnen. Zal ook wel een relevante factor zijn.
                                        Ook al!

Comment

Camera draait hé, doet heel veel. En die bodycams filmen niet altijd, die moet de politieagent zelf opzetten.

Wees maar zeker dat in zware probleemwijken het er wel eens anders aan toegaat dan wat je op TV ziet. Ik ken een flik die in Antwerpen werkt, heeft jarenlang interventies gedaan is nu wijkagent. Niet normaal hoor.

Comment

Working...
                                          X