Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

oorzaak of gevolg, hier schijt lippens al in z'n broek van de massa toeristen, die denken dat het VAKANTIE is ...ik denk dat ze ginder dichter opeen staan tijdens hun opstand tegen repressie
    Op de beelden die ik vandaag zag stonden ze toch ook wel heel dicht bij elkaar aan het zeetje. Mij niet gelaten hoor, ze gaan mij daar voorlopig nog niet zien, maar ik vind het toch nog wel heel onvoorzichtig.

Ik hoor hier ook net dat verschillende cafés zonder of met weing terras niet meer gaan open doen of in ieder geval toch een andere oplossing aan het zoeken zijn.
    Niet meer aan de toog mogen zitten, voldoende afstand met nog minder dan de helft van de capaciteit, niet meer mogen gaan paffen buiten, geen muziek, om 23u sluiten enz. Begin er maar aan in een kleine zaak. Een ramp voor die mensen
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ja amai, ik ben ook heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat uidraaien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        ja amai, ik ben ook heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat uidraaien
        Veel problemen en agressie in het nachtelijk uitgangsleven. Ik vrees dat ze weer iets gaan beslissen zonder er echt bij na te denken wat de gevolgen kunnen zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Veel problemen en agressie in het nachtelijk uitgangsleven. Ik vrees dat ze weer iets gaan beslissen zonder er echt bij na te denken wat de gevolgen kunnen zijn.
          Dat valt dan wel weer vrij makkelijk te voorspellen inderdaad, jammer genoeg.

Maar qua nachtelijk uitgaan, waren de eerste klanken niet sowieso van een beperking in openingsuren tot 23-24h?

Comment

Dat valt dan wel weer vrij makkelijk te voorspellen inderdaad, jammer genoeg.

Maar qua nachtelijk uitgaan, waren de eerste klanken niet sowieso van een beperking in openingsuren tot 23-24h?
            Klopt! en dit gaat alleen maar problemen geven. Nu gaan ze in het weekend vroeger vertrekken en al redelijk dronken zijn op het vroege sluitingsuur, wat de agressie alleen maar in de hand gaat werken. Ze mogen niet gaan roken buiten, hoewel je daar net zo goed afstand kunt houden. Allemaal dingen die een hoop frustraties gaan opwekken bij mensen die al op hun tandvlees zitten

Net zoals bij de lockdownparty's in maart. Donderdag beslissen ze dat vrijdag om 24u alles dicht moet. Dat was vragen om problemen ipv toen bv te zeggen vrijdag om 18u gaat alles dicht.

Logisch dat een hoop onwetende mensen zich 's avonds nog vlug gingen bezuipen. Dom natuurlijk maar wie had ook zo'n toestand verwacht.

Anyway, ik ben ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke beslissing, maar ik vrees er voor

Comment

• ja natuurlijk weer een extra beperkend regeltje erbij, daar leven ze hier van he

ik hoop dat we snel af zijn van die 1.5 meter, er zijn intussen zoveel bubbels en kokers dat het al praktisch bewezen is dat er geen probleem is zonder dat het dramatisch wordt maar ze moeten de angst blijven voeden omdat ze de economie en welvaart ten grave hebben gedragen...productiviteit china is alweer achteruit na een korte heropleving

enfin soit, mijn riedeltje kennen jullie al...maar herhaling op een forum kan toch geen kwaad

Comment

ja natuurlijk weer een extra beperkend regeltje erbij, daar leven ze hier van he

ik hoop dat we snel af zijn van die 1.5 meter, er zijn intussen zoveel bubbels en kokers dat het al praktisch bewezen is dat er geen probleem is zonder dat het dramatisch wordt maar ze moeten de angst blijven voeden omdat ze de economie en welvaart ten grave hebben gedragen...productiviteit china is alweer achteruit na een korte heropleving

enfin soit, mijn riedeltje kennen jullie al...maar herhaling op een forum kan toch geen kwaad
                Die afstand blijft thans heel belangrijk. Kijk bv. hoe er Nederland ondertussen al verscheidene slachterijen gesloten zijn door uitbraken.

Dus dat is juist voor de economie belangrijk.

Comment

• Probleem is dat je niet op het gezond verstand van de mensen kunt rekenen, het zijn er altijd een deel die het verkloten voor de rest, met of zonder regels.

Net zoals in het verkeer, waarom al die regels? Omdat er een hoop idioten tussenzitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Probleem is dat je niet op het gezond verstand van de mensen kunt rekenen, het zijn er altijd een deel die het verkloten voor de rest, met of zonder regels.

Net zoals in het verkeer, waarom al die regels? Omdat er een hoop idioten tussenzitten
                    True. Juist naar de markt geweest. eenrichtingsverkeer, maar zeker 10% die zich er niet aanhoudt. Waardoor de 1.5 meter plots heel moeilijk wordt. En je moet natuurlijk continu wachten om door te kunnen als je het "juist" wilt doen, omdat de oma'kes natuurlijk constant stoppen om te praten met elkaar.

Daarmee zijn de regels inderdaad wat absurd. Je mag maar afspreken met 4 personen, maar op zo'n plaats is het plots een kudde vee. Je kan beter meer mogelijkheden creëren dat mensen elkaar kunnen zien. Ook op zo'n plaatselijke markt, desnoods zelfs stoelen die op de juiste afstand staan, dan kan oma ff gaan praten met de vriendinnen, op de juiste afstand, zonder voor de rest moeilijke situaties te creëren.

Comment

True. Juist naar de markt geweest. eenrichtingsverkeer, maar zeker 10% die zich er niet aanhoudt. Waardoor de 1.5 meter plots heel moeilijk wordt. En je moet natuurlijk continu wachten om door te kunnen als je het "juist" wilt doen, omdat de oma'kes natuurlijk constant stoppen om te praten met elkaar.

Daarmee zijn de regels inderdaad wat absurd. Je mag maar afspreken met 4 personen, maar op zo'n plaats is het plots een kudde vee. Je kan beter meer mogelijkheden creëren dat mensen elkaar kunnen zien. Ook op zo'n plaatselijke markt, desnoods zelfs stoelen die op de juiste afstand staan, dan kan oma ff gaan praten met de vriendinnen, op de juiste afstand, zonder voor de rest moeilijke situaties te creëren.
                      Eigenlijk is het allemaal niet te controleren, hoe meer regels, hoe ingewikkelder het allemaal gaat worden

Ik heb voor mijn eigen uitgemaakt dat ik zeker nog een tijdje drukke plaatsen ga mijden, hoewel hoe voorzichtiger een mens is hoe meer kans dat je maakt om toch prijs te hebben

Ik hoop alleen dat ik eind van deze maand eindelijk naar mijn schoonfamilie in Polen kan, die wonen daar in een regio waar zo goed als geen corona is. In Polen is vooral het centrum en het zuiden getroffen, maar bijlange niet zo erg als hier.

Comment

• Zolang dat die coronacrisis hier al bezig is heb ik nog maar weinig gezond verstand tegengekomen bij veel mensen eerlijk gezegd. Is weer zo'n gezegde dat geen steek houdt.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Die afstand blijft thans heel belangrijk. Kijk bv. hoe er Nederland ondertussen al verscheidene slachterijen gesloten zijn door uitbraken.

Dus dat is juist voor de economie belangrijk.
                          heeft die uitbraak tot een heropflakkering geleid? het is helemaal niet weg natuurlijk, maar niet alle mensen zijn een beetje besmettelijk
                          denk je dat in dat specifiek slachthuis alleen op een andere manier werd gewerkt...of dat alleen de colruyt van kuurne een speciaal intiemere manier van omgaan met elkaar had?

Comment

heeft die uitbraak tot een heropflakkering geleid? het is helemaal niet weg natuurlijk, maar niet alle mensen zijn een beetje besmettelijk
                            denk je dat in dat specifiek slachthuis alleen op een andere manier werd gewerkt...of dat alleen de colruyt van kuurne een speciaal intiemere manier van omgaan met elkaar had?
                            Is niet één, maar ondertussen al meerdere he. Ook in Duitsland, Frankrijk, ... overigens. Dat zijn gewoon werksituaties waarbij de afstand niet gegarandeerd kan worden. Men staat op de meeste werkplekken schouder aan schouder. Het is heel duidelijk wat de gevolgen hiervan zijn.

Na het sluiten van slachthuizen in de Verenigde Staten en Duitsland vanwege corona heeft nu ook Frankrijk te maken met grote aantallen besmettingen in slachterijen. Hoe staat het ervoor in Nederland?
                            Last edited by Phate; 01/06/2020, 23:13.

Comment

of dat alleen de colruyt van kuurne een speciaal intiemere manier van omgaan met elkaar had?
                              Ja jong, West-Vlamingen lopen nu eenmaal meer risico: door het inslikken van al die letters worden er een pak meer virussen opgenomen.

Comment

Is niet één, maar ondertussen al meerdere he. Ook in Duitsland, Frankrijk, ... overigens. Dat zijn gewoon werksituaties waarbij de afstand niet gegarandeerd kan worden. Men staat op de meeste werkplekken schouder aan schouder. Het is heel duidelijk wat de gevolgen hiervan zijn.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...land~b65a0dc8/
                                ze werken op die manier, het virus is niet weg...het zullen hotspots blijven, een stuk of wat uitbraken in evenveel landen en je gaat de sector sluiten?
                                alles moet kleiner voor energiezuinigheid en waterinfiltratie, als je alles gaat voorzien op 4m² per persoon heeft een betonstop geen zin...en 2 jaar of langer blijven aanmodderen

we gaan naar een maatschappij dat geen cash heeft om zorg te betalen, de persen moeten overuren maken en je kan op die plek van de slachterij al de volgende geldpers gaan bouwen want dat zal de enig booming business worden

Comment

ze werken op die manier, het virus is niet weg...het zullen hotspots blijven, een stuk of wat uitbraken in evenveel landen en je gaat de sector sluiten?
                                  ik hoop dat we snel af zijn van die 1.5 meter, er zijn intussen zoveel bubbels en kokers dat het al praktisch bewezen is dat er geen probleem is zonder dat het dramatisch wordt
                                  Wat is het nu? Ik zeg zeker niet dat ze preventief moeten sluiten. Ik geef het als een heel duidelijk voorbeeld aan van hoe groot de impact van het GEBREK aan afstand is.

Comment

• dat het niet dramatisch is, die werknemers zijn niet dood maar ziek, een tijdelijke sluiting van een paar bedrijven door gebrek aan personeel is minder erg dan een gesloten volledige sector

we zullen nog steeds aan die 60% moeten geraken

Comment

dat het niet dramatisch is, die werknemers zijn niet dood maar ziek, een tijdelijke sluiting van een paar bedrijven door gebrek aan personeel is minder erg dan een gesloten volledige sector

we zullen nog steeds aan die 60% moeten geraken
                                      Jup, en als we allemaal die 1.5 meter laten, omdat het toch niet helpt (dixit bobo), dan mag "alles" terug sluiten daarna. Net zoals de bedrijven uit bovenstaand voorbeeld?

Als bedrijven die de afstand niet kunnen respecteren moeten sluiten, dan zal ALLES moeten sluiten als niemand de maatregel nog volgt.

De maatregelen volgen en afstand houden is veel minder erg dan een gesloten land.

Comment

dat het niet dramatisch is, die werknemers zijn niet dood maar ziek, een tijdelijke sluiting van een paar bedrijven door gebrek aan personeel is minder erg dan een gesloten volledige sector
                                        Jan Hesp weet toch al waar hij het geld voor de getroffen sectoren moet halen

Comment

• Op zich geen slecht idee. Mensen hebben enorme sommen geld op spaarboekjes staan. Als 10% van het spaargeld in Vlaanderen geïnvesteerd zou worden in de economie, dan zou dat de economie een enorme boost geven.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X