Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenOp zich geen slecht idee. Mensen hebben enorme sommen geld op spaarboekjes staan. Als 10% van het spaargeld in Vlaanderen geïnvesteerd zou worden in de economie, dan zou dat de economie een enorme boost geven.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Idd! Toch als het volledig risicoloos is. Wil er toch eerst de details van kennen.
Maar als je natuurlijk een paar duizend Euro in zo'n fonds steekt, en dat gewoon laat staan als ware het een goede portefeuille aandelen (waar het er niet toe doet als er eens eentje failliet gaat, zolang je een goede spreiding hebt), gekoppeld aan een goed beheer (dus genoeg verschillende bedrijven in verschillende sectoren, en een screening van de bedrijven alvorens men geld gaat uitlenen) en mét fiscaal voordeel... Ik zou het doen dan.
Ze moeten anderzijds ook opletten dat het niet te interessant is, anders zitten we met zonnepanelen 2.0 en kan binnen 10 jaar iedereen meebetalen
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
das eigenlijk iets waar mensen om smeekten in economisch betere tijden en lage rente...in 2019 bvb
ze hopen op burgerzin en de stervensweg van bedrijven langer te rekken + dat het beoogde doel van een half miljardje is een heel klein plakkerke op een gigantisch houten poot
maar ik wil eigenlijk niet negatief klinken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas eigenlijk iets waar mensen om smeekten in economisch betere tijden en lage rente...in 2019 bvb
ze hopen op burgerzin en de stervensweg van bedrijven langer te rekken + dat het beoogde doel van een half miljardje is een heel klein plakkerke op een gigantisch houten poot
maar ik wil eigenlijk niet negatief klinkenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
denk ik ook, de bedrijven die volgens de banken levensvatbaar zijn na Corona maar nu cash-flowproblemen hebben door de stilstand/sluiting/minder afzet die hebben al een overbruggingskrediet gekregen, de andere bedrijven die geweigerd zijn door de banken zullen bij het welvaarstfonds aankloppen, dus risico is veeeeeel groter dat het een verliespo(s)t zal worden....
Comment
-
Las vandaag dat 60% van de Amerikaanse 55 tot 64-jarigen 10000$ of minder opzij heeft staan voor hun pensioen. Vind dit hallucinant want dit is de groep voor wie de tijd dringt. Groot deel gaat tot hun 80ste moeten werken of in de rij gaan staan voor de soepbedeling.
VS evolueert in sneltempo naar een land met 0,1% superrijken, 4,9% middenklasse en 95% armoedzaaiersMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenVS evolueert in sneltempo naar een land met 0,1% superrijken, 4,9% middenklasse en 95% armoedzaaiers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik denk dat er tot nu toe weinig geleend is onder de nieuwe regelgeving.
https://www.tijd.be/ondernemen/banke.../10226018.html
ik vrees eerlijk gezegd om een domino effct de komende maanden: horeca kan schuld aan leverancier niet betalen en gaat failliet(of in het beste geval: lost deeltje bij deeltje zijn schuld af over een periode van minstens 1 jaar) leverancier komt na enkele maanden ook zijn verplichtingen niet na omdat het geld op is(door de faillissementen van hun klanten) en dan zijn de leveranciers van hen aan de beurt.... (tegen dan zijn we eind van het jaar/begin volgend jaar)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
ik hoor van veel klanten dat ze het nu nog maar aangevraagd hebben, velen dachten dat de sluitingsperiode niet zo lang ging duren maar nu de aanmaningen komen, zijn ze wel verplicht om een aanvraag in te dienen(mijn klanten zijn voornamelijk horecaleveranciers)
ik vrees eerlijk gezegd om een domino effct de komende maanden: horeca kan schuld aan leverancier niet betalen en gaat failliet(of in het beste geval: lost deeltje bij deeltje zijn schuld af over een periode van minstens 1 jaar) leverancier komt na enkele maanden ook zijn verplichtingen niet na omdat het geld op is(door de faillissementen van hun klanten) en dan zijn de leveranciers van hen aan de beurt.... (tegen dan zijn we eind van het jaar/begin volgend jaar)
Comment
-
ik begrijp de houding van de WHO tov trumps clorox samen met uv-licht - of tenminste - chloroquine niet goed...eeen spotgoedkoop middel dat al sinds 1955 met succes wordt ingezet
in 2004 test ku leuven met marc van ranst dat middel heel positief tegen sars
begin april dit jaar testen een aantal huisartsen in nl, china en frankrijk heel positief dat choroquine of hydroxochoroquine in combinatie met zink en vitamine d (zonnelicht) als 1e middel tegen corona, MVR zegt hier ook in de pers dat hij dat gelijk zou gebruiken moest hij positief getest worden, ook in belgie wordt het aangeschaft
begin mei wordt het in nederland als ultieme laatste middel gebruikt zonder veel resultaat, die nl-dokter wordt teruggefloten en mag het niet meer voorschrijven
chloroquine is een doodnormaal middel voor reumapatienten en lupus, bij bepaalde patienten kunnen hartritmestoornissen optreden, alléén als ze aan bepaalde aandoeningen lijden
22 mei komt in de pers dat WHO massaal gaat testen, belgie denkt erover na mee in te stappen
23 mei komt een brits onderzoek naar buiten dat chloroquine géén toegevoegde waarde heeft, dat het hartritmestoornissen en depressies kan veroorzaken....belangrijk is dat in dat onderzoek gestipuleerd geen zink en vitamine d wordt bijgevoegd
24 mei zet WHO dat onderzoek onhold, belgie stapt eruit, in frankrijk en nl wordt gebruik voor corona verboden, geen probleem verder voor reumapatienten en lupus-lijders
chloroquine wordt door WHO voorgeschreven voor voorgenoemde ziektes, er zijn geen bijwerkingen als het over die ziektes gaat
als mensen gaan sterven, moet je dan schrik hebben voor bijwerkingen als depressie en hatrritmestoornissen
https://www.deblauwetijger.com/pleid...e-eerste-lijn/Last edited by bobo; 03/06/2020, 00:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
ik hoor van veel klanten dat ze het nu nog maar aangevraagd hebben, velen dachten dat de sluitingsperiode niet zo lang ging duren maar nu de aanmaningen komen, zijn ze wel verplicht om een aanvraag in te dienen(mijn klanten zijn voornamelijk horecaleveranciers)
ik vrees eerlijk gezegd om een domino effct de komende maanden: horeca kan schuld aan leverancier niet betalen en gaat failliet(of in het beste geval: lost deeltje bij deeltje zijn schuld af over een periode van minstens 1 jaar) leverancier komt na enkele maanden ook zijn verplichtingen niet na omdat het geld op is(door de faillissementen van hun klanten) en dan zijn de leveranciers van hen aan de beurt.... (tegen dan zijn we eind van het jaar/begin volgend jaar)
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ja die sector is waanzinnig hard geraakt en het is zeker dat we het einde van deze crisis nog niet in zicht hebben.
Klopt natuurlijk wel een beetje, maar je mag het soms toch wel relativeren. Als je natuurlijk gewoon bent van wekelijks €50.000+ op je rekening af te tikken en nu maar €10.000 is dat echt wel even schrikken maar ik veronderstel dat die mensen/zaken gemakkelijker een buffer hebben kunnen aanleggen dan iemand met wekelijkse inkomsten van max. €3000, om maar iets te zeggen.
Ik woon hier naast een zéér goed restaurant die 110+ bestekken kan leggen. Je komt er niet in als je geen 2 maand vooraf reserveert. De eigenaar en zijn vrouw hebben al gezegd dat ze het niet erg zouden vinden als ze langer moeten dichthouden. Hij heeft het al twee maanden opgelost met afhaal-menu's: in het weekend kan je hier tot max. 70 menu's per dag afhalen die hij en zijn vrouw bereiden. Het afhalen kan die drie dagen tot 18:00h en dan zit zijn dag erop. Geen nachtelijke toestanden meer. Volgens zijn zeggen heeft hij nu een veel aangenamer leven (minder stress) dan in normale omstandigheden. Komt veel minder binnen maar moet ook minder uitgeven uiteraard.
Hij heeft wel het geluk dat hij aan een lage huur zit omdat het pand iets van de gemeente is. (zal waarschijnlijk wel een regeling met zijn) Al het personeel is natuurlijk op tijdelijke werkloosheid gezet.
Tot hiertoe genoten vergoedingen: € 4000 (éénmalig) + €160x21d/maand en het maandelijks overbruggingsrecht.
Beetje verderop zit een gloednieuw restaurant dat pas zijn deuren geopend heeft eind september vorig jaar en dus nog alles moet bewijzen. Die mensen hadden voor een volledig te renoveren pand gekozen. Zij zijn na een aantal weken toch ook met afhalengerechten begonnen maar ondertussen hebben ze toch ook gelijk de buitenkant van hun etablissement (oa aangelegde parking) verder kunnen afwerken en ziet alles er nu mooi uit.
Ik wil nu wel niet in die laatste mensen hun schoenen staan eerlijk gezegd.
En dan komen ze vandaag met volgende ondersteuningsmaatregelen voor onze sector:
Vlaams minister Lydia Peeters voorziet een aantal maatregelen en middelen om belangrijke spelers in de Vlaamse mobiliteitssector te ondersteunen. "Hiermee wil men zwaar getroffen sectoren zoveel mogelijk ondersteunen. Omzetverlies en winstverlies zal nooit volledig opgevangen kunnen worden maar op zijn minst willen we via diverse maatregelen ademruimte geven en de sectoren ondersteunen, zodat ze ook na deze moeilijke periode actief kunnen blijven."
Taxisector: overbruggingskrediet
De taxisector is blijven rijden maar kende eveneens een sterke omzetdaling. Om de toekomst te verzekeren en gezien hun specifieke rol in het kader van basisbereikbaarheid, wordt naast de reeds eerder voorziene Vlaamse en federale steunmaatregelen, voorzien in de mogelijkheid van een overbruggingskrediet via PMV, terug te betalen op 5 jaar. Hiervoor wordt een bedrag vrijgemaakt van 12 miljoen euro.
Op deze manier krijgen deze bedrijven liquide middelen die pas over vijf jaar moeten terugbetaald wordenwaardoor ze de kosten van Corona kunnen spreiden en hun overlevingskansen vergroten.
Het kabinet liet ons weten dat de overbruggingsfinanciering 2000€/voertuig over 5 jaar, zonder onderscheid naar type of grootte van het voertuig
Andere mobiliteitssectoren
Vlaamse Vervoersmaatschappij De Lijn: tussenkomst in verlies
Volgens een raming zouden de meer- en minkosten van de VVM De Lijn tot eind augustus reeds oplopen tot een tekort van 35 miljoen euro. Er zal elke maand een afrekening uitgevoerd worden om het tekort bij te passen.
Autobus- en autocarsector: subsidie en overbruggingskrediet
Deze sector kende een omzetverlies door het wegvallen van tal van ritten en verplaatsingen in de vrijetijdssector. Deze sector is tegelijk een zeer kapitaalintensieve sector (voertuigenpark en infrastructuur). De reeds eerder uitgewerkte compensatiepremie biedt te weinig soelaas in deze sector en zal geen faillissementen kunnen tegenhouden, vandaar de nood aan bijkomende steunmaatregelen.
Er worden middelen vrijgemaakt uit het Vlaamse noodfonds ten belope van 31,5 miljoen euro waarvan de helft kan uitgekeerd in de vorm van een subsidiebedrag (forfaitair bedrag op basis van type voertuig) en de andere helft als een overbruggingskrediet voor een periode van 5 jaar.
Het kabinet liet ons weten dat de overbruggingsfinanciering 2000€/voertuig zal bedragen, zonder onderscheid van het type of grootte van het veortuig
Deelmobiliteit
Er wordt een bedrag van 460.000 euro voorzien om het huidige aantal deelwagens en deelfietsen op peil te houden maar ook om ervoor te zorgen dat de veiligheidsmaatregelen rond hygiëne op peil gehouden kan worden.
Luchthavensector
Ook de luchthavensector werd erg getroffen, ondermeer de LEM’s (Luchtvaart exploitatiemaatschappij) in Antwerpen en Oostende alsook de luchthaven van Kortrijk. Er wordt 1.275.000 euro voorzien om de liquiditeit van het loonfonds te verzekeren, 1.000.000 euro voor de LEM’s om de nodige reserves te voorzien en 300.000 euro voor de luchthaven van Kortrijk om deze periode door te komen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Sorry hoor, ik ken sectoren waar het nog slechter is.
Klopt natuurlijk wel een beetje, maar je mag het soms toch wel relativeren. Als je natuurlijk gewoon bent van wekelijks €50.000+ op je rekening af te tikken en nu maar €10.000 is dat echt wel even schrikken maar ik veronderstel dat die mensen/zaken gemakkelijker een buffer hebben kunnen aanleggen dan iemand met wekelijkse inkomsten van max. €3000, om maar iets te zeggen.
Ik zeg toch nergens dat het voor de rest overal goed gaat ? Je kan moeilijk zeggen dat het allemaal soepel loopt als je bijna 3 maand je zaak moet sluiten.
En of die met 50k makkelijker een buffer aanlegt dan die met 3k omzet hangt natuurlijk van de kostenstructuur af. Ik denk dat ik momenteel liever een pitta-tentje zou hebben dan een 3-sterren restaurant.
Comment
-
voor die zaakvoerder van dat rest met afhaal is dat natuurlijk goed, voor zijn personeel wat minder
...en ofwel snap ik het niet goed, ofwel ben ik niet goed op de hoogte van de regeling, maar van 2 wallen eten (4000 + 160p/d) én opendoen voor afhaal is niet erg koosjer, tenzij natuurlijk die afhaal cash wordt geregeld
edit https://www.horecavlaanderen.be/corona-info
ja dat mag dus, dan geloof ik best dat het dan wel heel zorgeloos aantrekkelijk werken is...atm toch alvastLast edited by bobo; 03/06/2020, 04:13.
Comment
-
Een gevolg van Corona waar onze forumblokkers (of forumbelangers) zeer verheugd over kunnen zijn:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik zeg toch nergens dat het voor de rest overal goed gaat ? Je kan moeilijk zeggen dat het allemaal soepel loopt als je bijna 3 maand je zaak moet sluiten.
En of die met 50k makkelijker een buffer aanlegt dan die met 3k omzet hangt natuurlijk van de kostenstructuur af. Ik denk dat ik momenteel liever een pitta-tentje zou hebben dan een 3-sterren restaurant.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvoor die zaakvoerder van dat rest met afhaal is dat natuurlijk goed, voor zijn personeel wat minder
...en ofwel snap ik het niet goed, ofwel ben ik niet goed op de hoogte van de regeling, maar van 2 wallen eten (4000 + 160p/d) én opendoen voor afhaal is niet erg koosjer, tenzij natuurlijk die afhaal cash wordt geregeld
edit https://www.horecavlaanderen.be/corona-info
ja dat mag dus, dan geloof ik best dat het dan wel heel zorgeloos aantrekkelijk werken is...atm toch alvast
Bij die andere weet ik niet maar ik veronderstel dat ze dit nu ook wel niet toelaten om cash te betalen.
Ja, ik kan mijn buurman zéér zeker begrijpen. Het blijft de vraag natuurlijk wat in normale omstandigheden die stress jou allemaal waard is.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment