Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belg betaald meeste autotax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Belg betaald meeste autotax



    En dan hebben we ook nog eens de slechtste wegen
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

  • #2
    Eigenlijk staat er ....de Belgen zijn schatrijk...

    In België betaal je, het meeste auto belasting per inwoner, omdat wij het meeste auto’s per inwoner, hebben…

    Cijfers wel juist interpreteren, anders praat je zoals Trump…

    Comment


    • #3
      Het is betaalT.
      Vervang door een ander werkwoord zoals bvb “lopen”.
      Hij loopT.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Dat weet ik helaas al jaren

        Wel serieuze dt fout in de titel. Lijkt nu zo wat op een goedkoop politiek bash topic en die zijn hier op het autoforum meestal geen lang leven beschoren
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Inderdaad...

          Trouwens, ik vind die taks heel goed meevallen. Voor de ene betaal ik €204, de andere €230.

          Ja, als je met een dikke V8 gaat rondrijden, dan is het zeer duur. Normale gezinswagens zijn echt niet zo duur.

          Een ‘sportieve’ wagen ook niet, een Megane RS of een BMW M2, dat valt echt wel goed mee in mijn ogen.

          Als de taks je grootste probleem is, koop je dergelijke wagens beter niet.

          Wat er aan de andere kant wél duur is zijn oude, dikke motoren (vooral diesels)... maar wie wat ‘bewust’ koopt, is dat allemaal best doenbaar.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #6
            Inderdaad een waardeloos artikel.
            Het is omwille van die hoge taksen dat je in België moet zoeken naar een Toyota Aygo of VW Up terwijl je in Nederland geen 10km kan rijden zonder er 10 tegen te komen.
            Tot een 2 liter is het goed te betalen in België en privé mag het dan nog redelijk vervuilend zijn ook.

            Comment


            • #7
              Met cijfers kan je alles aantonen natuurljk...hoewel het zou leuk zijn als luxemburg er tussen stond die hebben nog meer auto's dan belgen per kop.
              Hoogstwaarschijnlijk is de BTW meegerekend op nieuwe wagens maar bij een pak leasing vervalt die voor een stuk b2b.
              En wegentaksen BIV trekt dat een stuk naar boven, wegentaksen vallen wel mee als je naar onze noorderburen kijkt die betalen per KG, en een 1000KG is al 400€ per jaar 1250 is al eerder 700 per jaar.

              Polen en Bulgarije zijn de goedkoopste denk ik, voor zover ik weet zit de wegenbelasting in de acijnzen op brandstof daar en in bulgarije zijn ze zo arm dat ze daar moeilijk 1000 euro kunnen vragen.
              Roemenië is heel betaalbaar tot 2600cc erboven moet je rekenen op gelijkaardige tarieven als België. 3L kost daar ook 1000€ per jaar.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                Nederland is toch een stevig pak duurder dan België aan autotaksen dacht ik....
                Geen wonder dat de rijtaks daar uitgedrukt wordt in € per maand...
                En gewicht heeft een stevige invloed.

                Comment


                • #9
                  Wat eigenlijk logisch is hè.

                  De motor met grotere inhoud verslijt de weg niet meer. De auto die drie keer zoveel weegt wel.

                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #10
                    Hierbij de mening van een buitenlander, wel een betweterige Hollander, maar het klopt wat hij zegt en zelfs wij Belgen begrijpen het nu ook beter zolang er maar een tekeningske bij gemaakt wordt

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      De motor met grotere inhoud verslijt de weg niet meer. De auto die drie keer zoveel weegt wel.
                      dan mag je nog met een cullinan rijden, de weg zal niet door jouw monster verslijten als de aslast van een vrachtwagen tot 20 ton gaat

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Nederland is toch een stevig pak duurder dan België aan autotaksen dacht ik....
                        Geen wonder dat de rijtaks daar uitgedrukt wordt in € per maand...
                        En gewicht heeft een stevige invloed.
                        En dan de BPM die er nog eens bij komt.

                        Comment


                        • #13
                          Probeer dat maar eens aan een Hollander wijs te maken dat ik met een 29 jaar oude Diesel aan 37€ per jaar rondrij >> die ik voor alles en iedere dag mag gebruiken
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                          Comment


                          • #14
                            Ze mogen met cijfers laten zien wat ze willen, als ik naar mijn auto geschiedenis kijk en de taks die ik daarvoor betaalde. Geen reden tot klagen hier! Als ik dan naar Nederland kijk val ik achterover..
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                              Ze mogen met cijfers laten zien wat ze willen, als ik naar mijn auto geschiedenis kijk en de taks die ik daarvoor betaalde. Geen reden tot klagen hier! Als ik dan naar Nederland kijk val ik achterover..
                              Das waar, ik wil niet weten hoeveel de belasting in Nederland is van die 4 auto's dat ik hier thuis heb staan.
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                              Comment


                              • #16
                                1980 VW Polo €37
                                1991 Mercedes-Benz 200D €37
                                2011 Citroën C3 Diesel ± €240
                                2013 Mercedes-Benz E220CDI ± €550

                                Totaal = € ± 864 op jaarbasis.

                                Valt goed mee.
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • #17
                                  Die 2013 220 alleen is al 450....per kwartaal


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Die 2013 220 alleen is al 450....per kwartaal


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Je 80.000ste bericht bobo!
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      1980 VW Polo €37
                                      1991 Mercedes-Benz 200D €37
                                      2011 Citroën C3 Diesel ± €240
                                      2013 Mercedes-Benz E220CDI ± €550

                                      Totaal = € ± 864 op jaarbasis.

                                      Valt goed mee.
                                      Voor een Polo diesel (nieuw) betaald ge al 1376€/jaar in NL.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWtouring Bekijk Berichten
                                        Het is betaalT. Vervang door een ander werkwoord zoals bvb “lopen”.
                                        Hij loopT.
                                        En niet alleen dat, het is ta​ks.

                                        Uw 'hulpmiddeltje' om te weten of het d of t is is ook maar suskewiet...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X