Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault gaat zijn "top?modellen" saneren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten


    Misschien krijgen we een e-Space?
    Wie weet? Waarom ook niet

    Er zijn trouwens nog meer wijzigingen op til lees ik hier. Komt wel goed met Renault.


    RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI PRESENTEERT NIEUWE ROLVERDELING

    De Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie heeft een nieuwe strategie voor de toekomst uitgerold. Renault wordt leidend in Europa en Zuid-Amerika, terwijl Nissan en Mitsubishi zich vooral op de markten in Noord-Amerika en Azië gaan toeleggen.

    Onlangs kwam naar buiten dat Renault-Nissan-Mitsubishi flink gaat herstructureren en Nissan daarbij mogelijk zelfs grotendeels uit Europa zou verdwijnen. Het ligt allemaal een stuk genuanceerder. De alliantie zet in grote lijnen uit wat de bedoeling is en daaruit blijkt dat Renault inderdaad meer een leidende rol krijgt in Europa, maar dat Nissan zeker niet van ons continent verdwijnt. Renault wordt onder meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de compacte SUV (Captur) en Nissan 'volgt' Renault hierin. Waar de Captur en Juke nu al dezelfde basis delen, wordt de volgende Juke (na 2025) echt een volledig door Renault ontwikkelde auto die door Nissan waarschijnlijk enkel nog in een eigen jasje wordt gestoken. Ook neemt Renault de volledige ontwikkeling van (deels) elektrische aandrijflijnen voor de compacte modellen (Juke, Captur, Clio en mogelijk nog Micra) op zich. Ook wereldwijd wordt Renault binnen de alliantie leider op dit gebied.

    Nissan zal zich, zoals gezegd, toespitsen op diverse markten ver bij ons vandaan. Thuisland Japan, China en de VS worden de regio's waar Nissan binnen de alliantie de leidende rol krijgt. Dat betekent echter niet automatisch dat er geen volledig door Nissan ontwikkelde modellen meer naar ons continent komen. Nissan houdt immers wereldwijd de leiding over de ontwikkeling van het EV-platform (CMF-EV) en dus lijkt het erop dat er ook hier in Europa nog elektrische Renaults en Nissans komen die feitelijk dus van Nissan afkomstig zijn. Verder neemt Nissan de ontwikkeling van een SUV in de compacte middenklasse op zich, dus treffen we hier op den duur waarschijnlijk ook gewoon weer een nieuwe Qashqai die geheel van Nissan-huize is. Het Japanse merk behoudt binnen de alliantie wereldwijd de volledige verantwoordelijkheid over de ontwikkeling van autonome technologie.

    Tenslotte is er voor Mitsubishi nog een aparte rol weggelegd in Zuid-Oost-Azië en Oceanië. Mitsubishi wordt in die markten de leidende partij van de drie op het gebied van ontwikkeling van voor die markten bedoelde auto's. Ook wordt Mitsubishi de hoofdverantwoordelijke binnen de alliantie op het gebied van plug-in hybrides. Al met al is het een verdere toespitsing van kerntaken en krijgt ieder merk de verantwoordelijkheid over de markten waar het nu al de grootste van de drie is. Volgens de alliantie moet deze stroomlijning ertoe leiden dat er tot 40 procent minder ontwikkelingskosten zijn voor nieuwe modellen.

    Bron: Autoweek


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Renault zal sterven als het geen Franse staatssteun krijgt. Het ging al slecht, en nu nog de Corona miserie.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #23
        Dit zal enkel uitstel van executie zijn.

        Comment


        • #24
          2 MILJARD BESPARING IN 3 JAAR TIJD

          RENAULT PRESENTEERT REDDINGSPLAN: 15.000 ONTSLAGEN!

          Renault presenteert een ‘transitieplan’ voor de komende jaren. Er wordt flink gesneden in het personeelsbestand en de productiecapaciteit. Het doel: 2 miljard euro besparen in de komende drie jaar.

          De daadwerkelijke plannen die vandaag zijn gepresenteerd gaan helaas nog een stuk verder dan eerder werd voorspeld. Waar woensdag nog werd gesproken over het wegvallen van 5.000 banen, blijk dat aantal nu alleen voor Frankrijk te gelden. Bijna dan, want Renault stelt dat er in eigen land bijna 4.600 posities verdwijnen. Elders op de wereld komen er nog eens 10.000 bij, waarmee het totaal op net geen 15.000 banen komt.

          Aanleiding is uiteraard de coronacrisis, maar Renault doet geen poging om te ontkennen dat er meer aan de hand is. Ook de interne strubbelingen van Groupe Renault en de enorme uitdagingen waarvoor de auto-industrie staat als het gaat om de energietransitie, spelen een rol. Zo werd er over 2019 ook al een verlies genoteerd.


          Productie omlaag


          Met het aantal banen wordt er ook doelbewust gesneden in de mondiale productiecapaciteit. Die gaat van 4 miljoen auto’s in 2019 naar 3,3 miljoen in 2024. Ter referentie: in 2019 verkocht Renault wereldwijd 3.753.723 auto’s, dus deze verlaging betekent ook een verlaging van het daadwerkelijke productievolume. Deze stap moet zo’n € 650 miljoen besparing opleveren.

          Om dit voor elkaar te krijgen, worden allereerst bestaande uitbreidingsplannen tot nader order uitgesteld. Deze stonden onder meer op de agenda voor fabrieken in Marokko en Roemenië. Ook wordt er al gezinspeeld op het einde van de productie van de Alpine A110 in Dieppe. Dat staat, afgaande op het persbericht, nog niet direct voor de deur, maar er wordt al wel voorzichtig nagedacht over een nieuw doel voor de fabriek voor als het zover is. Reken dus niet op een opvolger.

          Tegelijkertijd worden bestaande processen gestroomlijnd en activiteiten van verschillende merken waar mogelijk samengevoegd. Kortom: waar nog wat te besparen valt, moet dat ook daadwerkelijk gebeuren. De activiteiten van de Renault Groep moeten worden opgebouwd rondom een aantal pijlers met een ‘veelbelovende toekomst’: elektrische auto’s, bedrijfsauto’s, de circulaire economie en innovatie.

          Bron: Autoweek

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
            Dit zal enkel uitstel van executie zijn.
            Dit lijkt me een zeer gedegen analyse.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
              Dit zal enkel uitstel van executie zijn.
              dan is het ook maar zo hé.....ik ga de regie niet missen
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • #27
                Moet iedere keer lachen met de titel.... Topmodellen.
                Die hebben ze nooit gehad.

                Ik herinner me nog een franse manager in ons bedrijf. Die reed met een Safrane 3.0l, en na 2 jaar werd die ontslagen.
                Die auto was totaal onverkoopbaar. Iedere opkoper die we belden legde in als we vermeldden dat het een 3l benzine was.

                Die is echt voor een habbekrats weg gegaan.

                Comment


                • #28
                  De Alpine, de RS versies, de Gordiini versies, en zo zijn er nog wat die ik kan smaken. Als je bedoelt dat ze een 5 serie, een A6, een E klasse tegenhanger/concurrent hebben. Neen dat niet. Nooit gehad trouwens ,buiten een paar pogingen.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Moet iedere keer lachen met de titel.... Topmodellen.
                    Die hebben ze nooit gehad.

                    Ik herinner me nog een franse manager in ons bedrijf. Die reed met een Safrane 3.0l, en na 2 jaar werd die ontslagen.
                    Die auto was totaal onverkoopbaar. Iedere opkoper die we belden legde in als we vermeldden dat het een 3l benzine was.

                    Die is echt voor een habbekrats weg gegaan.
                    Daarom het "?" erbij. Ik snap je helemaal. Als je een Talisman op de brug ziet staan met zijn torsieasje van een QQ....Wat is dat toch een belachelijke auto geweest in vergelijking met ALLE andere modellen uit deze klasse.
                    Last edited by MRJ; 31/05/2020, 23:25.
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Daarom het "?" erbij. Ik snap je helemaal. Als je een Talisman op de brug ziet staan met zijn torsieasje van een QQ....Wat is dat toch een belachelijke auto geweest in vergelijking met ALLE andere modellen uit deze klasse.
                      Volgens wat ik terug kan vinden zou de talisman een multilink ophanging hebben, ik vind niks van een torsieas terug??
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #31
                        En ik vraag me vooral af of de gemiddelde koper van zo'n wagen het verschil kent...
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          En ik vraag me vooral af of de gemiddelde koper van zo'n wagen het verschil kent...
                          Maak van die "zo'n" maar gewoon "een", de gemiddelde koper van eender welk type of merk van auto kent dat verschil niet.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #33
                            Kan je het ze kwalijk nemen?
                            Ik denk dat ik het verschil ook niet direct zou merken.
                            En waar zou je het moeten merken? Op de snelweg al niet. Op de binnenwegen waar je nog maar 70 mag?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Maak van die "zo'n" maar gewoon "een", de gemiddelde koper van eender welk type of merk van auto kent dat verschil niet.
                              Je hebt 100% gelijk. Zelfs bij sportwagens weet 9 op de 10 niks af van die dingen.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Kan je het ze kwalijk nemen?
                                Ik denk dat ik het verschil ook niet direct zou merken.
                                En waar zou je het moeten merken? Op de snelweg al niet. Op de binnenwegen waar je nog maar 70 mag?
                                Bij MRJ op de brug, de allesbepalende test voor een wagen!
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #36
                                  Voel je toch redelijk fel, vind ik: een iets snellere bocht, met wat dwarse peknaden, en je voelt het aan je poep.
                                  Zelfs mijn vrouw voelde het als passagier (in een voor de rest voortreffelijke Peut 30
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Moet iedere keer lachen met de titel.... Topmodellen.
                                    Die hebben ze nooit gehad.

                                    Ik herinner me nog een franse manager in ons bedrijf. Die reed met een Safrane 3.0l, en na 2 jaar werd die ontslagen.
                                    Die auto was totaal onverkoopbaar. Iedere opkoper die we belden legde in als we vermeldden dat het een 3l benzine was.

                                    Die is echt voor een habbekrats weg gegaan.
                                    Is het waardeverlies niet bij de meeste auto's met een motor boven 2.5 in België het grootst?
                                    Mogelijk dat een Renault 3.0 wat meer verliest dan een Duitser, maar ik ben blij dat sommige merken toch nog probeerden iets tegenover de Duitsers te zetten. Anders wordt het wel een heel schaal autolandschap.

                                    Op Autoweek vind ik ook de Talisman enkel met multilink terug...
                                    Last edited by Chris_147; 01/06/2020, 07:40.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Voel je toch redelijk fel, vind ik: een iets snellere bocht, met wat dwarse peknaden, en je voelt het aan je poep.
                                      Zelfs mijn vrouw voelde het als passagier (in een voor de rest voortreffelijke Peut 30
                                      heeft niets met de torsie-as te maken wel met de monotube dempers. Heb ik bij de 607 ook gehad en die had een 5 punts multilink achteras. Eens daar bitube dempers onder stonden was het 'probleem' met de achteras helemaal weg. De 205 heeft torsieas en daar voel je niets van.
                                      Met een torsieas is trouwens niets mis mee. Precies of multilink is altijd het van het. Klinkt vaak sexier in de reclamefolders dan het in werkelijkheid is.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #39
                                        mijn ouders hebben altijd Renault gehad en mijn pa reed altijd met de grote modellen: de 20 reeks, de 25 en de safrane biturbo op het einde. De safrane heeft het uiteindelijk verkloot... enfin de gararge. 3 jaar problemen mee gehad die uiteindelijk te wijten waren aan een defecte alternator die geregeld piekspanning leverde en zo heel de electronica in de war bracht. Eens dat opgelost reed de auto fantastisch... maar toen was de liefde bij mijn pa volledig over. Die heeft daarna een mercedes E 300 TD gekocht... die trouwens evenveel electonica problemen had als de Renault.

                                        De 25 was in die tijd zijn tijd ver vooruit: sprekende computer, allerlei vooruitstrevende elektronica aan boord en dat hebben ze beide gewoon 4 jaar blijven doen zonder problemen.

                                        Feit dat ze niet hun afzet gevonden hebben is puur imago. Want voor de rest hadden ze de duitsers niets te benijden... integendeel zelfs. Net de reden waarom er hier de 607 gekomen is en niets anders.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten


                                          Op Autoweek vind ik ook de Talisman enkel met multilink terug...
                                          https://www.ebay.co.uk/itm/2017-RENA...-/153537327453


                                          je vindt hem wel meer als multilink aan geduid, maar het is een semi-starre achteras...en ik denk dat er nogal makkelijk wordt gerateerd met het multi-sense ssyteem, dat de dempers en nog een hoop electronica anders aanstuurt

                                          ik vind zelf ook dat je het 'voelt' het geeft wat links-rechts schokken (en hoe langer de kont, hoe meer je het zal voelen...bij veel pick-ups of oudere suv's zie je het ook gewoon voor je gebeuren als je erachter rijdt, mede door hun hoge ballonbanden), maar om nu een auto als archaisch te gaan afdoen...ook nix mis met trommels achteraan imo
                                          Last edited by bobo; 01/06/2020, 08:27.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X