Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault gaat zijn "top?modellen" saneren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault gaat zijn "top?modellen" saneren

Gaat Renault dezelfde weg op als Fiat door nog enkel kleine auto's en camionetten aan te bieden?

Scenic,Talisman en Espace gaan gesaneerd worden...Best zielig eigenlijk

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Is enkel een verschuiving van hun gamma. De autofabrikant wil zich meer richten op SUV modellen en cross-overs.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Domme beslissing. Of beter gezegd domme kopers. Ik krijg er het lopend schijt van dat alle trends van de VS altijd doorsijpelen richting de rest van de wereld. Een nood creëren die er geen is. Goede marketing van firma's, en zeker de autofirma's.

Comment

Omdat mensen er nog steeds (onterecht) vanuit gaan dat ze veiliger zitten in hun SUV!
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Eigenlijk logisch dat ze ermee stoppen: je ziet de Talisman, Espace of Scenic amper op de weg.
          Op elke hoek van de straat staat dan wel een Kadjar of een Captur hoog en stoer te wezen.

Jammer, ook. Ik ben geen fan van SUV-toestanden, doe me maar een mooie sedan of break.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Kan aan mij liggen, maar ik zie toch veel scenics en grand scenics rijden.
            Ik rij zelf met een 2019 grand scenic en zou, als ze die niet meer maken, niet weten welke Renault ik in de plaats zou nemen.

De kadjar, die qua prijs gelijk is, biedt geen 7 plaatsen en heeft een koffer dat een stuk kleiner is. De Koleos is dan weer een pak duurder.

Espace klanten kunnen, denk ik, ongeveer wel hun gading vinden in de Koleos. Talisman klanten, in zover die er zijn (verkoopt niet veel) zullen uitwijken naar andere merken, al wordt de concurrentie schaars in dat segment (insignia gaat er ook uit?)..

Maar (grand) scenic klanten, die er, al kan dat een gevoel zijn, toch wel vrij veel zijn, hebben bij Renault geen echt alternatief meer. Bijna nergens trouwens. Touran gaat eruit, Zafira is echt een bus geworden..) Een suv dan maar? Met hogere laaddrempel, geen 7 zetels in dit segment en een kleinere koffer?
            Of moeten die klanten naar legoblok-auto's zoals de Kangoo/rifter/... , Auto's die toch spartaanser rijden...

Ik vind het allezins geen slimme zet...

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Comment

Verbazingwekkend hoe snel de MPV's eruit zijn gegaan.
              Ik verwacht (hoop) dat het even snel met SUVs gaat gaan.

Comment

hopelijk snel gedaan met SUVs kakken

Comment

renault vecht voor zijn voortbestaan

De Franse autoproducent Renault bevindt zich in een zeer ernstige crisis en ‘vecht voor zijn voortbestaan’. Dat heeft de Franse minister van Economie en Financiën Bruno Le Maire vrijdag laten verstaan in een interview met de krant Le Figaro.

nu denk ik wel dat ze het gaan overleven.

Comment

ongelooflijk hoe dwaas al die ooit zo grote merken zijn om hun eigen dood te graven door hun normale modellen te saneren (Fiat,Citroen,Renault,...) Dan pakken de Aziaten het veel verstandiger aan zoals bvb Toyota en Hyundai. Buiten het feit dat ze zowieso betere auto's maken hebben ze tenminste naast hun verplichte Suv's nog een heel mooi gamma van normale auto's. Nieuwe Camry bvb vind ik heel erg geslaagd
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      Kan aan mij liggen, maar ik zie toch veel scenics en grand scenics rijden.
                      Ik rij zelf met een 2019 grand scenic en zou, als ze die niet meer maken, niet weten welke Renault ik in de plaats zou nemen.

De kadjar, die qua prijs gelijk is, biedt geen 7 plaatsen en heeft een koffer dat een stuk kleiner is. De Koleos is dan weer een pak duurder.

Espace klanten kunnen, denk ik, ongeveer wel hun gading vinden in de Koleos. Talisman klanten, in zover die er zijn (verkoopt niet veel) zullen uitwijken naar andere merken, al wordt de concurrentie schaars in dat segment (insignia gaat er ook uit?)..

Maar (grand) scenic klanten, die er, al kan dat een gevoel zijn, toch wel vrij veel zijn, hebben bij Renault geen echt alternatief meer. Bijna nergens trouwens. Touran gaat eruit, Zafira is echt een bus geworden..) Een suv dan maar? Met hogere laaddrempel, geen 7 zetels in dit segment en een kleinere koffer?
                      Of moeten die klanten naar legoblok-auto's zoals de Kangoo/rifter/... , Auto's die toch spartaanser rijden...

Ik vind het allezins geen slimme zet...

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
                      nu moet ik wel zeggen dat er niet zo veel verschil is qua set up met die bakkersautootjes.
                      Mijn Rover 620 van 1994 heeft een onafhankelijke multilink ophanging achter.....Meer dan en kwart eeuw later heeft een Talisman een torsieas....ik ga dus niet treuren om die verlengde Megane hoor. In die klasse enkel nog plaats voor de Premium merken en de vaak onderschatte Aziatische kwaliteits auto's zoals Mazda,Kia,....en veel andere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

Mijn Rover 620 van 1994 heeft een onafhankelijke multilink ophanging achter.....Meer dan en kwart eeuw later
                        ...dan mercedes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

...dan mercedes
                          absoluut! Mercedes onderstellen waren hun tijd altijd goed vooruit. Topwagens ook....Net zoals de Rover P6 uit 1963

Comment

En Alpine dat mss gaat verdwijnen. Dat kan toch niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              ongelooflijk hoe dwaas al die ooit zo grote merken zijn om hun eigen dood te graven door hun normale modellen te saneren (Fiat,Citroen,Renault,...) Dan pakken de Aziaten het veel verstandiger aan zoals bvb Toyota en Hyundai. Buiten het feit dat ze zowieso betere auto's maken hebben ze tenminste naast hun verplichte Suv's nog een heel mooi gamma van normale auto's. Nieuwe Camry bvb vind ik heel erg geslaagd
                              En hoeveel grote Kia’s, Hyundai’s zie je in het dagelijkse verkeer? En hoeveel van hun SUV’s?
                              Die nieuwe Camry ziet er inderdaad geslaagd uit, op foto alleszins, want op straat heb ik hem nog niet gezien
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

En hoeveel grote Kia’s, Hyundai’s zie je in het dagelijkse verkeer? En hoeveel van hun SUV’s?
                                Dat geldt toch alleen maar voor een minderheid hier in West-Europa waar ze nog altijd grote vooroordelen hebben tov deze merken, niettegenstaande verschillende van hun modellen in Europa ontwikkeld en gebouwd worden.

De rest van de wereld denkt daar toch terecht anders over.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Die nieuwe Camry ziet er inderdaad geslaagd uit, op foto alleszins, want op straat heb ik hem nog niet gezien
                                  Dat is zo,maar met alle respect zijn hun SUV's technisch bekeken van een heel andere orde (lees beter) dan de Europese niet premiummerken uitgez Ford dewelk met de Kuga ook een heel deftig product in de aanbieding heeft

Comment

Renault heeft gehoord dat ik tevreden ben van mijn Espace en geen plannen heb om die te vervangen... en zij dus ook niet meer.
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

KOSTENBESPARING

'RENAULT SCHRAPT KOMENDE JAREN 5.000 BANEN'

Renault moet de broekriem flink aanhalen nu het hard geraakt wordt door de coronacrisis. Om kosten te besparen in de komende jaren, worden er tot en met 2024 naar verluidt 5.000 banen geschrapt.

De corona-uitbraak werpt een brede schaduw over de auto-industrie. Bij diverse merken, waaronder Renault, is het nu alle hens aan dek om het hoofd boven water te houden. Er worden plannen opgesteld om de klappen op te vangen en bij Renault lijkt dat tot een aanzienlijk banenverlies te gaan leiden. De Franse krant Le Figaro meldt dat er tot en met 2024 pakweg 5.000 banen gaan verdwijnen bij het voormalige staatsbedrijf. Renault zou daarbij gedwongen ontslagen zoveel mogelijk willen voorkomen en vooral in willen zetten op het schrappen van banen van mensen die met pensioen zijn gegaan. Al met al moet het bijdragen aan een breder plan voor de komende jaren om € 2 miljard te besparen.

Renault hoopt daarbij ook een flinke kapitaalinjectie vanuit de Franse staat te krijgen. De overheid staat klaar met € 5 miljard om het concern uit de brand te helpen, onder meer onder de voorwaarde dat Renault onder andere haar productplanning herziet en meer op EV's gaat inzetten. De Franse minister van Financiën benadrukte onlangs het belang van deze staatssteun, omdat 'Renault anders kan verdwijnen'.

bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        onder meer onder de voorwaarde dat Renault onder andere haar productplanning herziet en meer op EV's gaat inzetten.

Misschien krijgen we een e-Space?
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                        X