Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault gaat zijn "top?modellen" saneren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Bij MRJ op de brug, de allesbepalende test voor een wagen!
    Blijkbaar!

    MRJ opent graag bashtopics over merken, onlangs deed hij dat ook met Opel, terwijl die dingen ook perfect kunnen geschreven worden in de tientallen andere topics over het merk en zijn modellen.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

      Blijkbaar!

      MRJ opent graag bashtopics over merken, onlangs deed hij dat ook met Opel, terwijl die dingen ook perfect kunnen geschreven worden in de tientallen andere topics over het merk en zijn modellen.
      Ik zag hem ook al de DSG van VW een ‘speelgoedautomaat’ noemen, terwijl die bakken met dubbele koppeling toch echt geen straf zijn om mee te rijden...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • #43
        Ik heb nu wat zitten inlezen in wagen ophangingen, maar moet zeggen dat hoe meer ik lees, hoe minder ik kan zeggen "dit is de beste ophanging!".
        Uiteindelijk is toch alles aan een wagen een compromis tussen prijs, comfort, wegligging voor sportief rijden, repareerbaarheid, ...
        Mijn MX-5 1992 heeft onafhankelijke wielophanging met dubbele draagarmen. Dat is mooi om sportief te rijden, maar neemt meer ruimte in. Niet ideaal dus voor een MPV of break.
        Mijn Honda Civic 2009 heeft semi-onafhankelijke wielophanging. Dat zou minder sportief zijn. Maar dat karretje kan toch vlot de bocht om moet ik zeggen.
        Civics uit de jaren 80 en 90 hadden ook onafhankelijke wielophanging met dubbele draagarmen. Waarom dan later overgeschakeld naar semi? Enkel voor de prijs?
        Mijn Mazda 6 2013 heeft multilink ophanging. Die rijdt goed ja, sportief. Maar beter dan die Honda? Ik kan het niet zeggen.

        Een 2CV had zo'n speciale ophanging, waarbij voorwiel en achterwiel gekoppeld waren:

        Veel slechter dan de andere ophangingen voor sportief rijden, maar veel beter voor comfortabel rijden.
        Het is dus wat je verkiest.

        Een Citroën Xantia Activa uit 1999 is 20 jaar later nog altijd de snelste auto op de elandtest.
        Ik weet ook niet wat dat wil zeggen, want een Qashqai staat op de 2e plaats voor een resem sportwagens zoals McLaren en Porsches.

        Ik ben niet werkzaam in de autosector, maar wel in technische gebieden geweest, zoals bvb TV's.
        En ik heb wel geleerd dat een nieuwere technologie niet altijd direct beter is.
        De eerste LCD TV's die waren zeker niet beter van beeld dan de doorontwikkelde beeldbuizen.
        Beeldbuizen hadden betere zwartwaarden, snellere verversing, betere kleuren. Nadelen: pakken zwaarder, groter en moeilijker te verkopen want niet het nieuwste van het nieuwste.
        Soms is gewoon een goed uitgevoerde oudere techniek even goed of zelfs beter dan nieuwere technieken.

        Comment


        • #44
          ik vind dit een heel goed antwoord chris

          soms worden nieuwe techieken ons wel wat opgedrongen ook omdat de oude manier van werken gewoon te duur is geworden in een veranderende wereld

          Comment


          • #45
            wielophanging is 1 (bepaalt de wielgeleiding), maar dempers/veren combinatie en welke banden zijn bijna van even groot belang
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik vind dit een heel goed antwoord chris

              soms worden nieuwe techieken ons wel wat opgedrongen ook omdat de oude manier van werken gewoon te duur is geworden in een veranderende wereld
              Merci!

              Banden zijn inderdaad ook zeer belangrijk en ik vrees dat autofabrikanten (en leasemaatschappijen) daar al eens te gemakkelijk voor een goedkopere oplossing kiezen.
              Sinds ik zelfstandige ben, heb ik besloten om echt die paar honderd euro meer uit te geven aan goede banden. Vier oppervlakken ter grootte van een schoen zijn je enige contact met de weg, dat moet goed zijn.

              Comment


              • #47
                nog zo'n verkeerde redenering: een goede band kost geld. Neen, dat is niet waar.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #48
                  je mag de beste ophanging ontwikkelen, als er na x jaar de kleinste speling komt op de rubbers dan wordt het waardeloos.
                  Denk dat slijtage, onderhoudskosten ed. dus ook heel belangrijk zijn bij ontwikkeling. Op dat gebied is een torsie-as bij een niet sturende ophanging bijvoorbeeld ideaal.

                  Comment


                  • #49
                    Absoluut!
                    Heb ik eens meegemaakt met een Alfa 147. Bussen in de achterophanging waren versleten. (maar merkte ik nog niet). Toen ik op de snelweg een uitwijkmanoeuvre moest doen, brak die achterkant wreed uit. Serieus verschieten! Dempers en banden waren nog in goede staat, enkel die paar rubbertjes hadden zo'n grote invloed.

                    Comment


                    • #50
                      t zijn vaak vooroordelen hee..
                      golfje met torsie as, dsg bak en 1.0 pruttel driecilinder, reed vree goed :p
                      al was mijn honda accord van 2000 met double wishbone ophanging mss nog wel de beste als het aankwam op ophangingscomfort.

                      Comment


                      • #51
                        double wishbone heeft vooral het voordeel dat uw camber niet wijzigt tov veerweg

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          al was mijn honda accord van 2000 met double wishbone ophanging mss nog wel de beste als het aankwam op ophangingscomfort.
                          hoor ik zo graag

                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                            Bij MRJ op de brug, de allesbepalende test voor een wagen!
                            ik ga mezelf niet als slim omschrijven maar ik denk wel dat ik één van de mensen ben die al met de meeste auto's heeft gereden en of eraan gewerkt heb.

                            en dan kom ik tot de conclusie dat de "grote merken" van vroeger,die nu vaak de volume merken genoemd worden compleet de weg kwijt zijn op het gebied van producten/ontwikkeling/rijplezier tov de zogenaamde premiummerken en nog erger tov goedkopere merken uit Azie. Je moet al compleet karrewiet zijn een Insignia,Talisman,...te verkiezen boven een i40,Mazda 6,...Op uitzondering van de sublieme en zwaar onderschatte Ford Mondeo
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                              hoor ik zo graag
                              't probleem met die oude jappen is dat ze niet het comfort bieden van moderne wagens en veel zuipen.
                              en moderne jappen rijden weer minder plezant. (enfin, de laatste generatie accord was veel van zijn rijplezier verloren, die heb ik ook nog gehad, was voor de rest wel prima wagen).

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                                ik ga mezelf niet als slim omschrijven maar ik denk wel dat ik één van de mensen ben die al met de meeste auto's heeft gereden en of eraan gewerkt heb.

                                en dan kom ik tot de conclusie dat de "grote merken" van vroeger,die nu vaak de volume merken genoemd worden compleet de weg kwijt zijn op het gebied van producten/ontwikkeling/rijplezier tov de zogenaamde premiummerken en nog erger tov goedkopere merken uit Azie. Je moet al compleet karrewiet zijn een Insignia,Talisman,...te verkiezen boven een i40,Mazda 6,...Op uitzondering van de sublieme en zwaar onderschatte Ford Mondeo
                                Wel, ik rij nu met een Mazda 6 en die vind ik inderdaad geweldig goed rijden.
                                Maar daarvoor heb ik een half jaar gereden met een Insignia (1e gen). Dat was een zware auto en dat voelde je ook wel, maar die lag met sportophanging echt goed op de weg!
                                Ik weet van de problemen met de Insignia, maar ik heb er geen gehad...

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                  double wishbone heeft vooral het voordeel dat uw camber niet wijzigt tov veerweg
                                  Juist wel wijzigt met veerweg. Daar moet net mee opgelet worden, dat het camber niet extreem wordt na verlagen en/of tijdens remmen. De kortere bovenste driehoek trekt de bovenkant van het wiel sneller naar binnen dan de grotere onderste driehoek onderaan doet.

                                  Mcpherson heeft quasi geen camber wijziging met rijhoogte.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Is misschien niet helemaal on topic, maar wel interessant.

                                    Iemand een grafische voorstelling van zo'n Mcpherson versus een double wishbone opstelling?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

                                      Juist wel wijzigt met veerweg.
                                      .
                                      als er 2 verschillende a-armen zijn

                                      Comment


                                      • #59
                                        dubbele armen laat juist toe camber te wijzigen bij inveren wat vooral nodig is bij het nemen van bochten. Auto komt dan wat schuiner te staan en de wijziging in camber maakt dat het wiel op zich recht blijft in de bochten.
                                        Daarom is het een populaire wijziging bij racers met een peugeot 205 om de achterste torsiearm te wisselen met die van een 306 omdat die meer camber heeft (en men dus sneller door de bochten kan).
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #60
                                          ZAL HET GENOEG ZIJN?

                                          RENAULT KRIJGT 5 MILJARD AAN FRANSE STAATSSTEUN

                                          De Frans regering is overstag gegaan en komt definitief met een staatslening van 5 miljard euro voor Groupe Renault. Over eerdere geruchten dat Renault meer zou moeten aan de elektrificatie van zijn gamma, wordt (nog) met geen woord gerept.

                                          De coronacrisis bracht Renault, evenals veel andere fabrikanten, in grote problemen. Om het merk op de been te houden, kan de autogroep nu rekenen op een flinke injectie van de Franse staat. Renault mag in ieder geval tot 31 december 2020 tot 5 miljard euro lenen. Het land staat voor 90 procent garant voor het totale geleende bedrag.

                                          Het bedrag kan in zijn geheel of verspreid over meerdere momenten worden opgenomen. Mocht de looptijd tot het einde van dit jaar niet genoeg zijn, dan kan die nog eens met drie jaar worden verlengd. Het geld komt bij vijf grote banken vandaan: BNP Paribas, Crédit Agricole, HSBC France, Natixis en Société Générale. Over de voorwaarden die de Franse staat stelt, is vooralsnog niets bekend gemaakt.

                                          Bron: Autoweek


                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X