Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De Chinezen komen er aan!

    Europa moet zich opmaken voor een massale import van elektrische wagens van Chinese fabrikanten. Dat zal leiden tot een meedogenloze concurrentiestrijd met de Europese autofabrikanten. Dat heeft  Jean-Dominique Senard, voorzitter van de Renault Group, in een hoorzitting in het Franse parlement gezegd. Hij verwijst daarbij naar Noorwegen, één van de meest vooruitstrevende landen in Europa...

  • #2
    Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.

    Comment


    • #3
      Da zal nog ni voor direct zijn. Rijbereik blijft veel te laag alhoewel het voor het dagelijkse werkverkeer voor velen waarschijnlijk wel voldoende is. Maar stel mij de vraag hoelang de batterijen meegaan? Bij een Tesla dienen die na 2 jaar al vervangen te worden...

      Comment


      • #4
        De batterijen van een Tesla hebben na 50000km nog een cap. van 95%.
        De garantie is 8 jaar.

        Comment


        • #5
          Ik vraag me af waarom ze elektrische auto's altijd zo lelijk maken. Behalve Tesla. ook het rijbereik is nog steeds te klein. Als je voor 40 a 45 k een mooie elektrische wagen kan kopen met een rijbereik van zo'n 700 km en een 200 pk (dan wel met de afwerking die navenant is uiteraard), dan zou ik kandidaat zijn.

          Comment


          • #6
            Tesla brengt volgend jaar zo een mooi model op de markt.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Edwin 235i
              Tesla brengt volgend jaar zo een mooi model op de markt.
              Waarschijnlijk weer met een zeer mooi prijskaartje.

              Ik zie een doorbraak nog ni direct gebeuren. Er is nu al onvoldoende stroom, laat staan dat we onze wagens nog is allemaal in het stopcontact gaan steken.

              Eens een betaalbaar mooi model maken zou al een goed begin zijn, waar wachten ze op eigenlijk?
              Last edited by ; 18/01/2017, 01:10.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Edwin 235i
                De batterijen van een Tesla hebben na 50000km nog een cap. van 95%.
                De garantie is 8 jaar.
                Had ik mij laten wijsmaken door een collega die opzoek was naar een 2e hands Tesla.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Edwin 235i Bekijk Berichten
                  Tesla brengt volgend jaar zo een mooi model op de markt.
                  Ik hoop dat je niet hun model 3 bedoelt want dat is En hun S is hopeloos verouderd en gedateerd. Met een gewone software update gaan ze geen nieuwe klanten meer kunnen aantrekken. De X is dan weer veel te duur, te pasterig en wordt al als de wannabee wagen van de vroegere dodge ram eigenaars bekeken. En ... Aja dat was het dan met hun aanbod. Over de batterijen : momenteel nog koffiedik kijken. Ik ken toch al iemand die zijn batterijen heeft moeten laten vervangen. Na 3 jaar nog een rijbereik van amper 150km. Na vele discussies wel grotendeels onder garantie vervangen. Ik wed eerder op hybrides die steeds beter en beter worden. En de nieuwste modellen zijn ook fiscaal 100% in te brengen. Dus het voordeel van een tesla is hierbij ook verdwenen. Dan rest de vraag : waarom nog een tesla kopen als er geen voordeel meer is? Want de tijd om op te laden blijkt voor de meesten het grootste struikelpunt.

                  Comment


                  • #10
                    De nieuwe Tesla zou 35 a 40000 euro kosten en er zijn er al 250000 besteld.
                    Ik ken 2 mensen die een hybride hebben, ze verbruiken alle bij meer dan mijn M235i.
                    De elektrische wagen word de toekomst, de hybrides zijn een tijdelijk fenomeen.



                    Comment


                    • #11
                      Hangt er nu vanaf hoe groot die Tesla zal zijn voor die prijs. Hopelijk geen klein wagentje maar toch middenklasse.

                      Comment


                      • #12
                        Hij zal concurreren met de Bmw 3 & de Mercedes C klasse.

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=Edwin 235i;n6276567]De nieuwe Tesla zou 35 a 40000 euro kosten en er zijn er al 250000 besteld.
                          Ik ken 2 mensen die een hybride hebben, ze verbruiken alle bij meer dan mijn M235i.
                          De elektrische wagen word de toekomst, de hybrides zijn een tijdelijk fenomeen.


                          Dan moogt ge mij eens zeggen welke dat zijn? Porsche Cayenne/Panamera e-hybrid of zoiets kan ik nog geloven.

                          Comment


                          • #14
                            Lexus & Vw Touareg, ook de andere merken zitten vaak aan het dubbele wat de fabrikanten opgeven.
                            Bij Top Gear hebben ze eens een test gedaan M3 vs Prius Hybride.


                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Edwin 235i Bekijk Berichten
                              De nieuwe Tesla zou 35 a 40000 euro kosten en er zijn er al 250000 besteld.
                              Ik ken 2 mensen die een hybride hebben, ze verbruiken alle bij meer dan mijn M235i.
                              De elektrische wagen word de toekomst, de hybrides zijn een tijdelijk fenomeen.


                              Prijs is nog een vraagteken. Er zouden er zelfs al 400000 besteld zijn maar op sommige fora zou het echter maar om een klein 100000 echte bestellingen gaan. Tesla doet met wat Marc Coucke bij zijn Omega Pharma gedaan heeft. Cijfers kunstmatig verhogen. En dan is er nog dat je nog steeds van de bestelling kan afzien en dit zonder kosten. En dat zullen er ook wel een pak gaan doen eens de premium merken alternatieven gaan aanbieden. Nu ik ken ook mensen met een hybride wagen. Genre Porsche, Lexus, Volvo. En als jouw BMW meer verbruikt dan zou ik toch maar eens op controle gaan. Allemaal spreken ze over 1 tot 2 liter meer dan de opgegeven cijfers. En die rijden niet als een bompa en je zou wel eens problemen kunnen hebben om ze te volgen. Wagens van 2 ton en met een vrij grote benzinemotor in. Elektrisch gaat waarschijnlijk een mogelijke toekomst zijn. Maar als je nu hoort dat ze al problemen hebben om aan de vraag naar elektriciteit te kunnen voldoen? En zolang ze niet even snel kunnen opladen als tanken dan zal er steeds een grote meerderheid wantrouwig blijven. Ook de levensduur van de batterijen blijft een vraagteken. Maar een toekomst zal er zeker voor zijn. In Europa toch. Maar een hybride met een kleine ondersteunde benzinemotor zal meer gevraagd worden.

                              Nu een tesla model 3 aan 40000 euro kopen en een leveringstermijn van ??? (er wordt voor België al ten vroegste eind 2018 gezegd, woorden van Tesla België zelf) of binnen enkele jaren een E-wagen van BMW, Mercedes of ander premium merk, mijn keuze zou snel gemaakt zijn. Het blijft koffiedik kijken maar lees de reviews van beleggers er op na en ze geven tesla nog enkele jaren. Financieel is het nog steeds per geproduceerde wagen zwaar verlieslatend en zonder zware investeerders en kunstmatig de aandelenkoers hoog te houden was het sprookje al voorbij. Tesla heeft wel de deur op een kier gezet en de andere fabrikanten zullen de deur verder open doen. Helaas voor Tesla zullen zij niet tegen de grote merken kunnen blijven op botsen en opgeslorpt worden. En ik ben ook voor een E-wagen. Als dit beter rijdt en aanvoelt als een gewone wagen. Zelf met de Tesla S gereden en je koopt deze als je maar enkel kijkt naar : 100% fiscaliteit en vooral te verantwoorden naar uw klanten toe en dit onder het mom van groene jongen willen zijn en aan het milieu denken (wat je met dure benzine en diesel wagens niet hebt want daar is het dan afgunst en een dikke nek zijn die zijn rijkdom wil laten zien).
                              Last edited by ; 18/01/2017, 14:00.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Edwin 235i Bekijk Berichten
                                Lexus & Vw Touareg, ook de andere merken zitten vaak aan het dubbele wat de fabrikanten opgeven.
                                Bij Top Gear hebben ze eens een test gedaan M3 vs Prius Hybride.

                                Wat een belachelijke vergelijking.

                                1 niemand rijdt op die manier met een hybride
                                2 niemand rijdt op die manier met een M3.

                                Kennis van me heeft een Volvo xc90 T8. Als die gewoon in de buurt zijn verplaatsingen doet heeft die een verbruik van ong. 6,5L. Moet die lange afstanden doen dan verbruikt dat ding ook gewoon 12,5L. Beetje logisch ook, een 2 literke die een 2,5t moet sleuren.

                                Comment


                                • #17
                                  Zit persoonlijk toch enorm uit te kijken naar 2020, als VW met de ID op de markt gaat komen. Zal rond die tijd zijn dat ik een vervanger zoek voor de gezinsdiesel wagen en deze maakt toch veel kans.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Da's nog 4 jaar ! Dat is pas plannen op lange termijn :-D
                                    Op die tijd kan er veel gebeuren en veranderen hoor. Zo lang zou ik toch niet zitten wachten op zoiets.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dromen zijn bedrog…fabrikanten maken nu reclame voor elektrische auto’s, om hun imago wat op te laden, nu "iedereen" zijn Euro gevallen is dat diesel geen toekomst meer heeft...

                                      Elektrische auto’s kunnen niet volledig doorbreken, want wie levert de energie om al die auto’s op te laden.

                                      Er zouden in de wereld +150 kerncentrales, of zo’n 50.000 windmolens, extra moeten bijkomen om al die auto’s op te laden….

                                      De toekomst (eerste 100 jaar althans) zal dus eerder voor CNG / waterstof, zijn denk ik…(en terug kleinere zuinige auto's i.p.v. SUV's, deze Euro moet bij velen nog vallen)

                                      Een grootschalige introductie van elektrische wagens in Europa zou 150 gigawatt aan bijkomende elektriciteitsopwekking vereisen. Dat berekende het Europese Milieuagentschap. Dat is het equivalent van 150 kerncentrales.


                                      In mijn achterhoofd knaagde nog een getalletje uit de Volkskrant van zaterdag. Om alle auto’s in Nederland op stroom te laten rijden zou volgens Jaap van Driel 60 miljard kilowattuur (kWh) pe…

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                        Dromen zijn bedrog…fabrikanten maken nu reclame voor elektrische auto’s, om hun imago wat op te laden, nu "iedereen" zijn Euro gevallen is dat diesel geen toekomst meer heeft...

                                        Elektrische auto’s kunnen niet volledig doorbreken, want wie levert de energie om al die auto’s op te laden.

                                        Er zouden in de wereld +150 kerncentrales, of zo’n 50.000 windmolens, extra moeten bijkomen om al die auto’s op te laden….

                                        De toekomst (eerste 100 jaar althans) zal dus eerder voor CNG / waterstof, zijn denk ik…(en terug kleinere zuinige auto's i.p.v. SUV's, deze Euro moet bij velen nog vallen)

                                        Een grootschalige introductie van elektrische wagens in Europa zou 150 gigawatt aan bijkomende elektriciteitsopwekking vereisen. Dat berekende het Europese Milieuagentschap. Dat is het equivalent van 150 kerncentrales.


                                        https://jaspervis.wordpress.com/2016...elektriciteit/
                                        Iedereen die zonnepanelen heeft zal een elektrische auto kopen en dat zijn er veel en dat word in de toekomst algemeen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X