Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Zouden jullie bij het bouwen van een nieuwe woning een contactpunt op de buitengevel voorzien voor een laadpunt? Zo nee, waarom niet? (of op een andere plek? in de garage is geen optie, dat wordt bergruimte). Wat is hiervoor technisch nodig? (ken niets van elektriciteitswerken)
Ik heb (nog) geen elektrische wagen, dus het is puur toekomstgericht en om achteraf geen lelijke kabels te moeten bijtrekken etc.
Comment
-
Ja. Zonder twijfel.
Ik heb mijn bestaande woning daar zelfs voor aangepast.
Waarom niet? Als je in de toekomst met een auto blijft rijden en een parkeer/stalplaats hebt op eigen grond zie ik geen enkele reden waarom niet.
Waarom wel: omdat je nooit weet wat de toekomst brengen zal, de materiaalkost van een paar extra kabels bij de bouw van een nieuwe woning praktisch te verwaarlozen is, de werkuren veel lager zullen zijn dan later een kabel na te trekken, het nooit een verloren kost is want uiteindelijk is een laadpaal maar een extra buitenstopcontact met wat software in - je kan, zolang je geen laadpunt plaats, dit punt dus altijd gebruiken als een extra buitenstopcontact geschikt voor zwaar vermogen en stopcontacten kan je nooit genoeg hebben ).
Hangt gewoon buiten tegen de gevel (onder de carport maar de meeste laadpalen zijn sowieso bestand tegen vocht en spatwater).
De voorbereiding an sich kost nu ook weer niet zoveel.
Gewoon met een voldoende dikke kabel vertrekken in de buurt van je meterkast naar de toekomstige plaats van je laadpaal.
Waar het eindpunt (plaats laadpaal) komt hangt af van je eigen wensen. Uiteraard moet is dit best binnen een straal van 4 meter waar je normaal je
voertuig stalt. Indien mogelijk is tegen de gevel ook beter dan ergens uit de grond (tegen de gevel staat hij nooit in de weg, esthetisch mooier, maar het moet
wel uitkomen in je thuissituatie).
De dikte van je kabel hangt af van de gevraagde stroomsterkte van je laadpaal en het aantal fases (mono- of tri-fase).
Ook al heb je monofase kan je beter een trifase kabel voorzien (die kan je uiteraard ook gebruiken voor monofase, anderrsom kan niet meer).
Trek ook direct een dubbele UTP Cat 6 kabel mee en je bent redelijk toekomstbestendig bezig.Last edited by ivob2; 18/10/2019, 10:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
zet jee auto los in een louche buurt en daar zal voor gezorgd worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat vind ik niet. Het interesseert mij geen hol om in de auto dat soort zaken te hebben. Ik wil mij verplaatsen en hiervan genieten. Al dat soort gimmicks kunnen mij gestolen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Dit kan mij evengoed gestolen worden, en het interesseert mij ook niet, maar toch niet omdat "we al de ganse dag achter dezelfde schermen - pc-tablet-telefoon zitten" ..“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Volgens deze man zal die doorbraak toch niet voor Tesla zijn. Ben benieuwd.
Het bedrijf Tesla zal de komende jaren verdwijnen, of minstens 80% van zijn waarde verliezen. Dat voorspelt Scott Galloway, een professor aan de universiteit van New York. Tesla is te klein om te concurreren met de grote merken, zo luidt zijn verklaring.
Comment
-
Trouwens, waarom bestaat het dashboard van Tesla enkel uit een tablet?
Ferme kostenbesparing hé, vooreerst een zeer eenvoudig design van het dashboard (geen geplan waar alles moet), en dus goedkoper te maken ook, en alle functionaliteiten zitten in de tablet, dus geen gans cahier van knoppen en toetsen, keuze van materialen enz.
Alles is gewoon software, is een pak goedkoper...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenVolgens deze man zal die doorbraak toch niet voor Tesla zijn. Ben benieuwd.
https://www.hln.be/auto/professor-vo...arom~a4d75ec0/
En moest het zo zijn, so what? Hun uiteindelijk doel is niet auto's verkopen maar batterijen (nu al een van de weinige autofabrikanten die voor de productie van hun batterijen niet afhankelijk zijn van derde partijen) en software ontwikkelen (en daar hebben ze nog enkele lengtes voorsprong).
Het voornaamste doel is eigenlijk al geslaagd: EV's versneld onder de aandacht brengen en vooral mainstram fossiel producenten vervroegd te dwingen om dezelfde weg te volgen. Na VW gaat ook Volvo al hetzelfde pad op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Ik ken er ene die heel blij gaat zijn met dat "nieuws".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
(nu al een van de weinige autofabrikanten die voor de productie van hun batterijen niet afhankelijk zijn van derde partijen)
Comment
-
Panasonic? Panasonic had een bevoorrecht aandeel in de Gigafactory van Tesla. Maar Tesla wil hier vanaf omdat hun vraag (vooral voor model "Y") de productiecapaciteit van Panasonic overschrijdt (cfr. op 19/04/2019: de Nikkei meldt dat Panasonic geen nieuwe investeringen meer zal doen in Giga 1 en 3).
Tesla heeft voor +200M $ (hoofdzakelijk door een een Nasdaq stock swap van Maxwell naaar TSLA) alle technologie van Maxwell Technologies Inc. verworven en er vervolgens een giga fabriek rondheen gebouwd om in eigen behoeften te voorzien. Dat is van belang omdat Maxwell al ver stond met de technologie met betrekking tot de ultracondensatoren en de droge elektrode voor batterijen. En waarschijnlijk is het hoofddoel voor deze overname niet kennis verwerven inzake energieopslag (via solide state ivp via chemische vloeistofstromen) voor hun autoafdeling maar voor hun SpaceX programma.
ps. Dit terzijde want het is nog iets ingewikkelder dan dat.Last edited by ivob2; 18/10/2019, 15:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenTrouwens, waarom bestaat het dashboard van Tesla enkel uit een tablet?
Ferme kostenbesparing hé, vooreerst een zeer eenvoudig design van het dashboard (geen geplan waar alles moet), en dus goedkoper te maken ook, en alle functionaliteiten zitten in de tablet, dus geen gans cahier van knoppen en toetsen, keuze van materialen enz.
Alles is gewoon software, is een pak goedkoper...
hoog tijd om werk te maken van een goedkopere tesla dan..........
maar dat is dan weer teveel gevraagd zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Zou het nog uitmaken?
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenhoog tijd om werk te maken van een goedkopere tesla dan..........
maar dat is dan weer teveel gevraagd zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
een pak goedkoper?
hoog tijd om werk te maken van een goedkopere tesla dan..........
maar dat is dan weer teveel gevraagd zeker?
Maar de kost van al die batterijen, de kleine volumes van Tesla en heel die ontwikkelingskost die meegesleept wordt, maakt dat het eindplaatje toch niet zo goedkoop is voorlopig.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
maar dat is dan weer teveel gevraagd zeker?
Als je je alleen maar kan focussen op de vraagprijs:
Een full BEV Volvo, Polestar,... kost praktisch evenveel.
Een Aziaat met vergelijkbare uitrusting en range kost niet veel minder.
Een full option VW ID.3 met de zwaarste accupakket zal ook niet veel goedkoper zijn.
Als je naar de prijs van bv. een Renault Zoë kijkt en wat ze afleveren aan beschikbare ruimte, uitrusting, range en prestaties is dat pas een schandalige duurkoop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
Het principe klopt wel, uiteindelijk kom je dan op een punt waarbij de meeste uitvoeringen en opties puur softwarematig zijn en geen extra productiekost vergen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenWaarom zou je minder geld vragen voor een Tesla als ze tegen de gevraagde prijs de deur uitvliegen?
Als je je alleen maar kan focussen op de vraagprijs:
Een full BEV Volvo, Polestar,... kost praktisch evenveel.
Een Aziaat met vergelijkbare uitrusting en range kost niet veel minder.
Een full option VW ID.3 met de zwaarste accupakket zal ook niet veel goedkoper zijn.
Als je naar de prijs van bv. een Renault Zoë kijkt en wat ze afleveren aan beschikbare ruimte, uitrusting, range en prestaties is dat pas een schandalige duurkoop.
zwak,zeer zwak.....
inderdaad,waarom zou je goedkoper leveren als er zotten genoeg zijn die met 10000den staan te zwaaien voor een blikken doos zonder dashbord
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenAls je naar de prijs van bv. een Renault Zoë kijkt en wat ze afleveren aan beschikbare ruimte, uitrusting, range en prestaties is dat pas een schandalige duurkoop.
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
Comment