Oorspronkelijk geplaatst door cooper s
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Ik heb altijd mijn bedenkingen tegen van die engagementen op langere termijn. Zie bv. naar de kernuitstap...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
Maar wie wil er wel zijn dure nieuwe elektrische wagen in de stad parkeren? Veel keuze aan betaalbare tweedehands EV’s is er niet. Moest ik in Brussel wonen, ik reed met iets oud waar een extra deuk of een kras me geen hartzeer bezorgt. Kabels doorknippen is mss een drogreden om het niet te doen, maar een plaatsje vinden om te laden als iedereen EV gaat in de stad is dat niet. Maar de Brusselaars krijgen het groene en linkse beleid waar ze voor gekozen hebben. De Vlaming die er zijn boterham gaat verdienen moet zich maar plooien blijkbaar.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
da's inderdaad een probleem, zeker als je elektriciteitsproducenten wil overhalen om duurzaam te gaan produceren. Dat gaat eerder de kaap zijn die men gaat moeten nemen de komende jaren... niet de elektrische auto. Bedrijven zullen wel meevolgen. Op de bedrijfsparking kunt ge nu nog maar amper laden, maar dat gaat ook veranderen. Sommige bedrijven gaan dat gratis doen, andere gaan het aanrekenen. Snelladen is ook al geweldig aan het veranderen. Kijk maar naar het begin: dan was 8 tot 10 uur geen uitzondering. Nu zitten we al aan een half uur. De duitsers zijn bezig met een systeem dat het over minuten gaat gaan. De evoluties gaan snel. En da's ook goed voor de 2de hands markt. Een dure Tesla is binnen een paar jaar misschien niet meer zo duur tweedehands wegens 'verouderd'. Hun batterijen komen er toch heel goed uit in de duurtesten. Dus wie dan moet overschakelen kan het dan misschien aan een redelijke prijs doen. En da's niet alleen voor tesla zo. Hopelijk heeft men ook tegen dan goedgekeurd dat uw auto ook de energieregeling mag doen van het huis. Geen piekmomenten meer in het stroomnetwerk, alles netjes uitgevlakt.
En als er zo een systeem komt dat de accu van de auto piekmomenten zou kunnen opvangen, dan zal dat ook weer enkel met de nieuwere modellen werken, dus vallen de mensen die tweedehands kopen daar ook weer uit de boot.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
maar dat is nu ook al het geval. Ge gaat nooit voor iedereen gelijk kunnen zijn. Er zijn nu evengoed mensen die met een oude auto moeten rondrijden omdat ze geen nieuwe kunnen kopen. De nieuwe technologie wordt altijd duur betaald in het begin en sijpelt dan langzaam aan door naar onder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Kijk, dat is zowat de grootste zever dat er hier steeds verteld wordt. Jakkel (en nog anderen) schrijven dat hier ook regelmatig. De meeste mensen daar (maar gebeurt ook elders) hebben daar zelfs helemaal NIET voor gekozen maar worden wel met die onzin, "willens nillens" geconfronteerd door ons politiek systeem. Dus please, hou daar mee op om zulke onrechtvaardigheid te schrijven.
Vergis ik me of zijn het de Brusselaars die daarvoor hebben gestemd?
Hoezo niet voor gekozen?For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls je morgen kan kiezen tussen een kale BMW318i of een Model 3 met opties, dan is de keuze voor heel veel snel gemaakt.
Yep, keuze is snel gemaakt...
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
hoe ben je daar zo zeker van ? Op basis van dingen die je gelezen hebt ? Of op basis van huidige veranderingen ?
Er zal dan wel iets anders in de plaats moeten komen om geld aan uit te geven :-)
Je moet mij helemaal niet geloven hoor. Je plaatst mij dan gewoon in het hoekje waarin zich al 98% van de wetenschap bevindt. Vind ik niet erg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenAl gedacht aan alle steden waar tientallen duizenden wagen zonder toezicht staan te laden in de nacht ? Mooie opportuniteit voor kwajongens de eigenaars te pesten door alle kabels uit te trekken, als het maar dat is... zonder het te hebben over de omgevingen waar er enkel hoge flatgebouwen zijn
(Uittrekken kan niet, je lockt, indien je dit zo instelt, gewoon je kabel in de auto en aan de laadpaal tot je hem zelf ontsluit.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Los van het feit dat er momenteel geen 318i te krijgen is, zit er sowieso een prijsverschil op van meer dan 10.000 euro (in het voordeel van de bmw).
Yep, keuze is snel gemaakt...
De badge van BMW blijkt toch veel waard te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dus jij gaat liever met een kale auto met een 3 cilinder rijden, dan met een Tesla met 300pk en beter aangekleed....
De badge van BMW blijkt toch veel waard te zijn.
Ik wil geen van beide en heb er al helemaal geen 50.000€ en meer voor over om een wagen te kopen.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
met een goede tang is dat zo geregeld !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Aan een kapotgetrokken e-kabel heb je, buiten het "genoegen" van vandalisme niets.vandalisme is het opzettelijk vernielen van andermans spullen (publiek of particulier), zonder dat de dader daaraan zelf materieel voordeel behaalt.
Of ook nog:Vandalisme is het moedwillig beschadigen of vernietigen van goederen die eigendom zijn van iemand anders. Voor de daders brengt het in materieel opzicht niets op: ze doen kwaad zonder zich rekenschap te geven van de gevolgen. Meestal doen de daders het uit verveling, wraak of gewoon om te spelen.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Alez, ne maat van mij wil van zijne S-Max af omdat die niet meer interessant gaat zijn als zelfstandige met al die nieuwe regels. Stond op het punt om een Audi Q5 TFSI-e te bestellen (de rappe versie), maar de garage kon geen garantie geven of die Q5 effectief 100% aftrekbaar gaat zijn na nieuwe normen. Had hij vrijdag telefoon gekregen dat Audi dat toch garandeerde dat het in orde zou zijn, maar hij heeft er geen vertrouwen in. Want een dure plug-in kopen en aan het einde van de rit nog evenveel erop betalen als zijne S-Max, heeft hij geen zin in.
Vandaag gaat hij kijken bij Tesla voor de Model X. Ben eens benieuwd of hij nu de eerste in de vriendenkring gaat zijn met een EV.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWat zal het worden als de “fossiele” wagens verboden zullen worden ?
Geen probleem voor de ecologisten, voor hen niet zozeer de motorisatie de boosdoener, het is de wagen zelf. Iedereen op de fiets, dat is hun natte droom...als ze maar zelf nog jong genoeg zijn !
Dat trekt zich daar gewoon niets van aan en vervolgt zijn ingeslagen weg.
Misschien hebben sommigen nog een beetje een droom (hoop) omdat het voor iedereen niet uitdraait in een nachtmerrie?
Het zijn juist diegenen die nog jong genoeg zijn die de volle laag zullen krijgen. De ouderen onder ons kunnen zich er nog van afmaken dat "het hun tijd wel zal duren".
Maar daarmee ga je de realiteit niet uit de weg. Die blijft gewoon wat ze is. Of je er nu in wil geloven of niet.
Wat dat jong genoeg zijn met een fiets te maken heeft begrijp ik wel niet.
Comment
-
Ach ja, de jongeren...
Klimaat, klimaat, klimaat... zolang ze op de schoolbanken zitten.
En dan komt de werkelijkheid: https://www.autogids.be/autonieuws/m...n-de-auto.html
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Het zal toch nog niet voor de eerste 20 jaar zijn lijkt me en willen ze dit massaal elektrisch rijden toch allemaal doorvoeren hadden ze al lang een concreet plan moeten opmaken, liefst federaal dan nog.Zien jullie dit wel zitten?
Eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten. En de Vlaamse overheid denkt misschien van hun eigen dat "ze het allemaal zoveel beter doen". Spijtig genoeg bevstigen de cijfers dit niet.
Het enige dat ik zie zijn politieke partijen die voor verkiezingen van alles en nog wat naar voor schuiven en na de verkiezingen zaken uitvoeren waar nooit over gesproken werd.
Gaan we het, op basis van bij herhaling bevestigd cijfermateriaal, halen. Dat is eenvoudig: neen.
Maar op basis van psychologische basisprincipes moeten we het gewoon blijven doen voorkomen dat er nog altijd hoop is dat we er uit zullen komen: ja dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Uh? Ga jij dan je hoop vestigen op een federale overheid die in 2003 al beslist heeft om uit kernenergie te stappen en vervolgens 15 jaar NIETS doet.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
Comment