Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • de politiek voert een non-beleid, net omdat ze nog altijd de grootste aandeelhouder zijn als het aankomt op de verdeling van de gas en stroom

    en zij gaan bepalen hoe de omschakeling er gaat moeten komen? Die zijn zich eerder suf aan het piekeren hoe ze het verlies van inkomsten gaan compenseren. En tot zo lang dat niet is uitgedokterd (lees draagvlak bij de bevolking), gebeurd er niets. Dito als het over de EV gaat.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

      Ik wil niet weten hoe het er gaat uitzien als de voedselbevoorrading en water in gedrang komen. We slagen nu elkaars kop in voor een kleinigheid... laat staan als het om iets fundamenteel gaat.
      Dat is toch niet moeilijk? Iets zuidelijker van ons gaat het er zo al jaren aan toe.
      Enig verschil is dat ze het daar nu al een beetje gewoon zijn en kunnen leven met veel minder en van jongsaf de overlevingsskills met de karige paplepel wordt ingegoten. Terwijl ze hier als bijna een beroerte krijgen als ze de auto moeten laten staan en 5 km moeten fietsen of een dag hun meatportie moeten missen.
      Er gaan er hier nog een paar hevig verschieten als ze noodgedwongen uit hun pijp moeten komen.
      Last edited by ivob2; 28/10/2019, 21:22.

      Comment


      • ik zie hier geen kinderen van 5 tot 12 jaar 2 uur lopen voor een jerrycan gevuld met vuil water... maar kom als de nood hoog is, zullen ze het wel doen zeker?
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • die van 5 tot 12 wel...die vanaf 16 daarboven tot een jaar of 60 zullen het al moeilijker hebben

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

            Weet niet hoe jij getallen ziet maar de Nederlandstalige gemeenschap in Brussel is dus wel iets groter dan die 20,61% van Groen. Als ik goed kan tellen zijn dus 79,39% van hun kiesgerechtigde NIET mee in het groene verhaal.
            Aan hun Franstalige kant is het nog net iets beter duidelijk met Ecolo, die hadden dus "maar" 19,12% ja-knikkers. Er zijn daar dus nog meer mensen die niet meegaan in hun groen beleid.
            Al die mensen hadden dus wel evengoed voor één van beide Groene partijen kunnen stemmen.
            Het is dus kort door de bocht (feitelijk helemaal uit de bocht) om te stellen dat alle Brusselaars voor het 2035-project gestemd hebben.
            Aldus het politiek-nep-democratisch systeem.
            Het was al lang voor de verkiezingen overduidelijk dat socialisten en groenen gingen samengaan als ze een meerderheid haalden, dus ja, de Brusselaar heeft ervoor gekozen.
            De PS had de groene kaart ook al getrokken, dus zeggen "wir haben es nicht gewusst" is quatsch.

            Het grappigste van al is Sven Gatzlikker… Die is duidelijk kleurenblind want zit echt wel bij de verkeerde partij.


            Voor de rest snap ik wel waarom velen hier zijn vertrokken de laatste jaren... Dit forum lijkt wel overgenomen door een bende groene zure beirkes.
            Last edited by N-D-D-V-D-B; 29/10/2019, 11:21.
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

            Comment


            • Om ze nog een beetje op stang te jagen: https://www.vroom.be/nl/nieuws/moder...gezongen-22427
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

              Comment


              • ik ben veel grotere pistonhead als gij... maar durf ook wel denken aan de gevolgen van mijn hobby. Ik ben al zeker gene groene geitenwollensokdrager. Wel goed geïnformeerd en zeer realistisch ongesteld.

                ​​​​​​Dus uwe kutpraat kunt ge dan het beste voor u houden
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Iemand moet precies een tekort aan iets compenseren... Correctie dus: groene en/of gefrustreerde zure beirkes.
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                  Comment


                  • gij zijt nen dino, blijven steken in het verleden. Als ge nog wat composteert kunt ge u zelf opstoken.

                    en nogmaals, gaat op een ander zeiken...
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      Om ze nog een beetje op stang te jagen: https://www.vroom.be/nl/nieuws/moder...gezongen-22427
                      Kan zijn dat uitstoot van NOX nu geen issue meer is, maar er blijft de CO2...

                      Feit is, er is geen draagvlak meer om verder te gaan met diesel. Als meer en meer steden Diesels gaan verbieden, dan kopen de mensen dat niet meer (of in homepatische hoeveelheden).
                      Sowieso is de ontwikkeling van dieseltechniek bij bv BOSCH al helemaal stil gevallen. Er zijn geen autofabrikanten die nog projecten starten voor nieuwe dieselmotoren.

                      Een belangrijke reden is dat de CO2 uitstoot van de gehele vloot moet zakken met 37,5%, en dat haal je niet met een gewone hybride motor, dan moet er 20-30% van de vloot verkocht worden met een electrische aandrijving.

                      Dat is de realiteit, en autoconstructeurs kunnen elke euro maar één keer investeren, dus die investeringen gaan naar electrische auto's.

                      Je kan je ogen daar voor sluiten, feit is, it is happening.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                        Iemand moet precies een tekort aan iets compenseren...
                        Jij zelf misschien, een tekort dat duidelijk merkbaar is aan uw avatar?
                        ​​​​

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Kan zijn dat uitstoot van NOX nu geen issue meer is, maar er blijft de CO2...

                          Feit is, er is geen draagvlak meer om verder te gaan met diesel. Als meer en meer steden Diesels gaan verbieden, dan kopen de mensen dat niet meer (of in homepatische hoeveelheden).
                          Sowieso is de ontwikkeling van dieseltechniek bij bv BOSCH al helemaal stil gevallen. Er zijn geen autofabrikanten die nog projecten starten voor nieuwe dieselmotoren.

                          Een belangrijke reden is dat de CO2 uitstoot van de gehele vloot moet zakken met 37,5%, en dat haal je niet met een gewone hybride motor, dan moet er 20-30% van de vloot verkocht worden met een electrische aandrijving.

                          Dat is de realiteit, en autoconstructeurs kunnen elke euro maar één keer investeren, dus die investeringen gaan naar electrische auto's.

                          Je kan je ogen daar voor sluiten, feit is, it is happening.
                          Elektrisch heeft nog andere voordelen behalve CO2 uitstoot (natuurlijk afhankelijk van hoe je je elektriciteit opwekt)

                          Wie heeft die 37,5% CO2 uitstoot bepaald of waar komt dat vandaan, eerste keer dat ik daarvan hoor maar ik volg dat niet van dichtbij?

                          Het is wel jammer dat er nu zoveel ontwikkelingskost gestoken wordt in (al dan niet "fake") hybrides terwijl dat uiteindelijk ook niet meer dan een tijdelijke en relatief dure tussenoplossing is.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten


                            Het is wel jammer dat er nu zoveel ontwikkelingskost gestoken wordt in (al dan niet "fake") hybrides terwijl dat uiteindelijk ook niet meer dan een tijdelijke en relatief dure tussenoplossing is.
                            Dat is idd een vraag die we zouden moeten durven stellen. Tesla heeft alles open source gemaakt met de bedoeling dat andere fabrikanten ermee aan de slag gaan en alles veel sneller ontwikkeld wordt. Heb zo de indruk dat niet iedereen op die kar springt. Toyota bv blijft aanmodderen met hun hybrides en wat waterstof, maar echt EV zit er precies niet in de pijplijn.

                            Maar waarom ze met al die (plug-in)hybrides bezig blijven zou volgens mij dan puur fiscaal moeten bekeken worden en op basis van range. De laadinfrastructuur staat nog niet op punt, maar dan stel ik mij de vraag dat ze dan beter dat geld van die ontwikkelingen niet beter in EV's en laadinfrastructuur steken.

                            Comment


                            • De doorbraak van EV, wordt sterk belemmerd, omdat voor de productie van elektriciteit, wereldwijd véél te véél steenkool wordt gebruikt…

                              De populariteit van SUV, (wereldwijd) heeft bovendien, alle CO² besparingen van de afgelopen 8 jaar tenietgedaan.

                              Alleen een autobelasting volgens voertuiggewicht (ook voor EV) kan dit teniet doen… in Nederland en Scandinavië wisten ze dit al 10 jaar....

                              “SUV’s zijn de tweede grootste bron van groei van de CO2-uitstoot!” Dat is de slagzin van Fatih Birol (IEA) van in Parijs tijdens een conferentie over de elektrificatie van energie.




                              The International Energy Agency works with countries around the world to shape energy policies for a secure and sustainable future.

                              Comment


                              • Nu dat de EV's eindelijk een beetje toonbaar worden, schaffen ze de premies af...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                                  Elektrisch heeft nog andere voordelen behalve CO2 uitstoot (natuurlijk afhankelijk van hoe je je elektriciteit opwekt)

                                  Wie heeft die 37,5% CO2 uitstoot bepaald of waar komt dat vandaan, eerste keer dat ik daarvan hoor maar ik volg dat niet van dichtbij?

                                  Het is wel jammer dat er nu zoveel ontwikkelingskost gestoken wordt in (al dan niet "fake") hybrides terwijl dat uiteindelijk ook niet meer dan een tijdelijke en relatief dure tussenoplossing is.
                                  37,5% is bepaald door de EU.
                                  Die fake hybrides is gewoon een stap in het proces. Blijkbaar hadden de europeanen dat nodig om verder te geraken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Dat is idd een vraag die we zouden moeten durven stellen. Tesla heeft alles open source gemaakt met de bedoeling dat andere fabrikanten ermee aan de slag gaan en alles veel sneller ontwikkeld wordt. Heb zo de indruk dat niet iedereen op die kar springt. Toyota bv blijft aanmodderen met hun hybrides en wat waterstof, maar echt EV zit er precies niet in de pijplijn.

                                    Maar waarom ze met al die (plug-in)hybrides bezig blijven zou volgens mij dan puur fiscaal moeten bekeken worden en op basis van range. De laadinfrastructuur staat nog niet op punt, maar dan stel ik mij de vraag dat ze dan beter dat geld van die ontwikkelingen niet beter in EV's en laadinfrastructuur steken.
                                    Dat gevoel heb ik ook, dat minder investeren in (plug-in)hybrides en meer in EV meer resultaat zou opleveren. Het was vooral slimmer geweest hybrides minder fiscaal te belonen, zoals je zegt is de hoofdreden voor al die hybrides puur fiscaal...

                                    Range t.o.v. EV speelt ook wel een rol maar ik vind PHEV op dat vlak zo'n mossel-noch-vis oplossing, ook als ik bv. naar mijn eigen gebruik kijk: EV is nog te beperkt qua laadinfrastructuur en bereik, maar elke dag een paar tientallen km elektrisch rijden met een PHEV maar de rest van de afstand dan met een benzine doen ipv een zuinigere diesel, levert uiteindelijk geen lager verbruik op. Maar op papier was dat wel de zuinigste keuze geweest en dan had mijn VAA een pak lager gelegen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    37,5% is bepaald door de EU.
                                    Die fake hybrides is gewoon een stap in het proces. Blijkbaar hadden de europeanen dat nodig om verder te geraken.
                                    Ah, merci. Onze vrienden de EU die weer eens "holier than thou" willen spelen en straffe doelstellingen op tafel gooien
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                    Comment


                                    • ik vermoed dat de hybrides eerder gaan dienen om het grote publiek te overtuigen. Veel chauffeurs zijn nog niet overtuigd van strikt EV en hebben die hemelse schrik om ergens in the middle of nowhere stil te vallen zonder stroom. Dan kunnen de constructeurs ondertussen nog wat verder timmeren aan de EV's zelf en kunnen ze ook nog hun dure investeringen van de verbrandingsmotor (via hybrides) nog verder afschrijven.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Het hybride idee is zo slecht niet. Je hoeft maar voor 100 km batterij mee te sleuren en niet voor 500... dus met de grondstoffen voor de batterij van 1 elektrische auto kunnen ze er 5 hybrides maken.
                                        Wat mij bij de hybrides wel stoort is de complexiteit, je zit nog steeds met een verbrandingsmotor met alles wat daar bij hoort, en een versnellingsbak, en dan nog een hele hoop gedoe om beide aandrijflijnen op elkaar af te stemmen.
                                        ik vraag me af of ze toch het range extender principe niet nog wat meer kunnen uitontwikkelen. een klein motortje dat 20 kw elektriciteit opwekt, met een tank van 30 liter.

                                        Comment


                                        • Dat vind ik ook, in veel gevallen wegen de extra complexiteit, kost en gewicht niet op tegen die elektrische 20 - 30 km die je eruit haalt.
                                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                          Comment

                                          Working...
                                          X