Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

    Subsidieert NL en DE, de Belgische economie…?

    Duitsland kan zo zijn eigen auto-industrie subsidiëren, wat niet rechtstreeks mag van de EU.

    België heeft geen eigen auto-industrie...en dus vloeide al die EV subsidie, van de Belgische belastingbetaler, rechtstreeks naar het buitenland….

    Jij vergeet blijkbaar dan alle Audi e-Trons in België gebouwd worden....
    Maar besef ook dat de eindassemblage maar een stukje van de waardeketen is. Als je zou weten waar alle onderdelen en subonderdelen vandaan komen, dan is dat een heel complex geheel.

    We moeten gewoon europees denken. De omliggende landen zijn onze grootste klanten, en sowieso wordt 70% van wat we in België produceren geexporteerd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Jij vergeet blijkbaar dan alle Audi e-Trons in België gebouwd worden....
      Ja, maar die subsidies gaan vooral naar de R&D en die zal voor de e-tron zeer onwaarschijnlijk in België gebeurt zijn. Maar het kan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Jij vergeet blijkbaar dan alle Audi e-Trons in België gebouwd worden....
        Maar besef ook dat de eindassemblage maar een stukje van de waardeketen is. Als je zou weten waar alle onderdelen en subonderdelen vandaan komen, dan is dat een heel complex geheel.

        We moeten gewoon europees denken. De omliggende landen zijn onze grootste klanten, en sowieso wordt 70% van wat we in België produceren geexporteerd.
        Jij vergeet blijkbaar, dat geen enkel groot bedrijf in België, in België belasting betaald...

        (ook ons eigen AB Inbev betaald alleen 1% op zijn winst in België, de rest in landen waar de tarieven het laagst zijn...) (regering moet wel omdat anders elk groot bedrijf vertrekt)

        Idem Audi Brussel dat alleen in België produceert, omdat het dicht bij Duitsland ligt en quasi geen belasting moet betalen…

        Om Europees te denken, moet er eerst Europese belastingen komen, met eigen volk partijen, zal dat nog niet voor morgen zijn en lacht Trump in zijn vuist….

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

          Jij vergeet blijkbaar, dat geen enkel groot bedrijf in België, in België belasting betaald...

          (ook ons eigen AB Inbev betaald alleen 1% op zijn winst in België, de rest in landen waar de tarieven het laagst zijn...) (regering moet wel omdat anders elk groot bedrijf vertrekt)

          Idem Audi Brussel dat alleen in België produceert, omdat het dicht bij Duitsland ligt en quasi geen belasting moet betalen…

          Om Europees te denken, moet er eerst Europese belastingen komen, met eigen volk partijen, zal dat nog niet voor morgen zijn en lacht Trump in zijn vuist…. (daarom zijn steun voor Brexit, en alle separatisten in Europa)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Ja, maar die subsidies gaan vooral naar de R&D en die zal voor de e-tron zeer onwaarschijnlijk in België gebeurt zijn. Maar het kan.
            Daar begrijp ik helemaal niets meer van.
            Het ging toch over subsidies bij aankoop van een EV die naar de koper van die EV gaat? Hoe komen die dan bij de R&D afdeling van het bedrijf terecht?

            Stel een BEV kost, zonder subsidie, 40.000 €. Daarvan gaat 6942 € naar de overheid en 33.058 € naar het bedrijf. Mijn kostprijs 40.000 €
            Diezelfde BEV kost met subsidie in de verkoop eveneens 40.000 € maar de overheid geeft aan de koper een aanmoedingingspremie van 6.000 €.
            Dan gaat er 942 € naar de overheid, nog altijd "maar" 33.058 € naar het bedrijf en is mijn kostprijs 34.000 €.
            Ik blij want ik hou 6.000 € in mijn zak (die ik dan nog eens extra in de economie kan pompen).
            Het bedrijf blij want de inkomsten blijven gelijk en de omzet zal waarschijnlijk stijgen.
            Een domme overheid niet blij want ze kunnen niet verder kijken dan het verlies van 6.000 €. Een slimme overheid blij want ze zullen dat op termijn sowieso recupereren
            door o.a. minder uitgaven in de gezondheidszorg, minder boetes voor het niet behalen van normen, boetes die niet bij hun eigen bevolking moeten opgehaald worden (waar deze niets aan heeft)
            en bijgevolg kapitaal dat weer in de eigen (lokale) economie kunnen gebruikt worden,....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

              Jij vergeet blijkbaar, dat geen enkel groot bedrijf in België, in België belasting betaald...

              (ook ons eigen AB Inbev betaald alleen 1% op zijn winst in België, de rest in landen waar de tarieven het laagst zijn...) (regering moet wel omdat anders elk groot bedrijf vertrekt)

              Idem Audi Brussel dat alleen in België produceert, omdat het dicht bij Duitsland ligt en quasi geen belasting moet betalen…

              Om Europees te denken, moet er eerst Europese belastingen komen, met eigen volk partijen, zal dat nog niet voor morgen zijn en lacht Trump in zijn vuist….

              Maar ze betalen wel sociale bijdragen, en er zijn een hoop mensen die dan loonbelasting betalen omdat ze in België tewerkgesteld zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                Daar begrijp ik helemaal niets meer van.
                Het ging toch over subsidies bij aankoop van een EV die naar de koper van die EV gaat? Hoe komen die dan bij de R&D afdeling van het bedrijf terecht?
                Het ging toch over EV subsidies die naar het buitenland verdwenen?
                Denk dat we beiden het over een andere subsidie hebben.

                De gebruiker 'kreeg' een subsidie, maar fabrikanten krijgen subsidies van de overheid.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                  Maar ze betalen wel sociale bijdragen, en er zijn een hoop mensen die dan loonbelasting betalen omdat ze in België tewerkgesteld zijn.
                  Neem daarbij dan nog alle BTW op hun verkochte producten. Daarop nog eens alle belastingen die gegenereerd worden door ALLE contractors en transporteurs die voor InBev werken. Dan komt ge aan een aardige som waar vaak geen rekening mee gehouden wordt.

                  Het is niet omdat InBev maar 1% betaald, dat alle contractors, leveranciers en transporteurs die voor hen werken maar 1% belastingen betalen. Wij maken ook daken bij zulke firma's, maar mijne baas betaald wel wat meer belastingen.

                  Maar toch mag het meer zijn. De draak van 'notionele' aftrek moeten ze maar eens mee stoppen. Denk dat bedrijven meer gebaat zijn bij een stabiele fiscaliteit waarbij de loonkost zo laag mogelijk gehouden wordt. Maar in België is de fiscaliteit alles behalve stabiel. Bij elke nieuwe regering verandert deze in alle richtingen dat ondernemers nerveus maakt en vaak investeringen on hold zet. Dus de notionele aftrek gebruiken voor de loonkost te laten dalen, zou een ideaal EN eerlijk scenario zijn. Want daar profiteren de multinationals het meeste van.

                  Comment


                  • de lokale kleine brouwer betaalt geen 1%, maar de keiharde volle pot. Op die manier betaalt de overheid mee aan oneerlijke concurrentie van de grote bedrijven naar de kleintjes toe. En laat belgië nu net een KMO land bij uitstek zijn. Men voedt de verkeerde kip, welke niet de gouden eieren legt. Die met de gouden eieren worden gepluimd tot ze het opgeven...
                    En België is meester in het NIET innen van BTW... miljarden inkomsten die we elk jaar keer op keer mislopen (er worden bedragen vermeldt van rond de 30 miljard op jaarbasis). Ipv alsmaar meer en meer belastingen op vanalles en nog wat, zou men beter werk maken van de bestaande belastingen op een correcte manier te innen. Weg begrotingstekort en welkom overschot.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • Idd ja, maar het is natuurlijk het makkelijkst om wat nieuwe belastingen uit de mouw te schudden en er zijn genoeg zaken die ze uitvinden op maar aan ons geld te kunnen zitten.
                      Het milieu, het klimaat, de veiligheid, ... allemaal zaken die hun geen zier kunnen schelen, maar als ze d'r geld aan kunnen verdienen word het wel interessant.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Maar daar knelt ook weer het schoentje. Iedereen roept maar dat ze de rijken meer moeten belasten, ...

                        Maar een simpel voorbeeld: 'Als ge de rijke bakker op de hoek van de straat harder gaat belasten, dan gaat zijn brood €0,20/st omhoog, en betaald op het einde die arme sukkelaar er weer voor'. Mensen staan daar niet bij stil, maar producten worden gewoon duurder als ge die bedrijven harder gaat belasten, want die zien niet graag hun winst slinken.

                        Het harder belasten van bedrijfswagens is ook iets dat integraal doorgerekend wordt naar de klanten. Maar het klinkt natuurlijk wel goed in de volksmond dat ge die bedrijfswagens gaat aanpakken.

                        Zoals ik al zei, die notionele aftrek moet eruit. Dan trekt ge de situatie recht die Flappy aanhaalt. De grote betaald 1%, de kleine bij wijze van spreken 30%. Met de afschaffing van de notionele aftrek, sparen ze €4 miljard uit. Steek die integraal in een lastenverlaging zodat elk bedrijf met minstens 1 werknemer ervan kan profiteren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Het ging toch over EV subsidies die naar het buitenland verdwenen?
                          Nee dat heeft Quovadis er van gemaakt. Die had het ineens over:
                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                          België heeft geen eigen auto-industrie...en dus vloeide al die EV subsidie, van de Belgische belastingbetaler, rechtstreeks naar het buitenland….
                          Volgende op een discussie over:
                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Duitsland verhoogd aanschafsubsidie EV met 25% tot 50%:
                          Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                          Omgekeerde van wat hier gebeurt dus.
                          En dat gaat wel degelijk over subsidies voor de kopers, niet voor de industrie.
                          Last edited by ivob2; 05/11/2019, 17:55.

                          Comment


                          • Onze politieke leiders blinken inderdaad niet uit door enige vorm van intelligentie, empathie of verantwoordelijkheidsgevoel...
                            King of the Ludospace - currently running nr. 6

                            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                            Comment


                            • Om terug te komen op de topictitel: de kans wordt er wel groter op dat de elektrische auto vanaf 2020 in Duitsland begint door te breken.
                              En dat we hier verder in slaap gewiegd gaan worden door zeeën van wiegende velden (of iets in die aard; heeft er daar trouwens één of andere leukerd die papavers uit die desbetreffende velden tot poeder vermalen en in hun cola-zero vermengd?)
                              Last edited by ivob2; 05/11/2019, 18:22.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                Om terug te komen op de topictitel: de kans wordt er wel groter op dat de elektrische auto vanaf 2020 in Duitsland begint door te breken.
                                En dat we hier verder in slaap gewiegd gaan worden door zeeën van wiegende velden (of iets in die aard; heeft er daar trouwens één of andere leukerd die papavers uit die desbetreffende velden tot poeder vermalen en in hun cola-zero vermengd?)
                                vergeeet het ruisen van het ranke riet niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                  Onze politieke leiders blinken inderdaad niet uit door enige vorm van intelligentie, empathie of verantwoordelijkheidsgevoel...
                                  vind dat het meer en meer een vlaamse bedoening wordt, vooral hard wroeten en niet teveel nadenken

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                    vergeeet het ruisen van het ranke riet niet
                                    Was dat niet bij Toon Hermans (NL)?
                                    edit: nee, dat was blijkbaar in het struikgewas.
                                    Last edited by ivob2; 05/11/2019, 20:22.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Maar daar knelt ook weer het schoentje. Iedereen roept maar dat ze de rijken meer moeten belasten, ...

                                      Maar een simpel voorbeeld: 'Als ge de rijke bakker op de hoek van de straat harder gaat belasten, dan gaat zijn brood €0,20/st omhoog, en betaald op het einde die arme sukkelaar er weer voor'. Mensen staan daar niet bij stil, maar producten worden gewoon duurder als ge die bedrijven harder gaat belasten, want die zien niet graag hun winst slinken.

                                      Het harder belasten van bedrijfswagens is ook iets dat integraal doorgerekend wordt naar de klanten. Maar het klinkt natuurlijk wel goed in de volksmond dat ge die bedrijfswagens gaat aanpakken.

                                      Zoals ik al zei, die notionele aftrek moet eruit. Dan trekt ge de situatie recht die Flappy aanhaalt. De grote betaald 1%, de kleine bij wijze van spreken 30%. Met de afschaffing van de notionele aftrek, sparen ze €4 miljard uit. Steek die integraal in een lastenverlaging zodat elk bedrijf met minstens 1 werknemer ervan kan profiteren.
                                      Het gaat niet om de rijke bakkers. Dat zijn geen biljonairs ...

                                      het is niet "de rijken" overigens. Het is gewoon kapitaal dat aangepakt moet worden. Jij betaalt 55% marginale belastingen. Benieuwd hoeveel dit bij een multinational is... Die notionele aftrek is inderdaad één deeltje daarvan.

                                      Comment


                                      • ze maken gewoon tax deals met een bepaald land. en als die moeilijk doen, verhuizen ze de hoofdzetel naar een ander europees land waar ze nog een betere deal krijgen... allemaal onder goedkeurend oog van europa. Starbucks, amazon,... allemaal hetzelfde bedje ziek. Die hebben zich ooit eens moeten verantwoorden voor het brits parlement, maar daar iets verder niets uit voortgekomen.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • al die firma's zitten in Ierland idd en soms komt dat dan eens in het nieuws zoals apple die taksen ontloopt, je hoort er na een week niks meer van
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X