Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    Wat men wel zou mogen veranderen is dat je een brandstofbudget krijgt op basis van een berekening van je kilometers. Doet ge er meer (die vaak privé zijn), dan betaalt ge uw brandstof maar zelf. Bij electrische leasingwagens kan het bedrijf beter zelf voorzien in laadinfrastructuur. In combinatie met zonnepanelen op het bedrijfspand kan dat wel eens goedkoper uitkomen dan voor heel de vloot tegenwoordig dure brandstof te voorzien
    Dat zou kunnen in geval van salariswagens die niet tot nauwelijks voor het werk zelf rijden. In mijn geval is dat al niet bruikbaar. Want het ene jaar doe ik 45000km, het andere jaar 60000km. Puur voor het werk, want mijn privé kilometers komen nooit boven de 5000km.

    Dus met uw voorstel moet ge dan al sowizo naar aparte regimes gaan van bedrijfswagens, firmawagens en salariswagens met elk hun eigen voorwaarden/regels. Waar ik zeker voorstander van ben.

    Comment


    • Of je nu rijk, arm bent, geld door ramen en deuren gooit, een eurocent in 2 bijt, een Porsche of een Lada bezit, graag bij het onderwerp blijven en dat is nog steeds of dan wel de elektrische auto gaat doorbreken.

      Haal dus maar allemaal jullie glazen bol boven.

      ONTOPIC, aub.

      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

        diegenen die er van kunnen profiteren hebben groot gelijk,het is het systeem dat niet deugd.

        oeps had Attenza zijn opmerking nog niet gelezen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

          Haal dus maar allemaal jullie glazen bol boven.

          ONTOPIC, aub.
          Moesten ze nu eens wagentjes van 400kg maken ipv 1600, zou het nut van EV kunnen torpederen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Dat zou kunnen in geval van salariswagens die niet tot nauwelijks voor het werk zelf rijden. In mijn geval is dat al niet bruikbaar. Want het ene jaar doe ik 45000km, het andere jaar 60000km. Puur voor het werk, want mijn privé kilometers komen nooit boven de 5000km.

            Dus met uw voorstel moet ge dan al sowizo naar aparte regimes gaan van bedrijfswagens, firmawagens en salariswagens met elk hun eigen voorwaarden/regels. Waar ik zeker voorstander van ben.
            Op het risico af dat dit maar deels on-topic is: principieel zou een verschillend regime tussen bedrijfswagens en salariswagens een goeie zaak zijn, in de praktijk is dat natuurlijk een hele lastige met heel grote kans op misbruik.

            Ik zou wel benieuwd zijn om te zien hoeveel een bedrijf kan uitsparen met hybrides of EV mochten er geen subsidies of extra aftrekbaarheid meespelen. Ik denk dat het toch vooral het verschil in fiscale aftrekbaarheid is dat de meerkost van een hybride of EV compenseert, met minder brandstofverbruik alleen geraak je er moeilijk.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

              Op het risico af dat dit maar deels on-topic is: principieel zou een verschillend regime tussen bedrijfswagens en salariswagens een goeie zaak zijn, in de praktijk is dat natuurlijk een hele lastige met heel grote kans op misbruik.

              Ik zou wel benieuwd zijn om te zien hoeveel een bedrijf kan uitsparen met hybrides of EV mochten er geen subsidies of extra aftrekbaarheid meespelen. Ik denk dat het toch vooral het verschil in fiscale aftrekbaarheid is dat de meerkost van een hybride of EV compenseert, met minder brandstofverbruik alleen geraak je er moeilijk.
              Geen idee. Mijn autokosten zitten aan 75% en de nieuwe plug-ins zouden aan 100% zitten. Als ge weet dat de stekkervariant €1000 a €15000 duurder is, heb ik geen idee of ze dat aan het einde van de rit uitsparen. Verbruik is 'ietske' lager, maar daar moet ge dan nog de electriciteit bij optellen. Taks en BIV is ook wat lager.

              Zou allemaal eens berekend moeten worden, maar gevoelsmatig zou ik eerder zeggen dat het gelijklopend gaat zijn, maar of ge die gehele meerkost er helemaal uithaalt, geen idee.

              Ik heb laatst eens zitten lonken naar de Tesla Model Y die in mijn geval te laat uit komt. Die zou op €59000 komen en pak dat mijne nieuwe auto (geen idee van budget) op €45000 komt. Dat is €14000 verschil. BIV voor de Tesla is blijkbaar niet gratis voor bedrijven, maar is peanuts en de taks is ook een stuk lager. Daarna is het onderhoud goedkoper (alhouwel ik hoor dat Tesla ook goed doorrekent), is 100% aftrekbaar en de kosten van electriciteit zijn lager als die van diesel. Dus op 4 jaar tijd vermoed ik dat mijne baas daar aan hetzelfde bedrag voor beiden gaan uitkomen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Geen idee. Mijn autokosten zitten aan 75% en de nieuwe plug-ins zouden aan 100% zitten. Als ge weet dat de stekkervariant €1000 a €15000 duurder is, heb ik geen idee of ze dat aan het einde van de rit uitsparen. Verbruik is 'ietske' lager, maar daar moet ge dan nog de electriciteit bij optellen. Taks en BIV is ook wat lager.

                Zou allemaal eens berekend moeten worden, maar gevoelsmatig zou ik eerder zeggen dat het gelijklopend gaat zijn, maar of ge die gehele meerkost er helemaal uithaalt, geen idee.

                Ik heb laatst eens zitten lonken naar de Tesla Model Y die in mijn geval te laat uit komt. Die zou op €59000 komen en pak dat mijne nieuwe auto (geen idee van budget) op €45000 komt. Dat is €14000 verschil. BIV voor de Tesla is blijkbaar niet gratis voor bedrijven, maar is peanuts en de taks is ook een stuk lager. Daarna is het onderhoud goedkoper (alhouwel ik hoor dat Tesla ook goed doorrekent), is 100% aftrekbaar en de kosten van electriciteit zijn lager als die van diesel. Dus op 4 jaar tijd vermoed ik dat mijne baas daar aan hetzelfde bedrag voor beiden gaan uitkomen.
                https://www.tesla.com/nl_BE/support/car-maintenance je zou zelfs niet op onderhoud moeten gaan. Word alleen aangeraden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                  https://www.tesla.com/nl_BE/support/car-maintenance je zou zelfs niet op onderhoud moeten gaan. Word alleen aangeraden.
                  Lijkt me wel sterk, want onderhoud aan een auto heeft toch niet alleen betrekking tot het motorgedeelte? Bepaalde smeringen zitten daar toch ook bij? En filters?

                  Ne maat van mij gaat wss de Model X bestellen. Zou bij een renting via Tesla iets meer dan €200/maand meer kosten dan dat hij nu aan leasing op zijne S-Max betaald. Heeft een ganse nacht zitten narekenen om te zien of dat wel klopte en voor de zekerheid nog bij Tesla gaan laten berekenen. Zotjes toch?

                  Maar voor mij gaat dat niet op omdat die kms beperkt zijn en hij daar onder kan blijven. Ik niet.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Lijkt me wel sterk, want onderhoud aan een auto heeft toch niet alleen betrekking tot het motorgedeelte? Bepaalde smeringen zitten daar toch ook bij? En filters?

                    Ne maat van mij gaat wss de Model X bestellen. Zou bij een renting via Tesla iets meer dan €200/maand meer kosten dan dat hij nu aan leasing op zijne S-Max betaald. Heeft een ganse nacht zitten narekenen om te zien of dat wel klopte en voor de zekerheid nog bij Tesla gaan laten berekenen. Zotjes toch?

                    Maar voor mij gaat dat niet op omdat die kms beperkt zijn en hij daar onder kan blijven. Ik niet.
                    Ik lees het ook maar van hun site. Ze raden aan remvloeistof elke 2 jaar te laten controleren, interieurfilters elke 2/3 jaar. Banden elke 16 a 20k km(???) controleren en remklauwen smeren om de 12maand/20k km's. en that's it.
                    Remblokken zouden zelden vervangen moeten worden wegens regeneratief remmen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                      Ik lees het ook maar van hun site. Ze raden aan remvloeistof elke 2 jaar te laten controleren, interieurfilters elke 2/3 jaar. Banden elke 16 a 20k km(???) controleren en remklauwen smeren om de 12maand/20k km's. en that's it.
                      Remblokken zouden zelden vervangen moeten worden wegens regeneratief remmen.
                      Dat is interessant dan.
                      Maar een Model X zal ik wel niet krijgen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Lijkt me wel sterk, want onderhoud aan een auto heeft toch niet alleen betrekking tot het motorgedeelte? Bepaalde smeringen zitten daar toch ook bij? En filters?

                        Ne maat van mij gaat wss de Model X bestellen. Zou bij een renting via Tesla iets meer dan €200/maand meer kosten dan dat hij nu aan leasing op zijne S-Max betaald. Heeft een ganse nacht zitten narekenen om te zien of dat wel klopte en voor de zekerheid nog bij Tesla gaan laten berekenen. Zotjes toch?

                        Maar voor mij gaat dat niet op omdat die kms beperkt zijn en hij daar onder kan blijven. Ik niet.
                        Als zelfstandige dan vermoed ik? De zuivere leasing prijzen van een S-Max Vignale inclusief brandstof en alles (maar dus voor aftrekbaarheid), zijn vergelijkbaar met een niet te dure uitvoering van de Model 3. Het verschil in aftrekbaarheid is vermoedelijk wat dan de brug maakt met een Model X?
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                          Als zelfstandige dan vermoed ik? De zuivere leasing prijzen van een S-Max Vignale inclusief brandstof en alles (maar dus voor aftrekbaarheid), zijn vergelijkbaar met een niet te dure uitvoering van de Model 3. Het verschil in aftrekbaarheid is vermoedelijk wat dan de brug maakt met een Model X?
                          Hij is idd zelfstandige IT Architect. Zit nu net met hem op café en een collega verkoopt zijne Model S en hij twijfelt nu tussen die occasie S of een nieuwe X.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Hij is idd zelfstandige IT Architect. Zit nu net met hem op café en een collega verkoopt zijne Model S en hij twijfelt nu tussen die occasie S of een nieuwe X.
                            Ik zou het wel weten, toch als er niet te gek gereden is met die S.
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                              Ik zou het wel weten, toch als er niet te gek gereden is met die S.
                              Die S is heel betrouwbaar. Ik zelf zou enkel de X willen, maar voor hem maakt dat niet zoveel uit. Hij kan die voor €45000 overnemen tegenover €93000 voor een nieuwe X. Die collega van hem doet de S trouwens weg omdat hij een X gekocht heeft

                              Comment


                              • Hoe oud is de S en hoeveel km staan erop, welke batterij? (eentje met of zonder gratis superchargen?)
                                Ik zou waarschijnlijk wel de S kiezen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Hoe oud is de S en hoeveel km staan erop, welke batterij? (eentje met of zonder gratis superchargen?)
                                  Ik zou waarschijnlijk wel de S kiezen.
                                  Geen idee allemaal, maar mijne maat kennende, gaat die niet over 1 nachtje ijs. Is nogal ne gierige en die pluist alles tot op de laatste cent uit. Als hij die S overweegt, zal hij wel alles in acht genomen hebben.

                                  Comment


                                  • Elektrische auto breekt misschien door, maar de elektrische bus toch nog niet direct (dit de bureaucratie in Vlaanderen):

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Geen idee allemaal, maar mijne maat kennende, gaat die niet over 1 nachtje ijs. Is nogal ne gierige en die pluist alles tot op de laatste cent uit. Als hij die S overweegt, zal hij wel alles in acht genomen hebben.
                                      Ik heb een 2dehands S serieus overwogen, maar besloten dat een nieuwe 3 beter zou zijn.
                                      Motor, batterijen maak ik me geen zorgen over, maar er zijn wel veel problemen met dingen waar je niet aan denkt;
                                      - uitschuifbare deurklinken die kapot gaan en best veel kosten om te herstellen of vervangen.
                                      - flash geheugen in de boordcomputer die zijn maximale schrijf cycli heeft bereikt, kost eventjes 3.000€. het bij alle Model S voorkomen!
                                      - scherm dat niet voorzien was voor auto gebruik en vervangen moet worden

                                      De S is tenslotte een auto van 100.000€. onderhoudsprijzen zijn daar ook naar. Bij een Mercedes S begrijpen we dat allemaal, bij een Model S is dat niet anders.
                                      En daarbovenop is de S de eerste massa productie auto van een nieuwe fabrikant. Logisch dat er wel dingen niet helemaal in orde zijn.
                                      Geen probleem als je hem nieuw koopt of least, kan wel een probleem worden als de garantie afloopt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                        Ik heb een 2dehands S serieus overwogen, maar besloten dat een nieuwe 3 beter zou zijn.
                                        Motor, batterijen maak ik me geen zorgen over, maar er zijn wel veel problemen met dingen waar je niet aan denkt;
                                        - uitschuifbare deurklinken die kapot gaan en best veel kosten om te herstellen of vervangen.
                                        - flash geheugen in de boordcomputer die zijn maximale schrijf cycli heeft bereikt, kost eventjes 3.000€. het bij alle Model S voorkomen!
                                        - scherm dat niet voorzien was voor auto gebruik en vervangen moet worden

                                        De S is tenslotte een auto van 100.000€. onderhoudsprijzen zijn daar ook naar. Bij een Mercedes S begrijpen we dat allemaal, bij een Model S is dat niet anders.
                                        En daarbovenop is de S de eerste massa productie auto van een nieuwe fabrikant. Logisch dat er wel dingen niet helemaal in orde zijn.
                                        Geen probleem als je hem nieuw koopt of least, kan wel een probleem worden als de garantie afloopt.
                                        Ben ooit in een S meegereden en die had al voor de 3de keer een probleem met de deurklinken. Dat van het geheugen heb ik laatst gelezen, maar dacht dat het €1600 was. Straf dat Tesla daar de volle pot voor rekent om gewoon een kaartje te vervangen. Dat is eigenlijk crimineel gewoon. Van het scherm nog niets van gehoord.

                                        De 3 ziet hij helemaal niet zitten wegens te klein en achterbank oncomfortabel. Zit met een samengesteld gezin en dus regelmatig met 3 kinderen op de baan met wat bagage erbij. In zijn geval zou het vooral tussen de S en de X gaan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                          Ben ooit in een S meegereden en die had al voor de 3de keer een probleem met de deurklinken. Dat van het geheugen heb ik laatst gelezen, maar dacht dat het €1600 was. Straf dat Tesla daar de volle pot voor rekent om gewoon een kaartje te vervangen. Dat is eigenlijk crimineel gewoon. Van het scherm nog niets van gehoord.

                                          De 3 ziet hij helemaal niet zitten wegens te klein en achterbank oncomfortabel. Zit met een samengesteld gezin en dus regelmatig met 3 kinderen op de baan met wat bagage erbij. In zijn geval zou het vooral tussen de S en de X gaan.
                                          https://tweakers.net/nieuws/158668/g...mmc-chips.html

                                          Bij reparaties van de emmc-chips, vervangt Tesla de complete MCU. Dit valt onder de garantie, maar bij Tesla's waarvan de garantieperiode is verstreken moet de gebruiker zelf betalen. Dit moet ongeveer 3500 euro kosten, terwijl een nieuwe emmc-chip van 64GB zo'n 50 euro kost. Bij een dergelijke 64GB-chip spelen de problemen door de hogere capaciteit naar verwachting veel minder. Gebruikers kunnen de chips zelf vervangen, mits ze goed kunnen solderen en over de benodigde Linux-kennis beschikken. Gebruikers op Tesla-fora doen dit uit voorzorg.
                                          Last edited by Liquid Li0n; 19/11/2019, 14:14.
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X