Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

    Oei, ik dacht dat elektrisch een betere oplossing was voor het milieu, maar ik zie niet hoe het een betere oplossing kan zijn voor mij als automobilist
    Heb er ook het raden naar, maar wss beter voor de oren

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Als er iets te compenseren valt. In geval van mijn vrouw is dat geen probleem. Maar ik kan in mijn job niet zeggen om de firmawagen aan de kant te zetten en zelf eentje te kopen. Dat zou in mijn geval gewoon financiële zelfmoord zijn. Dus hier gaat het dan sowizo electrisch worden, maar wss een betaalbaar model door de strot geduwd krijgen waar ge eigenlijk nog niet dood in gevonden wilt worden of waarmee ik weer aan de sukkel geraak met mijne rug. Maar dan ga ik nog liever ergens bij ons in de buurt werken ... met de fiets en koop ik mij wel ne occasie GLE Coupé voor de 'te' slechte dagen om te fietsen.

      Enige modellen die mij interesseren zijn de E-tron, EQC, en de Model X. Op die laatste kan al geen normale skibox, dus blijven de andere 2 over en denk niet dat mijne baas €70 à €80000 gaat spenderen aan mijne volgende auto. Ik mag al blij zijn als hij in geval van EV met €50 à €60000 afkomt. En dan valt er enkel de Model Y onder en misschien zelfs nog de Polestar 2. Echter weet ik niet of die laatste groot genoeg gaat zijn om heel mijne rommel erin te krijgen
      Nu, met alle respect Free, maar weet jij hoe verwaand je hier wel klinkt?
      Nice ook voor uw baas om te weten dat je zijn bedrijf enkel trouw bent omwille van de auto...

      Zonder iemand specifiek voor het hoofd te willen stoten, maar ik lees hier toch veel dingen waar ik me ongemakkelijk bij voel. Blijkbaar ligt niemand wakker van het milieu? Of enkel als het opbrengt?

      Ik ben de laatste om te beweren dat de politiek bij ons een toonbeeld is van visie en ambitie. En ik erger me daar blauw aan.
      Maar, alle klagers hier, ik zou graag van iemand dan eens een alternatief plan aangereikt krijgen want altijd kritiek geven is makkelijk. Hoe moet de maatschappij volgens jullie dan wel die uitdaging aanpakken? Wat kunnen dan wel efficiënte maar gedragen mobiliteitsmaatregelen zijn?

      King of the Ludospace - currently running nr. 6

      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

        Nu, met alle respect Free, maar weet jij hoe verwaand je hier wel klinkt?
        Heeft niets met verwaand te maken. En de auto is een deel van mijn verloningspakket. Dus waarom mag ik daar dan niet kieskeurig in zijn?

        Ten eerste heb ik ruimte nodig. Ik vervoer 50% van de tijd een ladder die 160cm lang is, opgeplooid. Krijgt ge enkel in een monovolume, SUV of break. Break of berline is voor mij totaal geen optie omwille mijne hernia. 2 weken terug nog eens in een C-Klasse moeten zitten en dat lukt gewoonweg niet meer. Ik moet een hogere instap hebben, hogere zit waarbij mijn benen 90° geplooid zijn ipv 120° bij een berline of break, en hij moet goede zetels hebben 'die' eveneens ook een 4-voudig verstelbare lendesteun hebben.

        Zoekt gij mij dan een betaalbare EV met al deze eigenschappen E-Niro en Kona EV moogt ge al schrappen omwille de zetels.

        Comment


        • Klinkt inderdaad nogal verwaand...

          1. Er zijn nog maar een paar electrische modellen op de markt, dat gaat sterk uitbreiden, dus een auto die wel betaalbaar is zal nog wel komen.
          2. Mijn bureaustoel voldoet aan uw verwachtingen. Misschien een andere job zoeken waar je minder lang in een auto moet zitten. Mag je met uw slechte rug wel een ladder op kruipen.
          3. Je moet uw probleem niet door een ander laten oplossen. Met een beetje creativiteit geraak je er wel. Anders ga je terug naar paard en kar, dat voldoet al aan uw 90° eis, en je kan misschien een fauteuil op de 'bok' zetten.

          Ik heb ooit een sollicitant gehad. Die had 6 kinderen en wou als firmawagen een auto waar die allemaal in konden. Dan kijk je dus naar een Vito of Transporter, want zijn vrouw had geen auto. Budget liet een VW Passat toe.

          Toen hij vertrok ben ik even gaan kijken waar hij mee reed.... Golfke dus. Het is ook een andere kandidaat geworden.
          Hij stelde geen enkele vraag over de job, het bedrijf etc, het ging alleen maar over zijn auto, zijn verlof en zijn wensen ivm zijn 6 kinderen.

          Last edited by Tommie1; 26/11/2019, 13:35.

          Comment


          • Deftige zetels, zoals bvb Recaro (zijn eigenlijk verborgen ergo-zetels, lees er hun filosofie maar eens op na) kan je in iedere auto plaatsen. Voor lange ritten zeer aangewezen. Sommige modellen geven letterlijk overal steun, zonder dat je nog prullen zoals verstelbare lendesteun nodig hebt.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Heeft niets met verwaand te maken. En de auto is een deel van mijn verloningspakket. Dus waarom mag ik daar dan niet kieskeurig in zijn?

              Ten eerste heb ik ruimte nodig. Ik vervoer 50% van de tijd een ladder die 160cm lang is, opgeplooid. Krijgt ge enkel in een monovolume, SUV of break. Break of berline is voor mij totaal geen optie omwille mijne hernia. 2 weken terug nog eens in een C-Klasse moeten zitten en dat lukt gewoonweg niet meer. Ik moet een hogere instap hebben, hogere zit waarbij mijn benen 90° geplooid zijn ipv 120° bij een berline of break, en hij moet goede zetels hebben 'die' eveneens ook een 4-voudig verstelbare lendesteun hebben.

              Zoekt gij mij dan een betaalbare EV met al deze eigenschappen E-Niro en Kona EV moogt ge al schrappen omwille de zetels.
              SEG free,niet voor t een of t anders,maar zou je niet stilaan beginnen denken over stoppen met werken?
              als ik u zo bezig hoor ben je rijp voor de rolstoel als je nog lang doorgaat

              Comment


              • Ik denk dat veel mensen het probleem "rugklachten" wel eens onderschatten.

                Ik heb zelf geen al te goede rug, en dat merkte ik in mijn vorige auto's. Na 1u rijden moest ik uitstappen om alles eens uit te rekken.

                Ik heb nog maar 2 goede "zetels" gehad als eigen auto, dat is de V90 nu (duh) en de E39. Daar kan ik uren inzitten. En ja, ik zie daar wel naar voor een dailykar.
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Heeft niets met verwaand te maken. En de auto is een deel van mijn verloningspakket. Dus waarom mag ik daar dan niet kieskeurig in zijn?

                  Ten eerste heb ik ruimte nodig. Ik vervoer 50% van de tijd een ladder die 160cm lang is, opgeplooid. Krijgt ge enkel in een monovolume, SUV of break. Break of berline is voor mij totaal geen optie omwille mijne hernia. 2 weken terug nog eens in een C-Klasse moeten zitten en dat lukt gewoonweg niet meer. Ik moet een hogere instap hebben, hogere zit waarbij mijn benen 90° geplooid zijn ipv 120° bij een berline of break, en hij moet goede zetels hebben 'die' eveneens ook een 4-voudig verstelbare lendesteun hebben.

                  Zoekt gij mij dan een betaalbare EV met al deze eigenschappen E-Niro en Kona EV moogt ge al schrappen omwille de zetels.
                  Ladder op't dak + custom zetel en elke camionette, monovolume,SUV, bus, camion is een optie voor jou!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Klinkt inderdaad nogal verwaand...

                    1. Er zijn nog maar een paar electrische modellen op de markt, dat gaat sterk uitbreiden, dus een auto die wel betaalbaar is zal nog wel komen.
                    2. Mijn bureaustoel voldoet aan uw verwachtingen. Misschien een andere job zoeken waar je minder lang in een auto moet zitten. Mag je met uw slechte rug wel een ladder op kruipen.
                    3. Je moet uw probleem niet door een ander laten oplossen. Met een beetje creativiteit geraak je er wel. Anders ga je terug naar paard en kar, dat voldoet al aan uw 90° eis, en je kan misschien een fauteuil op de 'bok' zetten.

                    Ik heb ooit een sollicitant gehad. Die had 6 kinderen en wou als firmawagen een auto waar die allemaal in konden. Dan kijk je dus naar een Vito of Transporter, want zijn vrouw had geen auto. Budget liet een VW Passat toe.

                    Toen hij vertrok ben ik even gaan kijken waar hij mee reed.... Golfke dus. Het is ook een andere kandidaat geworden.
                    Hij stelde geen enkele vraag over de job, het bedrijf etc, het ging alleen maar over zijn auto, zijn verlof en zijn wensen ivm zijn 6 kinderen.
                    Nu niet den achterlijke komen uithangen om onnozel te willen doen. Man man.

                    1. Ik heb voorheen al geschreven dat er op termijn wel andere modellen komen.
                    2. Ik heb geen kloten met uwe bureaustoel te maken en het gaat hier uberhaupt nog niet eens over een bureaustoel. Dus, your point? En waarom moet ik een andere job zoeken omdat gij vindt dat ik maar een andere job moet zoeken omdat ik niet in een berline wil rijden? Wat heeft een slechte rug met een ladder te maken? Gij kruipt mss op een ladder, maar ik ga er niet op zitten en ik kruip er niet op. Dus belachelijke opmerking, Tommie. Het probleem doet zich voor bij het zitten in de auto en niks anders. Maar toch bedankt dat gij de oplossingen hebt voor 'mijn' probleem.
                    3. Nog zo een belachelijke opmerking van u.

                    Mss moet ge het nog eens proberen, onnozelaar.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                      Nu, met alle respect Free, maar weet jij hoe verwaand je hier wel klinkt?
                      Nice ook voor uw baas om te weten dat je zijn bedrijf enkel trouw bent omwille van de auto...

                      Zonder iemand specifiek voor het hoofd te willen stoten, maar ik lees hier toch veel dingen waar ik me ongemakkelijk bij voel. Blijkbaar ligt niemand wakker van het milieu? Of enkel als het opbrengt?

                      Ik ben de laatste om te beweren dat de politiek bij ons een toonbeeld is van visie en ambitie. En ik erger me daar blauw aan.
                      Maar, alle klagers hier, ik zou graag van iemand dan eens een alternatief plan aangereikt krijgen want altijd kritiek geven is makkelijk. Hoe moet de maatschappij volgens jullie dan wel die uitdaging aanpakken? Wat kunnen dan wel efficiënte maar gedragen mobiliteitsmaatregelen zijn?
                      Eerlijk? Ik lig er zeker ook niet van wakker.

                      Het is de wetgeving die ons in allerlei richting pusht zonder zelf eens na te denken over een langetermijnvisie.

                      Begin 2010 was diesel HET antwoord en iedereen reed in golfjes bluemotion. Nu praktisch iedereen dieselt, is het plots de duivel. Ja hallo.

                      Wij hebben nu een -relatief- milieuvriendelijk huis gezet (e-peil van 30), niet voor het milieu, maar omdat het moest. Het wordt alleen maar strenger en moeilijker voor jonge mensen om een huis te zetten, zowel door de beperkingen van de bank als voor de milieuvoorschriften. Wij hebben nu voor onze nieuwbouw bijna 20% zelf moeten leggen. Daar ben je wel even aan bezig omdat bij elkaar te sparen. En het wordt er dus niet beter op.

                      Moest ik geen salariswagen hebben, reed ik niet in een auto van 119gr CO², maar eentje met een uitstoot van wss 2 of 3x zoveel. Simpel.

                      Gert Verhulst zei het overlaatst nog goed:
                      Laat de groene jongens doen en we moeten allemaal onder de grond gaan liggen, dat is het beste voor het milieu.

                      Moet er iets veranderen? Ja. Maar hoe het nu wordt aangepakt is fout. Eerst gaan we alles afnemen, en dan zullen we mss eens kijken voor alternatieven.

                      Nee, investeer in bedrijven die onderzoek doen naar alternatieven, investeer dan in een deftig openbaar vervoer,...
                      En begin dan de auto te belasten op een betaalbare manier. En het liefst voor een periode van meer dan 10 jaar ipv om de 5 voet eens te veranderen.

                      En werk in godsnaam op vlaams of federaal vlak. Nee nu gaan gemeenten nog eigen regeltjes verzinnen voor een LEZ, welke auto's waar wel of niet binnen mogen. Gent (duh) wilt alles auto's bannen, antwerpen laat betalen,...We kunnen mss a la middeleeuwen tolpoortjes zetten rond elke stad.

                      Te laat zijn we toch volgens de doomdenkers, kunnen we beter gewoon op een deftige manier verder naar een "betere wereld" werken.

                      Het gat in de ozonlaag was ook zo'n "hype". Dat gat zit nu op z'n kleinste punt sinds de jaren '80. Hoor je daar nu nog iemand over?

                      Het probleem is met de groene jongens ( om ze zo te noemen), is dat ze ALLES weg willen en wel NU. Dat gaat gewoon niet. De wereld draait nu eenmaal om centen en niet om naasterliefde om het zo te stellen.
                      Last edited by kefkie; 26/11/2019, 14:40.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                        Ladder op't dak + custom zetel en elke camionette, monovolume,SUV, bus, camion is een optie voor jou!
                        Ladder kan idd op het dak, maar dan moet ik een 10-tal keer per jaar naar de winkel voor een nieuwe ladder En dat aan €450/stuk is €4500 per jaar en dat gedurende de looptijd van 4 jaar van de auto, komt dus rond de €18000. Dus kan mijne baas dat beter opleggen op mijn budget voor de auto, niet?
                        Want ik heb deze niet bij elke klant nodig en ben ook niet van plan om die uit veiligheid bij elke klant mee te slepen en te vragen of ik ze ff binnen mag zetten zodat ze niet gestolen wordt.

                        Custom zetel is geen oplossing daar het probleem de combinatie is van instappen, zitpositie en aanpasmogelijkheden van de zetel. Eens 1 van die 3 niet klopt, is het om zeep. Dus een zetel van €10000 in een Zoë gaat mijn probleem niet oplossen . Moest dat de oplossing zijn, reed ik vooral in een break.

                        Wat die camionetten, bus en camion ermee te maken hebben, is me een raadsel. Probeert gij ook nog eens opnieuw, want ge hebt deze nacht precies bij Tommie1 geslapen
                        Zitpositie van een camionet is thans ook dik ok, maar kan niet veel met een camionet doen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                          SEG free,niet voor t een of t anders,maar zou je niet stilaan beginnen denken over stoppen met werken?
                          als ik u zo bezig hoor ben je rijp voor de rolstoel als je nog lang doorgaat
                          Waarom zou ik moeten stoppen met werken als het probleem opgelost is met een deftige auto? Ik snap jullie redeneringen niet echt. Tis toch precies moeilijk om te snappen voor sommigen.

                          Maar goed, denk niet dat gij in de mogelijkheid zijt om het ook echt te snappen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                            Gert Verhulst zei het overlaatst nog goed:
                            Laat de groene jongens doen en we moeten allemaal onder de grond gaan liggen, dat is het beste voor het milieu.
                            Dat lijkt mij echt wel DE specialist ter zake Wat vond Samson ervan?

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Deftige zetels, zoals bvb Recaro (zijn eigenlijk verborgen ergo-zetels, lees er hun filosofie maar eens op na) kan je in iedere auto plaatsen. Voor lange ritten zeer aangewezen. Sommige modellen geven letterlijk overal steun, zonder dat je nog prullen zoals verstelbare lendesteun nodig hebt.
                              Ik ken de zetels wel en heb destijds ook oplossingen zitten zoeken. Ge kunt zelfs zetels op maat laten maken zodat die zelfs niet afsteken ten opzichte van de rest van het interieur. Was ook een voorstel aan de baas vermits dat grotendeels gesubsidieerd wordt, maar de baas besliste direct dat ik een andere auto mocht gaan kiezen. En in de Tiguan heb ik alles wat ik moet hebben zonder aparte zetel, ... . Dus waarom moet ik dan andere oplossingen zoeken omdat er ne onnozele waal is die het allemaal wil veranderen?

                              Er komt heus wel een geschikte auto, en ik gok op de Model Y, maar die is er nu nog niet. Dus gaan we de volgende keer gewoon nog wat dieselen.

                              Comment


                              • Op zich hebben ze wel gelijk he Free, in principe heb je zo een Tiguan niet nodig en kan je voort met een bestelwagen.
                                Ja dat oogt minder chique, maar ik denk dat het voor veel bedrijven de oplossing zal zijn.

                                Comment


                                • Het hangt ook allemaal af wat je problematiek rond de rug is he. Aangezien wij geen details kennen, kunnen we maar voorstellen doen die een oplossing zouden kunnen zijn. Ik heb een dubbele hernia, en kan nog perfect in de E46 M3 met Recaro’s instappen en rijden. Ieder probleem is anders, dus alleen jij kan een beslissing treffen, zover is duidelijk.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Bedrijfswagens zijn in Wallonië sowizo al een doorn in het oog.
                                    waarom zou dat zo zijn ?

                                    Comment


                                    • Ik hoop eigenlijk dat veel firmawagenrijders binnekort met een Zoe moeten komen opdraven ! En dat is dan nog altijd een kadootje van +20.000 euro.
                                      Misschien kiezen ze dan sneller voor een ander voordeel en kopen ze een tweedehands VW om op de oprit te zetten

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                        waarom zou dat zo zijn ?
                                        Omdat het merendeel van de salariswagens/bedrijfswagens in vlaanderen rondrijden? En in de Walen de PS nog altijd de grootste is ( of toch bijna ) en zij anti zijn.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                          Ik hoop eigenlijk dat veel firmawagenrijders binnekort met een Zoe moeten komen opdraven ! En dat is dan nog altijd een kadootje van +20.000 euro.
                                          Misschien kiezen ze dan sneller voor een ander voordeel en kopen ze een tweedehands VW om op de oprit te zetten


                                          kadootje.



                                          Een kadootje waarvoor gewerkt moet worden geloof ik wel.

                                          "En ja ik werk toch ook voor mijn loon en ik heb geen auto". "Ik geen auto, niemand een auto", blablabla. Precies op de FB-pagina van PVDA.

                                          Misschien moet er eens gekeken worden naar het probleem? Hoe komt het dat het voordeliger is om een auto te geven dan wat extra netto loon?

                                          Dat ligt niet aan de ontvangers van de salariswagens . Dat ligt aan die leuke jongens in de wetstraat die hun rekening niet op orde krijgen .

                                          En wederom zoals hierboven gezegd. Zorg eerst voor alternatieven (lastenverlaging) en pak dan pas de salariswagens aan. Niet andersom.
                                          Last edited by kefkie; 26/11/2019, 15:14.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X