Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Volgens een artikel in VRTNWS

In vlaanderen werkt 64,6% in de prive en 14,6% in de overheid, 17,4% als zelfstandige en de overschot met dienstencheques

er zijn dus maar 14.6 % van de mensen beschikbaar om 86% van de mensen te beantwoorden. Geen wonder dat je niet binnen raakt bij FOD :-) Meer ambtenaren nodig dus :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      ON TOPIC AUB.

Moet hier weer veel dingen lezen die we al honderd keer gelezen hebben in andere topics.
      oeps sorry had deze niet zien staan tussen al dat ander geweld

Comment

• is het politiek gezwets topic weg ? Vind 'm niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          is het politiek gezwets topic weg ? Vind 'm niet meer
          Blijkbaar gewist omdat de discussies daar wat uit de hand liepen.

Comment

• Ik heb een beetje overdreven om aan te tonen dat iedereen zich wat moet aanpassen.
            dat we ooit van de petrol af moeten is duidelijk, en ik ben voor elke stap die we in die richting zetten.
            Tesla heeft zowat iedereen bewezen dat het kan, en de rest zal volgen. Die palen krijgen we ook nog wel.

Er zijn altijd redenen te vinden waarom het niet kan.
            ik heb een firmawagen, en werk op verschillende plaatsen, dus ik beschouw dat niet als een echte salariswagen. Elke maandag in Rotterdam, 1-2 keer per maand in Hannover.
            Daar geraak ik normaal niet zonder tussenstop, en nu rij ik dat regelmatig in één trek. Ik zal wel een koffieke drinken, en als ik mijn V90 mag inruilen voor een Tesla 3, id4 of Polestar 2, dan ga je mij niet horen klagen ondanks dat die autos kleiner zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ergens waar mails beantwoorden en inkomende telefoongesprekken opnemen een optie is.
              Ik heb dat als ik zoek moet naar een loodgieter, dakwerker of iets dergelijk.

Sorry Gixxer, had je bericht niet gezien.
              Last edited by N-D-D-V-D-B; 26/11/2019, 22:33.
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Blijkbaar gewist omdat de discussies daar wat uit de hand liepen.
                wel zonde
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Ik heb een beetje overdreven om aan te tonen dat iedereen zich wat moet aanpassen.
                  dat we ooit van de petrol af moeten is duidelijk, en ik ben voor elke stap die we in die richting zetten.
                  Tesla heeft zowat iedereen bewezen dat het kan, en de rest zal volgen. Die palen krijgen we ook nog wel.

Er zijn altijd redenen te vinden waarom het niet kan.
                  ik heb een firmawagen, en werk op verschillende plaatsen, dus ik beschouw dat niet als een echte salariswagen. Elke maandag in Rotterdam, 1-2 keer per maand in Hannover.
                  Daar geraak ik normaal niet zonder tussenstop, en nu rij ik dat regelmatig in één trek. Ik zal wel een koffieke drinken, en als ik mijn V90 mag inruilen voor een Tesla 3, id4 of Polestar 2, dan ga je mij niet horen klagen ondanks dat die autos kleiner zijn.
                  Daar kan ik u helemaal in volgen. Degene die ge opnoemt zijn dan ook wel mooie keuzes om te hebben en zo te horen hebt gij het formaat niet nodig. Ik heb wel een bepaald formaat nodig omdat ik nogal wat zaken moet vervoeren soms. Ttz, als met de zetel plat de laadvloer 160cm is, is het ok voor mij. Meer moet dat in principe ook niet zijn. Voorheen was ik overtuigd om voor de Tiguan AllSpace te gaan omdat de reistassen er in de lange weg niet in gaan en altijd puzzelen is. Maar nu besef ik dat ik dit max 3 x per jaar nodig heb. Voor die paar keer gaat moeilijk ook

Tesla 3 heb ik al veel gelezen en ook gehoord dat die achterbank zeer slecht zou zijn. Dus mee opletten als ge kids hebt Sinds een paar topics hier, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik mentaal klaar ben ervoor en ik zie de Model Y vooral zitten.

Las deze morgen dat de grote baas van VAG in de US heeft gezegd dat er een opstand gaat komen tegen de SUV's

In ieder geval vaat 2020 een zeer interessant jaar worden, want als ik zo wat rond lees, worden er meer dan 20 nieuwe EV modellen verwacht. Dan kan de prijzen oorlog beginnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Las deze morgen dat de grote baas van VAG in de US heeft gezegd dat er een opstand gaat komen tegen de SUV's
                    Het zal tijd worden
                    Ik denk wel dat SUV met verbrandingsmotor zeker minder populair gaat worden. Waarschijnlijk onder druk van regeringen omdat die duidelijk meer verbruiken en landen meer kans geeft op boetes uit Europa omdat hun uitstoot hoger is. Ook onder druk van fabrikanten die, ook om boetes van Europa te vermijden, auto's die meer uitstoten duurder gaan maken.
                    Aan de andere kant moet ik toegeven dat een SUV beter past bij het skateboard ontwerp van een EV. Dat zie je ook in de achterbank van de 3: doordat er batterijen onder moeten en het dak niet te hoog kan zijn, moet de achterbank laag staan waardoor je benen oncomfortabel hoog staan.
                    Nu, dat is voornamelijk dan ook weer een keuze van Tesla om de daklijn vrij sterk te laten aflopen. Had men maar een break gemaakt met hoger dak boven de achterbank zodat die hoger kon staan...

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    In ieder geval vaat 2020 een zeer interessant jaar worden, want als ik zo wat rond lees, worden er meer dan 20 nieuwe EV modellen verwacht. Dan kan de prijzen oorlog beginnen.
                    Ik vrees een beetje dat 2020 nog niet interessant gaat worden voor de koper, want de eerste nieuwe wagens (ID3, Polestar 2, Honda E) worden pas tegen de zomer geleverd en dat zijn de al uitverkochte 1e versies. Ik vrees dat de grote beschikbaarheid en wagens in showroom en proefrijden pas in 2021/2022 gaat beginnen.
                    Prijzen oorlog wordt het nog zeker niet.
                    Ik zal echter met genoegen merken als ik het fout heb

EDIT: nog iets: SK Innovation en LG Chem liggen serieus in de clinch ivm patenten voor een batterij fabriek in de US (link)
                    Als dit niet snel opgelost geraakt, kan dit ook nog wel eens grote invloed hebben op batterij productie voor GM, Ford, VW, Kia, Audi en Jaguar.
                    En dat was sowieso al een pijnpunt.
                    Last edited by Chris_147; 28/11/2019, 14:47.

Comment

• Ik verwacht veel aankondigingen in 2020, en in 2021 gaat de verkoop (zonder handrem) pas goed starten.

Dat er een opstand komt in de VS tegen de SUV kan zijn, maar dan door 2% van de samenleving, gevolgd door een stille minderheid van 30%.
                      De mid-west blanke Amerikaan voelt zich in zijn ballen gepakt als je zijn geweren (collectie!) en zijn SUV af neemt.
                      Het zit daar zo in de cultuur, dat gaat echt nog niet snel afgeschaft worden. (anders zijn alle parkeerplaatsen te groot enz).

Mijn kinderen zijn 20+ en er is er nog maar ééntje thuis. 's Zondags met de frigobox, emmerkes, schupkes, handdoeken naar de zee met 5 of 6 zit er niet meer in.
                      Voor mijn mobiliteitsbehoefte zou een Golf OK zijn, maar als het leasebudget nu een A6 of V90 toe laat, dan gebruik ik dat ook (anders bekijken mijn collega's me scheef), en het is gewoon plezant om met een mooie goed uitgeruste auto te rijden. Geeft ook wat meer comfort op lange bedrijfsritten.

Als ik ooit eens op pensioen zou mogen gaan, dan denk ik niet dat ik in die klasse ga shoppen. Ik ga dan liever een paar keer goed op vakantie.
                      We realiseren ons te weinig dat we soms auto's kopen en kiezen om 2 keer per jaar maar die reis te kunnen doen, of om die kast van Ikea zelf te kunnen gaan halen.
                      Ik zal wel een camionette huren of de boel laten leveren, en voor de vakantie is het simpel. Hoe groter de koffer, hoe meer er mee gaat.

Prijzenoorlog... dat gaat nog efkes duren.
                      Wat je meer en meer leest is dat de categorie van de superkleine autos (<15k - Citroen C1, UP, Aygo, Sandero, kortom wat in NL doorsnee is) gaat sneuvelen.
                      Op benzine zijn er meestal startversies van 10k en soms minder, en als daar een electrische versie of een goede hybride van moet gemaakt worden, dan verdubbelt de prijs. De afstand in prijs naar een auto die net iets groter is wordt dan te klein, en dan kopen de mensen dat toch niet.
                      Een Up voor 20k tegenover een Polo voor 23k gaat geen klanten meer trekken.

De auto die me wel aangenaam verrast is de Polestar2. Die zou bij 40k starten, en krijg je in launch edition voor 50k.
                      Ziet er een pak beter uit dan een Tesla 3, en biedt meer plaats en uitrusting dan een gemiddelde A4,C of 3serie. Dat wordt volgens mij een dikke winnaar op de leasemarkt als alternatief voor de A6/BMW5 etc.
                      Ik heb de maandprijs vergeleken op Directlease.be, en die zou zelfs iets goedkoper zijn (en een pak fiscaal voordeliger) dan een V90 D4 Inscription of een A6 met business packs.
                      De Polestar is ook wat hoger zonder echt SUV te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

EDIT: nog iets: SK Innovation en LG Chem liggen serieus in de clinch ivm patenten voor een batterij fabriek in de US (link)
                        Als dit niet snel opgelost geraakt, kan dit ook nog wel eens grote invloed hebben op batterij productie voor GM, Ford, VW, Kia, Audi en Jaguar.
                        En dat was sowieso al een pijnpunt.
                        Het oplossen van patentconflicten in de VS is altijd een zaak van (zeer) lange adem. En zelfs al is er bewezen dat een patent geschonden wordt, dat betekent meestal enkel een license fee van een paar %.
                        Wetende dat er ondertussen 1000en patenten zijn voor batterijen en zelfrijdende auto's kan je bijna niks meer ontwikkelen zonder dat je ergens een patent aan het schenden bent.

Comment

Dan kan de prijzen oorlog beginnen.
                          tenzij ze nu reeds onderling aan het konkelfoezen zijn de deugnieten

Comment

Dat doen ze nu al hé. En dat is met alles zo, ze stemmen gewoon hun prijzen op elkaar af. De (naïeve) consument zal altijd bedrogen worden. Het is maar hoe je je product aan de man kan brengen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mss kan dit de toekomst van de ICE nog redden van het electrisch geweld

Stel u voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Dat doen ze nu al hé. En dat is met alles zo, ze stemmen gewoon hun prijzen op elkaar af. De (naïeve) consument zal altijd bedrogen worden. Het is maar hoe je je product aan de man kan brengen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Tja, dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven vrees ik.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mss kan dit de toekomst van de ICE nog redden van het electrisch geweld

Stel u voor.
                                  ik denk dat er nu met die elektrische voertuigen veel te veel geld kan verdiend worden en dat ze die LEZ niet gaan ongedaan maken en diesel eenmaal in het slechte daglicht blijven steken, ook al stoten recente/nieuwe diesels amper nog iets uit.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    De auto die me wel aangenaam verrast is de Polestar2. Die zou bij 40k starten, en krijg je in launch edition voor 50k.
                                    Ziet er een pak beter uit dan een Tesla 3, en biedt meer plaats en uitrusting dan een gemiddelde A4,C of 3serie. Dat wordt volgens mij een dikke winnaar op de leasemarkt als alternatief voor de A6/BMW5 etc.
                                    Ik heb de maandprijs vergeleken op Directlease.be, en die zou zelfs iets goedkoper zijn (en een pak fiscaal voordeliger) dan een V90 D4 Inscription of een A6 met business packs.
                                    De Polestar is ook wat hoger zonder echt SUV te zijn.
                                    Ik weet niet waar je vandaan haalt dat de launch edition 50k zo kosten, die gaat 60k kosten: https://www.polestar.com/press-relea...kets-confirmed
                                    Pal zelfde prijs dus als de Model 3.

Ik verwacht echter ook wel dat die even goed als de Model 3 gaat verkopen:
                                    - Model 3 met bewezen kwaliteit van aandrijflijn, software update etc, maar twijfels over interieur
                                    - Polestar 2 met interieur en exterieur dat meer mensen aanspreekt, maar minder efficiënt en nog niet bewezen kwaliteit van batterijen.

Men zegt dat er een Polestar 2 voor 40k komt, maar ik wil eerst nog zien wanneer die beschikbaar komt. Zo lang de concurrentie nog niet losbarst gaat geen enkel merk in zijn winst snijden door het goedkoopste model reeds aan te bieden. Ik ben er vrij zeker van dat die niet voor midden 2021 beschikbaar komt.
                                    De volledig elektrische Polestar 2 is er vanaf 59.800 euro. Dat is veel geld. Té veel geld voor veel mensen. Gelukkig zijn er plannen voor een goedkope Polestar 2 met een prijs van 40.000 euro.

Comment

• wat een ramp,
                                      1 motor minder
                                      slechts 50 a 60 kwh
                                      minder luxe
                                      en vooral geen goudkleurige gordels.....................................
                                      maar wel 20000 e minder...
                                      hopelijk houden ze hem niet zolang achter als de beloofde 3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

ik denk dat er nu met die elektrische voertuigen veel te veel geld kan verdiend worden en dat ze die LEZ niet gaan ongedaan maken en diesel eenmaal in het slechte daglicht blijven steken, ook al stoten recente/nieuwe diesels amper nog iets uit.
                                        hoezo veel verdienen met elecktrische auto's?
                                        ze proberen ons toch constant wijs te maken dat goedkoper niet haalbaar is?
                                        spijtig voor hen geloofd niet iedereen hun fabeltjes

Comment

had je dan iets anders verwacht?

Comment

Working...
                                          X