Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kilometervergoeding gaan we inderdaad niet meer onderuit komen. Als de accijnzen en dergelijke op brandstoffen nog nauwelijks iets opbrengen, moet het van ergens anders komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

op deze manier staat België binnen 10 jaar vol met brol van 2000kg per stuk. En dan gaat men inzien dat de wegen dubbel zo snel verslijten.
      En dan gaat men in paniek zijn dat er geen geld is om al die wegen te onderhouden. Geen probleem, verdubbel de rijtaks voor de EV
      Dikke onzin:
      Kia e-Niro: 1.662kg
      Tesla Model 3: 1.850kg

Audi A4 TDI: 1.690kg
      BMW X3: 1.750kg
      BMW X5: 2.110kg

Belast maar per gewicht, zullen die lelijke SUV's snel verdwijnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        De I-pace en polestar 2 zien er dan weer zo raar uit, kan een elektrische auto gewoon niet een koets hebben van een normale auto ipv rare lelijke hoeken.
        Wat is er dan zo raar aan die 2?
        De I-pace ziet eruit als een Jaguar en de polestar ziet eruit als een Volvo, de xc40 van Volvo kan je ook nog nemen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Dikke onzin:

Bedoel je dat je dikke onzin vertelt, dan heb je gelijk. Want je typt "dikke onzin" en dan dubbelpunt, dus dan volg inderdaad de onzin.
          lengte x breedte x hoogte x gewicht
          De e-Niro is 4.37 x 1.80 x 1.57 x 1517
          Tesla 3 4.69 x 1.85 x 1.44 x 1772
          Tesla X 5.05 x 2.00 x 1.68 x 2384
          Audi A4 4.72 x 1.84 x 1.42 x 1490
          BMW X5 4.92 x 2.00 x 1.74 x 2250
          Je moet dus geen e-Niro met een A4 vergelijken, of een Model 3 met een X5 ..
          Maar een A4 is een kleine 300 kg lichter dan een Model 3, zelfs nog lichter dan een veel kleinere e-Niro.
          Een X5 is 135 kg lichter dan een Model X

Dus ja, belast maar per gewicht, want die EV's wegen écht wel meer ..

Comment

• Tot zover het fabeltje dat er geen enkel probleem is om zomaar iedereen te laten overschakelen... Daar zijn de eerste capaciteitsproblemen al.
            Als alle bedrijfswagens elektrisch worden, zijn er voor honderden miljoenen, misschien zelfs miljarden, euro investeringen nodig in het netwerk. Dat zegt d...
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• denk dat er nog geen draagvlak is voor capaciteitstarief, zoals artikel zegt

Comment

• Wat bedoel je precies met fabeltje? Lijkt me straf als er mensen met kennis van zaken beweerd zouden hebben dat een drastische omslag geen impact zou hebben? Is toch bij eender welke drastische verandering dat er ook externaliteiten zullen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                  Tot zover het fabeltje dat er geen enkel probleem is om zomaar iedereen te laten overschakelen... Daar zijn de eerste capaciteitsproblemen al.
                  Maar die waren er al een paar jaar geleden, ik heb het hier ergens al gezet op dit forum.
                  Paar jaar geleden bij een uiteenzetting over groene stroom door Eandis gaf de spreker al aan dat België totaal niet klaar is voor een full EV wagenpark.
                  Punt was dat als 4 EV's op het zelfde moment in de zelfde straat zouden opladen op een thuisnetwerk dat dit al voor overbelasting zou zorgen.

Nu blijkt dat de man in kwestie inderdaad wist waar hij over sprak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

een airco en een stuurbekrachtiging er uit zwieren zal al veel meer opbrengen dan een kleinere tank. Maar dat zou op de winst 'wegen'
                    Waarom geen alu auto zoals de A2 destijds, 800kg
                    Liever wel airco en stuurbekrachtiging, ik wil liever niet terug naar de jaren '80 :-)
                    Vandaag verbruik ik werkelijk aan de pomp trouwens minder dan >10 jaar geleden met een toegeknepen eco-toestand van 500 kg lichter, 70 cm korter en half zoveel vermogen. In beide gevallen wel met airco en stuurbekrachtiging...

Aluminium helpt qua gewicht (toch als er voldoende van gebruikt wordt, veel merken doen dat tegenwoordig maar een beetje) maar is op een andere manier belastend voor het milieu dus daarvoor moeten we het niet doen. Ik heb daar geen berekeningen van, maar dit lijkt me in grote lijnen gewoon het energieverbruik verschuiven.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik heb nog al gehoord dat 3 laadpalen per straat nu ongeveer het maximum is dat het net aankan.
                      zegt wel iets over de krapte waarmee ons net berekend is.
                      In Nederland lukt het allemaal wel. Ik snap nog altijd niet hoe wij hier als ontwikkeld land zo hard achterop kunnen lopen op een buurland dat nauwelijks groter is en waar men dezelfde taal spreekt. Zijn wij hier dan zoooo achterlijk, lui en lomp? Ik begin te denken van wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Ik heb nog al gehoord dat 3 laadpalen per straat nu ongeveer het maximum is dat het net aankan.
                        zegt wel iets over de krapte waarmee ons net berekend is.
                        In Nederland lukt het allemaal wel. Ik snap nog altijd niet hoe wij hier als ontwikkeld land zo hard achterop kunnen lopen op een buurland dat nauwelijks groter is en waar men dezelfde taal spreekt. Zijn wij hier dan zoooo achterlijk, lui en lomp? Ik begin te denken van wel.
                        Dat zijn vragen die ik mij ook stel. Als ge al ziet wat een infrastructuur we hebben en bijna de duurste electriciteit van Europa, en dan nog met dit geplaagd zijn.

En wat het milieu betreft, heb ik gezien dat ze op een niet zo milieuvriendelijke manier de pieken opvangen Wij werken geregeld voor Elia en Engie en paar maanden terug een gebouw moeten doen waar 2 vliegtuigmotoren in stonden die bij regelmaat aan springen om pieken op te vangen. En die zuipen enorm veel kerosine

Comment

• Per supercharger een vliegtuigmotor, ha zooo werkt dat

Om het gat in onze stroomvoorziening te dekken heeft Engie Electrabel ondertussen 1.143 megawatt extra stroom verzameld. Dat is een pak meer dan de 750 die het oorspronkelijk had beloofd. Maar het moest daarvoor erg ver gaan.

Blijkbaar enkel in hoge nood door al die problemen met de kerncentrales.
                          Rendement zit rond de 15%, een kwart van het rendement van een gascentrale.
                          Last edited by sunking; 04/12/2019, 10:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Per supercharger een vliegtuigmotor, ha zooo werkt dat

Om het gat in onze stroomvoorziening te dekken heeft Engie Electrabel ondertussen 1.143 megawatt extra stroom verzameld. Dat is een pak meer dan de 750 die het oorspronkelijk had beloofd. Maar het moest daarvoor erg ver gaan.

Blijkbaar enkel in hoge nood door al die problemen met de kerncentrales.
                            Rendement zit rond de 15%, een kwart van het rendement van een gascentrale.
                            En heet dat het kan worden. Hebben dak en wanden moeten vervangen opdat het te heet was geworden. Ze hadden net 1 van de 2 motoren vervangen en dat liep in de miljoenen.

Comment

• Maar het blijft raar. De laatste jaren massa’s zonnepanelen en windmolens ‘erbij’ en alle toestellen worden zuiniger. Vroeger hoorde ge nooit iets van tekorten en nu wel.

Desondanks de toestellen zuiniger worden, moet er toch een pak meer stroom afgenomen worden. Ieder huishouden heeft nu wel meerdere smartphones en tablets, maar geen idee hoeveel dit nodig heeft globaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Maar het blijft raar. De laatste jaren massa’s zonnepanelen en windmolens ‘erbij’ en alle toestellen worden zuiniger. Vroeger hoorde ge nooit iets van tekorten en nu wel.

Desondanks de toestellen zuiniger worden, moet er toch een pak meer stroom afgenomen worden. Ieder huishouden heeft nu wel meerdere smartphones en tablets, maar geen idee hoeveel dit nodig heeft globaal.
                                Ik heb recent nog een studie gelezen die toonde dat het gezamelijke elektriciteitsverbruik van huishoudens in Vlaanderen de afgelopen 10-15 jaar was gedaald, en als ik me niet vergis was het bij bedrijven op zijn minst stabiel of ook gedaald. Het probleem zit vooral bij de elektriciteitsproductie, het feit dat dat niet deftig beheerd wordt, er gesukkeld wordt bij de kerncentrales, daar bovenop nog eens snel beslist wordt om er een aantal af te bouwen of (deels) uit te schakelen. En dat er meer en meer gerekend wordt op energie aankopen uit het buitenland, en groene bronnen die met veel pieken & dalen produceren en uiteindelijk maar een fractie van de energiebehoefte afdekken.
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Dus zonder zonnepannelen en straalmotoren zou de totale uitstoot wellicht lager liggen?
                                  toch wel een dikke faal van engie/elektrabel en de overheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Ik heb recent nog een studie gelezen die toonde dat het gezamelijke elektriciteitsverbruik van huishoudens in Vlaanderen de afgelopen 10-15 jaar was gedaald, en als ik me niet vergis was het bij bedrijven op zijn minst stabiel of ook gedaald. Het probleem zit vooral bij de elektriciteitsproductie, het feit dat dat niet deftig beheerd wordt, er gesukkeld wordt bij de kerncentrales, daar bovenop nog eens snel beslist wordt om er een aantal af te bouwen of (deels) uit te schakelen. En dat er meer en meer gerekend wordt op energie aankopen uit het buitenland, en groene bronnen die met veel pieken & dalen produceren en uiteindelijk maar een fractie van de energiebehoefte afdekken.
                                    Er is echt niet "snel" beslist om kerncentrales te gaan sluiten. Simpelweg omdat deze versleten geraken. Dit is al vele jaren terug beslist. Als er echter niemand wakker schiet om dan ook effectief alternatieven te voorzien en hierin te investeren tegen dat deze dicht moeten, moet er ook niemand verbaasd gaan zijn achteraf.

Comment

• wat was het ook...7 jaar geleden of zo dat ze zegden dat de kerncentrales dicht moesten, dus als iets weg moet of gaat sluiten ga je daar ook niet meer in investeren, maar tot op heden zijn deze nog steeds open, dus worden elke keer maar opgelapt ipv deftig onderhouden en daar zit het probleem.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Dikke onzin:

Diene berline en suv verschillen amper 60kg.
                                        Neem wat meer opties en het verschil is al weg.
                                        Zet er ook eens de gewichten bij van een A8,5 & 7 reeks enz.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Maar die waren er al een paar jaar geleden, ik heb het hier ergens al gezet op dit forum.
                                          Paar jaar geleden bij een uiteenzetting over groene stroom door Eandis gaf de spreker al aan dat België totaal niet klaar is voor een full EV wagenpark.
                                          Punt was dat als 4 EV's op het zelfde moment in de zelfde straat zouden opladen op een thuisnetwerk dat dit al voor overbelasting zou zorgen.

Nu blijkt dat de man in kwestie inderdaad wist waar hij over sprak.
                                          Vorig jaar ook een naar een uiteenzetting geweest met A Devos en T Verelle maar daar was het anders.
                                          Als iedereen elektrisch zou rijden zou er nooit nog stroom tekorten zijn.
                                          Voor elke vraag was er een oplossing maar het grote probleem was weer de vele regeringen, gewesten enz.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X