Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Euhm, mss dan beter echte bandenwarmers kopen ofwel uw bandenwarmers niet in bed gebruiken. Want voor in bed veeeeeeel te heet en voor de banden zijn de gewone veel te koud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenZolang het maar geen maandverbanden zijn
Verondersteld zijnde dat je vorige maand nieuwe banden laten steken hebt, dan zou je vandaag kunnen zeggen :
Ik rij rond met 1 maand ver banden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
nochtans, evenwel, nader beschouwd zou dit wel kunnen hé.
Verondersteld zijnde dat je vorige maand nieuwe banden laten steken hebt, dan zou je vandaag kunnen zeggen :
Ik rij rond met 1 maand ver banden
Comment
-
In Nederland zijn ze stilaan overtuigd blijkbaar.
29.811 TEGEN 26.558
NEDERLANDSE VERKOOP: EV VERSLAAT VOOR HET EERST DIESEL
De gedetailleerde verkoopcijfers van de eerste negen maanden van dit jaar laten een unieke trend zien: EV’s zijn voor het eerst meer in trek dan diesels. Is het einde voor de zelfontbrander dan echt in zicht?
Volgens onafhankelijk kenniscentrum van de Nederlandse automotive sector Aumacon zijn er in de eerste negen maanden van dit jaar 331.267 auto’s verkocht. Het aandeel van benzine-auto’s is overduidelijk het grootst. Met bijna 249.000 auto’s op deze brandstof gaat deze ruimschoots aan kop. De tweede plek wordt door een bijzonder segment gevuld. Namelijk het segment van de volledig elektrische aandrijflijn. 29.811 Nederlanders gingen aan de haal met een nieuwe EV.
Daarmee zijn de gestekkerde auto’s voor het eerste populairder dan diesels! Die staan namelijk op de derde plaats met 26.558 verkochte auto’s. Opvallend genoeg is die podiumplek voor de diesels zelfs niet zeker voor de rest van het jaar, want deels elektrische aangedreven auto’s winnen sterk aan populariteit. De hybride aandrijflijnen is goed voor 25.505 verkochte auto’s. Lpg, cng en waterstof volgen met achtereenvolgens 482, 161 en 104 verkochte personenauto's.
De kaarten waren vorig jaar nog heel anders geschud. Toen stond de verkoopteller op 359.317 auto’s. Wat gelijk blijft is dat de meeste Nederlanders in 2018 ook voor een nieuwe benzineauto kozen (274.783). De diesel was destijds echter nog flink populairder met 48.544 auto’s. Hybride aangedreven auto’s volgen met 21.076 stuks en daarna komen pas de EV’s om de hoek kijken met 13.107 stuks. Ook cng en lpg waren in 2018 meer in trek met respectievelijk 968 en 829 nieuw verkochte auto’s.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik weet niet goed hoe het fiscale plaatje eruit zien in Nederland, maar er moeten toch financiële incentives zijn die dit bewerkstelligen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk weet niet goed hoe het fiscale plaatje eruit zien in Nederland, maar er moeten toch financiële incentives zijn die dit bewerkstelligen.
Even vergelijken tussen EV van 50.000e en diesel van 35.000€:
Heb je dus nog dit jaar een EV op kenteken, dat rij je 5 jaar aan 4% en betaal je dus ongeveer 50% belasting op 5 jaar x 4% van 50k = 5.000€.
Aan 22% zou je dus 50% van (5 x 22%) van bvb 35.000€ betalen = 19.250€.
Verschil dus van ongeveer 14.000€.
Om dat privé te kunnen betalen moet je wel bijna 28.000€ bruto uitbetaald krijgen.
Het is dus interessant om aan je baas een verhoging van je wagenbudget van 35k naar 50k te vragen, of een verschuiving van loon naar wagenbudget.
Voor de werkgever is een EV natuurlijk ook fiscaal interessanter dan een diesel, zeker als hij zelf laadmogelijkheid heeft op het bedrijf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk weet niet goed hoe het fiscale plaatje eruit zien in Nederland, maar er moeten toch financiële incentives zijn die dit bewerkstelligen.
Comment
-
Dieselrijders worden zwaar afgestraft in NL.
Van zodra de verkoop van EV boven de 50k exemplaren komt houden ze hun hart vast in het zuinige land.
Gelukkig weten ze in Nederland altijd wel een tijdje op voorhand wat er fiscaal gaat gebeuren, groot contrast met hier, waar ze met die rotzooi achteraf maar komen als mensen hun (verkeerde?) beslissing al genomen hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
Geen bpm en wegenbelasting, dus nogal logisch dat in NL veel EV's rijden. En vadertje staat loopt miljarden mis door al die (onterechte) subsidies.
produktieprijs is haast hetzelfde als benzine...
hoeveel miljarden is vaderke staat misgelopen aan al de dieselrijders?
Comment
-
en hoeveel loopt de fiscus mis door de bedrijfswagen regeling. En met de zonnepannelen. En met de woonbonus. (die verdwijnt)
fiscaliteit wordt gebruikt om het gedrag van mensen te sturen en blijkbaar vindt men het in nederland een goed idee om elektrisch te rijden.
Ik vind het ook een goed idee, ik vervang dan ook binnenkort mijn bedrijfswagen op benzine door een elektrische deelwagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenDieselrijders worden zwaar afgestraft in NL.
Gelukkig weten ze in Nederland altijd wel een tijdje op voorhand wat er fiscaal gaat gebeuren, groot contrast met hier, waar ze met die rotzooi achteraf maar komen als mensen hun (verkeerde?) beslissing al genomen hebben.
Ze vinden daar, toch op fora, de overheid blijkbaar al net zo "onbetrouwbaar" als wij.
Hun parlement zit nog altijd te debateren over die overgang van 4 naar 8% vanaf 1/1/2020.
En als je weet dat de wachttijd voor een EV - voor de meeste merken - ook meerdere maanden* kan duren kan het ook voorkomen dat je een auto bestelt met een "VAA" van 4% en in realiteit eindigt met 8%. De enige winnaar is dus blijkbaar vooral de Tesla 3 (die meestal nog voor eind 2019 geleverd en ingeschreven kan worden).
En ze jammeren er al even hard op het verschil in fiscaliteit tussen zakelijke rijders en particulieren.
* de producenten met een mengproductie (EV/ICE) houden - met het oog op de EU regelgeving/boeteclausules op fossiele uitstoot vanaf 2020 - waarschijnlijk gewoon een deel van hun productie achter tot in 2020.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenBwa, dat valt nogal mee hoor.
Ze vinden daar, toch op fora, de overheid blijkbaar al net zo "onbetrouwbaar" als wij.
Hun parlement zit nog altijd te debateren over die overgang van 4 naar 8% vanaf 1/1/2020.
En als je weet dat de wachttijd voor een EV - voor de meeste merken - ook meerdere maanden* kan duren kan het ook voorkomen dat je een auto bestelt met een "VAA" van 4% en in realiteit eindigt met 8%. De enige winnaar is dus blijkbaar vooral de Tesla 3 (die meestal nog voor eind 2019 geleverd en ingeschreven kan worden).
En ze jammeren er al even hard op het verschil in fiscaliteit tussen zakelijke rijders en particulieren.
* de producenten met een mengproductie (EV/ICE) houden - met het oog op de EU regelgeving/boeteclausules op fossiele uitstoot vanaf 2020 - waarschijnlijk gewoon een deel van hun productie achter tot in 2020.
Ze gaan toch allemaal een tandje moeten bijsteken vrees ik om aan die Europese EV/Ice verhouding te geraken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Er worden daar dan ook super weinig nieuwe wagens gekocht als particulier. Tweedehands echter...
Ze gaan toch allemaal een tandje moeten bijsteken vrees ik om aan die Europese EV/Ice verhouding te geraken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vrees dat Europa een jaar of 2 voorloopt op wat de fabrikanten (buiten Tesla) aankunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenDromen zijn bedrog…fabrikanten maken nu reclame voor elektrische auto’s, om hun imago wat op te laden, nu "iedereen" zijn Euro gevallen is dat diesel geen toekomst meer heeft...
Elektrische auto’s kunnen niet volledig doorbreken, want wie levert de energie om al die auto’s op te laden.
Er zouden in de wereld +150 kerncentrales, of zo’n 50.000 windmolens, extra moeten bijkomen om al die auto’s op te laden….
De toekomst (eerste 100 jaar althans) zal dus eerder voor CNG / waterstof, zijn denk ik…(en terug kleinere zuinige auto's i.p.v. SUV's, deze Euro moet bij velen nog vallen)
Een grootschalige introductie van elektrische wagens in Europa zou 150 gigawatt aan bijkomende elektriciteitsopwekking vereisen. Dat berekende het Europese Milieuagentschap. Dat is het equivalent van 150 kerncentrales.
https://jaspervis.wordpress.com/2016...elektriciteit/
Spijtig genoeg is waterstof ook geen oplossing. De productie van waterstof vreet energie ( ik dacht factor 3 maar ben niet zeker van dit getal) en is complex !
Er is geen enkele echte oplossing spijtig genoeg (ben zelf een petrolhead).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
al vergeten hoe het komt dat diesel jarenlang zo goedkoop is geweest?
produktieprijs is haast hetzelfde als benzine...
hoeveel miljarden is vaderke staat misgelopen aan al de dieselrijders?
Comment
-
Dus in nederland komt men toe met 1300 windmolens op zee om heel het wagenpark elektrisch te maken. Als men dan de huidige energiemix (nucleair + wind + fossiel) behoudt voor het huidige verbruik, en die windmolens bijzet voor de auto’s, dan wordt de co2 en andere vervuiling wel een pak gereduceerd.
Het is nog een lange weg maar per molen dat men bijzet kan men X elektrische wagens voeden en wordt dus een winst geboekt.
Comment
Comment