Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Phate, ge spreekt uzelf tegen in één en dezelfde zin.
    Zelf instellen, afhankelijk van de windmolen ..
    ??
    Ah, nee, er staat een punt tussen, het zijn 2 zinnen. Door zoveel posts van den dré te lezen ben ik geen leestekens meer gewoon hier

Comment

• ...flappy...in de winter heb je 0 opbrengst meerdere dagen, als je dan uw auto moet voeden omdat je moet gaan werken + uw warmtepomp en de rest, heb je het aan uwe dure rekker de rest van het jaar omdat je te veel binnenpakt, batterij of niet

1 tesla 13.5kwu batt kost 10k, daar kan je nog geen 100km mee rijden, of uw huis met wp 1 dag warm mee houden (1m³ gas of 1l mazout is 10kwu), in de winter verbruikt een lew woning nog steeds minstens 3m³ gas of 30kw)

Comment

• ik verbruik geen 10 kw per dag. Ik zit hier hoogstens aan 4 tot 6 kw per dag. Als ik batterij voor het huis heb dat 12kw of meer, dan kom ik wel een paar dagen toe. In de winter hebt ge inderdaad sommige dagen dat het minder is, maar daarom moet ge ook genoeg hebben liggen en voldoende batterijcapaciteit hebben. En als de auto niet opgeladen raakt, dan pak ik de fiets wel. Da's in mijn situatie nu niet het probleem. Die 12 km naar het werk zullen dan zo ook wel lukken. Maar ik weet wel dat ik zoveel als mogelijk onafhankelijk wil worden van die zeikerds. Warmtepomp kan een probleem worden voor veel mensen omdat die op koude dagen eigenlijk niet werkt en ge op de elektrische weerstand moet gaan werken om het warm te krijgen. Da's zeker in het geval van een lucht-water pomp. Ik zou toch gaan voor een water-water pomp (verticale grondbuis) en dan hebt ge op zich geen probleem met de koude dagen wegens continue warmte van de grond.
        www.peugeotforum.be

Comment

• ok, in specifiek persoonlijke gevallen kan het mss gaan lukken, zonder WP en perfiets naar werk (of een dubbel systeem mss aan te raden verwarmen op gas dan...ev met een stirlingmotor om electreciteit op te wekken, maar das ook allemaal niet cheap)

maar voor de overgrote meerderheid ook ni haalbaar

Comment

• flappy, van welke zeikerds ?

Comment

• de isolatie in mijn huis is zo goed aan het worden, dat ik hier met theelichtjes de boel kan warm houden. En ik heb een houtstoof (voor zo lang dat nog mag)... dus kou ga ik hier niet hebben.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                flappy, van welke zeikerds ?
                de zeikerds die gaan bepalen wat mag en niet mag. Als ik in mijn eigen onderhoud kan voorzien, beslissen ze maar wat ze willen.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Ah, die zeikerds. Laat u dan overal van afsluiten hee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    de isolatie in mijn huis is zo goed aan het worden, dat ik hier met theelichtjes de boel kan warm houden. En ik heb een houtstoof (voor zo lang dat nog mag)... dus kou ga ik hier niet hebben.
                    Dit onderschatten ook veel mensen denk ik. Tegenwoordig heeft een nieuwbouw veel meer nood aan "afkoeling" (airco in de zomer) dan aan verwarming (in de winter). En dan kun je gewoon op de momenten dat de zon het hardste schijnt, die stroom gebruiken voor je airco.

Comment

• dat kan in belgië niet. Altijd minimum een electriciteitsaansluiting. Water zou nog gaan, maar dan moet ge voor het afvalwater voorzien in eigen zuivering (via rietveld bijvoorbeeld).
                      www.peugeotforum.be

Comment

theelichtjes de boel kan warm houden.
                        dat geeft 30 watt, minder als de warmteopbrengst van uw ijskast of droogkast, evenveel als een oude - niet al te zware - gloeilamp
                        dat van die houtstoof, geloof ik natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Dit onderschatten ook veel mensen denk ik. Tegenwoordig heeft een nieuwbouw veel meer nood aan "afkoeling" (airco in de zomer) dan aan verwarming (in de winter). En dan kun je gewoon op de momenten dat de zon het hardste schijnt, die stroom gebruiken voor je airco.
                          das het volgende GESJOEMEL na de dieselaffaire...het onderschatten van de warmtevraag van een recente woning...genoeg mensen met een lew die nog steeds naar de norm veel te veel verbruiken...om nog maar de totale energievraag op jaarbasis niet te vergeten omdat ze moeten gaan koelen

Comment

• als hier een theelichtje of 15 brandt, dan wordt de living een halve tot volledige graad warmer dan normaal met de centrale verwarming.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• mensen met een LEW of BEN stoken vaak heel hun huis warm. Iemand met een minder geïsoleerd huis, die stookt vaak enkel in de plekken waar die de warmte nodig heeft.
                              www.peugeotforum.be

Comment

mensen met een LEW of BEN stoken vaak heel hun huis warm. Iemand met een minder geïsoleerd huis, die stookt vaak enkel in de plekken waar die de warmte nodig heeft.
                                Is dat ook gewoon niet eigen aan de woning? Omdat de warmte niet (of toch veel minder) naar buiten toe lekt, zullen de andere ruimtes ook veel gemakkelijk mee opwarmen?

Comment

als hier een theelichtje of 15 brandt, dan wordt de living een halve tot volledige graad warmer dan normaal met de centrale verwarming.
                                  ...ja met 450watt doe je al wel wat natuurlijk das bijna een extra radiator'ke
                                  maar het financieel rendement trekt op de kloten, en de milieuimpact is zwaar

Comment

• Tamtam ipv sms, want die van Telenet zijn zeikerds.
                                    Een zonnepaneel ipv electriciteit, want die van Engie zijn zeikerds.
                                    Water uit je eigen put, want die van 't water zijn zeikerds.
                                    Op uw eigen beginnen, want uwen baas is ne zeikerd.
                                    Uw vrouw buiten smijten, want die kan ook wa afzeiken.
                                    Alles met de fiets, want alle autodealers zijn zeikerds.
                                    Uw eigen groenten en fruit kweken, en vee fokken, en zelf vis vangen, want die in 't warenhuis zijn zeikerds.
                                    Al uw geld in uw matras steken, want op de bank zijn 't allemaal zeikerds.
                                    Zelf uw bier brouwen, want die van Inbev zijn zeikerds.
                                    .
                                    .
                                    .
                                    .

Comment

mensen met een LEW of BEN stoken vaak heel hun huis warm. Iemand met een minder geïsoleerd huis, die stookt vaak enkel in de plekken waar die de warmte nodig heeft.

en in de praktijk zetten ze snachts een raam open want wie wil slapen met 22°, behalve in de zomer omdat het moet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                        Tamtam ipv sms, want die van Telenet zijn zeikerds.
                                        Een zonnepaneel ipv electriciteit, want die van Engie zijn zeikerds.
                                        Water uit je eigen put, want die van 't water zijn zeikerds.
                                        Op uw eigen beginnen, want uwen baas is ne zeikerd.
                                        Uw vrouw buiten smijten, want die kan ook wa afzeiken.
                                        Alles met de fiets, want alle autodealers zijn zeikerds.
                                        Uw eigen groenten en fruit kweken, en vee fokken, en zelf vis vangen, want die in 't warenhuis zijn zeikerds.
                                        Al uw geld in uw matras steken, want op de bank zijn 't allemaal zeikerds.
                                        Zelf uw bier brouwen, want die van Inbev zijn zeikerds.
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        zelf uwen RX8 bouwen dan...

ik heb het enkel over de energievraag omdat we daar voor een enorme uitdaging staan... wat de rest daarbij komt doen zal enkel voor u duidelijk zijn.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Is dat ook gewoon niet eigen aan de woning? Omdat de warmte niet (of toch veel minder) naar buiten toe lekt, zullen de andere ruimtes ook veel gemakkelijk mee opwarmen?
                                          neen, da's omdat ze vaak met vloerverwarming werken en die kan je op zich niet regelen kamer per kamer zoals je met een radiator wel kan. Wie overgedimensioneerde radiatoren gebruikt in samenwerking met warmtepomp kan de warmtevraag per kamer veel beter regelen. Maar net omdat men denkt in een goed geïsoleerd huis te wonen, gaat men er zich ook naar gedragen natuurlijk. Een beetje zoals met het LED licht verhaal. Het verbruikt minder, dus de lichten langer laten branden in de tuin zal dan ook geen kwaad kunnen. Da's de vooruitgang die is geboekt compleet verkeerd gebruiken natuurlijk.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X