Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Nee, grapje en pure speculatie.
Maar het kan wel in de richting gaan dat ze SUVs duurder gaan moeten verkopen, en zuinige kleine autos goedkoper.
Als de CO2 van de verkochte vloot niet genoeg zakt, dan moeten ze boetes betalen... en op één of andere manier gaan ze die terug moeten verdienen.
Dat is ook één van de redenen waarom Tesla zo duur staat op de beurs. Als VW die zou kopen, dan hebben ze ineens aan hun verplichtingen voldaan. (en ze halen enorm waardevolle data, een snellaadnetwerk etc binnen).
Tesla heeft trouwens een grotere beurswaarde (+50%) als VW, dat zijn schulden de volgende jaren steeds moeilijker kan aflossen
FCA staan er trouwens financieel (véééél minder schulden) beter voor als VW en kon makkelijker die 1.8 miljard € betalen…
https://automotive-online.nl/managem...emissierechten
VW kan met al zijn schulden wel de schone schijn ophouden, beetje zoals de Belgische staat of ook AB Inbev....maar hoelang?
https://www.marketscreener.com/VOLKS...37/financials/
https://www.marketscreener.com/FIAT-...92/financials/
https://www.marketscreener.com/TESLA...49/financials/
Comment
-
Met deze prijzen kunnen ze het schudden.
“De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten. “Woekerprijzen”, klinkt het teleurgesteld.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Ionity dat de prijs voor elektrisch laden serieus opdrijft, zal in ieder geval niet helpen om elektrische auto's populairder te maken en de range anxiety bij mensen te verminderen.
0,79€/kWh is gemakkelijk 2,5-3 keer meer dan wat je thuis zou betalen. Aan de nieuwe Ionity prijs betaal je 0,12-0,15 €/km voor elektriciteit wat bijna het dubbel is van een doorsnee diesel of benzine.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMet deze prijzen kunnen ze het schudden.
Zullen er nu binnenkort heel wat EV op de tweedehandsmarkt verschijnen?
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Wie bedoel je met ze?
Zullen er nu binnenkort heel wat EV op de tweedehandsmarkt verschijnen?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenAnderen zullen wel volgen...
Prijsafspraken worden in elke sector gemaakt, waarom zou dit hier anders zijn?
Ik wacht geduldig.
Of denk je dat mensen zitten te wachten op dure EV's die meer kosten in verbruik dan een benzine/diesel als ze op uitstap gaan? Dacht het niet.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOf denk je dat mensen zitten te wachten op dure EV's die meer kosten in verbruik dan een benzine/diesel als ze op uitstap gaan?
Maar er zijn wel degelijk EV-fanboys die dachten dat alles quasi gratis ging blijven voor hen.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenNu de kaarten liggen wel goed voor Tesla, maar gaan die hun prijzen kunnen houden zo?VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIonity is gesteund door BMW en de VAG groep. Zij kunnen het schudden.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Hoe gaat VW nu klanten overtuigen om een I.D.3 te kiezen ipv een Model 3?
Maar het komt allemaal goed: zo gauw de grote fabrikanten beginnen met EV's kan Tesla het wel schudden.
Zal toch niet gebeuren op deze manier...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Hoe gaat VW nu klanten overtuigen om een I.D.3 te kiezen ipv een Model 3?
En nu is er nog weinig concurrentie, maar er gaat wel wat meer concurrentie komen op termijn.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ge gaat daar enkel laden uit noodzaak als ge niet anders kunt. Denk dat in hoofdzaak de meeste mensen nog steeds thuis zullen laden aan €0,30/kw.
Niet iedereen woont in villawijken met een lange oprit en 2-3 garages zoals de huidige EV-adepten.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Ook al tot in den treure herhaald: hoeveel hebben er de mogelijkheid dat te doen? In steden kan je meestal met moeite een plaatsje in je eigen straat vinden om te parkeren, laat staan laden.
Het zal steeds een probleem blijven voor de mensen die niet in de straat voor de deur kunnen staan en mensen in appartementen zonder garage. Maar doen alsof dit de meerderheid is, is wat kort door de bocht, niet? Als ik zowat rond kijk in onze gemeente, zal ongeveer tussen de 80 en 90% van de mensen effectief thuis kunnen laden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Hoeveel? Ge doet alsof 90% van de bevolking met auto in de grootsteden wonen. Vergeet niet dat enorm veel mensen in de steden geen auto hebben.
Alleen in Brussel zijn er een half miljoen wagens (plus een paar honderdduizend elke dag van de pendelaars). Jij mag op eender welk moment van de dag of nacht in Schaarbeek, Molenbeek , Anderlecht... eens een plaatsje zoeken in de straat waar je moet zijn.
Veel plezier...
Bovendien grenzen de meeste gevels van de huizen in Brussel rechtstreeks aan het voetpad, geen voortuin/staanplaats/oprit, dat wordt beschouwd als een grote luxe.Last edited by N-D-D-V-D-B; 17/01/2020, 13:40.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Jij hebt nooit in een grootstad gewoond?
Alleen in Brussel zijn er een half miljoen wagens (plus een paar honderdduizend elke dag van de pendelaars). Jij mag op eender welk moment van de dag of nacht in Schaarbeek, Molenbeek , Anderlecht... eens een plaatsje zoeken in de straat waar je moet zijn.
Veel plezier...
Bovendien grenzen de meeste gevels van de huizen in Brussel rechtstreeks aan het voetpad, geen voortuin/staanplaats/oprit, dat wordt beschouwd als een grote luxe.
Nu kunnen ze nog prijsafspraken maken omdat er nauwelijks aanbod is, maar als er straks 20 aanbieders zijn, dan vallen er geen afspraken meer te maken en gaan mensen onder de prijs duiken. In ieder geval gaat laden bij mij thuis perfect Zal just een zwaardere installatie willen zodat het wat vlotter gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk heb gedeeltelijk een paar jaar in Evere gewoond en ken het probleem wel hoor.
En in appartementsblokken: wie is dan eigenaar van die laadpalen? Dan zit je opnieuw met hetzelfde probleem...
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
Comment