Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dat weet ik goed genoeg, maar een echte sportwagen interesseert me niet, net zo min als circuitrijden.
    Feit is wel dat een Tesla een aantal van die eigenschappen realiseert in een gewone auto, en dat er ondertussen een pak van verkocht worden.

Dus de doorbraak... die is er.
    En ter zijde, de beurswaarde van Tesla is vandaag groter dan die van VW, terwijl VW 30 keer zo veel auto's bouwt.
    De markt verwacht dus duidelijk dat Tesla bij de winnaars hoort in de komende jaren, naast de waarde van hun superchargernetwerk, en de data voor zelfrijdende auto's.

We hebben duidelijk andere verwachtingen. Als ik morgen een zelfrijdende electrische auto in mijn leasebudget krijgt, dan is de bestelbon direct getekend.
    Kan ik 's morgens rustig een krantje lezen of al wat werken in de file.
    beurswaarde.....tot de bel barst.....en dan janken om ter hardst..
    (met uitzondering van diegenen die op tijd met hun winst gaan lopen)

Comment

Dat weet ik goed genoeg, maar een echte sportwagen interesseert me niet, net zo min als circuitrijden.
      Feit is wel dat een Tesla een aantal van die eigenschappen realiseert in een gewone auto, en dat er ondertussen een pak van verkocht worden.

Dus de doorbraak... die is er.
      En ter zijde, de beurswaarde van Tesla is vandaag groter dan die van VW, terwijl VW 30 keer zo veel auto's bouwt.
      De markt verwacht dus duidelijk dat Tesla bij de winnaars hoort in de komende jaren, naast de waarde van hun superchargernetwerk, en de data voor zelfrijdende auto's.

We hebben duidelijk andere verwachtingen. Als ik morgen een zelfrijdende electrische auto in mijn leasebudget krijgt, dan is de bestelbon direct getekend.
      De enige gerealiseerde eigenschap is acceleratie. Dat er een pak van verkocht worden is puur door de VAA, dat is overduidelijk.
      Beurswaarde is een bubbel. Het is een hype. En dat mag zeker. Maar longterm moet zich nog bewijzen.
      Verwachtingen liggen idd anders. Jouw verwachtingen hebben duidelijk niets met autorijden te maken, enkel met verplaatsen. Geen probleem natuurlijk.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als dit de autoliefhebber van de toekomst wordt hoeft het voor mij niet meer.

Comment

• Ondertussen, na de Brexit, in GB: https://www.bbc.com/news/science-environment-51366123

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Dat er een pak van verkocht worden is puur door de VAA, dat is overduidelijk.
            .

De Belgische Tesla verkoop was in 2019, 1% van de totale wereld verkoop en 0.08% van de Belgische verkoop…

Elon Musk kent het Belgische VAA echt niet hoor…dus zo duidelijk is dat niet…. de rest van de wereld kent het immers ook niet....

Bekijk de verkoopcijfers voor alle personenwagens van Tesla in België

It's hard to put into perspective just how many sales the Tesla Model 3 inspires worldwide. It's sometimes hard to convey convincingly why Tesla is highlighted or mentioned on so many CleanTechnica pages. But there's one general point everyone should understand by now: the Tesla Model 3 is in a league of its own.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

De Belgische Tesla verkoop was in 2019, 1% van de totale wereld verkoop en 0.08% van de Belgische verkoop…

Elon Musk kent het Belgische VAA echt niet hoor…dus zo duidelijk is dat niet…. de rest van de wereld kent het immers ook niet....

Bekijk de verkoopcijfers voor alle personenwagens van Tesla in België

It's hard to put into perspective just how many sales the Tesla Model 3 inspires worldwide. It's sometimes hard to convey convincingly why Tesla is highlighted or mentioned on so many CleanTechnica pages. But there's one general point everyone should understand by now: the Tesla Model 3 is in a league of its own.
              Ja natuurlijk. Ik had het over de Tesla verkoop in België, maar reken Nederland daar ook maar bij
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Tesla doet het overal goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Tesla doet het overal goed.
                  Precies wel hé

VAN 556 DOLLAR NAAR 800

KOERSEXPLOSIE TESLA: AANDEEL SLUIT BIJNA 20 PROCENT HOGER

De aandelenkoers van Tesla is maandag met bijna 20 procent gestegen. De koersexplosie kwam tot stand door goede resultaten van de batterijentak van Panasonic en Tesla én een verhoogd beursadvies.

Investeerders sprongen maandag massaal op het aandeel nadat de batterijentak waar Tesla samen met Panasonic in zit, bekendmaakte voor het eerst winst te hebben gemaakt. Ook verhoogde onderzoeksbureau Argus Research het koersdoel van 556 dollar (ongeveer 503 euro) naar 800 dollar.

Met de stijging van 19,9 procent sloot de aandelenkoers op precies 780 dollar. De koerssprong van Tesla was de grootste van het bedrijf sinds mei 2013.

De waarde van Tesla is de afgelopen maanden verdrievoudigd. Waar je eind oktober nog een aandeel in de elektrische autoproducent kon aanschaffen voor ongeveer 255 dollar, was dat maandag aan het eind van de dag 780 dollar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Daarstraks gelezen dat het op korte termijn x3 was. Had ik het geweten se. En het kan nog 2 kanten op. Sommigen zeggen een zeepbel, anderen zeggen dat het nog kan vertienvoudigen. Aan deze prijs koop ik wel niet in

Comment

• Gisteren is het aandeel zelfs boven de 900$ gegaan: https://electrek.co/2020/02/04/tesla...-short-sqeeze/

Saoedi Arabië kan zich wel voor de kop slaan.
                      Die hadden aandelen gekocht aan 300$ en in Q4 verkocht.
                      Kennelijk hebben ze zo 4,5 miljard $ misgelopen
                      Saudi Arabia’s public investment fund sold almost its entire stake in Tesla over the last quarter, just before the massive...

Deze prijs komt naar het schijnt vooral door de 'short squeeze', waarbij shorters hun posities moeten dekken. Ze beginnen nu wel heel zenuwachtig te worden en niemand wil verkopen.
                      Kan ik alleen maar goed vinden. Zo'n groot deel van de aandelen in handen van shorters is nooit goed.

Had je dus enkele weken geleden aan 500$ gekocht, wat veel te hoog was volgens velen, had je nu bijna nog je geld kunnen verdubbelen!
                      Je kan het nooit voorspellen...

Comment

• Ik heb zelf een paar jaar in de Duitse automotive gewerkt, en ik kan toch niet nalaten om nu stilletjes in mijn vuistje te lachen.

De ongebreidelde arrogantie en eigenwijsheid,die daar al decennia gehanteerd wordt, gaat hen nog duur komen te staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

De enige gerealiseerde eigenschap is acceleratie. Dat er een pak van verkocht worden is puur door de VAA, dat is overduidelijk.
                          Beurswaarde is een bubbel. Het is een hype. En dat mag zeker. Maar longterm moet zich nog bewijzen.
                          Verwachtingen liggen idd anders. Jouw verwachtingen hebben duidelijk niets met autorijden te maken, enkel met verplaatsen. Geen probleem natuurlijk.
                          als de beurs boomt gaan de fans door het dak,als de bubbel barst hoor je er niet 1.
                          (en dat geld niet alleen voor tesla)
                          inderdaad,we zullen wel zien over enkele jaren

Comment

• Het speculeren kan barsten, maar voor Tesla kan er nog weinig mis gaan. Mensen blijven erin investeren, zelfs als het bedrijf verliezen maakt. Moogt er zeker van zijn als Tesla overkop zou gaan, er voldoende overnemers zijn.

Comment

Uw plaat blijft hangen.
                              er zijn veel mensen die steeds hetzelfde beamen, is eigen aan de mens. Beter dat dan draaien met de wind

Comment

maar het kan toch wel ne keer plezant zijn om die acceleratie te voelen en al die ICE's klein te zien worden in uw achteruitkijkspiegel. En gewoon: het kán vrij eenvoudig om een EV goeie prestaties te geven en je blijft nul uitstoot hebben. .
                                er is een generatie zelfverklaarde racepiloten in wording
                                Met het hoofd in de nek verplaatsen ze zich bovendien zonder enig verbruik van energie. Fantastisch toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Ik heb zelf een paar jaar in de Duitse automotive gewerkt, en ik kan toch niet nalaten om nu stilletjes in mijn vuistje te lachen.

De ongebreidelde arrogantie en eigenwijsheid,die daar al decennia gehanteerd wordt, gaat hen nog duur komen te staan.
                                  Idd, die zitten allemaal met een pak in hun broek.

Maar die laatste beurskoersen zijn echt niet realistisch.
                                  Je betaalt zowat 10 keer de boekwaarde, of 100 keer de verwachte winst voor 2020....
                                  Bij een ander autobedrijf betaal je ca 12 keer de winst.
                                  Als de groei van Tesla blijft gaan, dan is de koers van vandaag misschien correct voor het bedrijf binnen 10 jaar....
                                  Ik heb geen aandelen, maar als ik ze had, dan zou ik nu mijn verkooporder aan het geven zijn.

Anderzijds, technologisch hebben ze grote voorsprong, en ik verwacht echt dat ze eerst zullen zijn om de volledig zelfrijdende auto op de markt te zetten.
                                  Een paar jaar later kunnen ze dan samen met Uber de hele automotive sector bij elkaar vegen zodra ze Taxis echt mogen laten rijden zonder chauffeur. Klinkt revolutionair, maar ik ben er van overtuigd dat dat het doel is.
                                  Kinderen van 2 jaar vandaag zullen waarschijnlijk geen rijbewijs meer nodig hebben.

Comment

Kinderen van 2 jaar vandaag zullen waarschijnlijk geen rijbewijs meer nodig hebben.
                                    Neen eerder een vaarbewijs als je al die klimaatjongens bezig hoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Neen eerder een vaarbewijs als je al die klimaatjongens bezig hoort.
                                      Tegen dan hebben we al zelfvarende boten.

Wat hadden de mensen het vroeger toch makkelijk. Las daarstraks een artikel in de krant dat men 20000 jaar geleden naar Engeland kon wandelen omdat de zeespiegel 130m lager stond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Wat hadden de mensen het vroeger toch makkelijk. Las daarstraks een artikel in de krant dat men 20000 jaar geleden naar Engeland kon wandelen omdat de zeespiegel 130m lager stond.
                                        Als je onderweg tenminste niet opgepeuzeld werd :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Het speculeren kan barsten, maar voor Tesla kan er nog weinig mis gaan. Mensen blijven erin investeren, zelfs als het bedrijf verliezen maakt. Moogt er zeker van zijn als Tesla overkop zou gaan, er voldoende overnemers zijn.
                                          kleine nota,

zowat alle deftige beursgurus gaan u zeggen om weg te blijven uit tesla.
                                          bijkomend, het lanseren van de teslatruck.
                                          er zouden al 300000 orders zijn geplaatst. doch is er niemand die er eigenlijk eentje heeft besteld.

pas op de regels waren nogtans vrij gunstig,
                                          100dollar voorschot en ge kunt eendert wanneer opzeggen.

maw, als musk 300.000 teslas zogezegd besteld.
                                          tegen 100 euro, dan heeft hij net 30.00.000 in zijn eigen bedrijf gepompt om het hoofd boven water te houden......

Comment

Working...
                                          X