Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Typisch voor religie is dat je de wetenschap aan de kant schuift, niks wil veranderen, en nog altijg gelooft in Sinterklaas en de onbevlekte ontvangenis.
    En wat vind je dan van een Porscha Taycan ? Mooie wetenschap zo'n energieverslindend monster ? Schitterend toch die EV's ?
    Waarschijnlijk echt nodig voor de ontwikkeling van de EV
    Waarschijnlijk heb je vroeger ook altijd met de kleinst mogelijke wagen gereden ? Ja toch ? Of ben je nu plotseling tot inkeer gekomen ?


    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ik snap echt niet wat de haters van electrische auto's hier zitten te doen, koop uw gedroomde V8, betaal de taksen en ga godverdomme wat petrol verbranden. Er is een gat in de begroting van 12 miljard, we need you!

      Misschien zijn de ICE lovers de echte religie. Typisch voor religie is dat je de wetenschap aan de kant schuift, niks wil veranderen, en nog altijg gelooft in Sinterklaas en de onbevlekte ontvangenis.
      Ik kan echt niet begrijpen waar jij dit soort zever vandaan haalt.
      Hier zitten geen EV haters denk ik zo. Enkel mensen die kritisch denken. Over alles, ook over ice.
      Alsof ev zaligmakend is. Misschien omdat het gratis rijden is als bedrijfswagen? Voor het milieu is niets zaligmakend trouwens, zeker ook geen ev.
      Misschien moeten we eerder over ice lovers spreken. Mag dat van jou? Misschien koop ik zelf ooit een ev dat alles op punt staat zoals ik het wens. Als daily dan. Nooit als hobbywagen. Veel sensaties van het autorijden zijn niet aanwezig bij een ev. En het zelfrijdend gedoe : dat is verplaatsen, niet autorijden.
      Je polariseert enorm. Dat is onnodig.
      Last edited by order66; 06/02/2020, 19:34.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Ik herinner mij hier gelijkaardige bitsige discussies toen de diesel hegemonie aan zijn einde kwam. Die naften konden nooit goed zijn, geen koppel, hoog verbruik, te veel fijnstof dus kon onmogelijk beter zijn dan zo’n euro 5 stinkdiesel.. ondertussen mekkert niemand er nog over.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          de meeste belgische eigenaars zijn slimmer dan dat,en souperen hun groene stroom zelf,
          oa,die rijden hun groene stroom wel zelf op ipv het door te geven aan de belgische roverheid en graaifirma's.
          zover zijn die door de roverheid betaalde vrt journalisten natuurlijk nog niet mee
          de plaat over al dan niet groen blijft ook al een tijdje hangen.
          maar ja,de specialisten (blijkbaar zijn er meer specialisten dan leken)in deze hebben altijd gelijk.
          Hier enkele voorbeelden van uw slimste sukkelaars….

          Dat de gezinnen moeten opdraaien voor de schuldenberg die subsidies voor zonnepanelen hebben gecreëerd, is onrechtvaardig, vindt Tom De Meester. De particulier die enkele panelen op zijn dak heeft gelegd viseren, is dat ook. Het zijn de winsten van de industriële megazonneparken die moeten worden aangesproken.


          Particulieren en bedrijven zouden voor de verlaging van de subsidies voor zonnepanelen ten onrechte groen licht hebben gekregen voor hun installatie.




          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

            Ik kan echt niet begrijpen waar jij dit soort zever vandaan haalt.
            Hier zitten geen EV haters denk ik zo. Enkel mensen die kritisch denken. Over alles, ook over ice.
            Alsof ev zaligmakend is. Misschien omdat het gratis rijden is als bedrijfswagen? Voor het milieu is niets zaligmakend trouwens, zeker ook geen ev.
            Misschien moeten we eerder over ice lovers spreken. Mag dat van jou? Misschien koop ik zelf ooit een ev dat alles op punt staat zoals ik het wens. Als daily dan. Nooit als hobbywagen. Veel sensaties van het autorijden zijn niet aanwezig bij een ev. En het zelfrijdend gedoe : dat is verplaatsen, niet autorijden.
            Je polariseert enorm. Dat is onnodig.
            het verstandigste wat ik in heel deze zever sinds maanden gehoor heb.....
            NIETS IS ZALIGMAKEND... N I E T S

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

              Hier enkele voorbeelden van uw slimste sukkelaars….

              Dat de gezinnen moeten opdraaien voor de schuldenberg die subsidies voor zonnepanelen hebben gecreëerd, is onrechtvaardig, vindt Tom De Meester. De particulier die enkele panelen op zijn dak heeft gelegd viseren, is dat ook. Het zijn de winsten van de industriële megazonneparken die moeten worden aangesproken.


              https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...-zonnepanelen/

              https://www.knack.be/nieuws/belgie/w...eck=1581010270
              EN DAT IS DAN OOK DE REDEN DAT IK NIET 1 KWH AAN DIE GRAAIERS GRATIS GEEF
              laat mij een eventuele overschot (gratis) wegschenken aan iemand van mijn keuze,maar niet aan het grote grut.
              zolang dat niet kan zal er geen overschot zijn.

              Comment


              • Niks is zaligmakend, maar dat er iets moet veranderen is duidelijk, en ja, ik denk dat een BEV beter is voor het milieu dan een ICE. Zelfs als die op stroom rijdt uit een gascentrale is er minder CO2 uitstoot in totaal.
                Nog wat ontwikkeling in technologie, en batterijen worden nog lichter, nog meer stroom uit wind en zon, en de co2 uitstoot kan drastisch omlaag.
                ik ben de eerste om toe te geven dat het niet in een paar jaar en ineens kan.

                Zelf moet ik nu mijn gasketel vervangen. En het zal terug gas worden, maar wel condensatie etc om ca 20% minder te verbruiken. Een warmtepomp zou me 10-15k meer kosten en misschien nog 200€ per jaar extra besparen. Ga ik niet doen.

                En ja, de Porsche Taycan, maar ook die fake hybrides (X5 45e bv) zijn misbaksels die niks met mileu te maken hebben.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                  duidelijk geen vrt lezer /kijker want de reactie staat duidelijk onder een vrt link.
                  of weer iemand die alleen leest wat hem aanstaat,maar wel overal.commentaar op heeft
                  dus uw gezaag slaat ook nergens op,mss moet je ten rade gaan bij u bomma als die slimmer is dan u?
                  voila,het spel nog maar eens meegespeelt want blijkbaar is op een normale manier uitleg vragen weer teveel gevraagd............................
                  Als je VOLLEDIG naast de kwestie reageert op een artikel dat een aantal posts boven jouw post staat, moet je niet zo uit de lucht komen vallen eh?


                  de meeste belgische eigenaars zijn slimmer dan dat
                  Belgische eigenaars? Is dat een terminologie die op zijn eigen iets moet zeggen?

                  ,en souperen hun groene stroom zelf,
                  Alé, misschien kunnen we hieruit opmaken dat het over eigenaars van zonne-panelen gaan. Maar op welke manier is dat relevant?

                  oa,die rijden hun groene stroom wel zelf op ipv het door te geven aan de belgische roverheid en graaifirma's.
                  Wat heeft dit met het artikel te maken?
                  zover zijn die door de roverheid betaalde vrt journalisten natuurlijk nog niet mee
                  Op welke manier zijn ze niet mee?

                  de plaat over al dan niet groen blijft ook al een tijdje hangen.
                  maar ja,de specialisten (blijkbaar zijn er meer specialisten dan leken)in deze hebben altijd gelijk.
                  Als gij de grote specialist zijt, leg het dan es uit. Ipv langs de kwestie door te zagen.

                  Wat heeft WIE groene stroom produceert of verbruikt te maken met de TOTALE productie van groene stroom in België? Of bij jij zou naief om te denken dat dit niet meegeteld zou worden?

                  En daar bovenop ook nog eens commentaar geven op de manier waarop terwijl je zelf met zo'n achterlijke post afkom die nergens op slaat, maar als er om uitleg gevraagd wordt enkel op de man spelen. Bekijk je eigen post en bekijk mijn post. Je moet echt niet zo uit de lucht komen vallen omdat ik er gewoon even in vermeld dat het een "in mijnen tijd was alles beter"-gehalte wel HEEL hoog is in je post he, want er staat echt ENKEL gezaag in.
                  Last edited by Phate; 07/02/2020, 01:17.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Zo kan je het fiscale voordeel ook krijgen natuurlijk. Enkel in België is de staat zo lomp, heel voorspelbaar dit

                    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02...rt-van-werkne/
                    Dat is toch al zo oud nieuws als iets? Zijn die zogenaamde "technologen en andere peuten" wereldvreemd misschien? Zijn die nu echt in de veronderstelling dat ze wat (wereld)nieuws brengen?

                    Meer dan 10 jaar geleden al liet de invoerder van Mitsubishi in Nederland 15.000 exemplaren van hun Outlander PHEV in één keer overkomen omdat die toen razend populair waren bij onder andere leasingsrijders omdat ze geen bijtelling moesten betalen. Bleek wel al gauw dat slechts een handjevol mensen dat voertuig dagelijks inplugden maar wel het fiscaal voordeel daar mee deden. De Nederlandse regering had dit al snel door en het jaar erop werd het fiscaal voordeel al flink ontnomen, nu 10 jaar later is dit jaarlijks terugkerend fenomeen (hun bijtelling dus) nooit meer gestopt. Elk jaar passen ze die bijtelling aan, en nu ook voor EV's.
                    Twee jaar later bij de volgende geleverde lading PHEV's bleven ze gewoon op de parking van de invoerder staan want niemand was ondertussen nog geïnteresseerd in zulke voertuigen waarbij ze plots hun fiscaal voordeel bij verloren.
                    Happened 10 years ago!!!
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Niks is zaligmakend, maar dat er iets moet veranderen is duidelijk, en ja, ik denk dat een BEV beter is voor het milieu dan een ICE. Zelfs als die op stroom rijdt uit een gascentrale is er minder CO2 uitstoot in totaal.
                      Nog wat ontwikkeling in technologie, en batterijen worden nog lichter, nog meer stroom uit wind en zon, en de co2 uitstoot kan drastisch omlaag.
                      ik ben de eerste om toe te geven dat het niet in een paar jaar en ineens kan.

                      Zelf moet ik nu mijn gasketel vervangen. En het zal terug gas worden, maar wel condensatie etc om ca 20% minder te verbruiken. Een warmtepomp zou me 10-15k meer kosten en misschien nog 200€ per jaar extra besparen. Ga ik niet doen.

                      En ja, de Porsche Taycan, maar ook die fake hybrides (X5 45e bv) zijn misbaksels die niks met mileu te maken hebben.
                      Het autorijden is een druppel op een hete plaat. De focus op autorijden komt alle overheden, nationale of regionale, erg goed uit.

                      In de eerste ‘overgangsmaand’ van de lage-emissiezone in Gent hebben camera’s 14.000 voertuigen in overtreding geregistreerd. Meer dan de helft daarvan was een buitenlandse wagen. Vanaf nu krijgen alle wagens een boete van 150 euro. “95 procent van de wagens met een Belgische nummerplaat voldeed wel aan de toelatingsvoorwaarden”, zegt het stadsbestuur. “Een mooi resultaat.”


                      Als dit niet duidelijk is dat het allemaal om de centen draait, weet ik het niet.

                      industrie, containerschepen, vliegtuigen, enz... dat zIjn de grote vervuilers. Maar ja, daar zit het grote geld, dat pakken we niet aan he. We zouden aan de vrienden en de grote cash raken. Daar zit ook de macht dus die laten we gerust. We pakken veel liever de kleine man aan, de werkmens. Die kan toch niets doen, behalve eens vloeken. Dat is makkelijk. En er zijn er veel van, dus de kassa rinkelt.

                      https://www.tijd.be/ondernemen/zware...a/9912567.html

                      Dat laat niet uit dat je als burger zelf inspanningen kan doen : ga dicht bij je werk wonen of omgekeerd, koop bewust materiële spullen. Probeer zoveel mogelijk met de fiets te rijden (maar mensen zijn lui lnatujrlijk). Ga bewust op reis, niet of zo weinig mogelijk met het vliegtuig.

                      Al deze zaken zullen veel meer uitmaken dan bvb die 12K per jaar die wij met 3 auto’s samen doen. Daar hoef ik geen ev voor te kopen, onze inspanningen liggen ook op andere vlakken. Veranderen naar een nieuwe ev zou sowieso milieubelastender zijn dan blijven rijden met onze wagen nu. Grondstoffen, batterijen, enz...

                      Als iedereen begint met veel breder voor zijn eigen deur te vegen, en industrie ed eindelijk inspanningen begint te doen, komen we veel verder dan enkele die focus op ice. Maar ja, de kassa moet rinkelen op alle gebied. Wacht tot meer mensen met een ev gaan rijden. Daar komen de taksen aan.
                      Last edited by order66; 07/02/2020, 07:58.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                        Als je VOLLEDIG naast de kwestie reageert op een artikel dat een aantal posts boven jouw post staat, moet je niet zo uit de lucht komen vallen eh?



                        Belgische eigenaars? Is dat een terminologie die op zijn eigen iets moet zeggen?


                        Alé, misschien kunnen we hieruit opmaken dat het over eigenaars van zonne-panelen gaan. Maar op welke manier is dat relevant?


                        Wat heeft dit met het artikel te maken?

                        Op welke manier zijn ze niet mee?


                        Als gij de grote specialist zijt, leg het dan es uit. Ipv langs de kwestie door te zagen.

                        Wat heeft WIE groene stroom produceert of verbruikt te maken met de TOTALE productie van groene stroom in België? Of bij jij zou naief om te denken dat dit niet meegeteld zou worden?

                        En daar bovenop ook nog eens commentaar geven op de manier waarop terwijl je zelf met zo'n achterlijke post afkom die nergens op slaat, maar als er om uitleg gevraagd wordt enkel op de man spelen. Bekijk je eigen post en bekijk mijn post. Je moet echt niet zo uit de lucht komen vallen omdat ik er gewoon even in vermeld dat het een "in mijnen tijd was alles beter"-gehalte wel HEEL hoog is in je post he, want er staat echt ENKEL gezaag in.

                        mijn post staat op 1524 en was een reactie op1523......
                        op zo een achterlijk gezaag hoef ik niet eens te reageren.maar allee,om u een plezier te doen...
                        wie niet slimmer is kan er zelf niet aan doen,tenslotte hebben we onzelf niet gemaakt
                        met VRIENDELIJKE groet....
                        met de nadruk op VRIENDELIJK ,goed gezien,mss zelf ook eens proberen???
                        Last edited by ; 07/02/2020, 09:46.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                          Dat is toch al zo oud nieuws als iets? Zijn die zogenaamde "technologen en andere peuten" wereldvreemd misschien? Zijn die nu echt in de veronderstelling dat ze wat (wereld)nieuws brengen?

                          Meer dan 10 jaar geleden al liet de invoerder van Mitsubishi in Nederland 15.000 exemplaren van hun Outlander PHEV in één keer overkomen omdat die toen razend populair waren bij onder andere leasingsrijders omdat ze geen bijtelling moesten betalen. Bleek wel al gauw dat slechts een handjevol mensen dat voertuig dagelijks inplugden maar wel het fiscaal voordeel daar mee deden. De Nederlandse regering had dit al snel door en het jaar erop werd het fiscaal voordeel al flink ontnomen, nu 10 jaar later is dit jaarlijks terugkerend fenomeen (hun bijtelling dus) nooit meer gestopt. Elk jaar passen ze die bijtelling aan, en nu ook voor EV's.
                          Twee jaar later bij de volgende geleverde lading PHEV's bleven ze gewoon op de parking van de invoerder staan want niemand was ondertussen nog geïnteresseerd in zulke voertuigen waarbij ze plots hun fiscaal voordeel bij verloren.
                          Happened 10 years ago!!!
                          Dat mag wel allemaal zijn wat jij schrijft, ik hoor er nu pas van en vindt het wel straf. Onze eigen politici zijn nu eenmaal niet in staat om een waterdichte wet te maken waar niet van geprofiteerd kan worden. Net zoals bij lichte vracht enz. Ze vragen er zelf om om opgelicht te worden. En dan maar klagen over tekorten

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                            Het autorijden is een druppel op een hete plaat. De focus op autorijden komt alle overheden, nationale of regionale, erg goed uit.

                            In de eerste ‘overgangsmaand’ van de lage-emissiezone in Gent hebben camera’s 14.000 voertuigen in overtreding geregistreerd. Meer dan de helft daarvan was een buitenlandse wagen. Vanaf nu krijgen alle wagens een boete van 150 euro. “95 procent van de wagens met een Belgische nummerplaat voldeed wel aan de toelatingsvoorwaarden”, zegt het stadsbestuur. “Een mooi resultaat.”


                            Als dit niet duidelijk is dat het allemaal om de centen draait, weet ik het niet.

                            industrie, containerschepen, vliegtuigen, enz... dat zIjn de grote vervuilers. Maar ja, daar zit het grote geld, dat pakken we niet aan he. We zouden aan de vrienden en de grote cash raken. Daar zit ook de macht dus die laten we gerust. We pakken veel liever de kleine man aan, de werkmens. Die kan toch niets doen, behalve eens vloeken. Dat is makkelijk. En er zijn er veel van, dus de kassa rinkelt.

                            https://www.tijd.be/ondernemen/zware...a/9912567.html

                            Dat laat niet uit dat je als burger zelf inspanningen kan doen : ga dicht bij je werk wonen of omgekeerd, koop bewust materiële spullen. Probeer zoveel mogelijk met de fiets te rijden (maar mensen zijn lui lnatujrlijk). Ga bewust op reis, niet of zo weinig mogelijk met het vliegtuig.

                            Al deze zaken zullen veel meer uitmaken dan bvb die 12K per jaar die wij met 3 auto’s samen doen. Daar hoef ik geen ev voor te kopen, onze inspanningen liggen ook op andere vlakken. Veranderen naar een nieuwe ev zou sowieso milieubelastender zijn dan blijven rijden met onze wagen nu. Grondstoffen, batterijen, enz...

                            Als iedereen begint met veel breder voor zijn eigen deur te vegen, en industrie ed eindelijk inspanningen begint te doen, komen we veel verder dan enkele die focus op ice. Maar ja, de kassa moet rinkelen op alle gebied. Wacht tot meer mensen met een ev gaan rijden. Daar komen de taksen aan.
                            Ik vind dat je er nogal snel over heen gaat dat de industrie geen inspanningen doet.
                            Is het genoeg... nee, vind ik niet, maar het is zeer belangrijk om een gelijkaardige behandeling te krijgen wereldwijd.

                            Neem nu schepen. In tal van havens is er een verbod op zwavelhoudende brandstof. Dat is een regel die geldt voor elke boot die daar binnen vaart, en dus stijgen voor iedereen de kosten, en is er geen competitievervalsing.
                            Als je invoert dat alle europese schepen ook wereldwijd met die brandstof moeten varen, dan kan je er donder op zeggen dat die gewoon allemaal uitgevlagd worden omdat ze anders niet op kunnen tegen de schepen van china, VS etc. Daarvoor heb je klimaatconferenties nodig en globale afspraken.
                            Dat andere landen niks doen is manifest onwaar. Zelfs in de VS worden trucks vrijwel verplicht om aerodynamica toe te passen, en in China doen ze heel veel om de hout en kolenstook voor verwarming af te bouwen. Op gebied van electrische voertuigen staan ze daar pakken verder. Scooters rijden daar in veel steden niet meer op benzine.

                            LEZ in steden: is het knullig ingevoerd... tja, ik vind van wel. Maar als je bepaalde normen op gebied van NOX en fijn stof wil respecteren, dan moet je iets doen, en dan zijn er altijd mensen die iets meer gaan betalen of hun gedrag moeten veranderen. Dat een auto van 11 jaar oud ineens een paar procent minder waard wordt, en mogelijk wat eerder moet vervangen worden kan inderdaad bij bepaalde mensen stevig pijn doen.
                            Maar dat het enkel en alleen gaat om de centen, daar ben ik het niet mee eens, dat is populistische praat.
                            Dat de overheid de inkomsten van de accijnzen niet kan missen.. tja, als we iedereen een pensioen van 1500€ en een sociale woning aan 250€/maand en kindergeld en een betaalbare gezondheidszorg en goed onderwijs willen, dan moeten die inkomsten gecompenseerd worden, dus 99% kans dat rekeningrijden ooit wel komt.
                            Dus wie dacht met zonnepanelen en een Tesla gratis te kunnen rijden... dat kan niet blijven duren zodra er een paar % van de vloot electrisch rijdt.

                            Comment


                            • Waarom moeten elektrische en hybride wagens altijd zoveel pk's hebben eigenlijk? Voor woon werk verkeer kan het gerust met minder en dat zou de prijs ook drukken, wat het interessant maakt voor iedereen, ipv altijd alleen de rijken onder ons. Als ze denken alleen de wereld te kunnen redden... Maw dit heeft niets te maken met het milieu, die Tesla's van hetzelfde, who cares dat die supersnel optrekken?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Waarom moeten elektrische en hybride wagens altijd zoveel pk's hebben eigenlijk? Voor woon werk verkeer kan het gerust met minder en dat zou de prijs ook drukken, wat het interessant maakt voor iedereen, ipv altijd alleen de rijken onder ons. Als ze denken alleen de wereld te kunnen redden... Maw dit heeft niets te maken met het milieu, die Tesla's van hetzelfde, who cares dat die supersnel optrekken?
                                Inderdaad. Totaal zinloos zoveel PK-s in een voertuig dat enkel gemaakt is om je te verplaatsen. Als ik hier opmerkingen lees als “ik kijk uit naar het moment dat ik rondgereden wordt terwijl ik de gazet lees” weet je dat het rijplezier compleet onbelangrijk is bij deze auto’s.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                                  Inderdaad. Totaal zinloos zoveel PK-s in een voertuig dat enkel gemaakt is om je te verplaatsen. Als ik hier opmerkingen lees als “ik kijk uit naar het moment dat ik rondgereden wordt terwijl ik de gazet lees” weet je dat het rijplezier compleet onbelangrijk is bij deze auto’s.
                                  Rijplezier is wat je zelf invult. Voor sommigen is dat met een dure sportwagen van camionetten winnen aan verkeerslichtsprintjes voor anderen is dat met hun camionette de wannabe Vettel in zijn 320d met opgeplakte M badge voor zijn.
                                  Voor nog anderen is dat met een 100 jaar oude koetswagen tegen 20km/h door de bossen ratelen en hopen dat je de heuvel op geraakt.
                                  enzoverder...

                                  En hoe je het ook draait of keert de gemiddelde bestuurder heeft ruim genoeg met 200pk's (die zijn toch niet aan het rijden maar verplaatsen).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                    En hoe je het ook draait of keert de gemiddelde bestuurder heeft ruim genoeg met 200pk's (die zijn toch niet aan het rijden maar verplaatsen).
                                    Precies wat ik bedoel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Ik vind dat je er nogal snel over heen gaat dat de industrie geen inspanningen doet.
                                      Is het genoeg... nee, vind ik niet, maar het is zeer belangrijk om een gelijkaardige behandeling te krijgen wereldwijd.

                                      Neem nu schepen. In tal van havens is er een verbod op zwavelhoudende brandstof. Dat is een regel die geldt voor elke boot die daar binnen vaart, en dus stijgen voor iedereen de kosten, en is er geen competitievervalsing.
                                      Als je invoert dat alle europese schepen ook wereldwijd met die brandstof moeten varen, dan kan je er donder op zeggen dat die gewoon allemaal uitgevlagd worden omdat ze anders niet op kunnen tegen de schepen van china, VS etc. Daarvoor heb je klimaatconferenties nodig en globale afspraken.
                                      Dat andere landen niks doen is manifest onwaar. Zelfs in de VS worden trucks vrijwel verplicht om aerodynamica toe te passen, en in China doen ze heel veel om de hout en kolenstook voor verwarming af te bouwen. Op gebied van electrische voertuigen staan ze daar pakken verder. Scooters rijden daar in veel steden niet meer op benzine.

                                      LEZ in steden: is het knullig ingevoerd... tja, ik vind van wel. Maar als je bepaalde normen op gebied van NOX en fijn stof wil respecteren, dan moet je iets doen, en dan zijn er altijd mensen die iets meer gaan betalen of hun gedrag moeten veranderen. Dat een auto van 11 jaar oud ineens een paar procent minder waard wordt, en mogelijk wat eerder moet vervangen worden kan inderdaad bij bepaalde mensen stevig pijn doen.
                                      Maar dat het enkel en alleen gaat om de centen, daar ben ik het niet mee eens, dat is populistische praat.
                                      Dat de overheid de inkomsten van de accijnzen niet kan missen.. tja, als we iedereen een pensioen van 1500€ en een sociale woning aan 250€/maand en kindergeld en een betaalbare gezondheidszorg en goed onderwijs willen, dan moeten die inkomsten gecompenseerd worden, dus 99% kans dat rekeningrijden ooit wel komt.
                                      Dus wie dacht met zonnepanelen en een Tesla gratis te kunnen rijden... dat kan niet blijven duren zodra er een paar % van de vloot electrisch rijdt.
                                      Toch even melden dat er jaren geleden (meer bepaald op 27 maart 2014 in een hotel in Houten NL) al een symposium werd georganiseerd van hoe ze de uitstootvermindering van schepen konden aan banden leggen tegen 2020 > 2025.
                                      Op dat symposium waren veel scheepseigenaren aanwezig, niet de eerste de beste, rederijen met 10-tallen schepen. Investeringen en verbeteringen die van hen moeten komen, wereldwijd.
                                      Ondertussen zijn we al 6 jaar verder en zijn er toch al behoorlijk wat aanpassingen geweest in de scheepvaart. Velen zijn tussentijds overgestapt van heavy fuel naar diesel voor hun bestaande schepen. Was al een investering van enkele miljoenen. Wat later zijn er de scrubbers bijgekomen

                                      Steeds meer reders keren zich tegen scrubbers als middel om per 2020 aan nieuwe zwavelregelgeving te voldoen. Er wordt betwijfeld of de techniek de klus wel aan kan.  Dit artikel verder lezen? Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen. Bekijk de abonnementen Bent u al abonnee van NT ? Inloggen

                                      Recente nieuwbouw schepen functioneren nu meer en meer op CNG, LNG. Electrische staan echt nog in de kinderschoenen. Het is niet zo dat je in de scheepvaart even alles van "oudheid" aan de kant kan schuiven en a la minute nieuwe schepen kan laten varen die voldoen aan nieuwe normen. Voordat een schip een werf afglijd spreken we al gauw over minstens 4 a 5 jaar.

                                      Op bepaalde zeeën (Noordzee bv) is het ondertussen inderdaad verboden om nog op heavy fuel te varen. (maar niet op een deel van de Middelandse zee en op vele andere wereldzeeën) mag het dus nog.

                                      Om maar te zeggen, nu moet het allemaal super rap gaan maar ze lopen feitelijk met alles zowat 30 jaar achter. Toen hadden ze hun visie op de toekomst al moeten herzien, onze heren politiekers en staatshoofden.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                        de elektrische auto breekt door..... van mijn part mooi in 't midden
                                        De vorige geen reactie gekregen dus je probeert het nog eens?
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                          Rijplezier is wat je zelf invult. Voor sommigen is dat met een dure sportwagen van camionetten winnen aan verkeerslichtsprintjes voor anderen is dat met hun camionette de wannabe Vettel in zijn 320d met opgeplakte M badge voor zijn.
                                          Voor nog anderen is dat met een 100 jaar oude koetswagen tegen 20km/h door de bossen ratelen en hopen dat je de heuvel op geraakt.
                                          enzoverder...
                                          Hahaha, goed gezegd, vooral dat eerste Maar zo is het idd, rijplezier is voor iedereen anders.

                                          Let's face it, veel eigen rijplezier op de openbare weg zal er in de toekomst toch niet meer bij zijn, het wordt alleen nog maar erger. Er zijn veel te veel auto's op de weg en die zijn op deze manier ook in één klap een gemakkelijke prooi voor de fiscus. Misschien kunnen we wel nog kaarten in de file ofzo
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X