Oorspronkelijk geplaatst door Edwin 235i
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin 235i Bekijk BerichtenVoorlopig 242.681 in Vlaanderen.
Dus slechts 144 kerncentrales of slechts 47.875 windmolens ?
(Als iedereen in de wereld evenveel zonnepanelen heeft als in België)
Bovendien, zullen de meeste dan weer meer, elektriciteit, moeten afnemen om hun normale elektrisch verbruik te compenseren
Last edited by quovadis; 18/01/2017, 20:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
242.681 / 5.715.000 (auto's in België) = 4.25% van de Belgische auto's, is dat veel?
Dus slechts 144 kerncentrales of slechts 47.875 windmolens ?
(Als iedereen in de wereld evenveel zonnepanelen heeft als in België)
Bovendien, zullen de meeste dan weer meer, elektriciteit, moeten afnemen om hun normale elektrisch verbruik te compenseren
Gemiddeld 2 auto's per huishouden, dus zit je al 10% van de auto's. En da's veel. Da's het begin van verandering.
En die 150 kerncentrales kunnen met andere middelen opgewekt worden. Enige voorwaarde i som nu te investeren en niet binnen 20 jaar en dan roepen: "zie je wel dat er elektriciteit" te kort is. Misschien moeten mensen ook weer leren hun garagepoort manueel open te doen, hun rolluiken zelf op te trekken, airco's de deur uit (voor die 10 dagen op een jaar dat het nuttig is),...
Die nieuwe Opel e-amere ziet er trouwens best ok uit? Rijbereik van 500 km. Laat dat dan in realiteit 300 zijn. Binnen 10 jaar zitten we volgens mij aan een effectief rijbereik van 500-600 km. Dan hebben we nog snellaadpalen nodig en we zijn definitief vertrokken. Cruciaal hierin wordt de ontwikkeling van batterijen. 1. de capaciteit en 2. de prijs.
Wat ik maar niet begrijp is waarom Zuiderse landen niet en masse zonnevelden aanleggen. Spanje, Portugal, Marokko,... Massa's vrije ruimte en zo veel zon.
BewarenLast edited by Hayes; 18/01/2017, 20:41.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Als je met cijfers gaat beginnen, doe het dan op z'n minst correct.
Gemiddeld 2 auto's per huishouden, ...
Comment
-
Lol, en ik denk niet dat het veel uitmaakt of ik mijn garagepoort automatisch open, daar is nie echt een kerncentrale voor nodig, en of ik in juli 10 dagen mijn airco gebruik zal ook niet veel verschil maken voor het electriciteitstekort in december hahaha :-D
Comment
-
Een elektrische wagen is voor de gewone man ni weggelegd wegens te duur. En laat het net die zijn die het goed zouden kunnen gebruiken. Voor de 20 km die ik elke dag moet rijden... zou het ook voor mij zeer interessant zijn. Laat maar komen zou ik zeggen! Al zie ik het nog lang niet gebeuren.
Sinds kort een nieuwe benzine en zal de volgende 10 jaar en misschien wel langer moeten meegaan, ni iedereen kan zich elke 2 tot 4 jaar een nieuwe wagen kopen. Als ze al een nieuwe kunnen kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenDromen zijn bedrog…fabrikanten maken nu reclame voor elektrische auto’s, om hun imago wat op te laden, nu "iedereen" zijn Euro gevallen is dat diesel geen toekomst meer heeft...
Elektrische auto’s kunnen niet volledig doorbreken, want wie levert de energie om al die auto’s op te laden.
Er zouden in de wereld +150 kerncentrales, of zo’n 50.000 windmolens, extra moeten bijkomen om al die auto’s op te laden….
De toekomst (eerste 100 jaar althans) zal dus eerder voor CNG / waterstof, zijn denk ik…(en terug kleinere zuinige auto's i.p.v. SUV's, deze Euro moet bij velen nog vallen)
Een grootschalige introductie van elektrische wagens in Europa zou 150 gigawatt aan bijkomende elektriciteitsopwekking vereisen. Dat berekende het Europese Milieuagentschap. Dat is het equivalent van 150 kerncentrales.
http://spotzi.com/nl/kaarten/economi...kerncentrales/
https://jaspervis.wordpress.com/2016...elektriciteit/
Ahja, want alle olie die we oppompen, vervoeren naar raffinaderijen, raffineren, nogmaals vervoeren en dan in onze tank pompen. Dat kost allemaal geen energie natuurlijk. Het is niet dat we daar hopen energie uitsparen die we elders zouden kunnen gebruiken? Toch?
En zoek ook gerust op hoe energie"zuinig" het momenteel is om waterstof te produceren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenEen elektrische wagen is voor de gewone man ni weggelegd wegens te duur. En laat het net die zijn die het goed zouden kunnen gebruiken. Voor de 20 km die ik elke dag moet rijden... zou het ook voor mij zeer interessant zijn. Laat maar komen zou ik zeggen! Al zie ik het nog lang niet gebeuren.
Sinds kort een nieuwe benzine en zal de volgende 10 jaar en misschien wel langer moeten meegaan, ni iedereen kan zich elke 2 tot 4 jaar een nieuwe wagen kopen. Als ze al een nieuwe kunnen kopen.
Maar ik hou het ook nog op benzine, deze maand nog de nieuwe bestellen en die zal ook wel een jaar of 10 moeten meegaan en dan zien we wel weer.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderBwa, duur zou ik nu ook niet zeggen, neem nu een Nissan Leaf.
Maar ik hou het ook nog op benzine, deze maand nog de nieuwe bestellen en die zal ook wel een jaar of 10 moeten meegaan en dan zien we wel weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Heb is gekeken. Vanaf 24740€! Toch ni weinig ook. Voor die prijs kopen de meeste zich waarschijnlijk wel iets anders. En mooi? Bweik! Ze zouden em nog mogen geven... er zou rap een bordje Te koop ophangen. Als je em dan nog kwijt geraakt tenminste.
En nee, vind hem ook niet echt mooi.
Nu ja, ik heb binnenkort hopelijk een Megane GT voor de deur staan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderOok naar de premies gekeken die je krijgt als je er eentje koopt? Komt er op neer dat je zo'n 10.000 euro korting krijgt.
En nee, vind hem ook niet echt mooi.
Nu ja, ik heb binnenkort hopelijk een Megane GT voor de deur staan.
Het is toch duidelijk dat de meeste nog steeds voor een diesel of benzine gaan, de verkoop van elektrische wagens zal wel stijgen, maar je leest ook meer en meer dat het aangegeven rijbereik voor geen meter klopt. Ne smartphone kan je meestal wel ergens opladen, maar nen auto? Er is nog veel werk aan.
Probleem hier is als er iets nieuw uitkomt, ze eerst een manier moeten vinden om er geld uit te slaan en laat de mensen nu net naar iets nieuw overschakelen omdat het hen eventueel minder gaat kosten kwa verbruik, taksen,... En niet omdat het zou beter zijn voor het milieu.
Kijk naar de elektrische fietsen die meer dan 25 km/u rijden. Een nummerplaat, verzekering en wa nog allemaal en plots niet meer zo interessant.
Comment
-
Plus waar niemand bij stil staat en dat het voordeel van elke manier van gemotoriseerd -elektrisch of op brandstof- weg zal doen verdwijnen : de kilometerheffing die zeker de volgende jaren er zal aan komen. De vrachtwagens hebben nu al op bepaalde autosnelwegen prijs. Dat gaat naar de gewone wegen voortgezet worden. Tegen 2018 betalen die per effectief gereden kilometer op openbare weg. De LV genre bestelbussen en camionetten zijn de tweede die prijs gaan hebben. Dit gekoppeld aan een snelheidsbegrenzer en eveneens digitale tachograaf. Zal ook tegen 2018-2019 er aan komen (Europese beslissing). En nummer drie zal al de rest zijn. Van oldtimer tot nieuwste E-wagen. Tussen 2020-2025 is dat volledig afgewerkt en zal de black box niet enkel de gereden kilometers registreren en doorsturen maar waar gereden, wanneer, snelheid, rijgedrag enzovoort.
En idem met de zonnepanelen is het met E-wagens : vandaag subsidiëren en morgen zwaar gaan belasten. Zonnepanelen is een heel andere discussie maar wie vandaag uitrekent hoeveel rendement je nog op zonnepanelen kan halen legt nooit maar 1 paneel op zijn dak. De investering weegt niet op tegenover het netto rendement dat je kan halen. Of je moet een multinational zijn die jaren geleden de daken van zijn bedrijf heeft vol gelegd. Die miljoenen terug krijgen via groene stroom certificaten. En zo kan je over veel gaan discussiëren.
Comment
-
Men zou de stijging van de verkoop (pardon, het verhuren..) van elektrische wagen in absolute cijfers moeten citeren, en niet procentueel. Verdubbel ik mijn verkoop van 1000 stuks op een jaar, dan haal ik 200% stijging, maar het blijft maar 1000 stuks meer, en dat is minder spectaculair... En dan ook de full elctrisch niet vermengen met de hybrides, want bijna niemand kan zich tevreden stellen met de weinige zuiver elektrische kilometers van een hybride. Als de batterij leeg is zuipt de hybride evenveel als een gewone wagen, en in veel gevallen meer wegens het gewicht. De media maken er een mooie soep van, maar dat is flauwekul, zoniet misleidende informatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenHoe bedoel je precies qua zonnepanelen? Het is toch nog altijd financieel interessant om deze investering te doen?
Comment
Comment