Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hoeveel mensen op dit forum rijden met een elektrische wagen ?
    Zullen er niet veel zijn...
    Trek dat door naar de mensen die niet op het forum zitten, lees niet zo erg geïnteresseerd zijn in auto's...
    Percentage zal niet veel stijgen in die groep, tenzij enkele "groenen" die het verhaal niet begrijpen of enkele mensen die op één of andere manier gedwongen worden.

Problemen : niet genoeg autonomie, batterijen relatief snel te vervangen, kostprijs van elektriciteit, elektrisch rijden is nog relatief onbekend, grote verknochtheid aan benzine en diesel, we rijden te weinig kms dus vinden van onszelf dat we toch niet zo veel vervuilen,...

En is men kwa zonnepanelen nu ook niet extra taks aan het doorrekenen (transportkosten) ? Wie dan nog meer elektriciteit wil opwekken voor zijn elektrische wagen, zou dan ook nog wel eens meer transportkosten aangerekend kunnen krijgen.
    En in dat opzicht, wordt de elektrische wagen duurder, de kost om er mee te rijden gaat de hoogte in. En dus weerom zullen er mensen afhaken om zo eentje aan te kopen.

D'er zit ook wel wat hypocisie achter, elektrisch rijden wordt gepromoot wegens "groen", maar de elektriciteit wordt wel opgewekt in vervuilende centrales...
    En wie betaalt die promotie ? Wij allemaal.

Zonnepanelen... Niemand koopt dat wegens "groen denken", men koopt dat voor de premies (maar dat mindert nu) of omdat men moet omwille van de opgelegde normen bij nieuwbouw. De mensen zien dat als een extra - voor hen overbodige - kost. Gaat er dan nog geld over blijven om ook een elektrische wagen te kopen ?

De juiste alternatieve brandstof is, vrees ik, nog lang niet gevonden. Of als ze er al is, staat ze nog niet genoeg op punt.

Comment

Met wat geluk vindt ge nen sigarettenlader om uwen auto op te laden tijdens het rijden! Oneindig bereik!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Heel simpel, warmte is een restproduct bij het omzetten van één vorm energie naar de andere. Warmte kun je niet (of toch heel moeilijk) gebruiken voor een auto vooruit te krijgen, maar wil je juist wel hebben voor je huis te verwarmen.
        Lijkt heel deskundig, tot je je de vraag stelt welk verschil het uitmaakt als je een verbruiker (een Tesla...) of een andere (een "eco"-kachel) aan dezelfde stekker koppelt...
        Een beetje als je een stekker met groene stroom en een andere met "vuile" stroom in je garage zou hebben... Ik zou er de slappe lach van krijgen zou ik binnenkort mijn Turteltaks niet moeten betalen, terwijl mijn buurman met zijn Tesla op mijn rekening taksvrij kan rondpronken !

Comment

En nog dit : als ik mijn huis met electriciteit verwarm ben ik in modus " zero emission" terwijl mijn buur de hele wijk verpest met zijn open haard waarin hij te vers hout verbrandt... met veel fijnstof erbij !!

Comment

Tilburg zal het model 3 van Tesla gaan produceren.

Comment

Error 404...

Comment

Elektrisch rijden wordt de toekomst maar niet met stekkers en accu's.

Comment

Met wat dan wel ? Met een dynamo zoals op uw fiets ?

Comment

Waterstof?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

waterstof zal nooit algemeen zijn

Comment

Nee, met een wIndmolen op de motorkap en zonnepanelen op het dak

Comment

Lol, die naam en dat Nm...de "race" is begonnen...

http://behindthewheel.com.au/tomahaw...ion-next-year/
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Eindelijk een electrische wagen die perfect afgestemd is op de nieuwe snelheidsbeperkingen in Vlaanderen...

Comment

Ik hou wel van wat koppel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                ik hou ook wel van een stevig koppel
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Hoe meer koppel, hoe meer slijtage van de (dure) banden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

ik hou ook wel van een stevig koppel
                                    Mijn gedacht

Comment

Zou zouden beter die cijfers wat dimmen en zorgen dat de radius wat hoger wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                        Daar zijn toch parenclubs voor als dat je ding is. :-))

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Nenee Metaxa, geen koppel op die manier. Ge weet wel, een koppel bestaat uit twee stuks en als die dan nog stevig zijn

Comment

Working...
                                          X