Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

    Maar daar werden nog steeds accijnzen op betaald.
    dat klopt,maar vele malen minder dan op benzine,waardoor de prijs 10 tallen jaren kunstmatig laag is gehouden.
    dus wie heeft al die jaren geprofiteerd van voordelen en subsidies?
    al die jaren is diesel dus onterecht gesubsideerd als je uw redenering volgt.
    en wees maar gerust,eens er genoeg ev rondrijd vinden ze daar ook wel weer wat op.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      In Nederland zijn ze stilaan overtuigd blijkbaar.
      Geen idee wat het aandeel bedrijfswagens daarin is, maar ik vermoed meer dan 90%.
      Ken hier zelf alleszins niemand die privé elektrisch koopt of dat zelfs nog maar overweegt.

      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

        Geen idee wat het aandeel bedrijfswagens daarin is, maar ik vermoed meer dan 90%.
        Ken hier zelf alleszins niemand die privé elektrisch koopt of dat zelfs nog maar overweegt.
        ANDRE123 volgens mij
        als particulier is het een zware investering , maar stel nu dat je als particulier een wagen elke dag nodig hebt om elke dag 100-200 km te rijden, en je koopt je daarvoor een nieuwe renault Zoe van 30.000 euro ipv een clio van 15.000, je hebt thuis zonnepannelen, ... misschien ga je de investering er niet helemaal uithalen, maar ge hebt dan wel het comfort van elektrisch te rijden (stilte, koppel, automaat, en zelfs een benzine automaat is niet altijd comfortabel, die gaat ook nog wel ne keer schokken in de file bv.. ).

        Ge kunt u trouwens afvragen welke auto voor een particulier wel een goeie investering is. Een duits premium merk ook al niet echt, die worden enkel door firma's geleased (of ga jij nog een nieuwe 3 reeks kopen). Een polo'tje of basis golf van +/- 20k misschien nog wel...
        Last edited by sunking; 09/10/2019, 10:55.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          ANDRE123 volgens mij
          als particulier is het een zware investering , maar stel nu dat je als particulier een wagen elke dag nodig hebt om elke dag 100-200 km te rijden, en je koopt je daarvoor een nieuwe renault Zoe van 30.000 euro ipv een clio van 15.000, je hebt thuis zonnepannelen, ... misschien ga je de investering er niet helemaal uithalen, maar ge hebt dan wel het comfort van elektrisch te rijden (stilte, koppel, automaat, en zelfs een benzine automaat is niet altijd comfortabel, die gaat ook nog wel ne keer schokken in de file bv.. ).

          Ge kunt u trouwens afvragen welke auto voor een particulier wel een goeie investering is. Een duits premium merk ook al niet echt, die worden enkel door firma's geleased (of ga jij nog een nieuwe 3 reeks kopen). Een polo'tje of basis golf van +/- 20k misschien nog wel...
          Ik zou me nooit een Clio kopen en dus al helemaal geen Zoe, koffer en plaatsaanbod achteraan is sowieso te beperkt voor mij.
          Trouwens, 30.000 voor een mottig matchbox-autoke (waarbij je ook nog eens de batterijen moet huren op maandbasis, dacht ik), geen denken aan.
          Als ik dergelijk bedrag uitgeef, dan is voor iets dat ik ook echt graag zie.
          Zonnepanelen zijn er niet en zullen er ook niet komen.
          En ja, ik rij momenteel met een 3-reeks en ja die is privé gekocht.

          En om nog even terug te komen op die vergelijking Clio-Zoe: hoeveel kilometer kan je rijden met die 15.000 euro prijsverschil?
          Ben jij bereid dergelijk bedrag uit te geven voor een stadswagentje?
          Last edited by N-D-D-V-D-B; 09/10/2019, 11:33.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

          Comment


          • Ze zouden á la minute een wetsvoorstel moeten indienen, zonder zonnepanelen geen mogelijkheid om EV te rijden...
            Jammer voor 95% van de rijdende bevolking, de arme man dus.
            Eentje om over na te denken. ;-)


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

              Ik zou me nooit een Clio kopen en dus al helemaal geen Zoe, koffer en plaatsaanbod achteraan is sowieso te beperkt voor mij.
              Trouwens, 30.000 voor een mottig matchbox-autoke (waarbij je ook nog eens de batterijen moet huren op maandbasis, dacht ik), geen denken aan.
              Als ik dergelijk bedrag uitgeef, dan is voor iets dat ik ook echt graag zie.
              Zonnepanelen zijn er niet en zullen er ook niet komen.
              En ja, ik rij momenteel met een 3-reeks en ja die is privé gekocht.

              En om nog even terug te komen op die vergelijking Clio-Zoe: hoeveel kilometer kan je rijden met die 15.000 euro prijsverschil?
              Ben jij bereid dergelijk bedrag uit te geven voor een stadswagentje?
              voor die 30000 moet je geen batterijen huren,informeer eerst eens degelijk voordat je iets beweerd.
              de huidige zoe heb je alles inbegrepen momenteel voor 17000e + voor diegenen die niet willen huren 7500 euro voor de batterij.
              voor dat bedrag ruil ik niet met een degoutante dikke nekken auto

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                voor die 30000 moet je geen batterijen huren,informeer eerst eens degelijk voordat je iets beweerd.
                de huidige zoe heb je alles inbegrepen momenteel voor 17000e + voor diegenen die niet willen huren 7500 euro voor de batterij.
                voor dat bedrag ruil ik niet met een degoutante dikke nekken auto
                Wie beweert (met "t" ) er iets? Ik zei dat ik dat dacht.
                Op de website van Renault zie ik de goedkoopste Zoe voor 25.250 + huur batterij of voor 33.750 met batterij.
                En voor die dikke nek bestaat er altijd een oplossing, gewoon hemdjes een maatje groter kopen.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                  en wees maar gerust,eens er genoeg ev rondrijd vinden ze daar ook wel weer wat op.
                  Dan is het toch net een voordeel voor de EV rijders dat EV blijkbaar in België niet echt van de grond komt.

                  En één van de grote voordelen, onder de huidige omstandigheden, van BEV vind ik - in vergelijking met eender welke andere energiedrager - de mogelijkheid tot het rechtstreeks produceren van je eigen energie aan een prijs die je zelf in de hand hebt.

                  Comment


                  • Ik weet nog een betere voor het milieu: ik neem andre zijn rolschaats gewoon mee in de koffer van mijn dikkenekkenauto. Zero emission, echt dan, niet retroactief met elektriciteit van bruinkoolcentrales
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                      misschien ga je de investering er niet helemaal uithalen, maar ge hebt dan wel het comfort van elektrisch te rijden (stilte, koppel, automaat, en zelfs een benzine automaat is niet altijd comfortabel, die gaat ook nog wel ne keer schokken in de file bv.. ).

                      Ge kunt u trouwens afvragen welke auto voor een particulier wel een goeie investering is. Een duits premium merk ook al niet echt, die worden enkel door firma's geleased (of ga jij nog een nieuwe 3 reeks kopen). Een polo'tje of basis golf van +/- 20k misschien nog wel...
                      Ik vraag me zelfs af hoeveel er bij de aankoop van een auto de TCO in aanmerking nemen. Een auto wordt voornamelijk nog altijd gekocht vanuit een buikgevoel. En voor een EV zou dat ineens helemaal anders moeten zijn?
                      Als je alleen "de investering eruit halen" als cirterium zou volgen reed iedereen in een DACIA zonder opties rond. Een groot deel zou het zelfs kunnen met het OV + fiets.
                      Er wordt in de autoindustrie niet voor niets zoveel geïnvesteerd in marketing en reclame.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Zero emission, echt dan, niet retroactief met elektriciteit van bruinkoolcentrales
                        Ah, een Duitser onder ons?
                        Je bent echt niet verplicht, toch niet als Belg, om je elektriciteit af te nemen via een bruinkoolcentrale.
                        Klinkt mooi als contra-argument maar is het niet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten

                          Ik werk in de energie sector en uw uitleg klopt voor 100%.
                          Spijtig genoeg is waterstof ook geen oplossing. De productie van waterstof vreet energie ( ik dacht factor 3 maar ben niet zeker van dit getal) en is complex !
                          Er is geen enkele echte oplossing spijtig genoeg (ben zelf een petrolhead).
                          De zero emission manier van waterstof produceren heeft inderdaad een slecht rendement. De efficiente manier is het kraken van aardgas in stoomkrakers. Rest maar de vraag hoeveel voordeel je eruit haalt t.o.v. rechtstreeks energie uit aardgas te halen.
                          Ik denk dat alles een oplossing is. Het glas is nog lang niet leeg in termen van wat we kunnen doen en nu google de heilige graal van computers bereikt heeft word er voorspeld om nog meer uit te halen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                            Ik zou me nooit een Clio kopen en dus al helemaal geen Zoe, koffer en plaatsaanbod achteraan is sowieso te beperkt voor mij.
                            Trouwens, 30.000 voor een mottig matchbox-autoke (waarbij je ook nog eens de batterijen moet huren op maandbasis, dacht ik), geen denken aan.
                            Als ik dergelijk bedrag uitgeef, dan is voor iets dat ik ook echt graag zie.
                            Zonnepanelen zijn er niet en zullen er ook niet komen.
                            En ja, ik rij momenteel met een 3-reeks en ja die is privé gekocht.

                            En om nog even terug te komen op die vergelijking Clio-Zoe: hoeveel kilometer kan je rijden met die 15.000 euro prijsverschil?
                            Ben jij bereid dergelijk bedrag uit te geven voor een stadswagentje?
                            voila geen enkele auto is echt een goeie investering. een nieuwe BMW 3 al zeker niet, met die prijzen van tegenwoordig, dat weet ge zelf even goed dan ikke, ge hebt ook al over de prijs geklaagd...
                            elektrisch is vooralsnog niet de goedkoopste manier van rijden, alhoewel de TCO misschien nog wel meevalt, als je kijkt naar onderhoudskost, levensduur, elektriciteitsprijs versus benzine...
                            mensen kochten jaren een diesel, terwijl die duurder was dan een benzine, aankoopprijs is dus niet het enige wat telt.
                            ik ga vanavond naar mijn boekhouder met een gedeelde zoe, k zal u weten te zeggen hoe dat matchboxke rijdt
                            het aanbod EV's is nog steeds aan de magere kant, maar een hyundai kona, tesla model 3, da zijn toch al prima auto's voor een aanvaardbare prijs (de prestaties in rekening houdend: een instap naftje rijdt belange zo goed niet... ).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              een hyundai kona, tesla model 3, da zijn toch al prima auto's voor een aanvaardbare prijs (de prestaties in rekening houdend: een instap naftje rijdt belange zo goed niet... ).
                              De eerste 39.000 voor de instapversie waarmee je (in ideale omstandigheden) nog geen 300km ver komt en de tweede vanaf 48.000.
                              Tja, dan is een 3-reeks ook aanvaardbaar (niet dat ik de nieuwe geslaagd vind), die heb ik goedkoper.
                              Bovendien heb ik geen garage (of toch niet direct aan de woning), dus waar moet ik dat spul opladen?

                              BTW: voor mij is Tesla zo een beetje de Apple van de automerken, zwaar overroepen en echt iets voor yuppie-fanboys… Dezelfde fanboys die kritiek hebben op de BMW-dikkenekken.

                              De dag dat er een elektrische wagen komt aan een "normale" prijs (dus vergelijkbaar met niet-elektrische modellen) en een bereik van minstens 600-700km zal ik het overwegen, niet eerder.
                              Last edited by N-D-D-V-D-B; 09/10/2019, 15:00.
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                              Comment


                              • tja als dat inderdaad je behoefte is qua range, dan is dat zo, moet je voor jezelf uitmaken
                                ik kom zelf toe met 300-400 km, behalve als het is op voor op vakantie te gaan. dan moet ik een goede snellaadsysteem hebben, of een andere wagen huren. geen drama, vind ik.
                                ben net ingestapt in een deelsysteem voor elektrische auto's dat mijn behoefte dekt en goedkoper is dan met mijn benzine wagen te blijven rijden. mss daarmee dat ik positief ben over het elektrisch verhaal, niet iedereen woont in een stad met een goed deelsysteem, als je het allemaal zelf moet bekostigen en niet van uw belastingen kunt aftrekken, is de financiele drempel een pak hoger.
                                En als ge vergelijkt met de nieuwe 3 reeks... een 318d is mss wel goedkoper dan een model 3, hoewel het al ni veel meer scheelt, maar de prestaties zijn ook minder.
                                als ge 40k voor nen 318d met wat opties kunt missen, lukt 50k voor nen model 3 ook wel... en dan hebt ge effectief lagere running costs nadien.

                                ne model 3 is ook nog niet de auto voor de massa, daarvoor zit hij nog een segmentje te hoog. Ik verwacht dat de VW ID3 wel goed gaat scoren.. en ook de peugeot e-208, om maar iets te zeggen, de nieuwe zoe heeft ook een hogere range van de vorige... het komt allemaal wel.

                                waar is de tijd dat we met een inbel modempje op internet zaten, en kijk nu eens.
                                Last edited by sunking; 09/10/2019, 15:23.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  het komt allemaal wel.
                                  Weet ik en ben ik ook volledig mee akkoord.
                                  Maar op dit moment is het gewoon nog niet voor de grote massa en ik vind dat men het laatste jaar ernstig aan het overdrijven is met de manier waarop men elektrisch pusht en al de rest des duivels is.

                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                    Ah, een Duitser onder ons?
                                    Je bent echt niet verplicht, toch niet als Belg, om je elektriciteit af te nemen via een bruinkoolcentrale.
                                    Klinkt mooi als contra-argument maar is het niet.
                                    Je bedoelt dat de vervuilde lucht van die centrales stopt aan de Duitse of Poolse grens?
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                      Je bedoelt dat de vervuilde lucht van die centrales stopt aan de Duitse of Poolse grens?
                                      Stop met Anunake te imiteren...

                                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                        Je bedoelt dat de vervuilde lucht van die centrales stopt aan de Duitse of Poolse grens?
                                        Tuurlijk, daar staat een bordje met 'Dreckige Luft, halt!'

                                        Nooit zien staan?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                          De eerste 39.000 voor de instapversie waarmee je (in ideale omstandigheden) nog geen 300km ver komt en de tweede vanaf 48.000.
                                          Tja, dan is een 3-reeks ook aanvaardbaar (niet dat ik de nieuwe geslaagd vind), die heb ik goedkoper.
                                          Bovendien heb ik geen garage (of toch niet direct aan de woning), dus waar moet ik dat spul opladen?

                                          BTW: voor mij is Tesla zo een beetje de Apple van de automerken, zwaar overroepen en echt iets voor yuppie-fanboys… Dezelfde fanboys die kritiek hebben op de BMW-dikkenekken.

                                          De dag dat er een elektrische wagen komt aan een "normale" prijs (dus vergelijkbaar met niet-elektrische modellen) en een bereik van minstens 600-700km zal ik het overwegen, niet eerder.
                                          Dat laatste dacht ik ook, de praktijk leert dat je dat niet nodig hebt.
                                          Als een snellader je 200 km bereik kan geven binnen 15-20 min, dan is een startbereik van 500km meer dan voldoende.
                                          Ik ken nu verschillende mensen die electrisch rijden, en die stellen de batterij zo in dat ze zelfs maar tot 80% laden.
                                          Bij dagelijks gebruik voor woon-werk en korte afstanden vinden ze het bevrijdend dat ze niet meer moeten gaan tanken.

                                          Wees eens eerlijk, hoe dikwijls ga jij 600km op één dag rijden?


                                          Comment

                                          Working...
                                          X