Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dat laatste dacht ik ook, de praktijk leert dat je dat niet nodig hebt.
    Als een snellader je 200 km bereik kan geven binnen 15-20 min, dan is een startbereik van 500km meer dan voldoende.
    Ik ken nu verschillende mensen die electrisch rijden, en die stellen de batterij zo in dat ze zelfs maar tot 80% laden.
    Bij dagelijks gebruik voor woon-werk en korte afstanden vinden ze het bevrijdend dat ze niet meer moeten gaan tanken.

Wees eens eerlijk, hoe dikwijls ga jij 600km op één dag rijden?

600 nu niet, maar ik doe 3 à 4 x per maand toch tussen de 400 en 500km op 1 dag. Den 30ste deze maand zelfs 950km op 1 dag. En als ik den apres-ski nog wil halen, zeker niet electrisch gaan Ok, ik weet, ik kan vroeger vertrekken. Maar vroeger vertrokken we de dag ervoor en reden we de dacht door. Dat willen we nu vermijden en dus vroeger vertrekken lost dat probleem niet op.

Maar 100% opladen binnen 10 min zou wel de max zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Als een snellader je 200 km bereik kan geven binnen 15-20 min, dan is een startbereik van 500km meer dan voldoende.
      Ik rij de meeste dagen tussen de 80 en 120km... Ik moet dus bijna elke dag 15-20 min aan een snellader gaan staan? En hoe ver moet ik rijden om een snellader te vinden?

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Ik rij de meeste dagen tussen de 80 en 120km... Ik moet dus bijna elke dag 15-20 min aan een snellader gaan staan? En hoe ver moet ik rijden om een snellader te vinden?
        Dat kunt ge wel vinden. Eentje van Tesla is wel wat zoeken, want dik gezaaid zijn ze niet. Heb net eens zitten googlen op de andere en dacht een mooie kaart te krijgen. Maar kreeg eerder heel veel links van verschillende aanbieders en dus nog geen overzicht van snelladers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Tuurlijk, daar staat een bordje met 'Dreckige Luft, halt!'

Nooit zien staan?
          LOL
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• All details and specs of the Volkswagen ID.3 Pure Performance (2021-2021). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.

Highway - Cold Weather * 195 km
            't is nog steeds geen oplossing om op skivakantie te gaan precies

Comment

De eerste 39.000 voor de instapversie waarmee je (in ideale omstandigheden) nog geen 300km ver komt en de tweede vanaf 48.000.
              Tja, dan is een 3-reeks ook aanvaardbaar (niet dat ik de nieuwe geslaagd vind), die heb ik goedkoper.
              Bovendien heb ik geen garage (of toch niet direct aan de woning), dus waar moet ik dat spul opladen?

BTW: voor mij is Tesla zo een beetje de Apple van de automerken, zwaar overroepen en echt iets voor yuppie-fanboys… Dezelfde fanboys die kritiek hebben op de BMW-dikkenekken.

De dag dat er een elektrische wagen komt aan een "normale" prijs (dus vergelijkbaar met niet-elektrische modellen) en een bereik van minstens 600-700km zal ik het overwegen, niet eerder.
              wees gerust tesla neem ik ook regelmatig op de korrel,dus niet alleen bmw is een dikkenekkenbak voor snobs die een kleine wagen minderwaardig vinden

Comment

Dat kunt ge wel vinden. Eentje van Tesla is wel wat zoeken, want dik gezaaid zijn ze niet. Heb net eens zitten googlen op de andere en dacht een mooie kaart te krijgen. Maar kreeg eerder heel veel links van verschillende aanbieders en dus nog geen overzicht van snelladers.
                Dat is ook zoiets dat hopelijk de komende jaren beter wordt, want op voorhand belachelijk veel tijd moeten zoeken naar snelladers is ook geen efficiënte optie.
                Ik heb soms al last om een Esso of Total tankstation te vinden waarvoor ik geen 20 km moet omrijden :p
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

probeer chargemap eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Dat is ook zoiets dat hopelijk de komende jaren beter wordt, want op voorhand belachelijk veel tijd moeten zoeken naar snelladers is ook geen efficiënte optie.
                    Ik heb soms al last om een Esso of Total tankstation te vinden waarvoor ik geen 20 km moet omrijden :p
                    Mss dat het in het infotainment van zo een auto staat. Bij Tesla wel en die kunt ge uw route laten bepalen dat hij rekening houdt met 'vrije' superchargers. Mooi natuurlijk, maar als ik naar Oostenrijk overdag rij, staan de parkings propvol in heel Duitsland. Dus weet niet hoe groot de kans is dat ge daar ne vrije laadpaal gaat hebben.

Comment

voor 100 a 12okm per dag heb je geen snellader nodig.dan voldaat zelfs 3.7 kw of slaap jij nooit?
                      95% van alle bestuurders hebben die dure snellaadoplossingen zelden of nooit nodig.
                      PERSOONLIJK GEBRUIK IK ZE NOOIT.

Comment

Wie beweert (met "t" ) er iets? Ik zei dat ik dat dacht.
                        Op de website van Renault zie ik de goedkoopste Zoe voor 25.250 + huur batterij of voor 33.750 met batterij.
                        En voor die dikke nek bestaat er altijd een oplossing, gewoon hemdjes een maatje groter kopen.
                        Geniet van de Saloncondities 2025 op het hele Renault gamma.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                          Geniet van de Saloncondities 2025 op het hele Renault gamma.
                          laat jij je altijd zo snel in t zak zetten?

Comment

voor 100 a 12okm per dag heb je geen snellader nodig.dan voldaat zelfs 3.7 kw of slaap jij nooit?
                            Zoals enkele posts terug reeds gezegd, heb geen garage aan de woning. Wat dan? Een kabel laten rondslingeren voor de deur?
                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• een laadpaal wordt ergens vast gemonteerd en slingert niet zomaar rond.
                              op een paal tegen de gevel aan een scheidingsmuurke.......
                              net als een brievenbus ,die hang je ook niet aan een koordje,denk ik.
                              wanneer je er eentje plaatst aan de straatkant kan je zelfs nog voorzien dat anderen meebetalen voor gebruik

Comment

laat jij je altijd zo snel in t zak zetten?
                                Ieder merk werkt met kortingen, om te vergelijken ga ik uit van catalogusprijs.
                                Op een dikke nekken-BMW kan ik ook minimum 14 tot 18% krijgen... Als ik die korting verreken, kost die niet meer dan de catalogusprijs van zo'n Zoe met batterij.

Comment

Jij hebt aandelen in kobaltmijnen ofzo?

Comment

Zoals enkele posts terug reeds gezegd, heb geen garage aan de woning. Wat dan? Een kabel laten rondslingeren voor de deur?
                                    Nope, een kooi met 2 hamsters en een rad in een kooi in de koffer en stroom laten lopen

Comment

Ik zou me nooit een Clio kopen en dus al helemaal geen Zoe, koffer en plaatsaanbod achteraan is sowieso te beperkt voor mij.
                                      Trouwens, 30.000 voor een mottig matchbox-autoke (waarbij je ook nog eens de batterijen moet huren op maandbasis, dacht ik), geen denken aan.
                                      Als ik dergelijk bedrag uitgeef, dan is voor iets dat ik ook echt graag zie.
                                      Zonnepanelen zijn er niet en zullen er ook niet komen.
                                      En ja, ik rij momenteel met een 3-reeks en ja die is privé gekocht.

En om nog even terug te komen op die vergelijking Clio-Zoe: hoeveel kilometer kan je rijden met die 15.000 euro prijsverschil?
                                      Ben jij bereid dergelijk bedrag uit te geven voor een stadswagentje?
                                      Wij zijn er nu toch hard over aan het denken ja...
                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        tja als dat inderdaad je behoefte is qua range, dan is dat zo, moet je voor jezelf uitmaken
                                        ben net ingestapt in een deelsysteem voor elektrische auto's dat mijn behoefte dekt en goedkoper is dan met mijn benzine wagen te blijven rijden. mss daarmee dat ik positief ben over het elektrisch verhaal, niet iedereen woont in een stad met een goed deelsysteem, als je het allemaal zelf moet bekostigen en niet van uw belastingen kunt aftrekken, is de financiele drempel een pak hoger.
                                        Ook daar is er vooruitgang hoor.
                                        Ik woon helemaal niet in de stad maar in het dorp waar ik woon is er wel al een goed uitgebouwd deelsysteem voor elektrische voertuigen.
                                        Vanaf het ogenblik dat ik geen gebruik meer kan maken van een salariswagen stap ik ook in zo'n systeem. Dat in combinatie met een (elektrische) fiets en openbaar vervoer is dan; voor mij, ruim voldoende.

Comment

Working...
                                        X