Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Je bedoelt dat de vervuilde lucht van die centrales stopt aan de Duitse of Poolse grens?
    Nee dat bedoel ik niet.
    Mijn punt is dat het mij - wat betreft elektrisch rijden, waar het in dit topic over gaat - vrij staat te kiezen vanwaar de elektriciteit komt die ik in de EV laad.
    En dat kan dus 100% zonder gebruik van bruinkoolcentrales.
    Het staat een ander uiteraard vrij andere keuzes te maken. Dat is de verantwoordelijkheid van die ander.
    Dan is, want daar had je het over, zeo emmission tijdens het rijden wel degelijk mogelijk.
    Last edited by ivob2; 09/10/2019, 19:10.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

      Jij hebt aandelen in kobaltmijnen ofzo?
      allee ,en wat is het volgende dat je gaat verzinnen om toch maar u gelijk te krijgen?
      en jij in de zagerij?
      Last edited by ; 10/10/2019, 12:44.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

        Ieder merk werkt met kortingen, om te vergelijken ga ik uit van catalogusprijs.
        Op een dikke nekken-BMW kan ik ook minimum 14 tot 18% krijgen... Als ik die korting verreken, kost die niet meer dan de catalogusprijs van zo'n Zoe met batterij.
        erg he,als er iemand erop wijst dat uw beweringen niet kloppen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          600 nu niet, maar ik doe 3 à 4 x per maand toch tussen de 400 en 500km op 1 dag. Den 30ste deze maand zelfs 950km op 1 dag. En als ik den apres-ski nog wil halen, zeker niet electrisch gaan Ok, ik weet, ik kan vroeger vertrekken. Maar vroeger vertrokken we de dag ervoor en reden we de dacht door. Dat willen we nu vermijden en dus vroeger vertrekken lost dat probleem niet op.

          Maar 100% opladen binnen 10 min zou wel de max zijn.
          Als je perse die 500 km zonder halt te houden wenst af te leggen of 950 km wenst te rijden zonder eens naar het toilet te gaan of iets te gaan eten of drinken heb je gelijk. Maar dat laatste is wel niet mijn beleving van vakantie.

          Zelfs toen ik nog met de fossiele diesel op vakantie ging stopten we aan de grens met Luxemburg om nog goedkoop bij te tanken. En daar moest ik dan, tijdens het tanken, bij blijven staan. Inclusief een koffie en toiletbezoek was ik dan ook al vlug 30 minuten kwijt. Terwijl de auto nu bijlaadt kan ik vrij doen wat ik wil. Behalve 1000 km aan een stuk blijven doorjakkeren. Daar heb je gelijk in. Dat zit er niet meer in.

          400 Km aan een stuk is voor de EV geen enkel probleem. Mijn record staat op 530 Km. Gemiddelde ligt steeds tussen de 400 en 460 Km. En ik, maar daar verschilt iedereen in, vind het echt geen straf om dan een uurtje te mogen uitblazen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

            Jij hebt aandelen in kobaltmijnen ofzo?
            Gezien het massaal gebruik van smartphones, laptops, tablets,.... lijkt me dat inderdaad geen slecht idee.
            Als je daarentegen er op gokt dat deze grondstof blijvend bevraagd zal worden (en de aandelen dus door het dak gaan) voor gebruik in EV's zou ik het toch niet doen.
            De volgende generatie batterijen voor EV zit al in de pijplijn. En deze zijn op basis van het veel goedkopere en overal beschikbare koolstof.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

              allee ,en wat is het volgende dat je gaat verzinnen om toch maar u gelijk te krijgen?
              Welk gelijk? Ik moet geen elektrische en daarmee is de kous af. Wie kan er hier maar blijven neuten over hoe fantastisch het allemaal wel niet is?
              Ik ga hem nog eens volgooien, een goed stuk vlees eten en de verwarming een graadje hoger zetten...
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                Mijn punt is dat het mij - wat betreft elektrisch rijden, waar het in dit topic over gaat - vrij staat te kiezen vanwaar de elektriciteit komt die ik in de EV laad.
                Vanaf het ogenblik dat je elektriciteit van het net neemt, en dus niet zelf opwekt, kies je niks.
                Of geloof je bijvoorbeeld ook alle stickertjes op producten in de supermarkt waar 'bio' op staat?
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • Klein kind

                  Comment


                  • Dag schat.


                    (het is er hier precies niet op verbeterd de laatste jaren...)
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                      Als je perse die 500 km zonder halt te houden wenst af te leggen of 950 km wenst te rijden zonder eens naar het toilet te gaan of iets te gaan eten of drinken heb je gelijk. Maar dat laatste is wel niet mijn beleving van vakantie.

                      Zelfs toen ik nog met de fossiele diesel op vakantie ging stopten we aan de grens met Luxemburg om nog goedkoop bij te tanken. En daar moest ik dan, tijdens het tanken, bij blijven staan. Inclusief een koffie en toiletbezoek was ik dan ook al vlug 30 minuten kwijt. Terwijl de auto nu bijlaadt kan ik vrij doen wat ik wil. Behalve 1000 km aan een stuk blijven doorjakkeren. Daar heb je gelijk in. Dat zit er niet meer in.

                      400 Km aan een stuk is voor de EV geen enkel probleem. Mijn record staat op 530 Km. Gemiddelde ligt steeds tussen de 400 en 460 Km. En ik, maar daar verschilt iedereen in, vind het echt geen straf om dan een uurtje te mogen uitblazen.
                      Als ik 500km doe hou ik halt bij mijn klanten. En nog ni veel laadpalen bij mijn klanten gezien.

                      Die 950km stoppen we 3 a 4 x max 15 min. En zoals ik al schreef, staan die parkings bomvol en is de kans klein da ge een vrij paaltje hebt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                        Gezien het massaal gebruik van smartphones, laptops, tablets,.... lijkt me dat inderdaad geen slecht idee.
                        Als je daarentegen er op gokt dat deze grondstof blijvend bevraagd zal worden (en de aandelen dus door het dak gaan) voor gebruik in EV's zou ik het toch niet doen.
                        De volgende generatie batterijen voor EV zit al in de pijplijn. En deze zijn op basis van het veel goedkopere en overal beschikbare koolstof.
                        oops
                        Last edited by ; 10/10/2019, 12:44.

                        Comment


                        • Je kiest wel, niet iedereen kan blijven sjoemelen


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • Discussie over de range en op vakantie gaan, blijf ik persoonlijk grotendeels zinloos vinden. Lijkt mij precies toch vrij "evident" dat de huidige elektrische wagens vooral interessant zijn als tweede wagen naast een grotere gezinswagen. Voor gewoon woon-werk verkeer + winkelen, kinderen halen, ... is 200km ruim voldoende. Slechts 1/3de legt meer dan 40km af (heen en terug) als woon werk verkeer. https://www.sdworx.be/nl-be/pers/201...on-werkverkeer

                            Voor de "middelste" 50% is een elektrische wagen zeer interessant. De 25% (of zelfs meer) met de kortste afstand zou je eigenlijk zoveel mogelijk op de fiets moeten krijgen. Met max 9km op en af, minder dan 5km enkel, is toch zeer goed te doen met het fiestke he.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                              Ik rij de meeste dagen tussen de 80 en 120km... Ik moet dus bijna elke dag 15-20 min aan een snellader gaan staan? En hoe ver moet ik rijden om een snellader te vinden?
                              Dan heb je geen snellader nodig. Thuis aan de stekker is dan meer dan genoeg.

                              Comment


                              • En vroeger was de tweede wagen op het forum een ini cooper s


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • Binnekort heeft de Belgische, niet de Vlaamsche, regering je te stekken met capaciteitstarief


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                    https://ev-database.org/car/1127/Vol...Standard-Range



                                    't is nog steeds geen oplossing om op skivakantie te gaan precies
                                    Je neemt hier een stadsauto met de kleine batterij. Nee, daarmee ga je niet op skivakantie, maar met de long range lukt dat wel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Als ik 500km doe hou ik halt bij mijn klanten. En nog ni veel laadpalen bij mijn klanten gezien.

                                      Die 950km stoppen we 3 a 4 x max 15 min. En zoals ik al schreef, staan die parkings bomvol en is de kans klein da ge een vrij paaltje hebt.
                                      Klopt.
                                      En zoals ik schreef, als je er zo"n ritme op na houdt is de eerste jaren een EV idd niets voor jou.

                                      Zal de laatste zijn om te beweren dat een EV, in zijn huidige configuratie, DE oplossing is voor iedereen.

                                      De oplossing, voor mij toch, ligt eerder in het anders leren omgaan met de dingen en te combineren. De negatieve punten zoveel mogelijk proberen te vermijden en maximaal gebruik te maken van de voordelen van verschillende oplossingen. Niet blijven inzetten op één ding als de oplossing voor alles en de rest te negeren of erger (en dat slaat niet op jou) te demoniseren omdat je er zelf niet in slaagt ook maar iets in je gedrag te kunnen of willen aanpassen.
                                      Last edited by ivob2; 10/10/2019, 10:48.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                        Vanaf het ogenblik dat je elektriciteit van het net neemt, en dus niet zelf opwekt, kies je niks.
                                        Of geloof je bijvoorbeeld ook alle stickertjes op producten in de supermarkt waar 'bio' op staat?
                                        Ik heb - in tegendeel tot mijn energieleverancier - geen inzage in de productiemethode van de fabrikanten van de leveranciers van de lokale supermarkt.
                                        Ik vergelijk deze twee totaal uiteenlopende producten dan ook niet met elkaar.
                                        Waar ze wel in te vergelijken zijn is dat ik de keuze maak dat een groot deel van wat ik gebruik inderdaad uit eigen productie komt (energie en voedsel). Van die herkomst, zonder label, ben ik dus al 100% zeker. En nog eens veel goedkoper ook.
                                        En wanneer ik zelf iets niet kan produceren heb ik nog altijd de vrijheid van keuze van leverancier/producent.
                                        Toegegeven, dat vraagt iets meer moeite dan het aanhouden van een fatalistische houding en je bij alles gewoon neer te leggen en de zaken gewoon te ondergaan. .
                                        Last edited by ivob2; 10/10/2019, 10:50.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Slechts 1/3de legt meer dan 40km af (heen en terug) als woon werk verkeer. [
                                          Mijn partner behoort ook tot die 1/3. En zelfs zij slaagt erin dat uitsluitend met EV en fiets te doen (bv. deze week slechts 1 x met de EV gaan werken).
                                          Bijkomend voordeel van met de fiets te gaan werken is dan nog eens dat ze vertrekuren vrij kan kiezen en wel goed kan inschatten wanneer ze ergens zal aankomen. Op dat vlak heeft de EV idd nog altijd hetzelfde nadeel als eender welk gemotoriseerd voertuig op vier wielen.
                                          Last edited by ivob2; 10/10/2019, 10:39.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X