Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

    Krijg steeds meer de indruk dat die elektrische wagens grotendeels te vinden zijn bij mensen met meer dan 1 wagen in het gezin.
    Zouden jullie ook overgestapt zijn, moest die elektrische de enige wagen zijn?
    Of is het vertrouwen erin toch niet zo groot om sowieso een andere wagen achter de hand te houden?
    dat heeft nu eens niets met vertrouwen te maken,maar gewoon met het feit dat in de meerderheid van de gezinnen
    meer dan 1 wagen beschikbaar is.
    ik zie geen enkele reden om niet over te stappen,ik heb het nog nooit meegemaakt dat de ev een probleem gaf en noodgedwongen de benaine moest nemen.
    en moest dat toch een keer het geval zijn neem ik wel een vervangwagen in de garage...........
    dus die uitvlucht van 1 wagen in een gezin gaat voor het merendeel niet op.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Dat trekt er al meer op, maar in principe zouden ze er gewoon allemaal moeten opstaan. En gewoon de route zo bepalen dat ge langs een vrije paal komt. En in BE denk ik dat dat nog goed gaat, maar in Duitsland is dat rampzalig op die snelwegparkings. 's Nachts ok, maar over dag is dat niet te doen.
      Tesla doet dat zo al in combinatie met zijn superchargers.
      De andere zullen ook wel volgen.
      In de tijd, toen ik nog zo gek was, dat ik met de ICE naar het zuiden reed en op de grens van L/FR nog vlug wat wou bijtanken had ik zelfs geen app. om te kunnen zien hoeveel fossiel pompen er vrij waren. Dat zag ik pas als ik stond aan te schuiven. Kan zijn dat dit tegenwoordig wel al aangepast is.

      Je kan moeilijk verlangen dat men op enkele jaren tijd een laadnetwerk uitrolt waar men voor fossiel een eeuw de tijd voor genomen heeft.

      Maar ja, iemand die positief tegenover iets staat vindt altijd wel een oplossing voor een probleem. Iemand die negatief tegenover iets staat en/of afwijzend t.o.v veranderingen vindt altijd wel een nieuwe reden waarom iets niet zou werken.

      Zelf verander ik liever terwijl ik het initiatief nog min of meer in de hand heb dan door de omstandigheden gedwongen te worden tot veranderingen waar niet meer aan te ontkomen valt.

      Hier nog eentje:
      Last edited by ivob2; 11/10/2019, 12:35.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

        Tesla doet dat zo al in combinatie met zijn superchargers.
        De andere zullen ook wel volgen.

        Je kan moeilijk verlangen dat men op enkele jaren tijd een laadnetwerk uitrolt waar men voor fossiel een eeuw de tijd voor genomen heeft.

        Maar ja, iemand die positief tegenover iets staat vindt altijd wel een oplossing voor een probleem. Iemand die negatief tegenover iets staat en/of afwijzend t.o.v veranderingen vindt altijd wel een nieuwe reden waarom iets niet zou werken.

        Zelf verander ik liever terwijl ik het initiatief nog min of meer in de hand heb dan door de omstandigheden gedwongen te worden tot veranderingen waar niet meer aan te ontkomen valt.
        Dat klopt. Het heeft tijd nodig, maar zoals iemand aanhaalde is het snel en goedkoop te regelen. Ge moet er geen tankstations voor bouwen hé, gewoon een paar palen aan de bestaande toevoegen en velen hebben tegenwoordig een koffiehoekje binnen. Dus in principe kunt ge evenveel laadpalen als tankstations hebben. Alhouwel het wat saai is bij die zonder winkeltje

        Grappigste vind ik nog altijd aan de SD Works in Aalst staan een aantal Tesla Powerchargers en als ik daar zondags wel eens langs kom, staan daar 2 à 3 tesla's en achter het stuur iemand die de krant aan het lezen is Dat zal wel gedaan zijn op de moment dat die superchargers niet meer gratis zijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
          Om op je eerste vraag te antwoorden: Ja.
          Tweede vraag: vertrouwen was zo groot - en tot op heden niet beschaamd - dat we zelfs van 2 diesels naar 1 EV gegaan zijn.
          Oké, duidelijk antwoord.


          Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          ik zie geen enkele reden om niet over te stappen,ik heb het nog nooit meegemaakt dat de ev een probleem gaf en noodgedwongen de benaine moest nemen.
          en moest dat toch een keer het geval zijn neem ik wel een vervangwagen in de garage...........

          Fair enough, maar waarom die benzine ook houden dan? Je betaalt verzekering en taksen voor iets wat je niet gebruikt?



          Last edited by N-D-D-V-D-B; 11/10/2019, 12:41.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

            Oké, duidelijk antwoord.



            Fair enough, maar waarom die benzine ook houden dan? Je betaalt verzekering en taksen voor iets wat je niet gebruikt?


            ik heb niet beweerd dat hij niet gebruikt wordt he,wel minder..
            soms moet persoon a naar links
            persoon b naar rechts en op hetzelfde tijdstip....
            dan neemt diegene die het verst moet de ev,de andere de benzine...

            Comment


            • Volgens het principe het zijn altijd de grootste vervuilers die ontsnappen: https://www.hln.be/auto/-motorfietse...to-s~a4cb2860/
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                dan neemt diegene die het verst moet de ev,de andere de benzine...
                Zo doen wij dat hier ook (maar net even anders )
                De persoon die het verst moet (maar in de praktijk komt het er meestal op neer diegene die het meeste bagage moet meenemen) neemt de EV.
                Diegene die minder ver moet de e-cargo of, naargelang de omstandigheden, één van de andere fietsen (MTB, race, krel)
                Die minder ver moet (relatief, der zijn er hier die voor de leut tijdens de nacht +100 km lopen door bergachtig terrein) en de tijd heeft de wandelschoenen (of naargelang de omstandigheden de "loopsloefen").
                Wie ver moet en ergens relatief vlug wil zijn (of zich gewoon wenst te ontspannen en/of of er gewoon goesting in heeft) kiest één van de plofmotoren (een elektrische motorfiets die er een beetje uitziet, met voldoende range en voor een niet al te belachelijke prijs heb ik - in tegenstelling tot eentje op 4 wielen - nog niet kunnen vinden).

                En/en dus ipv of.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Dat klopt. Het heeft tijd nodig, maar zoals iemand aanhaalde is het snel en goedkoop te regelen. Ge moet er geen tankstations voor bouwen hé, gewoon een paar palen aan de bestaande toevoegen en velen hebben tegenwoordig een koffiehoekje binnen. Dus in principe kunt ge evenveel laadpalen als tankstations hebben. Alhouwel het wat saai is bij die zonder winkeltje

                  Grappigste vind ik nog altijd aan de SD Works in Aalst staan een aantal Tesla Powerchargers en als ik daar zondags wel eens langs kom, staan daar 2 à 3 tesla's en achter het stuur iemand die de krant aan het lezen is Dat zal wel gedaan zijn op de moment dat die superchargers niet meer gratis zijn.
                  In de praktijk is het iets ingewikkelder dan her en der een paar paaltjes toevoegen.
                  Maar dat moet inderdaad niet moeilijk zijn. Is eerder een administratieve kwestie (o.a. vergunningen in een hopeloos versnipperd land) dan een technische.

                  Dat het anders kan bewijst o.a. Nederland (en daar klagen ze nochtans ook steen en been). Van de +70.000 AC laadpalen in de EU staat de helft alleen al in NL.

                  Superchargers zijn sowieso niet meer gratis voor recent aangekochte Tesla's.

                  Persoonlijk zie ik ook geen heil in het wild verspreiden van laadpalen.
                  Het beste is een combinatie van destination chargers (relatief langdurig AC laden op plaatsen waar mensen relatief lang zijn (parkeerplaatsen rond sport-, culturele, shopping,..... centra),
                  parkeerplaatsen op bedrijfsterreinen (op het bedrijfsterrein waar onze EV een paar keer per week staat niets te doen zijn de laadfaciliteiten al gevoelig uitgebreid - van maart 2019 tot oktober 2019 van 8 AC 11 kW palen naar 50 AC 22 kW palen), thuislaadpaal (of bij gebrek aan eigen oprit wijklaadpaal) en DC snellaadstations op doorgangsroutes voor de lange afstand (zoals je terecht aanhaalt bv. toevoegen aan bestaande tankstations naast de autosnelwegen - Total en Shell zijn daar trouwens al mee bezig onder de naam TNM (the new motion)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                    Volgens het principe het zijn altijd de grootste vervuilers die ontsnappen: https://www.hln.be/auto/-motorfietse...to-s~a4cb2860/
                    Niemand houd je tegen om het even welke "ontsnappingsroute" te gebruiken.
                    tip: en je betaalt er ook nog eens nauwelijks wegentaks op.

                    Comment


                    • En aftrekbaar als beroepsonkost

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                        Ja, dat klinkt als een meer waarschijnlijk scenario.

                        Soms vind ik het ironisch dat er zo gepusht wordt op een gram CO2 hier en daar, of om over te stappen op elektrisch... en dan zie je in het verkeer auto's die een zwarte rookpluim van meters achterlaten. Moest er een manier zijn om op werkelijke uitstoot te belasten, waren zo'n mensen al lang failliet.
                        Van zolang ik hier al op het forum zit heb ik dit altijd al vooropgesteld. Ze hadden al lang de constructeurs moeten verplichten om vanaf een bepaald productiejaar een CO2 meter standaard te laten installeren in hun voertuigen.
                        Gas, water & elektriciteit wordt toch ook zo berekend/betaald. Laat iedereen zijn auto dan maar hebben en gebruiken naar zijn behoefte.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                          Van zolang ik hier al op het forum zit heb ik dit altijd al vooropgesteld. Ze hadden al lang de constructeurs moeten verplichten om vanaf een bepaald productiejaar een CO2 meter standaard te laten installeren in hun voertuigen.
                          Gas, water & elektriciteit wordt toch ook zo berekend/betaald. Laat iedereen zijn auto dan maar hebben en gebruiken naar zijn behoefte.
                          Je moet zo ingrijpend niet denken. CO2 waarden van het wagenpark per land word gewoon berekend op de hoeveelheid brandstof die ze verkopen. En dan mag een constructeur nog sjoemelen zoveel hij wilt. Als je 50liter diesel verbrand zal er altijd X aantal CO2 gemaakt worden. Roet en NOx is een ander verhaal daar deze met de manier van ontbranding te maken hebben.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                            Volgens het principe het zijn altijd de grootste vervuilers die ontsnappen: https://www.hln.be/auto/-motorfietse...to-s~a4cb2860/
                            ze zouden op zijn minst toch een opsplitsing mogen maken tussen 2 takt brommertjes e.d. en 4 takt motorfietsen
                            En die euronorm is eigenlijk ook een lachertje. Bovendien sta je met een motorfiets meestal niet te dampen in de file. Dus eigenlijk zouden we meer motos nodig hebben

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                              Je moet zo ingrijpend niet denken. CO2 waarden van het wagenpark per land word gewoon berekend op de hoeveelheid brandstof die ze verkopen. En dan mag een constructeur nog sjoemelen zoveel hij wilt. Als je 50liter diesel verbrand zal er altijd X aantal CO2 gemaakt worden. Roet en NOx is een ander verhaal daar deze met de manier van ontbranding te maken hebben.
                              Klopt maar half, verbranden en uitstoten zijn twee verschillende dingen en op beiden laten ze je belastingen/taxen betalen en die moeten gescheiden worden.
                              Het is niet dat de CO2 uitstoot in de prijs van brandstof zit.
                              Ik zou niet weten waarom ik evenveel CO2-taks zou moeten betalen als ik mijn voertuig deftig onderhoud en normaal gebruik dan iemand die met een roetstoof rijd, nooit op onderhoud gaat en telkens door bebouwde kommen scheurt alsof hij op een circuit zit. Buiten zijn brandstofverbruik zie ik geen grotere financiële bijdrage aan/voor het milieu.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Of zoals Harris het stelt: Is er nog plek voor een evenwichtig debat tussen alle…
                                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                  Klopt maar half, verbranden en uitstoten zijn twee verschillende dingen en op beiden laten ze je belastingen/taxen betalen en die moeten gescheiden worden.
                                  Het is niet dat de CO2 uitstoot in de prijs van brandstof zit.
                                  Ik zou niet weten waarom ik evenveel CO2-taks zou moeten betalen als ik mijn voertuig deftig onderhoud en normaal gebruik dan iemand die met een roetstoof rijd, nooit op onderhoud gaat en telkens door bebouwde kommen scheurt alsof hij op een circuit zit. Buiten zijn brandstofverbruik zie ik geen grotere financiële bijdrage aan/voor het milieu.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  ? Hoezo word er op verbranden getaxeerd? Maar goed daar had ik het niet over, Je uitstoot CO2 hangt vast aan je verbruik. En ja daar zal een klein aandeel roet en CO zijn (euro 6 max 0.5g/km Co en 0.0005g/km roet) maar daar willen ze ook niks van dus een tax over de gehele C uitstoot is in lijn met het beoogde doel.

                                  Wat is dat nu weer voor zever, als jij je auto deftig onderhoud en toch evenveel verbruikt als iemand die dat niet doet moet jij gewoon even veel voor dezelfde uitstoot betalen. Dat is zoals klagen dat je waterfactuur even hoog is als die van jouw buur met een ouder huis terwijl die evenveel verbruikt... En dat die zijn roetfilter verwijderd zou moeten opgemerkt en afgekeurd worden op de keuring.
                                  Als die elke dag zit te racen zal zijn verbruik hoger zijn en dus meer betalen. Waar het verschil zit met een CO2 meter in de wagen is voor mij een mysterie
                                  Last edited by turboslak; 14/10/2019, 09:52.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                    ? Hoezo word er op verbranden getaxeerd? Maar goed daar had ik het niet over, Je uitstoot CO2 hangt vast aan je verbruik. En ja daar zal een klein aandeel roet en CO zijn (euro 6 max 0.5g/km Co en 0.0005g/km roet) maar daar willen ze ook niks van dus een tax over de gehele C uitstoot is in lijn met het beoogde doel.

                                    Wat is dat nu weer voor zever, als jij je auto deftig onderhoud en toch evenveel verbruikt als iemand die dat niet doet moet jij gewoon even veel voor dezelfde uitstoot betalen. Dat is zoals klagen dat je waterfactuur even hoog is als die van jouw buur met een ouder huis terwijl die evenveel verbruikt... En dat die zijn roetfilter verwijderd zou moeten opgemerkt en afgekeurd worden op de keuring.
                                    Als die elke dag zit te racen zal zijn verbruik hoger zijn en dus meer betalen. Waar het verschil zit met een CO2 meter in de wagen is voor mij een mysterie
                                    Ik denk niet dat je nu ergens taxen betaald op reële uitstoot, wel op bezit van een voertuig dat gassen uitstoot en fabriekaf vastgelegd is, dat is alles behalve reëel.
                                    Ik stootte met mijn 3.0l veel minder uit dan menig ander voertuig met een kleinere longinhoud die constant ligt te planken.
                                    Vind het dus niet vreemd dat ze nu metingen aan het doen zijn per voorbij rijdend voertuig maar zou veel gemakkelijker zijn moesten ze het in de auto jaarlijks kunnen aflezen wat je hebt uitgestoten.

                                    Bekijk het zoals verzekeringen, je betaald veel geld voor iets wat je soms weinig gebruikt, nu komen ze met verzekeringen af die gebaseerd zijn op je jaarlijkse kilometers, lijkt mij een stuk eerlijker te zijn.






                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Ik denk niet dat je nu ergens taxen betaald op reële uitstoot, wel op bezit van een voertuig dat gassen uitstoot en fabriekaf vastgelegd is, dat is alles behalve reëel.
                                      Ik stootte met mijn 3.0l veel minder uit dan menig ander voertuig met een kleinere longinhoud die constant ligt te planken.
                                      Vind het dus niet vreemd dat ze nu metingen aan het doen zijn per voorbij rijdend voertuig maar zou veel gemakkelijker zijn moesten ze het in de auto jaarlijks kunnen aflezen wat je hebt uitgestoten.

                                      Bekijk het zoals verzekeringen, je betaald veel geld voor iets wat je soms weinig gebruikt, nu komen ze met verzekeringen af die gebaseerd zijn op je jaarlijkse kilometers, lijkt mij een stuk eerlijker te zijn.






                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Aaah, vandaar dat je met uistoot komt, jij hebt het nog over het taxen op reëele uitstoot van noctilucus. Ik had het zuiver over het voorstel om CO2 meter in de wagen te plaatsen en dat dit veel gemakkelijker en met minder kans op sjoemelen aan het tankstation kan worden bijgehouden.
                                      En inderdaad vanaf nu is het wel via WLTP dat realistischer is maar is nog altijd een veralgemening. Aan de pomp kan je niet liegen, alleen ga je plots wel tax betalen op je grasmachien, welke ook vervuilt maar niet op de baan komt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                        Aaah, vandaar dat je met uistoot komt, jij hebt het nog over het taxen op reëele uitstoot van noctilucus. Ik had het zuiver over het voorstel om CO2 meter in de wagen te plaatsen en dat dit veel gemakkelijker en met minder kans op sjoemelen aan het tankstation kan worden bijgehouden.
                                        En inderdaad vanaf nu is het wel via WLTP dat realistischer is maar is nog altijd een veralgemening. Aan de pomp kan je niet liegen, alleen ga je plots wel tax betalen op je grasmachien, welke ook vervuilt maar niet op de baan komt.
                                        Ik vond het al vreemd dat jij antwoorde op iets wat ik in een reactie naar Noctilucus schreef.



                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                                          Niemand houd je tegen om het even welke "ontsnappingsroute" te gebruiken.
                                          tip: en je betaalt er ook nog eens nauwelijks wegentaks op.
                                          en je moet nooit naar de keuring, daarom dat er sommige nog meer stinken dan andere vanwege de straight pipes
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X