Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tesla moet nog steeds beginnen winst maken, ik gun het hem, en hen...ze proberen maar (met hoge, marktconforme prijzen zeker )

    zoe is wél goeie koop als je nu instapt
    maar je blijft een first adopter, en uiteindelijk betaal je veel te veel ivm je oude sleur oprijden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten


      Als je naar de prijs van bv. een Renault Zoë kijkt en wat ze afleveren aan beschikbare ruimte, uitrusting, range en prestaties is dat pas een schandalige duurkoop.
      Zonder andré te willen schofferen, vind ik persoonlijk de Zoë enorm duur. Elke EV hoor.
      Maar sommigen roepen dat de Leaf en Zoë goedkope EV's zijn, maar +30000 Euro voor ne veredelde Clio, bij wijze van spreken, is veel geld. Zeker als straks blijkt dat VW voor die prijs iets deftig kan aanbrengen. Maar dat is afwachten.

      Maar hier wordt maar geroepen van dure Tesla, goedkope Zoë, maar ik zou hun prijzen toch eens naast mekaar willen zien met identiek dezelfde uitrusting en voorwaarden. Dus niet met gehuurde batterijen. Mss zit daar dan nog €10000 of €12000 verschil op. En als ge dan om de 4 jaar van auto wisselt, gaat ge dat verschil wss nog verkleinen.

      Maar wat ik mij nu wel afvraag, is hoe dat nu gaat gaan met de restwaardes. Want die EV's worden telkens maar goedkoper, waardoor de occasieprijzen ook drastisch gaan dalen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
        De dikte van je kabel hangt af van de gevraagde stroomsterkte van je laadpaal en het aantal fases (mono- of tri-fase).
        Ook al heb je monofase kan je beter een trifase kabel voorzien (die kan je uiteraard ook gebruiken voor monofase, anderrsom kan niet meer).
        Trek ook direct een dubbele UTP Cat 6 kabel mee en je bent redelijk toekomstbestendig bezig.
        Bedankt voor de uitleg!

        Hier begint het Chinees voor mij
        Wat is het verschil tussen mono- en trifase? Ik veronderstel snellere laadtijd?
        UTP ken ik van internet kabels maar wat heeft dat met het laadstation te maken? Of moet dat ook verbonden zijn met internet voor je app etc? Waarom een dubbele UTP?


        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Volgens deze man zal die doorbraak toch niet voor Tesla zijn. Ben benieuwd.
          https://www.hln.be/auto/professor-vo...arom~a4d75ec0/
          Ik ben er wel mee akkoord dat Tesla overgewaardeerd wordt op de beurs. (Laatste tijd wat minder)
          Maar aan de andere kant zie ik voor Tesla de komende 2 jaar toch nog niet veel concurrentie. Veel wagens die aangekondigd worden, maar zelfs door grote fabrikanten nog maar relatief mondjesmaat geleverd gaan worden. Tegelijk is Tesla zijn achterstand qua fabrieken zeer snel aan het inlopen: GF2 heeft net goedkeuring gekregen van de overheid om te gaan produceren.
          En dan ook niet vergeten dat een zeer belangrijke troef van Tesla hun Supercharger netwerk is.

          Kortom, ik denk dat de professor fout is. Veel informatie geeft hij ook niet in zijn blogpost. Het komt neer op: "de grote fabrikanten hebben meer economy of scale" Gaat hij er wel aan voorbij dat ze niets meer hebben aan al de ingenieurs die veel weten van verbrandingsmotoren, uitlaatgasreiniging, hydrolica, etc, maar net andere ingenieurs moeten gaan zoeken die kennis hebben van elektrische motoren etc. En ondertussen moeten de traditionele fabrikanten blijven investeren in de verbrandingsmotor om milieudoelstellingen te halen EN tegelijk hybridiseren en EV's ontwikkelen. Het is niet voor niets dat VW met zelfs hun grote stal van merken toch nog andere partijen zoals Ford zoekt voor hun MEB platform.
          Enkel moeten focussen op EV's kan net wel het grote voordeel zijn van Tesla.
          En als ik de prijzen zie van aangekondigde auto's (Porsche, Volvo, Polestar, Honda), dan hoeft Tesla zich nog niet veel zorgen maken. De prijs van 30.000€ voor de I.D.3 geloof ik niet, daar is een adder onder het gras.
          Ik denk eerder dat een aantal andere fabrikanten tot 80% van hun waarde kunnen verliezen! (FCA bvb)

          Comment


          • Ik postte het maar. Ik heb geen mening of hij gelijk heeft of niet. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Tesla het idd niet gaat redden en dat het ooit overgenomen gaat worden door een grote groep. Het zal koffiedik kijken blijven. Investeerders blijven er toch nog in geloven.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

              Dus geen goeie koop volgens jou?
              Je moet dat niet al te letterlijk nemen (er zit een verborgen inside agenda achter ).
              Serieus, persoonlijk vind ik dat geen goede auto. toch niet tot en met het huidige model.
              Veel te klein van interieur (persoonlijk standpunt, is een echte stadsauto maar ik woon niet in de stad en verplaats me zo weinig mogelijk met de auto in en rond de stad).
              Veel te luidruchtige VESS (veel EV rijders klagen over het storende geluid van de VESS terwijl ik daar in mijn huidige EV totaal geen last van heb. In de Zoë wer ik horendol van het
              irretante geluid van de VESS die duidelijk tot in het interieur hoorbaar was => slechte isolatie auto)
              Veel te lage range.
              Achterhaald laadsysteem (geen CSS maar in het model dat eind dit jaar op de markt komt is de range al aangepast en kan je ook DC snelladen via CSS).
              Aankoopprijs (incl. batterijpack) staat niet in verhouding tot wat je er voor krijgt).
              Allemaal persoonlijke punten. Kan me best voorstellen dat het voor een ander met een ander uitgangspunt wel een ideale auto is.
              Compacte stadsauto - met voor een EV - nog betaalbare prijs voor particuliere aankoop. Je kan door huur van de batterijen de aankoopprijs zelfs nog naar beneden halen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Zonder andré te willen schofferen, vind ik persoonlijk de Zoë enorm duur. Elke EV hoor.
                Met dat eerste moet je niet inzitten want zelf houdt hij daar ook geen rekening mee.
                (We graag klappen uitdeelt moet ook maar kunnen incasseren.)
                Het klopt ook dat bijna iedere EV die nu op de markt is als particuliere aankoop enorm duur is.
                Als bedrijfs- en/of salariswagen is het al een heel andere zaak (of kan het dat zijn gezien enorm afhankelijk van de
                bedrijfspolicy). Maar daarvoor komt de Zoë gewoon niet in aanmerking.
                Restwaarde is niet belangrijk voor de leasemarkt (toch niet voor de gebruiker).
                Wat betreft de particuliere markt kan je er wel van uitgaan dat een nieuwe EV met een klein batterijpack (zoals de Zoë tot model 201 en een
                relatief kleine range sneller in waarde zal zakken dan eentje met een +400 Km range. De batterijen van nieuwe EV's worden immers steeds performanter en goedkoper. Wie wil dan over pakweg 5 jaar nog veel geld uitgeven voor een tweedehands EV terwijl je voor iets meer geld een nieuwe kan kopen met veel meer range en performantie?

                Het relatief prijsverschil tussen de ICE en BEV versie van één model auto zal ook groter zijn bij een kleine goedkope auto dan bij een grote luxeauto.
                De batterij kost nu eenmaal voor beiden evenveel. Het prijsverschil zal dus bij een kleine goedkope stadsauto veel nadeliger zijn dan bij een grotere luxeauto.
                Last edited by ivob2; 19/10/2019, 11:34.

                Comment


                • Als je Tesla vergelijkt met Porsche.
                  Porsche produceerde in 2018 268.691 auto's. (Link)
                  Tesla produceert nu per kwartaal bijna 100.000 auto's. Met GF2 kan dat mogelijks nog verdubbelen!
                  Als het wat meezit gaat dat dus jaarlijks naar 800.000 auto's. Dan begint de economy of scale serieus mee te spelen.
                  En iedereen doet alsof de traditionele fabrikanten genoeg geld hebben om de transitie vlot te maken. Dat betwijfel ik ten zeerste:
                  - Jaguar/Land Rover is bijna failliet en Tata gaat geen geld meer toesteken
                  - FCA stelt in Europa ook niet veel meer voor
                  - bij Renault/Nissan halveren de omzet en winst en dat gaat niet verbeteren met Ghosn in de Japanse bak
                  - bij VW zorgt Porsche met 10% van de omzet voor 30% van de winst. Dat betekent dat het bij de rest van het concern niet zo goed zit: VW maakt maar amper winst op auto's en bij Audi is de toestand ook vrij belabberd.
                  - BMW en Mercedes geven winstwaarschuwingen na winstwaarschuwing af

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

                    Wat is het verschil tussen mono- en trifase? Ik veronderstel snellere laadtijd?
                    UTP ken ik van internet kabels maar wat heeft dat met het laadstation te maken? Of moet dat ook verbonden zijn met internet voor je app etc? Waarom een dubbele UTP?
                    Je thuisinstallatie is om te beginnen al mono of trifase.
                    Met een trifase kan je bij een gelijke of lagere stroomsterkte nogal logisch 3 x sneller AC laden (in theorie want het hangt er ook vanafof je BEV uitgerust is met een monoase lader of een trifase lader (anders vormt deze de bottelenech voor AC laden).
                    Bijvoorbeeld een nogal veel voorkomende situatie:
                    Je hebt thuis een monofase installatie met een max. stroomsterkte van 40A =>
                    Je kan dan een lader plaatsen van 32A: 230Vx32Ax1(fase) geeft een max. praktische laadsnelheid van 7 kW (in theorie 7.4 maar er zitten wat laadverliezen op).
                    Je heb een trifase thuisinstallatie met een max. stroomsterkte van 25A =>
                    Je kan dan een trifase lader plaatsen van 16A: 230Vx16Ax3 geeft een max. praktische laadsnelheid van 11 kW (Toch als je BEV is uitgerust met een trifase omvormer. Heeft de BEV in deze situatie maar een monofase omvormer laadt hij trager dan een monofase omvormer => 230x16x1: 3.6 kW, de omvormer van de BEV zal immers maar één fase van de drie gebruiken)
                    Enz.

                    Als je bijvoorbeeld je laadpaal wil laten loadbalancen moet hij kunnen communiceren met bv. een digitale meter => UTP 1
                    Als je BEV bijvoorbeeld een bedrijfswagen is of een salariswagen wens je de afgenomen elektriciteit misschien rechtstreeks te verrekenen met je werkgever of doorzenden naar je boekhouder.
                    Of je wenst het laden van je EV (start/stop/toegangscontrole/data overzicht/.... te beheren vanop afstand via een smartphone enLof laptop? Dat kan via WIFI of via UTP => UTP2.
                    Gezien een UTP kabel bijna niets kost is het toekomstgericht dus altijd beter 2 kabels ipv één kabel te voorzien. Sommige datastromen/instructies hebben immers een gescheiden verbinding nodg.

                    Last edited by ivob2; 19/10/2019, 11:52.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Zonder andré te willen schofferen, vind ik persoonlijk de Zoë enorm duur. Elke EV hoor.
                      Maar sommigen roepen dat de Leaf en Zoë goedkope EV's zijn, maar +30000 Euro voor ne veredelde Clio, bij wijze van spreken, is veel geld. Zeker als straks blijkt dat VW voor die prijs iets deftig kan aanbrengen. Maar dat is afwachten.

                      Maar hier wordt maar geroepen van dure Tesla, goedkope Zoë, maar ik zou hun prijzen toch eens naast mekaar willen zien met identiek dezelfde uitrusting en voorwaarden. Dus niet met gehuurde batterijen. Mss zit daar dan nog €10000 of €12000 verschil op. En als ge dan om de 4 jaar van auto wisselt, gaat ge dat verschil wss nog verkleinen.

                      Maar wat ik mij nu wel afvraag, is hoe dat nu gaat gaan met de restwaardes. Want die EV's worden telkens maar goedkoper, waardoor de occasieprijzen ook drastisch gaan dalen.
                      IVO,jij hebt het altijd maar over zelfde prestatie's ,uitrusting,en range....
                      weet echter dat er ook mensen zijn die totaal geen behoefte hebben aan al die geconnecteerde snufjes(waar jij zo graag hele epistels over schrijft) luxe en afmetingen.
                      die zich het niet kunnen veroorloven om de 4 jaar van auto te wisselen,
                      soms moet je je toch ook eens verplaatsen in een partikulier situtatie(als je zo nog kan denken tenminste)
                      dat er mensen zijn die niet de middelen hebben om 80000 e extra neer te tellen aan koopbatterijen ,maar wel inspanningen willen doen om ev te rijden.
                      die 10000of120000 euro wel veel geld vonden.
                      ik hoef geen full option met een hoop electronische controlebrol aan boord.
                      in die gedachtengang kan je met een zoe rijden met koopbatterij voor 25000 euro(model 2019)inclusief de voordelen die ev rijden nu eenmaal bied(maar dat hoef ik u niet uit te leggen)dat maakt de rekening voor die veredelde clio al haal wat draaglijker,
                      behalve voor diegenen die 10000euro een peulschil vinden omdat ze her toch niet hoeven te betalen.
                      ik wil jou het eens zien doen met uw tesla kia of andere alternatieven.
                      in sommige dingen kan ik uw gedachtengang helemaal bijtreden en heb je heel onderbouwde visie's ,
                      maar soms klink je als een rotverwend rijkeluiszoontje die de gemiddelde of lagere groep van de bevolking totaal minacht (professor barabas heeft gesproken)
                      ik heb u al meermaals bijgetreden in uw gedachtengang,het enige wat jij doet is mensen die u niet volgen of een andere mening hebben kleineren.
                      zonder u te willen shofferen he!
                      Last edited by ; 19/10/2019, 11:59.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        En iedereen doet alsof de traditionele fabrikanten genoeg geld hebben om de transitie vlot te maken. Dat betwijfel ik ten zeerste:
                        ....
                        En Volvo heeft gelukkig Geely achter zich of het verhaal was ook al gedaan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                          IVO,jij hebt het altijd maar over zelfde prestatie's ,uitrusting,en range....
                          weet echter dat er ook mensen zijn die totaal geen behoefte hebben aan al die geconnecteerde snufjes(waar jij zo graag hele epistels over schrijft) luxe en afmetingen.
                          .....
                          Gewoon een kwestie van perceptie hè Dré.
                          Volgens anderen verplaats ik me dan weer in een totaal onpraktische en onbruikbare EV waarvan ik ongelukkig zou van kunnen worden en mijn vriendin beter van werk zou veranderen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                            De prijs van 30.000€ voor de I.D.3 geloof ik niet, daar is een adder onder het gras.
                            Dat is gewoon dezelfde strategie als Tesla toepast.
                            Marketing voor iets dat ze misschien in de toekomst kunnen waarmaken maar zeker niet als eerste model op de markt zullen zetten.
                            Je zal voor die prijs heel zeker het model met het kleinste accupakket voor krijgen en heel waarschijnlijk een uitgekleed basic model (en iedereen kent
                            de oplopende optieprijzen van de Duitse autobouwers).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                              IVO,jij hebt het altijd maar over zelfde prestatie's ,uitrusting,en range....
                              weet echter dat er ook mensen zijn die totaal geen behoefte hebben aan al die geconnecteerde snufjes(waar jij zo graag hele epistels over schrijft) luxe en afmetingen.
                              Sinds vandaag heet ik dus Ivo

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                Gewoon een kwestie van perceptie hè Dré.
                                Volgens anderen verplaats ik me dan weer in een totaal onpraktische en onbruikbare EV waarvan ik ongelukkig zou van kunnen worden en mijn vriendin beter van werk zou veranderen.
                                perceptie's ?ok...
                                maar soms krijg ik hier het gevoel dat er een groot aantal tussen zitten die totaal geen voeling meer hebben met de werkelijkheid.
                                hopelijk voor hen gaan ze niet zwaar op hun bek in de toekomst.


                                @ free ,oei zware belediging?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                  Dat is gewoon dezelfde strategie als Tesla toepast.
                                  Marketing voor iets dat ze misschien in de toekomst kunnen waarmaken maar zeker niet als eerste model op de markt zullen zetten.
                                  Je zal voor die prijs heel zeker het model met het kleinste accupakket voor krijgen en heel waarschijnlijk een uitgekleed basic model (en iedereen kent
                                  de oplopende optieprijzen van de Duitse autobouwers).
                                  Inderdaad, en waarschijnlijk met een levertermijn van meer dan een jaar.
                                  Als een goed uitgeruste Leaf met 62kWh batterij ongeveer dezelfde prijs is als een Model 3, dan zie ik niet hoe VW ineens de I.D.3 20.000€ goedkoper kan leveren.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                    soms moet je je toch ook eens verplaatsen in een partikulier situtatie(als je zo nog kan denken tenminste)
                                    Uh? Ik ben een gewone particulier.
                                    Dat wil - voor mij toch niet - daarom nog niet zeggen dat ik niet mag nadenken (en liefst handelen) hoe ik mijn
                                    situatie kan optimaliseren.
                                    Als je echter bedoelt dat ik niet verder kan en mag denken dan mensen die menen dat hun situatie door eigen toedoen niet te
                                    verbeteren is en die verbetering er alleen kan komen door "bijdragen" van anderen volg ik je inderdaad niet.
                                    Ofwel leg je je neer bij je bestaande situatie maar dan stop je met afgunstig te zijn op zij die er wel in slagen er meer uit te halen ofwel
                                    doe je iets aan je eigen situatie. Dat afgunstig gezeur van de zelfverklaarde "Jan Modaal" over de vermeende voordelen van een ander
                                    is evenwel aan mij niet besteed. Of ik aanvaard (en dat kan om verschillende redenen zijn) een bestaande toestand of (indien ik me er niet in
                                    kan vinden) tracht ik er zelf iets aan te doen. Als dat eens niet lukt zal ik dan ook de fout niet bij een ander moeten gaan zoeken.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    dat er mensen zijn die niet de middelen hebben om 80000 e extra neer te tellen aan koopbatterijen ,maar wel inspanningen willen doen om ev te rijden.
                                    die 10000of120000 euro wel veel geld vonden.
                                    Lees je zelf soms eens na wat je schrijft? Niemand heeft het hier over extra 80.000 € aan koopbatterijen. Je vervalt van het ene uiterste in het andere.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    ik heb u al meermaals bijgetreden in uw gedachtengang,het enige wat jij doet is mensen die u niet volgen of een andere mening hebben kleineren.
                                    zonder u te willen shofferen he!
                                    Het zou er nog maar aan moeten ontbreken dat iedereen het met iedereen over alles eens was.
                                    Ik schrijf gewoon mijn persoonlijk gedacht. Het staat iedereen vrij het daar geheel, gedeeltelijk eens of totaal oneens mee te zijn. Net zoals het mij niet uitmaakt of een ander een andere mening is toegedaan. Naargelang het uitgangspunt en persoonlijke perceptie kunnen ze zelfs beiden gelijk hebben vanuit hun benadering. Het is je misschien ontgaan maar bij herhaling maak ik zelfs een verschil tussen een puur particulier uitgangspunt of een andere situatie als uitgangspunt. Wie kan zich dus eigenlijk niet verplaatsen in een ander zijn situatie? "Schofferen" kan je me dan ook niet. Het is maar een mening als een ander.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    maar soms klink je als een rotverwend rijkeluiszoontje die de gemiddelde of lagere groep van de bevolking totaal minacht
                                    Persoonlijk kan ik er uiteraard niets aan veranderen hoe iets weerklinkt in jouw hoofd. Dat wil daarom nog niet zeggen dat het met de werkelijkheid overeenstemt. Dat mensen zich te pas en te onpas op elke mogelijke plaats steeds "opwerpen" als de verongelijkte "Jan Modaal", de "lagere klasse" en nog wat uitspraken waar ze zichzelf lager willen plaatsen als hun omgeving kan ik inderdaad niet vatten. Toch niet als steeds wederkerend excuus om zich bij hun situatie neer te leggen en nog minder om een ander iets te misgunnen.

                                    Met je steeds weerkerende laatdunkendheid over de "duurdere auto/EV" model zie je wel een paar pure economische basics over het hoofd. Een bedrijf is een economische entiteit en geen liefdadigheidsinstelling. Het is dus niet hun taak om vanaf het begin een EV of welk product dan ook aan te bieden aan iedere sociale klasse. EA begint meestal aan de top en zakt dan langzaam door naar beneden om te eindigen als een massaproduct. Wees blij dat er bij de lancering van een nieuwe product of het aanboren van nieuwe markten nog steeds mensen zijn die als EA dit willen aankopen tegen hoge prijzen. Moesten deze er niet zijn zouden deze producten ook in een later stadium nooit gemeengoed kunnen worden. Dat jij niet bij deze mensen hoort kan ik goed begrijpen. Een beetje geduld om de natuurlijke gang van zaken op zijn beloop te laten zou je evenwel sieren. Of koop eens een paar goede boeken (of ontleen ze voor een paar €/jaar in de bib) over de beginselen van de economische wetmatigheden).
                                    Last edited by ivob2; 19/10/2019, 17:11.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                      Je thuisinstallatie is om te beginnen al mono of trifase.
                                      Met een trifase kan je bij een gelijke of lagere stroomsterkte nogal logisch 3 x sneller AC laden (in theorie want het hangt er ook vanafof je BEV uitgerust is met een monoase lader of een trifase lader (anders vormt deze de bottelenech voor AC laden).
                                      Bijvoorbeeld een nogal veel voorkomende situatie:
                                      Je hebt thuis een monofase installatie met een max. stroomsterkte van 40A =>
                                      Je kan dan een lader plaatsen van 32A: 230Vx32Ax1(fase) geeft een max. praktische laadsnelheid van 7 kW (in theorie 7.4 maar er zitten wat laadverliezen op).
                                      Je heb een trifase thuisinstallatie met een max. stroomsterkte van 25A =>
                                      Je kan dan een trifase lader plaatsen van 16A: 230Vx16Ax3 geeft een max. praktische laadsnelheid van 11 kW (Toch als je BEV is uitgerust met een trifase omvormer. Heeft de BEV in deze situatie maar een monofase omvormer laadt hij trager dan een monofase omvormer => 230x16x1: 3.6 kW, de omvormer van de BEV zal immers maar één fase van de drie gebruiken)
                                      Enz.

                                      Als je bijvoorbeeld je laadpaal wil laten loadbalancen moet hij kunnen communiceren met bv. een digitale meter => UTP 1
                                      Als je BEV bijvoorbeeld een bedrijfswagen is of een salariswagen wens je de afgenomen elektriciteit misschien rechtstreeks te verrekenen met je werkgever of doorzenden naar je boekhouder.
                                      Of je wenst het laden van je EV (start/stop/toegangscontrole/data overzicht/.... te beheren vanop afstand via een smartphone enLof laptop? Dat kan via WIFI of via UTP => UTP2.
                                      Gezien een UTP kabel bijna niets kost is het toekomstgericht dus altijd beter 2 kabels ipv één kabel te voorzien. Sommige datastromen/instructies hebben immers een gescheiden verbinding nodg.
                                      Dit vind ik nu eens een interessant en informatief bericht.
                                      Hoe zit het eigenlijk met de beschikbare thuisadres, wat is momenteel het zwaarste wat je thuis kan plaatsen? 22 kw ?
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                        perceptie's ?ok...
                                        maar soms krijg ik hier het gevoel dat er een groot aantal tussen zitten die totaal geen voeling meer hebben met de werkelijkheid.
                                        hopelijk voor hen gaan ze niet zwaar op hun bek in de toekomst.
                                        En waarom zou mijn/onze werkelijkheid niet bestaan?
                                        Je maakt de steeds wederkerende fout door de voor jou geldende werkelijkheid te extrapoleren naar je omgeving.
                                        Er is niets verkeerd aan je werkelijkheid als je er zelf in tevreden bent.
                                        Het begint pas grondig fout te lopen als je gefrustreerd geraakt over anderen hun (al dan niet vermeende) situatie en denkt dat ze daarom
                                        wel eens "op hun bek' zouden kunnen gaan.
                                        Ik ga er van uit dat iedereen in staat is in de eerste plaats zijn eigen rekening te maken, nu en in de toekomst. Dan is er weinig reden om onderuit te gaan.
                                        Maak je voortdurend een ander zijn rekening zou het wel eens kunnen dat je je miskijkt op je eigen situatie of minstens er een ongelukkig gevoel aan overhoudt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                          Inderdaad, en waarschijnlijk met een levertermijn van meer dan een jaar.
                                          Als een goed uitgeruste Leaf met 62kWh batterij ongeveer dezelfde prijs is als een Model 3, dan zie ik niet hoe VW ineens de I.D.3 20.000€ goedkoper kan leveren.
                                          Dat doen ze voorlopig dan ook niet. Hun (pas in 2020 verkrijgbare) First Edition kost dan ook geen 30.000 €.
                                          o.a. Om dieselgate te doen vergeten zet VW nu alles in op de omschakeling naar EV. Maar gelijk bijna iedere andere producent doen ze dat eerst via een preorder op een duurder model.
                                          Waarschijnlijk in de hoop doorvoldoende omzet te genereren in de toekomst lagere prijzen te kunnen aanbieden. Niets nieuws onder de zon.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X