Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Correct.
    Maar een laadpaal is eigenlijk ook niet meer dan een zwaar stopcontact met wat software (en soms een ingebouwde loadbalancer en DC lekbeveiliging).
    Enige reden dat wij een laadpaal hebben is dan ook dat een gewoon stopcontact geen software heeft voor monitoring via het internet. Alle bijkomende voordelen (besturing op afstand en occasioneel een sneller kunnen laden) zijn dan gewoon mooi meegenomen maar idd niet noodzakelijk. Het is mooi meegenomen dat als je - door omstandigheden - op een vrijdagavond om 21:00 uur thuiskomt en je wil de volgend morgen voor een weekendje weg je terug 400-500 Km ter beschikking hebt en je geen zorgen moet maken (of de moeite moet doen) om na te gaan of er op de plaats van bestemming voldoende laadfaciliteiten zijn (en toegegeven, op 7 maanden tijd 1 keer effectief nodig gehad ).

Comment

• eigenlijk zouden ze EVs moeten maken met een grote condensator erin en een grote bliksemafleider op het dak

Comment

• Het leek zo mooi en vooruitstrevend: Tesla heeft heel veel functies van zijn auto’s ondergebracht in een reusachtig beeldscherm. Maar nu bij oudere Tesla’s dat scherm het plotseling blijkt te kunnen begeven, zijn de problemen groot. De elektrische auto’s worden er praktisch onbruikbaar door en kunnen zelfs niet meer opgeladen worden.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Amai, 1600 euro voor een SSD... Van welk uitzonderlijk schaars materiaal zijn die gemaakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Betalen deze zich, in jouw geval, al niet deels terug door een (gedeeltelijke) vrijstelling van de OV?

Ik hoop voor jou toch dat je de berekening voor de betaalbaarheid al hebt gedaan voor de plaatsing op je nieuwbouw en er niet nu nog aan moet beginnen?

Wij hebben een bouwfirma aangesteld die alles voor ons mocht regelen. Wij hebben gewoon de plannen mee ontworpen en de meubels gekozen en de rest is hun probleem

Maar ze hebben inderdaad wel gerekend dat er niet teveel of te weinig panelen gelegd zijn.
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Amai, 1600 euro voor een SSD... Van welk uitzonderlijk schaars materiaal zijn die gemaakt?
              Commentaar van een lezer, bijzonder pijnlijk imo :

Filippe Geenens

Klopt. Mijn Model S dateert van oktober 2013 en deze somer heeft zowel het scherm als het interne laadsysteem het begeven. Kostenplaatje : € 5.700. Tevergeefs getracht om een commerciële tussenkomst te verkrijgen, maar helaas zonder resultaat. Verplicht geweest om herstelling te moeten laten uitvoeren omdat Tesla ermee dreigde de 8-jarige garantie op mijn hoofdbatterij in te trekken. En zo kan ik nog wel even verder gaan...
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ach, het laatste nieuws. als ze maar kunnen polariseren, verder komen ze niet
                Heeft er iemand ooit beweert dat om het even welke auto een perfect product was zonder enig gebrek?
                ps. Toen mijn Opel Insignia (bij herhaling) problemen kreeg aan de elektronica box reed hij ook niet meer hoor. Ook een fossiel auto zit vol kwetsbare elektronica.
                En voor ze de echte oorzaak gevonden hadden, of beter de ontwerpfout wilden toegeven, (je kan er alles over lezen in een ander topic van ditzelfde forum) waren we enkele jaren (en duizenden euro, gelukkig de meeste op kosten van de dealer) verder. Niemand die het in zijn hoofd haalt daar een krantenartikel aan te wijden.

Over ieder merk vind je wel negatieve commentaren.
                Last edited by ivob2; 22/10/2019, 11:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Wij hebben een bouwfirma aangesteld die alles voor ons mocht regelen. Wij hebben gewoon de plannen mee ontworpen en de meubels gekozen en de rest is hun probleem

Maar ze hebben inderdaad wel gerekend dat er niet teveel of te weinig panelen gelegd zijn.
                  Ik denk dat gedurende jaren het betalen van o.a. de OV toch het "probleem" van de bouwheer is hoor.

Comment

Ik denk dat gedurende jaren het betalen van o.a. de OV toch het "probleem" van de bouwheer is hoor.
                    Vrijstelling van OV is enkel als je woning onder de E20 is.

Omdat te behalen moesten wij nog een aantal energiezuinige zaken laten uitvoeren. (oa ventilatie type D plaatsen edm). Al deze ingrepen zouden nog eens 30k extra kosten.
                    Dat is het milieu mij echt niet waard.

En voor de vrijstelling OV moeten we het ook niet doen. Dat is mss 5-6k op die 5 jaar. En aangezien wij nooit lang blijven wonen in een woning is dat het ook niet waard imo.
                    BMW X5 45e

Comment

• Tja die dingen verouderen ook hé
                      Early adopters zijn altijd proefkonijnen

En dan te weten dat die 2de hands Tesla's aan kunstmatig hoge prijzen in de markt gezet worden.
                      Als je daarbij als occasiekoper nog eens dure vodden hebt...
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• EA gaan meestal met de hoogste subsidies lopen en vermijden zoveel mogelijk belastingen tot een product door de massa geadopteerd wordt met als gevolg dat de subsidies verdwijnen en belastingen toenemen.

Zelf verouder ik ook. Als ik heel mijn leven had moeten zitten wachten tot er iets "op punt" stond en absoluut storingsvrij was zou ik alles wel eens gemist kunnen hebben, incl. het leven.

ps. De EV was er voor de fossielkar. Van EA kan je in deze dus nog moeilijk spreken.
                        Last edited by ivob2; 22/10/2019, 15:38.

Comment

Ach, het laatste nieuws. als ze maar kunnen polariseren, verder komen ze niet
                          Heeft er iemand ooit beweert dat om het even welke auto een perfect product was zonder enig gebrek?
                          ps. Toen mijn Opel Insignia (bij herhaling) problemen kreeg aan de elektronica box reed hij ook niet meer hoor. Ook een fossiel auto zit vol kwetsbare elektronica.
                          En voor ze de echte oorzaak gevonden hadden, of beter de ontwerpfout wilden toegeven, (je kan er alles over lezen in een ander topic van ditzelfde forum) waren we enkele jaren (en duizenden euro, gelukkig de meeste op kosten van de dealer) verder. Niemand die het in zijn hoofd haalt daar een krantenartikel aan te wijden.

Over ieder merk vind je wel negatieve commentaren.
                          Er is geen groter topic dan dat van de Insignia.
                          De mijne is ook zo een paar weken offline geweest.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Btw, meer bijdragen van Ivob2 kan je vinden op egear.be

;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Premie voor aankoop elektrische wagen geschrapt vanaf 1 januari.
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• https://www.hln.be/auto/vlaamse-rege...park~aec824a3/

Vanaf 1 januari gedaan met 4K premie bij aankoop van een EV. Vergroenen van ons wagenpark? Excuseer?
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Stoemerikken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                    https://www.hln.be/auto/vlaamse-rege...park~aec824a3/

Vanaf 1 januari gedaan met 4K premie bij aankoop van een EV. Vergroenen van ons wagenpark? Excuseer?
                                    Het is dan niet meer nodig. Mensen zullen zo ook wel een Tesla, ID3, Kona, Zoe of Polestar kopen.
                                    Dan kunnen ze voor ipv 4K aan de eigenaar te geven telkens 2 laadpalen zetten. Daar schieten we meer mee op.

De aankondiging dat er in Brussel geen brandstofauto's binnen mogen vanaf 2030/2035 zal daar ook wel voor zorgen.
                                    Een Brusselaar weet nu al dat hij een Diesel nooit langer dan 10 jaar zal kunnen gebruiken, en dat zal bovendien de restwaarde in Leasing stevig aantasten.

Leaseprijs van Diesel stijgt dan automatisch, die van BEV gaat naar beneden of is stabiel.
                                    Als je morgen kan kiezen tussen een kale BMW318i of een Model 3 met opties, dan is de keuze voor heel veel snel gemaakt.

Comment

• Gelukkig kom ik nooit in Brussel en tegen 2035 al helemaal niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Stoemerikken
                                        zo stom zijn ze niet. De mensen krijgen schrik dat ze binnen x jaren nergens meer met hun ICE binnenmogen en wel verplicht zullen zijn een EV aan te schaffen, zelfs als wordt die nu veel duurder. Kosten uitgespaard voor de staat.
                                        Nu moeten ze enkel nog de Lijn en de Nmbs vermoorden en dan privatiseren, dat staat ook nog op de planning.

Comment

• Dat ze dat dan maar allemaal doen halsoverkop hunne stoeme elentrikke otto in huis halen

Comment

Working...
                                          X