Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Net in de stad plaatsen ze wel openbare laadpalen. En in de stad heb je ook niet elke dag een wagen nodig waardoor autodelen interessant wordt, dat drukt de prijs enorm. Ik rijd sinds 2 weken elektrisch via een deelsysteem en heb daar geen enkele investering voor moeten doen. De wagens hebben een vaste laadpaal dus ook altijd parkeerplek en ze kunnen de hele nacht aan de lader.

    Reportage van VTM over Battmobiel. Volledig artikel: https://nieuws.vtm.be/tweede-wagen-wouter-kiest-voor-elektrische-deelauto

    Last edited by sunking; 26/10/2019, 13:29.

    Comment


    • Nu zijn deze deelformules in een beginfase mogelijk; een veralgemening zal een andere koek zijn, evenzeer als de beschikbaarheid van de palen op het ogenblik dat wij er juist van doen hebben. Elk systeem blijkt interessant in een startfase, de echte problemen komen later. Al gedacht aan alle steden waar tientallen duizenden wagen zonder toezicht staan te laden in de nacht ? Mooie opportuniteit voor kwajongens de eigenaars te pesten door alle kabels uit te trekken, als het maar dat is... zonder het te hebben over de omgevingen waar er enkel hoge flatgebouwen zijn

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Al gedacht aan alle steden waar tientallen duizenden wagen zonder toezicht staan te laden in de nacht ? Mooie opportuniteit voor kwajongens de eigenaars te pesten door alle kabels uit te trekken, als het maar dat is...
        Bullshit.

        Comment


        • In gent loopt dat momenteel probleemloos. Een vandaal kan ook uw banden platsteken of uw ruiten insmijten...
          poppy in antwerpen was een ander verhaal , daar kan je binnen de 5 minuten registreren en meteen met zon wagen wegrijden, dan heb je veel meer misbruik.
          ik zou bv niet in brussel willen wonen want bijna iedereen daar heeft daar geregeld een ingeslagen ruit in zijn auto.

          ohja om de kabel uit te trekken moet je al de laadsessie beëindigen met je laadpas of smartphone dus idd bullshit. Zoals ik al zei, wees eens niet zo negatief...

          Comment


          • Ik ben niet negatief, ook niet naïef. In grote steden als Parijs is het al lang een gegeerd spelletje.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

              En dan beweren dat de laadtijd van EV’s geen probleem meer is...
              Daarom dat waterstof, met brandstofcel of verbrandingsmotor, op lange termijn (20 jaar) de toekomst is, die techniek geeft het beste rendement, voorlopig wel alleen op de beurs...

              Binnenkort bij DATS 24 ?


              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten


                ohja om de kabel uit te trekken moet je al de laadsessie beëindigen met je laadpas of smartphone dus idd bullshit. Zoals ik al zei, wees eens niet zo negatief...
                met een goede tang is dat zo geregeld !

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  De laadtijd is inderdaad een minder groot probleem dan de schaarste aan laadpalen. En men moet ook rekening houden dat niet iedereen van in zijn woonst kan laden, in het bijzonder in steden.
                  De combinatie van rijbereik, laadtijd, afwezigheid van laadpalen en afstand woonst/paal maakt dat laden wel nog lang een dagelijkse bekommernis zal blijven.
                  Groot gelijk! Zie het echt niet zitten hoe ze honderd duizenden mensen die in appartementencomplexen wonen gaan voorzien van een aansluiting.

                  We hebben hier in het VME besloten om een marktonderzoek te gaan doen om de mogelijkheid van elektrisch laden te voorzien, al dan niet gekoppeld aan het plaatsen van zonnepanelen op het dak. Volgens de eerste contacten die ik al gehad heb zal dit laatste al zo goed als zeker een utopie zijn.
                  68 woongelegenheden verdeeld over 3 gebouwen met elk hun ondergrondse parkings (geen plaats genoeg voor iedereen)
                  Mensen die geen eigen staanplaats of garagebox hebben zitten al in de “jus”.

                  We hebben ongeveer 3 vergaderingen de tijd in de raad van bestuur om hierover een dossier klaar te hebben die we dan tegen volgend jaar mei op de algemene vergadering kunnen/willen voorleggen.

                  Zéér benieuwd naar de mogelijke oplossingen.

                  Btw, wij zijn hier dan nog vrij residentieel gelegen maar hoe gaan ze dat praktisch oplossen in steden?
                  Laatst zag ik onderstaande:




                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Daarom dat waterstof, met brandstofcel of verbrandingsmotor, op lange termijn (20 jaar) de toekomst is, die techniek geeft het beste rendement, voorlopig wel alleen op de beurs...

                    Binnenkort bij DATS 24 ?

                    Waterstof zal ALTIJD de brandstof van de toekomst blijven.
                    Dat is gewoon niet rendabel! 2/3e van de geproduceerde elektriciteit gaat verloren aan omzetting naar waterstof en verbranding. Slechts 1/3e gaat naar de wielen. Geen enkele technische doorbraak gaat dat veranderen.
                    De enige reden dat waterstof gepushed wordt is omdat dat veel dingen bij het oude kunnen blijven:
                    - overheid kan waterstof belasten net zoals benzine of diesel
                    - petrobedrijven kunnen waterstof leveren en houden zo hun monopolie

                    Een als je denkt dat iedere auto op 2 minuten geleden is bij een waterstof station, dan ben je ook goed fout. De eerste wel, de derde moet al 15 minuten wachten tot er voldoende druk opgebouwd is. Batterijen en snelladen verbeteren veel sneller dan waterstof.
                    Als je ooit klaagt over hoge brandstof prijzen moet je zeker geen waterstof steunen. Met elektriciteit hebben we nog een kans om de status quo aan te passen.

                    Comment


                    • voor de mensen in flatgebouwen he
                      er zullen meerdere systemen naast elkaar gaan bestaan naar bestemming auto

                      het moet niet of het éne of het andere gaan worden

                      Comment


                      • Projectontwikkelaar uit de buurt (bobo, het project in de dorpstraat) had een ondergrondse parking voorzien voor de bewoners met de optie om een laadpaal te voorzien per garagebox.

                        Gemeente heeft dat geweigerd
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • ...en waarom zou de gemeent dat weigeren? wat hebben die er zaken mee, tenzij ze allemaal een 11 of 22kw paal zouden willen en de bekabeling er ter plekke niet op voorzien zou zijn

                          Comment


                          • De laadpalen in Oslo (hét voorbeeld dat wij altijd krijgen te horen...) wordt het nu al problematisch : vroeger moesten de automobilisten er vroeg zijn om een standplaats te vinden, nu moeten ze extra-vroeg aankomen om een beschikbare laadpaal te vinden. Wat zal het worden als de “fossiele” wagens verboden zullen worden ?
                            Geen probleem voor de ecologisten, voor hen niet zozeer de motorisatie de boosdoener, het is de wagen zelf. Iedereen op de fiets, dat is hun natte droom...als ze maar zelf nog jong genoeg zijn !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              De laadpalen in Oslo (hét voorbeeld dat wij altijd krijgen te horen...) wordt het nu al problematisch : vroeger moesten de automobilisten er vroeg zijn om een standplaats te vinden, nu moeten ze extra-vroeg aankomen om een beschikbare laadpaal te vinden. Wat zal het worden als de “fossiele” wagens verboden zullen worden ?
                              Geen probleem voor de ecologisten, voor hen niet zozeer de motorisatie de boosdoener, het is de wagen zelf. Iedereen op de fiets, dat is hun natte droom...als ze maar zelf nog jong genoeg zijn !
                              Het zijn vooral de “believers” die er geen graten in zien dat het voor andere wel eens moeilijk kan zijn, zowel praktisch als financieel.
                              Mensen met een eigen huis, garage, sorry oprit want de garage is in 8/10 stockeer plaats, zonnepanelen, twee verdieners met elk €2500 netto, enz..., juist die mensen hebben gemakkelijk praten.
                              Toch zouden die juist hun horizon wat moeten verbreden en eens met concrete voorstellen komen die op grote schaal kunnen gerealiseerd worden.
                              Gaan we hele steden terug moeten her infrastructuren misschien? Tegen wanneer zou zo iets haalbaar zijn? Kan dit dan zomaar? Enz...
                              Het zal toch nog niet voor de eerste 20 jaar zijn lijkt me en willen ze dit massaal elektrisch rijden toch allemaal doorvoeren hadden ze al lang een concreet plan moeten opmaken, liefst federaal dan nog.
                              Zien jullie dit wel zitten?


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                De laadpalen in Oslo (hét voorbeeld dat wij altijd krijgen te horen...) wordt het nu al problematisch : vroeger moesten de automobilisten er vroeg zijn om een standplaats te vinden, nu moeten ze extra-vroeg aankomen om een beschikbare laadpaal te vinden. Wat zal het worden als de “fossiele” wagens verboden zullen worden ?
                                Geen probleem voor de ecologisten, voor hen niet zozeer de motorisatie de boosdoener, het is de wagen zelf. Iedereen op de fiets, dat is hun natte droom...als ze maar zelf nog jong genoeg zijn !
                                Haha ja, gisteren nog een “groene jongen” in mijn wagen gehad uit Gent. Hebben zelf geen auto en huren regelmatig een battmobiel.
                                Vertelde me (met enige trots) dat ze 8 ACHT! Fietsen hadden. Elektrisch bakfiets incluis uiteraard!


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Ik denk dat we nog niet aan de nieuw patatjes zijn met dat elektrisch rijden, haha

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ...en waarom zou de gemeent dat weigeren? wat hebben die er zaken mee, tenzij ze allemaal een 11 of 22kw paal zouden willen en de bekabeling er ter plekke niet op voorzien zou zijn
                                    Geen idee, is een project van een collega. Er komt nu 1 laadpaal en 1 deelparking achter het gebouw..
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • inductieladen zou in de steden een oplossing kunnen zijn. geen kabels vandoen en aanlegbaar op elke parkeerplaats. Laden zal pas gebeuren als auto zich erop zet en eigenaar toestemming geeft via auto of app. Hoeft toch allemaal niet zo moeilijk te zijn. Als je kijkt naar de beginjaren van de verbrandingsmotor dan moest ge gaan tanken bij de apotheker. En kijk waar we nu zitten. Met elektrisch zal het wel loslopen...
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • vlg tu delft zit je wel met een verlies van 20%, andere producent-bronnen zeggen 10%

                                        Comment


                                        • dat moet er niet morgen liggen hé

                                          er wordt nu veel paniekvoetbal gespeeld terwijl de hete soep nog gegeten moet worden. Ge kiest nu nog altijd zelf wat ge doet. Zelfs voor brussel 2035 hebt ge nu nog meer dan 15 jaar de tijd. Wie weet welke batterijen er dan zijn en hoe snel ge ze kunt opladen. Het gaat nu al zo snel qua ontwikkelingen.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X