Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
Belachelijk.
Geitenwollensokkenbreiers united…For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Elk land in de wereld is virtueel failliet, dat is geen excuus
En die pensioengolf.... tja, stop me kapot te belasten om al die leeglopers die ze en masse binnenhalen te financieren en zal zelf wel voor mijn pensioen zorgen.
Met je tweede zin ben ik het helemaal eens. Plus er wordt nog altijd gigantisch veel geld verkwist op alle niveaus waar er overheid aan te pas komt.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Los van het feit dat er momenteel geen 318i te krijgen is, zit er sowieso een prijsverschil op van meer dan 10.000 euro (in het voordeel van de bmw).
Yep, keuze is snel gemaakt...
Dus ge moet minstens voor nen 320i gaan en dan zit je met het nieuwe model ook snel aan 45k.
Nen 18i is te licht om echt vlot te zijn in een 3 reeks. Ge blijft toch steeds wat op uw honger zitten, zeker gezien het onderstel dat capabel genoeg is om met veel meer vermogen om te kunnen. Ook qua bouwkwaliteit vond ik de F30 niet geweldig, kan niet eens tippen aan een VW Golf, ik hoop dat de nieuwe 3-reeks beter is maar de prijs... tja.
Tel daar de running costs bij en de keuze is snel gemaakt idd.
Weet ge nu ben ik aan het ranten maar... ne maat van mij werkt bij LMS, die doen veel onderzoek naar akoestiek in auto's en werken voor veel grote merken, waaronder ook BMW. Die zeggen dan van, de cabine gaat zoveel dB stiller zijn als ge daar 1 buske isolatiemateriaal in die holtes spuit, kostprijs 20€ per wagen. Wat zegt BMW dan: te duur!Last edited by sunking; 28/10/2019, 13:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Sorry maar na mijn ervaring met een 316i (pre-facelift F30, maar even goed 136 pk), zou ik nooit meer dit soort prijzen (toch nog steeds een kleine 40.000 euro met de nodige opties) aan een BMW met instapmotor geven.
Dus ge moet minstens voor nen 320i gaan en dan zit je met het nieuwe model ook snel aan 45k.
Nen 18i is te licht om echt vlot te zijn in een 3 reeks. Ge blijft toch steeds wat op uw honger zitten, zeker gezien het onderstel dat capabel genoeg is om met veel meer vermogen om te kunnen. Ook qua bouwkwaliteit vond ik de F30 niet geweldig, kan niet eens tippen aan een VW Golf, ik hoop dat de nieuwe 3-reeks beter is maar de prijs... tja.
Tel daar de running costs bij en de keuze is snel gemaakt idd.
Weet ge nu ben ik aan het ranten maar... ne maat van mij werkt bij LMS, die doen veel onderzoek naar akoestiek in auto's en werken voor veel grote merken, waaronder ook BMW. Die zeggen dan van, de cabine gaat zoveel dB stiller zijn als ge daar 1 buske isolatiemateriaal in die holtes spuit, kostprijs 20€ per wagen. Wat zegt BMW dan: te duur!
Oké, die 318i was uiteraard niet zo vlot als die 318d, maar nu ook niet zoals je het voorstelt.
De bouwkwaliteit van de F30 is inderdaad niet geweldig. Bij de lancering zeiden ze nochtans dat die zoveel beter was dan de E90... Nu zeggen ze weer hetzelfde, geloof er geen bal van.
Het geluid in de F30 is ook een heel groot probleem, heb er jaren discussie over gehad met BMW. Er is een inspecteur met de wagen komen rijden, die vond dat volkomen normaal.
Dat terwijl er heel veel mensen over klaagden. Tot op vandaag stoort het me, alsof je voortdurend met een slecht gesloten raam rijdt.
Een ander probleem is de belachelijk slechte radio-ontvangst in het eerste bouwjaar. Ook lang over geklaagd, twee keer een firmware update gehad (alsof dat iets gaat oplossen aan een slecht geïsoleerde antenne in de C-stijl), ze gingen dan de radio vervangen tot er plots bevel kwam uit Duitsland dat dat ook niet meer mocht.Last edited by N-D-D-V-D-B; 28/10/2019, 13:46.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Heb vroeger een E90 318i gehad en heb nu al jaren een F30 318d.
Oké, die 318i was uiteraard niet zo vlot als die 318d, maar nu ook niet zoals je het voorstelt.
De bouwkwaliteit van de F30 is inderdaad niet geweldig. Bij de lancering zeiden ze nochtans dat die zoveel beter was dan de E90... Nu zeggen ze weer hetzelfde, geloof er geen bal van.
Het geluid in de F30 is ook een heel groot probleem, heb er jaren discussie over gehad met BMW. Er is een inspecteur met de wagen komen rijden, die vond dat volkomen normaal.
Dat terwijl er heel veel mensen over klaagden. Tot op vandaag stoort het me, alsof je voortdurend met een slecht gesloten raam rijdt.
Een ander probleem is de belachelijk slechte radio-ontvangst in het eerste bouwjaar. Ook lang over geklaagd, twee keer een firmware update gehad (alsof dat iets gaat oplossen aan een slecht geïsoleerde antenne in de C-stijl), ze gingen dan de radio vervangen tot er plots bevel kwam uit Duitsland dat dat ook niet meer mocht.
Maja met elektrisch hebt ge constant het maximale koppel. Ik rijd nu geregeld met een Kona EV en dat is heerlijk.
Ivm de bouwkwaliteit.. bij de F30, moest er vooral gewicht gespaard worden, en geld speelt ook een grote rol blijkbaar... het verbaast mij dat dit aspect in geen enkele review van de autopers aan bod kwam. Die mannen lijken eerder verkopers geworden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Hoe kan je dat nu al weten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Belachelijk.
Geitenwollensokkenbreiers united…
studie's en artikels zijn alleen ernstig wanneer het goed uitkomt
verkondigen ze een andere"waarheid" dan zijn ze belachelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenAch ja, de jongeren...
Klimaat, klimaat, klimaat... zolang ze op de schoolbanken zitten.
En dan komt de werkelijkheid: https://www.autogids.be/autonieuws/m...n-de-auto.htmlOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenwaarmee alvast 1 ding bewezen is,
studie's en artikels zijn alleen ernstig wanneer het goed uitkomt
verkondigen ze een andere"waarheid" dan zijn ze belachelijk.
Zoals op de website die je piste op de vorige pagina.
"Kerncentrales moeten weg omdat ze slecht zijn voor het klimaat." ??
Klopt niet he, die dingen zijn slecht voor het milieu door hun radioactief afval, maar voor het klimaat is er geen enkel probleem.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Sluiten van kerncentrales is de domste beslissing ooit, de eerstvolgende decennia is er geen waardig alternatief.
Er moest al lang een nieuwe gebouwd zijn, door de hysterische kortzichtigheid van de groene jongens gaan we het dus moeten doen met verouderde...
Of we kunnen wat bruinkool gaan stoken zoals de Duitsers?
Groene jongens? Het is een verzameling van zeer behoudsgezinde Belgische en Vlaamsche politici die beslist heeft voor de kernuitstap en diezelfde blinden die vervolgens jarenlang niets gedaan hebben om het aankomend probleem te ondervangen. Tot op de dag van vandaag beweren diezelfden (de Groenen hebben ze zelfs al aan de kant geschoven door voor de verkiezingen iedereen bang te maken met een "belastingtsunami" en na de verkiezingen zelf allerlei maatregelen uit te voeren waarover ze voor de verkizingen wijselijk hun mond hielden ) dat er niets gedaan moet worden want "toekomstige technologie" gaat dat vanzelf oplossen. En den Vlaamschen boer ploegde voort.
Je loopt wel achter hoor. De Duitsers zijn in sneltempo hun bruinkool aan het afbouwen en zetten wel in op alternatieven. Het kan wel zijn dat na het sluiten van hun verouderde centrales ze alleen nog voor eigen gebruik kunnen instaan en dan kunnen ze het hier, waar men altijd hoopt geholpen te worden door "een ander" wel degelijk schudden.
Nieuwe gebouwd? De modale Vlaming wordt al hysterisch als hij 10.000 euro meer moet betalen voor een elektrische auto. Laat staan dat de prijs van één kerncentrale met factor vier verhoogd wordt en met jaren vertraagd wordt (zoals de huidige in aanbouw zijnde centrales) en doorgerekend wordt op zijn belastings- en energiefactuur.
Mijn "groene" energie kost mij al 8 jaar sero, sero, sero,...... euro.
Ik ga niet zitten wachten op "een ander" om in mijn energie te voorzien.Last edited by ivob2; 28/10/2019, 15:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Bij vandalisme speelt vooral dat het eenvoudig is en snel kan gebeuren, dan lijkt knoeien aan een kabel de meer evidente keuze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Nieuwe centrales? Gaat dat op tijd lukken? Shopping center zetten duurt al 10 jaar. Hoe lang gaat dat wel niet duren voor een nieuwe kerncentrale? Als het er ooit al komt.
Kijk naar de bouwtijd en de kostprijs van de laatste in aanbouw zijnde Franse kerncentrale. En die hebben zelf toch ervaring genoeg met kernenergie.
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenDan lijkt een serieuze transitie naar groene energie gemakkelijker
Het enige nadeel van groene technologie is dat ze niet flexibel is naar vraag- en aanbod. Laat dat nu net, de kostprijs en bouwtijd buiten beschouwing gelaten, ook het nadeel zijn van kernenergie. Die 2 zijn gewoon niet compatibel.Last edited by ivob2; 28/10/2019, 15:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten(als we morgen benzine accijnsvrij zouden kunnen tanken, zou niemand electrisch met de heffingen willen rijden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Oh ja? Vooral doen dan. Persoonlijk breek ik liever met een schroevendraaier je tankklep open of steek hem in je vier banden dan te gaan "spelen" met een elektrische kabel onder spanning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Das straf hé, ik ga nu nooit of van ze leven in een #########-stad (censuur voor de azijnpissers hier onder ons ) werken, gewoon omdat ik dat niet wil, straf hé?
Je hebt dan helemaal niets meer te willen. Je zal dan de situatie alleen nog maar ondergaan.
Aan straffe uitspraken is er geen gebrek. Aan daden die er toe doen des te meer.
85% zal gewoon zijn schouders ophalen en lijdzaam ondergaan, 10 % slaat gewoon in een blinde paniek en 5% zal iets doen.
Die 5% was er al mee bezig voor het moest en de grootste roepers vallen meestal onder de tweede categorie als het er echt op aankomt.
Niets nieuws onder de zon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ben ook tegen kernenergie, maar daarom ga ik nog geen onzin zitten verkopen, of onzin van anderen gaan geloven!
Zoals op de website die je piste op de vorige pagina.
"Kerncentrales moeten weg omdat ze slecht zijn voor het klimaat." ??
Klopt niet he, die dingen zijn slecht voor het milieu door hun radioactief afval, maar voor het klimaat is er geen enkel probleem.
Buiten het milieuprobleem is de huidige situatie ook dat ze economisch totaal achterhaald zijn.
De bouwkosten zijn vele malen hoger dan aanvankelijk ingeschat en de afbraakkosten durft gewoon niemand becijferen.Last edited by ivob2; 28/10/2019, 16:14.
Comment
Comment