Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Heb vroeger een E90 318i gehad en heb nu al jaren een F30 318d.
    Oké, die 318i was uiteraard niet zo vlot als die 318d, maar nu ook niet zoals je het voorstelt.
    De bouwkwaliteit van de F30 is inderdaad niet geweldig. Bij de lancering zeiden ze nochtans dat die zoveel beter was dan de E90... Nu zeggen ze weer hetzelfde, geloof er geen bal van.

Het geluid in de F30 is ook een heel groot probleem, heb er jaren discussie over gehad met BMW. Er is een inspecteur met de wagen komen rijden, die vond dat volkomen normaal.
    Dat terwijl er heel veel mensen over klaagden. Tot op vandaag stoort het me, alsof je voortdurend met een slecht gesloten raam rijdt.
    Een ander probleem is de belachelijk slechte radio-ontvangst in het eerste bouwjaar. Ook lang over geklaagd, twee keer een firmware update gehad (alsof dat iets gaat oplossen aan een slecht geïsoleerde antenne in de C-stijl), ze gingen dan de radio vervangen tot er plots bevel kwam uit Duitsland dat dat ook niet meer mocht.
    En dan ga jij die dichtgeknepen diesel die te veel lawaai maakt kiezen boven een Tesla....

Idd, badges worden duur betaald en verkopen nog altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Alfabet met streepjes denkt waarschijnlijk dat het om een kabeltje gaat zoals aan een oplaadbaar scheermachientje.
      Volgens mij heeft hij er zelfs niet over nagedacht en zegt hij zomaar wat omdat hij er principieel tegen is. Dan is ieder argument goed.
      Ook die te gek zijn om los te lopen. Hij doet maar. Heb er geen last van.
      Mag altijd de laadkabel van mijn ladende EV komen doorknippen. Waarschijnlijk word ik dan, in tegenstelling tot wat zijn avatar doet vermoeden, opgeschrikt door een herhaling van luide klinkers.
      Last edited by ivob2; 28/10/2019, 17:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Laat ons, als men zo blijft verder leven en doen, elkaar over een 10-15 jaar spreken (of denk dan nog eens terug aan vandaag).
        Je hebt dan helemaal niets meer te willen. Je zal dan de situatie alleen nog maar ondergaan.
        Aan straffe uitspraken is er geen gebrek. Aan daden die er toe doen des te meer.
        85% zal gewoon zijn schouders ophalen en lijdzaam ondergaan, 10 % slaat gewoon in een blinde paniek en 5% zal iets doen.
        Die 5% was er al mee bezig voor het moest en de grootste roepers vallen meestal onder de tweede categorie als het er echt op aankomt.
        Niets nieuws onder de zon.
        en wat gaan we hier dan binnen 10-15 jaar lijdzaam ondergaan ?

Aan straffe toekomstvoorspellers geen gebrek: vroeger niet, en heden ten dagen ook niet.

Comment

• tegen dan gaan er vanuit de overheid maatregelen getroffen worden waar ge toch effe niet goed van gaat zijn. De overheid, wat ik hiervoor al schreef, reageert. Er gaan vrij draconische maatregelen getroffen worden.
          Tegen dan heb ik daar al geen last meer van...
          Last edited by flappy; 28/10/2019, 19:34.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

en wat gaan we hier dan binnen 10-15 jaar lijdzaam ondergaan ?

Aan straffe toekomstvoorspellers geen gebrek: vroeger niet, en heden ten dagen ook niet.
            Excuseer, maar spijtig voor U is het geen toekomstvoorspelling maar is het al decennia lang een wetenschappelijk feit. Het is niet omdat U iets niet wenst te zien, tegen alle bewijs in iets wil ontkennen of gewoon niet gelooft in wetenschap dat het niet bestaat. Zoals ik zei, U moet mij absoluut niet geloven hoor. En evenmin 98% van de wetenschap. U weet het dus beter dan 98% van de erkende wetenschap. U hebt uw punt gemaakt.
            Neem - om te beginnen - in afwachting het laatste rapport van het IGPCC en de rapporten van climate.nasa.gov eens door. Al mijn hier sterk vereenvoudigd weergegeven argumenten en verwijzingen vindt U daar uitgebreid gedocumenteerd in terug.
            U kan er natuurlijk ook van uitgaan dat dit allemaal "straffe toekomstvoorspellers" zijn. De laatste zestig jaar is er wel één constante wat betreft hun "voorspellingen": de praktijk liep altijd voor op de meeste negatieve inschattingen. En steeds sneller. Daar geef ik U dus gelijk dat hiet niet altijd 100% correct was. Spijtig genoeg niet in de postieve zin.
            Dus lees nu eerst die studies eens (of beperk U tot de samenvatting) en kom dan met uw tegenargumenten en de verwijzingen waarop u een wetenschappelijke consensus meent te kunnen afwijzen.
            Aan uw buikgevoel heeft niemand iets.
            Last edited by ivob2; 28/10/2019, 19:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              Tegen dan heb ik daar al geen last meer van...
              ?? Verklaar?

Comment

Excuseer, maar spijtig voor U is het geen toekomstvoorspelling maar is het al decennia lang een wetenschappelijk feit. Het is niet omdat U iets niet wenst te zien, tegen alle bewijs in iets wil ontkennen of gewoon niet gelooft in wetenschap dat het niet bestaat. Zoals ik zei, U moet mij absoluut niet geloven hoor. En evenmin 98% van de wetenschap. U weet het dus beter dan 98% van de erkende wetenschap. U hebt uw punt gemaakt.
                Neem - om te beginnen - in afwachting het laatste rapport van het IGPCC en de rapporten van climate.nasa.gov eens door. Al mijn hier sterk vereenvoudigd weergegeven argumenten en verwijzingen vindt U daar uitgebreid gedocumenteerd in terug.
                U kan er natuurlijk ook van uitgaan dat dit allemaal "straffe toekomstvoorspellers" zijn. De laatste zestig jaar is er wel één constante wat betreft hun "voorspellingen": de praktijk liep altijd voor op de meeste negatieve inschattingen. En steeds sneller. Daar geef ik U dus gelijk dat hiet niet altijd 100% correct was. Spijtig genoeg niet in de postieve zin.
                Dus lees nu eerst die studies eens (of beperk U tot de samenvatting) en kom dan met uw tegenargumenten en de verwijzingen waarop u een wetenschappelijke consensus meent te kunnen afwijzen.
                Aan uw buikgevoel heeft niemand iets.
                wel ivo, als het allemaal al veel erger is dan aangenomen...en dat fenomeen is een spiraal, eens we te ver zijn is er geen houden meer aan...het is niet nu stoppen en +2° of binnen 50 jaar stoppen en +4°, maar een veelvoud daarvan...als het is zoals ze beweren (en ik geloof ze overigens)

kunnen we ons dan niet beter maar gaan blijven amuseren en nix doen?
                de rest van de wereld probeert te overleven en heeft aan milieu geen boodschap, de bevolkingsgroei en de geneeskunde gaan overal ter wereld naar boven, wat élke kleine moeite van ons in europa teniet doet...laat usa ons dan nog gaan navolgen...en mss china, maar das nog niet genoeg...volgens die wetenschappers

india, afrika, zuid amerika...overleven en hopen dat ze morgen meer kunnen consumeren

Comment

?? Verklaar?
                  heel heel simpel: tegen dan zijn de werken hier afgerond en zal het huis vrij op zichzelf draaien. Dan mogen ze van mijn part de stroomkabel doorknippen hier.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

wel ivo, als het allemaal al veel erger is dan aangenomen...en dat fenomeen is een spiraal, eens we te ver zijn is er geen houden meer aan...het is niet nu stoppen en +2° of binnen 50 jaar stoppen en +4°, maar een veelvoud daarvan...als het is zoals ze beweren (en ik geloof ze overigens)

de rest van de wereld probeert te overleven en heeft aan milieu geen boodschap, de bevolkingsgroei en de geneeskunde gaan overal ter wereld naar boven, wat élke kleine moeite van ons in europa teniet doet...laat usa ons dan nog gaan navolgen...en mss china, maar das nog niet genoeg...volgens die wetenschappers

india, afrika, zuid amerika...overleven en hopen dat ze morgen meer kunnen consumeren
                    en eindigen in a big bang? Ik wil niet weten hoe het er gaat uitzien als de voedselbevoorrading en water in gedrang komen. We slagen nu elkaars kop in voor een kleinigheid... laat staan als het om iets fundamenteel gaat.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• ja flappy, we hebben nog veel katten te geselen, de ev is nog het minste van mijn zorg eigenlijk

Comment

• als het zo verder gaat is de auto het minste van onze zorgen...
                        www.peugeotforum.be

Comment

Als je één of meerdere tipping points overschrijdt is er inderdaad, met geen enkel middel en technologie, nog een houden aan. Maar de realistische gevolgen kan geen enkele wetenschapper voorspellen gezien het nog nooit in de menselijke geschiedenis is voorgekomen.

Wetenschappelijk is er een consensus dat als de globale opwarming onder de 1.5°C blijft we nog zouden kunnen stabiliseren tot een levensvatbare omgeving. Dat kan wel wetenschappelijk aangetoond worden gezien deze drempel in de voorbije geschiedenis al 2 keer is voorgekomen (en de natuur het dus heeft kunnen herstellen). Let wel, het is dus nog maar 2 keer voorgekomen, dus geen regelmatig weerkerend fenomeen. Die 2°C is geen wetenschappelijk punt maar iets dat de politici er van gemaakt hebben (In de aard van "als het met die 1.5 lukt zal het met die 2°C ook nog wel lukken zeker") Probleem is dat de wetenschap dat niet kan onderschrijven. Gewoon omdat de drempel van 2.0°C globaal nog nooit bereikt werd.
                          Bijkomend probleem is dat - om die 1.5°C niet te overschrijden - men 20 jaar geleden al met harde maatregelen moest zijn begonnen. In de praktijk gebeurt het tegendeel. De hoogste CO2 uitstoot sinds het begin van de menselijke landbouw (dus 22.000 jaar geleden) was in 2018. In plaats van een afbouw is er nog steeds een opbouw. Zelfs als we nu - onmiddellijk - naar nul zouden zakken zou de globale opwarming niet stoppen. De feitelijke opwarming loopt immers 30-40 jaar achter op de gerelateerde CO2 uitstoot. De huidige records (2018 heeft globaal alle warmterecords in de menselijke geschiedenis gebroken en 2019 is ook mooi op weg). De weerfenomenen van nu zijn dus een gevolg van de CO2 uitstoot van rond 1990.
                          Er is dus al een algemene consensus dat 1.5°C globaal (ook al neemt men in een ijltempo draconische tegenmaatregelen) niet meer haalbaar is. De 2.0°C trouwens ook niet. Men verwacht dat met een globale opwarming van 3-4°C de tipping points geactiveerd zullen worden (wat inderdaad een voorspelling is gezien nog nooit gebeurd in de meetbare klimaatgeschiedenis) . Hier zitten we nu al aan 1.1°C. Nu begint de lente al 14 dagen vroeger en de winter begint 15 dagen later dan het normale langdurig gemiddelde.
                          Van overstromingen moeten we overigens niet bang zijn. Vlaanderen zal inderdaad overstromen (Wallonië blijft buiten schot ) maar dat zal pas gebeuren over 100 - 150 jaar. Veel eerder zullen de drinkbare watervooraden in gevaar komen (en Vlaanderen valt wereldwijd gezien onder de lokale drinkwater noodgebieden) Oogsten zullen - door de veranderende klimatologische omstandigheden - steeds vaker mislukken. Dit brengt een ongeziene stroom klimaatvluchtelingen op gang (waarbij 2015 een lachwekkend miniscenario zal lijken) die noordwaarts zullen trekken. Enz. enz.

"ons blijven amuseren en niks doen" Grappig dat je het aanhaalt: dat valt dus - psychologisch gezien - onder die 85% reactie.
                          Daarom dat politici en media zo weinig gehoor geven aan die rapporten. Als alle hoop verloren is gebeurt er gewoon niets meer en breekt er een oncontroleerbare chaos uit.

Consumeren en overbevolking is overigens geen doorslaggevende factor. Er is berekend dat de aarde - in goede gezondheid - 11 miljard mensen zou kunnen voeden. Demografisch gezien zou die 11 miljard toch al het hoogtepunt zijn en zou nadien de bevolking weer afnemen.
                          Als er een noodtoestand op je afkomt moet je eerst de hoofdlijnen aanpakken en niet de kleiner "bij"zaken. Wetenschappelijk is bewezen dat 71% van de globale opwarming voortkomt uit toegevoegde CO2 en dat er 1 kans op een miljoen (de fameuze wetenschappelijke golden standard) is dat de mens daar niet voor verantwoordelijk is (dus 999.999 op 1M is hij verantwoordelijk). Eigenlijk is er 100% zekerheid maar weternschappers houden graag een slag om de arm, hoe klein de kans ook is dat ze ongelijk hebben .

Alle technologie om CO2 te reduceren is reeds voorhanden. Er moet dus helemaal niet op "toekomstige technologiën"gewacht worden.
                          Maar dat vraagt een globaal politieke consensus met onpopulaire maatregelen die in de praktijk uitgevoerd worden (en niet steeds stranden op één of andere klimaattop of erger na goedkeuring later weer herroepen of genegeerd worden).

Om het populistisch te verwoorden: er was geen "draagvlak" voor dus durven we niet verder kijken dan het volgend hoekje. Laat staan maatregelen nemen die ons persoonlijk treffen. Dus doen we maar gewoon of er niets aan de hand is. Een ander zal het wel oplossen. En laat nu bijna iedereen hetzelfde denken.

Last edited by ivob2; 28/10/2019, 21:01.

Comment

Van overstromingen moeten we overigens niet bang zijn. Vlaanderen z
                            ja lap, ivo zit zonder elektriciteit...op een spannend moment

Comment

• en vergeet vooral de composterende grassen niet in siberië, ingesloten bij de laatste ijstijd. Dat composteren gaat evenveel broeikasgassen in de lucht brengen als wij de laatste 200 jaar gedaan hebben.

En dat is nog maar net begonnen en is al een verloren zaak om er nog iets aan te doen.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Groen is de grootste Nederlandstalige partij geworden in Brussel en Ecolo de tweede grootste Franstalige partij.
                                Vergis ik me of zijn het de Brusselaars die daarvoor hebben gestemd?
                                Hoezo niet voor gekozen?
                                Weet niet hoe jij getallen ziet maar de Nederlandstalige gemeenschap in Brussel is dus wel iets groter dan die 20,61% van Groen. Als ik goed kan tellen zijn dus 79,39% van hun kiesgerechtigde NIET mee in het groene verhaal.
                                Aan hun Franstalige kant is het nog net iets beter duidelijk met Ecolo, die hadden dus "maar" 19,12% ja-knikkers. Er zijn daar dus nog meer mensen die niet meegaan in hun groen beleid.
                                Al die mensen hadden dus wel evengoed voor één van beide Groene partijen kunnen stemmen.
                                Het is dus kort door de bocht (feitelijk helemaal uit de bocht) om te stellen dat alle Brusselaars voor het 2035-project gestemd hebben.
                                Aldus het politiek-nep-democratisch systeem.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

heel heel simpel: tegen dan zijn de werken hier afgerond en zal het huis vrij op zichzelf draaien. Dan mogen ze van mijn part de stroomkabel doorknippen hier.
                                  Ja dat is hier ook geen probleem.
                                  Maar ik ben realistisch genoeg om in te zien dat dit maar voor enkele jaren soelaas zal brengen.
                                  Hopelijk eindig ik mijn leven niet zoals mijn jeugd begon.

Comment

ja lap, ivo zit zonder elektriciteit...op een spannend moment
                                    Nee gewoon op de verkeerde knop gedrukt.

Comment

en vergeet vooral de composterende grassen niet in siberië, ingesloten bij de laatste ijstijd. Dat composteren gaat evenveel broeikasgassen in de lucht brengen als wij de laatste 200 jaar gedaan hebben.

En dat is nog maar net begonnen en is al een verloren zaak om er nog iets aan te doen.
                                      Dat is inderdaad één van de kantelmomenten (tipping points). Het onbeheersbaar vrijkomen van het opgeslagen methaan in de permafrost.

Comment

Uh? Ga jij dan je hoop vestigen op een federale overheid die in 2003 al beslist heeft om uit kernenergie te stappen en vervolgens 15 jaar NIETS doet.
                                        Eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten. En de Vlaamse overheid denkt misschien van hun eigen dat "ze het allemaal zoveel beter doen". Spijtig genoeg bevstigen de cijfers dit niet.
                                        Het enige dat ik zie zijn politieke partijen die voor verkiezingen van alles en nog wat naar voor schuiven en na de verkiezingen zaken uitvoeren waar nooit over gesproken werd.

Gaan we het, op basis van bij herhaling bevestigd cijfermateriaal, halen. Dat is eenvoudig: neen.
                                        Maar op basis van psychologische basisprincipes moeten we het gewoon blijven doen voorkomen dat er nog altijd hoop is dat we er uit zullen komen: ja dus.
                                        Jij stelt toch dezelfde feiten vast dan ik?
                                        Ben toch blij dat je even stil staat bij de naakte feiten. In je laatste alinea, schrijf je wel "psychologische basisprincipes" weet wel niet exact wat je hiermee wil bedoelen maar het zal ongetwijfeld met goede bedoelingen te maken hebben.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Politiek deel ik inderdaad een deel van je vaststellingen.
                                          Maar of dat er finaal nog toe zal doen betwijfel ik dan weer. (Maar laat ons samen hopen van wel.)

Maar gnoeg afgeweken van de rechte lijn en terug naar de waan van de dag: breekt de EV door of niet en zo ja wanneer?

Comment

Working...
                                          X