Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Omdat er de laatste dagen veel geschreven is over de omschakeling die "de enige oplossing" is... Laat nu net dit artikel verschijnen: https://www.telegraaf.nl/financieel/...schadelijk-gas

    Zo groen en onschuldig is het blijkbaar toch allemaal niet...

    Edith zegt: meer gedetailleerde uitleg bij de BBC: https://www.bbc.com/news/science-environment-49567197
    Last edited by N-D-D-V-D-B; 29/10/2019, 18:27.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
      Om ze nog een beetje op stang te jagen: https://www.vroom.be/nl/nieuws/moder...gezongen-22427
      Dat is hier al maanden eerder aan bod gekomen.


      Het is gemakkelijk 10/10 te halen als de regels voor je aangepast zijn.
      Een auto krijgt 10/10 als hij minder dan de helft van de Euro 6 standaard uitstoot, dat is nog iets heel anders dan geen uitstoot! En CO2 telt nog geeneens mee!

      Voor mij is het heel simpel:
      Zet de auto in een afgesloten garage op rollen en rij een uur of 2.
      Met een EV wil je dat wel doen, met die Mercedes met 10/10 zeker niet.

      Comment


      • ja, ok niet iedereen is al toe aan een ev...waarom elke diesel verketterd wordt door de politiek is me een raadsel want ze stoten minder co2 uit tov benzine

        Comment


        • Maar ze stoten ook nog andere zaken uit hé.
          Ging er vandaag nog over op de radio.

          Heb ook de indruk dat niet iedereen weet hoe een phev werkt.
          Last edited by Gixxer; 29/10/2019, 19:30.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ja, ok niet iedereen is al toe aan een ev...waarom elke diesel verketterd wordt door de politiek is me een raadsel want ze stoten minder co2 uit tov benzine
            Omdat politici, op korte termijn denken…

            Stikstofoxide en fijnstof uit diesel: /auto /vracht vervoer / verwarming, kost zowat 8 miljard per jaar voor België alleen...


            Comment


            • FCA en PSA zijn fusiegesprekken gestart, nadat ze sinds april praten over een gemeenschappelijk platform voor een EV...


              The news comes two days before the Italian-American automaker is scheduled to news outlet reported the French automaker approached Fiat Chrysler about a potential merger earlier this year.


              De FCA aandelen koers steeg dadelijk 7% in NY...maar PSA aandelen zijn al gaan het slapen...

              Comment


              • ja, ik had niet gespecifieerd op nieuwe diesels, die dus evenveel nox uitstoten als benzines en het voordeel hebben van 10% minder co2 uit te stoten

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ja, ik had niet gespecifieerd op nieuwe diesels, die dus evenveel nox uitstoten als benzines en het voordeel hebben van 10% minder co2 uit te stoten
                  Kleine nuance…

                  De nieuwste diesels konden inderdaad evenveel No² uitstoten als nieuwe benzine, (met de vrachtwagen techniek) maar dan moet je wel een AdBlue tank gebruiken van minstens 25 liter die elke 4 à 5000 km leeg is…(dus na 3 à 4000 vullen, of nog een grotere tank plaatsen ten koste van de koffer)

                  Dat is niet echt handig voor de gemiddelde auto bezitter…

                  Daarom bedachten de Duitse autobouwers (vooral, maar niet alleen Audi /VW vanaf de 2.0 modellen), na 2015 (dieselgate 1) vanaf 2016, diesel sjoemelgate (2, 3, 4)
                  • 2 opwarm dieselgate (alle vervuiling in de buitenlucht, om sneller op te warmen)
                  • 3 diesel dieselgate (alle vervuiling in de buitenlucht, bij zware belasting, die anders teveel trillingen / lawaai maakt)
                  • 4 Adblue dieselgate (alle vervuiling in de buitenlucht, om nog minder Adblue te verbruiken, want niet handig voor de consument)
                  Zonder deze diesel sjoemel (2,3,4) kost een diesel auto,nog eens € 4000 extra, dus € 7000 duurder als een benzine en dus onverkoopbaar ! (of alles gaat vlugger stuk, vooral bij korte ritten)

                  Zo was alles op de rollenbank OK, zodat je met een 7 liter tankje 20000 km kan rijden.
                  • Toegepast op de meeste 2.0 Duitse diesel tot 31/12/2018 (stockwagens nog later)
                  Dit gerechtelijk onderzoek loopt nog, maar toen besliste de Duitse politici en Merkel, de stekker uit de diesel te trekken (geleidelijk zodat hun industrie zich kan omschakelen)

                  De Duitse pers heeft er vol van gestaan, maar sommige Belgen lezen het niet graag….

                  Video:




                  Comment


                  • dan zijn die nieuwe dieselmotoren van renault, bmw en benz ook nog steeds gesjoemel, waarvan sprake van test-aankoop

                    en maakt bij ons die van de karel de grote hogeschool zich belachelijk?
                    en de nederlandse consumentenbond?

                    Zuinig en duurzaam autorijden wordt steeds belangrijker. Ga je een auto kopen of leasen? Met het Green NCAP-programma weet je wat de groenste auto is en welke auto's het minst groen zijn.
                    Last edited by bobo; 29/10/2019, 22:57.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                      Kleine nuance…

                      maar dan moet je wel een AdBlue tank gebruiken van minstens 25 liter die elke 4 à 5000 km leeg is…(dus na 3 à 4000 vullen, of nog een grotere tank plaatsen ten koste van de koffer)

                      Dat is niet echt handig voor de gemiddelde auto bezitter…
                      Weet niet waar het misloopt, bij jou voorbeeld of bij al mijn auto's die ik al met Adblue gereden heb.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • hij bedoeld dat de hoeveelheid adblue die toen op onze oudere generatie modellen werd gebruikt irl niet volstond neem ik aan, maar we zitten ondertussen alweer een generatie verder...6b temp vs 6d temp
                        Last edited by bobo; 29/10/2019, 23:06.

                        Comment


                        • Het blijft een feit dat een nieuwe zuinige diesel met deftig vermogen, niet zo veel minder kost dan een EV. En daar moet je geen adblue inkappen en ook de gebruikskost is lager.

                          Comment


                          • ja oke sunking, en tis hier niet de juiste draad
                            punt is dat niet ev-ers (door allerlei omstandigheden) nu gepushed worden door de politiek om benzine te kiezen, dat c02 gewijs slechter scoort...das dom op milieugebied als de constructeurs kunnen aantonen dat hun nieuwe diesels op gebied nox niet slechter scoren

                            we zijn 2020, diesels worden sowieso in bxl al gebannen tegen 2030 benzine 2035, dat doet de mensen twijfelen en meer co2 uitstoten door benzine gedurende nog 15 jaar (zij die nog niet kunnen of willen ev-en)
                            Last edited by bobo; 29/10/2019, 23:16.

                            Comment


                            • Ik twijfel niet over de aankoop van een nieuwe wagen. Dat Brussel zulke idiote doelstellingen nastreeft (en wsl volgen nog andere "progressieve" steden) raakt mijn koude kleren niet. Ik zal dat hellhole dan maar vermijden vanaf 2030.

                              Comment


                              • taxen op een vergelijkbare diesel zijn ook hoger...maar goed, bij neerleggen zeker, zoals met zoveel

                                Comment


                                • de belg en zijn mazoutstoof,
                                  de verslaving is al even erg dan aan nicotine,lol
                                  tuurlijk heeft elke techniek zijn voor en nadelen,benzine breekt de ozon af ,......milieuschade,
                                  diesel braakt roet uit.......schadelijk voor de gezondheid,en ja de nieuwe benzine's ook...
                                  net als bij de huisbrand welke ook sterk ontraden wordt.
                                  moest diesel echt zo superieur zijn,waarom is be dan een van de weinige landen ter wereld waar het zo populair is(was)?
                                  de jaren kunstmatig(gesubsideerde) lagere prijs mss?
                                  Last edited by ; 30/10/2019, 09:13.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                    FCA en PSA zijn fusiegesprekken gestart, nadat ze sinds april praten over een gemeenschappelijk platform voor een EV...


                                    The news comes two days before the Italian-American automaker is scheduled to news outlet reported the French automaker approached Fiat Chrysler about a potential merger earlier this year.


                                    De FCA aandelen koers steeg dadelijk 7% in NY...maar PSA aandelen zijn al gaan het slapen...
                                    haha lukt het bij de ene niet,dan proberen ze maar bij een ander.
                                    ze moeten echt wel radeloos zijn daar bij fca.

                                    Comment


                                    • Niemand weet blijkbaar waar het gaat eindigen.

                                      De toekomst van autorijden is elektrisch. Maar als dat echt zo is, dan moeten fabrikanten, de overheid én consumenten nu wel handelen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                        Voor de rest snap ik wel waarom velen hier zijn vertrokken de laatste jaren... Dit forum lijkt wel overgenomen door een bende groene zure beirkes.
                                        Dit forum? Hier?
                                        Het was je misschien nog niet opgevallen maar je zit op een klein onderdeetjel van dit autoforum. Nl. een topic over elektrische voertuigen.
                                        Niets houdt je tegen (voor sommige EV rijders is het milieuaspect inderdaad een onderdeel van hun beslissing) dit forumonderdeel volledig te negeren en je te concentreren op het meer fossiele gedeelte (dat nog ruimschoots meer plaats inneemt, dus je speeltuin is nog groot genoeg ).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                          Iemand moet precies een tekort aan iets compenseren... Correctie dus: groene en/of gefrustreerde zure beirkes.
                                          Gezien je aanhoudende opmerkingen lijk jij me eerder gefustreerd over iets dan de meer realistische forumleden?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X