Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ik zie hier geen kinderen van 5 tot 12 jaar 2 uur lopen voor een jerrycan gevuld met vuil water... maar kom als de nood hoog is, zullen ze het wel doen zeker?
    Uiteraard zie je die hier niet. Voorlopig gaat hier alles nog zijn normale gangetje.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

      Wie heeft die 37,5% CO2 uitstoot bepaald of waar komt dat vandaan, eerste keer dat ik daarvan hoor maar ik volg dat niet van dichtbij?
      Eigenlijk zou het nul moeten zijn maar dat is maatschappelijk en technisch onhaalbaar.
      Na tussenkomst van de olie- en autolobby (waar geen enkele politicus op dit ogenblik volledig ongevoelig voor is) zal dat cijfer wel een (tijdelijk) compromis zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Maar waarom ze met al die (plug-in)hybrides bezig blijven zou volgens mij dan puur fiscaal moeten bekeken worden en op basis van range. De laadinfrastructuur staat nog niet op punt, maar dan stel ik mij de vraag dat ze dan beter dat geld van die ontwikkelingen niet beter in EV's en laadinfrastructuur steken.
        Dat doen ze toch al? Een consortium van constructeurs is toch al bezig met het uitrollen van het Ionity project.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

          Van overstromingen moeten we overigens niet bang zijn. Vlaanderen zal inderdaad overstromen (Wallonië blijft buiten schot ) maar dat zal pas gebeuren over 100 - 150 jaar.


          Niet 80 miljoen maar 300 miljoen mensen wonen vandaag in een gebied dat tegen 2050 minstens één keer per jaar onder water zal lopen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek met veel preciezere hoogtemetingen.


          komt toch wreed dicht bij de deur, en bij velen over de drempel

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ik vermoed dat de hybrides eerder gaan dienen om het grote publiek te overtuigen. Veel chauffeurs zijn nog niet overtuigd van strikt EV en hebben die hemelse schrik om ergens in the middle of nowhere stil te vallen zonder stroom. Dan kunnen de constructeurs ondertussen nog wat verder timmeren aan de EV's zelf en kunnen ze ook nog hun dure investeringen van de verbrandingsmotor (via hybrides) nog verder afschrijven.
            Dat is ook 100% het beleid van o.a. Volvo.
            Zelf zijn ze al overtuigd dat het 100% elektrisch moet zijn maar dat krijgen ze momenteel niet verkocht aan de overtuigde "petrolheads". En geen verkoop is geen geld voor R&D. Via de hybrides (die vanuit technisch oogpunt een overbodige tussenstap zijn en economisch alleen kunnen bestaan door het geven van subsides die elders meer nodig zijn).
            Dus dan maar de tussenstap via de PHEV in de hoop de consument alsnog te overtuigen van de voordelen van het elektrisch rijden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
              Nu dat de EV's eindelijk een beetje toonbaar worden, schaffen ze de premies af...
              Afschaffen? Gewoon een beetje minder meer.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Het hybride idee is zo slecht niet. Je hoeft maar voor 100 km batterij mee te sleuren en niet voor 500... dus met de grondstoffen voor de batterij van 1 elektrische auto kunnen ze er 5 hybrides maken.
                Maar je moet per voertuig wel een extra complexe motor en een extra fossieltank meesleuren en een dubbel bevoorradingsnetwerk in stand houden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                  moest diesel echt zo superieur zijn,waarom is be dan een van de weinige landen ter wereld waar het zo populair is(was)?
                  de jaren kunstmatig(gesubsideerde) lagere prijs mss?
                  diesel was overal ter wereld aan aandeel, goed voor daling co2, aan het winnen
                  ...tot de sjoemelhistorie

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    hij bedoeld dat de hoeveelheid adblue die toen op onze oudere generatie modellen werd gebruikt irl niet volstond neem ik aan, maar we zitten ondertussen alweer een generatie verder...6b temp vs 6d temp
                    Ha okay dat kan. Was me niet duidelijk deze keer.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                      https://www.hln.be/wetenschap-planee...acht~acb4e63c/

                      komt toch wreed dicht bij de deur, en bij velen over de drempel
                      Je moet mijn uitspraak wel in zijn context laten.
                      Ik bedoelde niet dat de zeespiegel niet gaat stijgen (2050 maak ik sowieso niet meer bewust mee).
                      Voordat probleem zich merkbaar aandient zijn er al andere problemen die niet meer technisch oplosbaar zijn (en een stijgende zeespiegel is technisch in te dijken, het is niet omdat het economisch nu geen prioriteit heeft of dat wat oude fossielen in Knokke niet verder kunnen denken dan hun kustlijn lang is, dat er geen technische oplossing voor is). Als je budget beperkt is en er sowieso geen "draagvlak" is voor een algemeen plan moet je de hoofdzaken van de bijzaken gaan scheiden en je concentreren op de urgentere hoofdzaken.
                      Last edited by ivob2; 30/10/2019, 11:47.

                      Comment


                      • draagvlak idd, het madammeke in knokke en de windmolenparken ook, wat een vertraging (leeft ze nog?)
                        nu ook met kunstmatig eiland

                        Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten


                        (2050 maak ik sowieso niet meer bewust mee).
                        apres toi le deluge?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                          diesel was overal ter wereld aan aandeel, goed voor daling co2, aan het winnen
                          ...tot de sjoemelhistorie
                          sjoemelhistorie ja,waarmee de constructeurs alleen maar zelf hebben toegegeven dat diesel niet(altijd) de beste optie was.
                          waarom anders moeten ze op bedriegerij op grote schaal overstappen als er haalbare alternatieven zijn?
                          diesel zat stilaan aan zijn (betaalbare)grenzen,dus moesten ze wel iets verzinnen.
                          zolang ze meer konden verdienen aan een diesel hebben ze ons die door de strot blijven duwen,
                          of wat moet je denken van de massa's diesels die verkocht werden aan mensen om rond de kerktoren te rijden?
                          trekken we dit gegeven ff door,dan zijn ze verantwoordelijk voor massa's vroegtijdige overlijdens door roet,niet alleen voor sjoemelen.
                          en ja co2 is ook belangrijk,maar waarom blijven de dieselfans het roetprobleem negeren en concentreren ze zich op co2.

                          Comment


                          • alles werd op een hoop gegooid met de sjoemelaffaire, wat constructeurs door europa - en das een normaal process overal - hebben geleerd, is niet al hun kruid in 1 keer te verschieten
                            ge moogt niet te snel zijn ahw, en ge wordt verplicht van zachtjes aan te verbeteren

                            ondanks (of dankzij? ) het roetprobleem wordt een antwerpenaar ouder dan een waal, waar van hoge noxconcentraties (die contenu dalen, smog bestaat haast niet meer) geen sprake is
                            co2 is belangrijk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                              Omdat er de laatste dagen veel geschreven is over de omschakeling die "de enige oplossing" is... Laat nu net dit artikel verschijnen: https://www.telegraaf.nl/financieel/...schadelijk-gas

                              Zo groen en onschuldig is het blijkbaar toch allemaal niet...

                              Edith zegt: meer gedetailleerde uitleg bij de BBC: https://www.bbc.com/news/science-environment-49567197
                              Interessant, merci om dit te delen!

                              Daar wordt natuurlijk in alle talen zoveel mogelijk over gezwegen... Moesten politici en de energie industrie echt wakker liggen van het milieu, zou er hier veel meer focus en controle op komen.
                              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                                Interessant, merci om dit te delen!

                                Daar wordt natuurlijk in alle talen zoveel mogelijk over gezwegen... Moesten politici en de energie industrie echt wakker liggen van het milieu, zou er hier veel meer focus en controle op komen.
                                episode nr....(ben de tel kwijt)
                                overal zijn voor en nadelen aan,
                                denken jullie nu echt dat politici en nog in veel mindere mate de industrie wakker ligt van milieu?
                                zolang ze er voordeel uit kunnen halen ja...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                  diesel was overal ter wereld aan aandeel, goed voor daling co2, aan het winnen
                                  ...tot de sjoemelhistorie
                                  Diesel was populair in Europa, en er was een kleine trend in de VS.
                                  Maar in Japan, China, India is Diesel nooit van de grond gekomen.

                                  En nu wijst China de weg. Daar zie je de meeste electrische voertuigen. De scootermarkt is al helemaal omgeschakeld in de meeste steden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                    episode nr....(ben de tel kwijt)
                                    overal zijn voor en nadelen aan,
                                    denken jullie nu echt dat politici en nog in veel mindere mate de industrie wakker ligt van milieu?
                                    zolang ze er voordeel uit kunnen halen ja...
                                    Helemaal akkoord! Dat mag ook wel eens zeker in deze topic, akkoord gaan met iemand anders stelling?

                                    Het jammere is dat zo'n nieuwe bevindingen vaak domweg genegeerd worden en er zal blijven gepusht worden om meer windmolens te zetten, natuurlijk met volle lobby-support van bepaalde interessegroepen... En dan moord en brand schreeuwen over een gram CO2 meer of minder in de auto industrie.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Diesel was populair in Europa, en er was een kleine trend in de VS.
                                    Maar in Japan, China, India is Diesel nooit van de grond gekomen.

                                    En nu wijst China de weg. Daar zie je de meeste electrische voertuigen. De scootermarkt is al helemaal omgeschakeld in de meeste steden.
                                    België heeft het zichzelf aangedaan de laatste 25 jaar of zo door diesel aan de pomp minder duur te maken dan benzine. In de jaren '80 en '90 waren we een benzine land, 10 jaar geleden moest je al je best doen om nog veel benzines bij dealers te vinden voor testritten e.d., toch in courante motorisaties.

                                    China en India hebben nog wel een inhaalbeweging te doen qua luchtkwaliteit en percentage zwaar uitstotende auto's.
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                    Comment


                                    • In Japan zijn 70% van de in 2017 verkochte Mazda’s diesel en 90% van de cx5 natuurlijk 6 d temp


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • [QUOTE
                                        apres toi le deluge? [/QUOTE]
                                        Daar hoop ik helemaal niet op.
                                        En er op rekenen ook niet. Op basis van de huidige beschikbare cijfers zal trouwens niemand die hier momenteel zit mee te schrijven de zondvloed aan den lijve ondervinden.
                                        Het zal zo al erg genoeg zijn. En dat gaan, volgens de cijfers onderschreven door 98% van de wereldwijde wetenschapcommunity, de meeste topicdeelnemers wel nog ondervinden. Dus moeten we onze aandacht niet verleggen naar details en nog minder zorgen maken over bijzaken.

                                        Statistisch gezien is de kans verwaarloosbaar klein dat ik in 2050 nog bewust leef. Meer moet je er niet achter zoeken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                          en ja co2 is ook belangrijk,maar waarom blijven de dieselfans het roetprobleem negeren en concentreren ze zich op co2.
                                          Ik ben, met scha en schande, geen dieselfan meer. En roet/fijnstof is ook een probleem. Maar het grootste probleem dat dringend moet aangepakt worden is toch dat van een steeds hogere concentratie CO2 in de hogere atmosfeer. Het overgrote deel daarvan wordt opgewekt door de verbranding van fossiele brandstoffen.
                                          Last edited by ivob2; 30/10/2019, 16:34.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X