Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
Wie heeft die 37,5% CO2 uitstoot bepaald of waar komt dat vandaan, eerste keer dat ik daarvan hoor maar ik volg dat niet van dichtbij?
Na tussenkomst van de olie- en autolobby (waar geen enkele politicus op dit ogenblik volledig ongevoelig voor is) zal dat cijfer wel een (tijdelijk) compromis zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Maar waarom ze met al die (plug-in)hybrides bezig blijven zou volgens mij dan puur fiscaal moeten bekeken worden en op basis van range. De laadinfrastructuur staat nog niet op punt, maar dan stel ik mij de vraag dat ze dan beter dat geld van die ontwikkelingen niet beter in EV's en laadinfrastructuur steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Van overstromingen moeten we overigens niet bang zijn. Vlaanderen zal inderdaad overstromen (Wallonië blijft buiten schot ) maar dat zal pas gebeuren over 100 - 150 jaar.
Niet 80 miljoen maar 300 miljoen mensen wonen vandaag in een gebied dat tegen 2050 minstens één keer per jaar onder water zal lopen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek met veel preciezere hoogtemetingen.
komt toch wreed dicht bij de deur, en bij velen over de drempel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik vermoed dat de hybrides eerder gaan dienen om het grote publiek te overtuigen. Veel chauffeurs zijn nog niet overtuigd van strikt EV en hebben die hemelse schrik om ergens in the middle of nowhere stil te vallen zonder stroom. Dan kunnen de constructeurs ondertussen nog wat verder timmeren aan de EV's zelf en kunnen ze ook nog hun dure investeringen van de verbrandingsmotor (via hybrides) nog verder afschrijven.
Zelf zijn ze al overtuigd dat het 100% elektrisch moet zijn maar dat krijgen ze momenteel niet verkocht aan de overtuigde "petrolheads". En geen verkoop is geen geld voor R&D. Via de hybrides (die vanuit technisch oogpunt een overbodige tussenstap zijn en economisch alleen kunnen bestaan door het geven van subsides die elders meer nodig zijn).
Dus dan maar de tussenstap via de PHEV in de hoop de consument alsnog te overtuigen van de voordelen van het elektrisch rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenNu dat de EV's eindelijk een beetje toonbaar worden, schaffen ze de premies af...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenHet hybride idee is zo slecht niet. Je hoeft maar voor 100 km batterij mee te sleuren en niet voor 500... dus met de grondstoffen voor de batterij van 1 elektrische auto kunnen ze er 5 hybrides maken.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenmoest diesel echt zo superieur zijn,waarom is be dan een van de weinige landen ter wereld waar het zo populair is(was)?
de jaren kunstmatig(gesubsideerde) lagere prijs mss?
...tot de sjoemelhistorie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhij bedoeld dat de hoeveelheid adblue die toen op onze oudere generatie modellen werd gebruikt irl niet volstond neem ik aan, maar we zitten ondertussen alweer een generatie verder...6b temp vs 6d temp
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
https://www.hln.be/wetenschap-planee...acht~acb4e63c/
komt toch wreed dicht bij de deur, en bij velen over de drempel
Ik bedoelde niet dat de zeespiegel niet gaat stijgen (2050 maak ik sowieso niet meer bewust mee).
Voordat probleem zich merkbaar aandient zijn er al andere problemen die niet meer technisch oplosbaar zijn (en een stijgende zeespiegel is technisch in te dijken, het is niet omdat het economisch nu geen prioriteit heeft of dat wat oude fossielen in Knokke niet verder kunnen denken dan hun kustlijn lang is, dat er geen technische oplossing voor is). Als je budget beperkt is en er sowieso geen "draagvlak" is voor een algemeen plan moet je de hoofdzaken van de bijzaken gaan scheiden en je concentreren op de urgentere hoofdzaken.Last edited by ivob2; 30/10/2019, 11:47.
Comment
-
draagvlak idd, het madammeke in knokke en de windmolenparken ook, wat een vertraging (leeft ze nog?)
nu ook met kunstmatig eiland
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
(2050 maak ik sowieso niet meer bewust mee).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
diesel was overal ter wereld aan aandeel, goed voor daling co2, aan het winnen
...tot de sjoemelhistorie
waarom anders moeten ze op bedriegerij op grote schaal overstappen als er haalbare alternatieven zijn?
diesel zat stilaan aan zijn (betaalbare)grenzen,dus moesten ze wel iets verzinnen.
zolang ze meer konden verdienen aan een diesel hebben ze ons die door de strot blijven duwen,
of wat moet je denken van de massa's diesels die verkocht werden aan mensen om rond de kerktoren te rijden?
trekken we dit gegeven ff door,dan zijn ze verantwoordelijk voor massa's vroegtijdige overlijdens door roet,niet alleen voor sjoemelen.
en ja co2 is ook belangrijk,maar waarom blijven de dieselfans het roetprobleem negeren en concentreren ze zich op co2.
Comment
-
alles werd op een hoop gegooid met de sjoemelaffaire, wat constructeurs door europa - en das een normaal process overal - hebben geleerd, is niet al hun kruid in 1 keer te verschieten
ge moogt niet te snel zijn ahw, en ge wordt verplicht van zachtjes aan te verbeteren
ondanks (of dankzij? ) het roetprobleem wordt een antwerpenaar ouder dan een waal, waar van hoge noxconcentraties (die contenu dalen, smog bestaat haast niet meer) geen sprake is
co2 is belangrijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenOmdat er de laatste dagen veel geschreven is over de omschakeling die "de enige oplossing" is... Laat nu net dit artikel verschijnen: https://www.telegraaf.nl/financieel/...schadelijk-gas
Zo groen en onschuldig is het blijkbaar toch allemaal niet...
Edith zegt: meer gedetailleerde uitleg bij de BBC: https://www.bbc.com/news/science-environment-49567197
Daar wordt natuurlijk in alle talen zoveel mogelijk over gezwegen... Moesten politici en de energie industrie echt wakker liggen van het milieu, zou er hier veel meer focus en controle op komen.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
Interessant, merci om dit te delen!
Daar wordt natuurlijk in alle talen zoveel mogelijk over gezwegen... Moesten politici en de energie industrie echt wakker liggen van het milieu, zou er hier veel meer focus en controle op komen.
overal zijn voor en nadelen aan,
denken jullie nu echt dat politici en nog in veel mindere mate de industrie wakker ligt van milieu?
zolang ze er voordeel uit kunnen halen ja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
diesel was overal ter wereld aan aandeel, goed voor daling co2, aan het winnen
...tot de sjoemelhistorie
Maar in Japan, China, India is Diesel nooit van de grond gekomen.
En nu wijst China de weg. Daar zie je de meeste electrische voertuigen. De scootermarkt is al helemaal omgeschakeld in de meeste steden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
episode nr....(ben de tel kwijt)
overal zijn voor en nadelen aan,
denken jullie nu echt dat politici en nog in veel mindere mate de industrie wakker ligt van milieu?
zolang ze er voordeel uit kunnen halen ja...
Het jammere is dat zo'n nieuwe bevindingen vaak domweg genegeerd worden en er zal blijven gepusht worden om meer windmolens te zetten, natuurlijk met volle lobby-support van bepaalde interessegroepen... En dan moord en brand schreeuwen over een gram CO2 meer of minder in de auto industrie.
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Diesel was populair in Europa, en er was een kleine trend in de VS.
Maar in Japan, China, India is Diesel nooit van de grond gekomen.
En nu wijst China de weg. Daar zie je de meeste electrische voertuigen. De scootermarkt is al helemaal omgeschakeld in de meeste steden.
China en India hebben nog wel een inhaalbeweging te doen qua luchtkwaliteit en percentage zwaar uitstotende auto's.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
[QUOTE
apres toi le deluge? [/QUOTE]
Daar hoop ik helemaal niet op.
En er op rekenen ook niet. Op basis van de huidige beschikbare cijfers zal trouwens niemand die hier momenteel zit mee te schrijven de zondvloed aan den lijve ondervinden.
Het zal zo al erg genoeg zijn. En dat gaan, volgens de cijfers onderschreven door 98% van de wereldwijde wetenschapcommunity, de meeste topicdeelnemers wel nog ondervinden. Dus moeten we onze aandacht niet verleggen naar details en nog minder zorgen maken over bijzaken.
Statistisch gezien is de kans verwaarloosbaar klein dat ik in 2050 nog bewust leef. Meer moet je er niet achter zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
en ja co2 is ook belangrijk,maar waarom blijven de dieselfans het roetprobleem negeren en concentreren ze zich op co2.
Last edited by ivob2; 30/10/2019, 16:34.
Comment
Comment