Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

    Duidelijk nooit met een diesel van Mazda of Honda gereden...
    degelijk ja,maar vooruitstrevend?
    waarom stopt honda met diesel,omdat ze zo ver vooropliggen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

      Een fossiel is per defintie al geruimle tijd dood hoor.
      vandaar dat we ze ook opstoken he

      Comment


      • Jongen toch, leer eens discussiëren.
        Eerst zeg je:
        dat japanse konstructeurs nooit een deugdelijke dieselmotor ontwikkeld hebben,en liever elders gingen schoppen.
        Nu is het al:
        degelijk ja,maar vooruitstrevend?
        waarom stopt honda met diesel,omdat ze zo ver vooropliggen?
        Deugdelijk is nog iets heel anders dan vooruitstreven en vooropliggen.

        Honda lag misschien niet voorop, maar maakte wel een zeer goede diesel die overal aangeprezen werd als soepel, stil en krachtig.
        Mazda's SkyActive-D lag en ligt zeker voorop: is soepel, was 1 van de eerste Euro 6 diesels en heeft zeer lang zonder AdBlue aan de uitstoot normen kunnen voldoen.

        En BMW is bvb ook komen shoppen bij Toyota voor de 1.4D voor Mini, dus dat argument slaat ook al nergens op.

        Comment


        • degelijk kwestie van betrouwbaarheid is niet hetzelfde als deugdelijk naar milieu,prestatie's verbruik enz.....
          ik heb niet gezegd dat ze slechte diesel maakten he,alleen dat ze geen voortrekkersrol (wilden) spelen.
          ze zijn als een van de laatsten aan diesel begonnen,en een van de eersten om diesel op te geven.
          of je dat nu leuk vind of niet.
          jongen toch,leer eens begrijpend lezen ,
          moeilijk he,ene die niet hetzelfde denkt......

          Comment


          • Ja, ik moet je gelijk geven:
            als jij de definities van je woorden voortdurend veranderd, kan ik niet begrijpen wat ik van jouw schrijfsels lees

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              ... Honda lag misschien niet voorop, maar maakte wel een zeer goede diesel die overal aangeprezen werd als soepel, stil en krachtig.
              Mazda's SkyActive-D lag en ligt zeker voorop: is soepel, was 1 van de eerste Euro 6 diesels en heeft zeer lang zonder AdBlue aan de uitstoot normen kunnen voldoen.

              En BMW is bvb ook komen shoppen bij Toyota voor de 1.4D voor Mini, dus dat argument slaat ook al nergens op.
              Ik ben altijd onder de indruk geweest van Mazda's SkyActive-D, uiteindelijk gingen ze met die motor in tegen de downsizing trend en konden ze toch hele mooie cijfers voorleggen qua prestaties en verbruik / uitstoot. De laatste paar jaar heb ik wel de indruk dat ze wat zijn blijven steken wat prestaties betreft, in de zin dat ze bv. in de Mazda 6 met deftige vermogens toch maar middelmatige acceleraties halen (bij gebrek aan meer relevant cijfermateriaal blijft dat toch een maatstaf voor de prestaties van een auto)
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                vandaar dat we ze ook opstoken he
                Die gevolgtrekking begrijp ik niet (maar dat zal wel aan mij liggen).
                Omdat iets "dood" is stook je het dan maar op? Ongeacht de gevolgen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  h

                  persoonlijk denk ik ook dat opladen met een kabeltje ook maar de beginfase is. Als ze inductie laden meer en meer gemeengoed maken, zoals tandenborstels en vooral ook smartphones kunnen, dan kunnen ze deze in de asfalt verwerken en mag je 6 hoog in een appartementsblok wonen of in een stad achter de hoek van je straat moeten parkeren, dat is geen probleem meer.
                  In theorie heb je gelijk en technisch zou het ook kunnen.
                  Maar zie jij inductielussen leggen in kilometers wegdek in een regio waar ze niet eens de nodige budgetten hebben om dat asfalt te gieten zonder dat ht binnen de korste keren terug vol gaten en hobbels staan (in de veronderstelling dat die gaten al gedicht worden).

                  Als het slechts in parkeervakken is kan het nu ook al met een laadpaal. In bv. Londen verdwijnen de laadpalen na gebruik gewoon terug onder het wegddek (zoals die toegangspalen voor beperkte toegang) . Dan heeft er ook niemand "last" van.

                  In een regio waar het volgende plan van de regulator er in bestaat om het piekverbruik in te dekken door financiële boetes op te leggen, zodat men niet moet investeren in het moderniseren van het e-grid, lijkt me dat voorlopig ook nog een mooie wensdroom.
                  Last edited by ivob2; 31/10/2019, 11:14.

                  Comment


                  • egyptische mummies werden gebruikt als brandstof voor stoomlocomotieven..iets in die trant

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Honda lag misschien niet voorop, ...
                      Ben toch zeer benieuwd naar hun "Honda e".
                      Lijkt me een geduchte concurrent te worden voor de "Mini Electric".

                      Belooft mooi speelgoed te worden. Benieuwd hoe verscheiden of gelijk hun beiden rijkkarakteristieken gaan zijn.
                      Ik was al onder de indruk van de rij-eigenschappen van de Mini Countryman PHEV.

                      Het worden de komende jaren nog interresante tijden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                        ... In een regio waar het volgende plan van de regulator er in bestaat om het piekverbruik in te dekken door financiële boetes op te leggen, zodat men niet moet investeren in het moderniseren van het e-grid, lijkt me dat voorlopig ook nog een mooie wensdroom.
                        De dichtheid van laadpalen per 100 km in België is geloof ik 25 keer lager dan in Nederland. Ze hadden beter die € 4000 premies voor elektrische auto's daarin geïnvesteerd, wat heeft het voor zin om elektrische auto's te promoten als je nauwelijks laadinfrastructuur hebt?
                        Zeker voor mensen in stedelijke gebieden die vaak minder mogelijkheden hebben tot thuisladen, maar juist de grootste winst op uitstoot kunnen boeken (stadsverkeer)
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                        Comment


                        • Klopt.
                          Maar of ze beter de premies voor EV's hadden gestoken in verbeterde laadinfrastructuur weet ik niet.
                          Hoeveel premies zijn er uitgekeerd en hoeveel kost een publieke laadpaal?
                          De vraag is dus of het een significant verschil zou gemaakt hebben.
                          Nederland is dan weer de andere zijde van de uitzondering. Dacht ergens vernomen te hebben dat 50% van de (snel?)laadinfrastructuur van de EU in NL staat.

                          Zorgen bewoners van een doorsnee Vlaamse stad (die sowieso al niet groot is) voor de grootste uitstoot in hun eigen stedelijke omgeving of zijn het net de forenzen die vanuit hun buitenwijken zich per auto verplaatsen naar de stad en zich daar per auto verplaatsen?

                          In de laatste provinciestad waar ik een eigen woning had deed ik gewoon alles te voet en per uitzondering per fiets. En toen werd het verplaatsen per auto er nog niet tot een hel gemaakt en werd je niet constant gefotografeerd als je een meter afweek van de toelaatbare limieten (om maar te zeggen dat er nu nog veel meer redenen zijn om de auto te laten staan aan de rand van een stad).
                          Als ik me nu verplaatst naar een provinciale stad (het merendeel in Vlaanderen) parkeer ik gewoon aan een gratis randparking (gelukkig al met enkele laadpalen) en doe de rest te voet. Voor die keren dat ik eens in een metropool moet zijn (of wat er hier voor moet doorgaan) parkeer ik nog verder van de stadsrand (geen laadpalen aan de terminus maar gelukkig OV wel te betalen met app.) en neem ik verder de tram in eigen bedding.
                          Twee van mijn kinderen wonen in het centrum van Antwerpen. Ze hebben zelfs geen eigen auto meer. Alles met eigen fiets, deelfietsen en openbaar vervoer.
                          Een groot deel van hun vriendenkring (die in de stad woont) doen net hetzelfde.

                          Uiteraard ben ik voor meer laadpalen en zo goedkoop mogelijke EV's met een zo uitgebreid mogelijk aanbod Al was het maar dat ik dan zelf iets gezonder kan fietsen door streetcanyons.

                          Maar zo eenvoudig is de oplossing nu ook weer niet.
                          Last edited by ivob2; 31/10/2019, 14:04.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                            De dichtheid van laadpalen per 100 km in België is geloof ik 25 keer lager dan in Nederland. Ze hadden beter die € 4000 premies voor elektrische auto's daarin geïnvesteerd, wat heeft het voor zin om elektrische auto's te promoten als je nauwelijks laadinfrastructuur hebt?
                            Zeker voor mensen in stedelijke gebieden die vaak minder mogelijkheden hebben tot thuisladen, maar juist de grootste winst op uitstoot kunnen boeken (stadsverkeer)
                            Huidige minister gaf toch aan in een gesprek op radio/Tv dit nu te willen doen met de verloren gegane premies.
                            Wel benieuwd hoe lang dit gaat duren om Nederland nog maar voor 50% bij te benen.

                            Die voorwaarden voor die premies waren ook belachelijk. Zo hadden wij 5 dagen de tijd om in onze beroeps sector een aanvraag in te dienen. Veel bedrijven wisten er niet eens het bestaan vanaf. Ik had het ook maar bij toeval gelezen, tja...


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                              De dichtheid van laadpalen per 100 km in België is geloof ik 25 keer lager dan in Nederland. Ze hadden beter die € 4000 premies voor elektrische auto's daarin geïnvesteerd, wat heeft het voor zin om elektrische auto's te promoten als je nauwelijks laadinfrastructuur hebt?
                              Zeker voor mensen in stedelijke gebieden die vaak minder mogelijkheden hebben tot thuisladen, maar juist de grootste winst op uitstoot kunnen boeken (stadsverkeer)
                              al eens bij stilgestaan hoeveel laadpalen per 100km er werkloos staan te blinken?
                              hier in het dorp staat sinds bijna 2 jaar een laadpaal,in die 2 jaar niet 1 keer een wagen zien staan(uitgezonderd de mijne bij wijze van test.en foutparkeerders)
                              4km verder in naburig dorp,idem dito,voorbeelden zat...
                              nogmaals ,de meeste ev rijders hebben die laadpalen zelden of nooit nodig(ja uitzonderingen zijn er altijd)
                              en voor die enkelingen zouden premie's dan wel mogen?
                              hoeveel kopers gaan hun beslissing laten afhangen van de nabijheid van een laadpaal?

                              ik rij bijna 3 jaar ev ,en ben nog nooit in de problemen geraakt.

                              Comment


                              • stond gisteren artikel in de standaard dat 30% van de verplaatsing in de stad met de auto de zoektocht naar een parkeerplaats blijkt te zijn. Maw nog heel wat winst te boeken als men daar nu eens een intelligente oplossing voor zou vinden.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                  al eens bij stilgestaan hoeveel laadpalen per 100km er werkloos staan te blinken?
                                  hier in het dorp staat sinds bijna 2 jaar een laadpaal,in die 2 jaar niet 1 keer een wagen zien staan(uitgezonderd de mijne bij wijze van test.en foutparkeerders)
                                  4km verder in naburig dorp,idem dito,voorbeelden zat...
                                  nogmaals ,de meeste ev rijders hebben die laadpalen zelden of nooit nodig(ja uitzonderingen zijn er altijd)
                                  en voor die enkelingen zouden premie's dan wel mogen?
                                  hoeveel kopers gaan hun beslissing laten afhangen van de nabijheid van een laadpaal?

                                  ik rij bijna 3 jaar ev ,en ben nog nooit in de problemen geraakt.
                                  wie niet in de stad woont, kan dat makkelijk thuis doen. Het is in de stedelijke omgeving, op overdekte parkings, parkings supermarkten (de Lidl zoals je al dikwijls hebt aangehaald) bij bedrijven dat de palen moeten staan. In de steden zie ik nog een verbod komen op het laden met een draad vanuit je huis. Dat wil zeggen draad over het voetpad met alle gevolgen vandien. Kinderen die fietsen, mama's met de koetsen, ouderen van dagen die met hun rollator nog eens buiten komen. Dan moet je bijna verplicht gaan naar een systeem met laadpalen aan de parkeerplaats zelf. Al dan niet inklapbaar zoals ivob aanhaalde.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    stond gisteren artikel in de standaard dat 30% van de verplaatsing in de stad met de auto de zoektocht naar een parkeerplaats blijkt te zijn. Maw nog heel wat winst te boeken als men daar nu eens een intelligente oplossing voor zou vinden.
                                    Die oplossing is er toch, grote borden die je naar de parkings wijzen met daarbij het aantal beschikbare parkeerplaatsen vermeld.
                                    Hasselt is hier een voorbeeld van.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                                      wie niet in de stad woont, kan dat makkelijk thuis doen. Het is in de stedelijke omgeving, op overdekte parkings, parkings supermarkten (de Lidl zoals je al dikwijls hebt aangehaald) bij bedrijven dat de palen moeten staan. In de steden zie ik nog een verbod komen op het laden met een draad vanuit je huis. Dat wil zeggen draad over het voetpad met alle gevolgen vandien. Kinderen die fietsen, mama's met de koetsen, ouderen van dagen die met hun rollator nog eens buiten komen. Dan moet je bijna verplicht gaan naar een systeem met laadpalen aan de parkeerplaats zelf. Al dan niet inklapbaar zoals ivob aanhaalde.
                                      de locatie's die je aanhaald,daar kan ik me perfect in vinden,maar niet,zoals sommige hier aanhalen op elke hoek van de straat,en liefst nog ene dertussen.
                                      en als het ff kan liefst een snellader met min 100kwh ......
                                      dat is pure verspilling,of denken jullie dat iedereen een ev gaat kopen omdat er in de straat een laadpaal beschikbaar is?
                                      trouwens de mogelijkheid bestaat om een paal aan te vragen wanneer en in de omgeving geen voorzien is,
                                      natuurlijk zou het de ideale situatie zijn moest er om de 100m een mogelijkheid zijn,maar wel ff realistisch blijven,wie gaat dat betalen?
                                      trouwens,diegenen die zoals je aanhaalde,met een draad van hun huis werken,die beseffen niet goed waarmee ze bezig zijn.
                                      mss voor een plug in,maar een ev?????????????????????????
                                      om dan na verloop van tijd verwonderd te staan dat een en ander in de fik staat?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                                        heel heel simpel: tegen dan zijn de werken hier afgerond en zal het huis vrij op zichzelf draaien. Dan mogen ze van mijn part de stroomkabel doorknippen hier.
                                        hopelijkj staat dat huisje in stormvrij gebied :-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                                          heel heel simpel: tegen dan zijn de werken hier afgerond en zal het huis vrij op zichzelf draaien. Dan mogen ze van mijn part de stroomkabel doorknippen hier.
                                          hopelijkj staat dat huisje in stormvrij gebied :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X