ik woon op een hoger punt als de rest van de wijde omgeving, stormpannen op het dak, zonnepanelen met een pak extra gewicht erbij... dus dat zit wel snor. Hebben hier al meer dan 100 km/h gehad zonder enige schade. En overstroming kan door het hoger gelegen gebied al niet voorvallen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Chinezen komen er aan!
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Net citytripje Berlijn achter de rug en toch wel opvallend hoe koning auto daar nog regeert.
Hoewel je al veel elektrische deelauto's ziet (vooral golfjes), viel me toch het mega aantal V6 en V8 PK's op die daar te bewonderen waren.
Veel AMG Benzen, M BMW's tot zelfs een Aventador toe.
Ik vind het ook altijd zo opvallend dat je nog zo weinig elektrische stadsbussen ziet. Welgeteld eentje gespot daar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenNet citytripje Berlijn achter de rug en toch wel opvallend hoe koning auto daar nog regeert.
Hoewel je al veel elektrische deelauto's ziet (vooral golfjes), viel me toch het mega aantal V6 en V8 PK's op die daar te bewonderen waren.
Veel AMG Benzen, M BMW's tot zelfs een Aventador toe.
Ik vind het ook altijd zo opvallend dat je nog zo weinig elektrische stadsbussen ziet. Welgeteld eentje gespot daar.
En ja... in Berlijn woont rijk volk, en in Duitsland toon je dat met een dikke auto en dikke motor. Rijtaks en BIV is daar een pak lager dan in andere landen.
En wat bussen betreft, daar heeft EU de boot helemaal gemist. Voor electrische bussen moet je naar China, daar rijden er duizenden.
Het concept wat ze in sommige modellen gebruiken is uitgerust met supercaps. Dat zijn condensatoren die verschrikkelijk snel kunnen geladen worden, maar zeer duur zijn.
Bij vrijwel elke halte wordt die bijgeladen, en dan heeft de bus terug een autonomie van een paar kilometer. Meer is niet nodig.
Dus geen 2 ton batterijen aan boord om de dag door te komen, maar wel om een paar haltes verder te geraken. Bijladen in seconden, geen minuten.
Die technologie kunnen we natuurlijk niet in auto's gebruiken.
Comment
-
dit zouden we wel kunnen als ze de autosnelwegen voorzien van inductie asfalt dat je auto oplaadt terwijl je er over rijdt.
In Zweden heb je dit al, met zonnepanelen die in die weg zijn verwerkt. (weet wel niet als de baan vol sneeuw ligt hoe het dan gaat)
https://www.bright.nl/nieuws/artikel...ische-autos-opKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtendit zouden we wel kunnen als ze de autosnelwegen voorzien van inductie asfalt dat je auto oplaadt terwijl je er over rijdt.
In Zweden heb je dit al, met zonnepanelen die in die weg zijn verwerkt. (weet wel niet als de baan vol sneeuw ligt hoe het dan gaat)
https://www.bright.nl/nieuws/artikel...ische-autos-op
Want verschillende van de testwegen met zonnepanelen waren een grote flop (enige dat werkte was een fietsbaan in Nederland, qua belasting een totaal andere categorie).
After years of trial projects, a handful of “solar roadway” projects around the world are revealing just how expensive it is to use roads, rather than rooftops and empty fields, as the world’s future solar surface.
Ik ben wel benieuwd hoe ze inductie kunnen implementeren. Dingen zoals rendement wanneer de spoelen niet uitgelijnd zijn + aan hoge snelheid + effect van opwarming op asfalt/banden.
Comment
-
Dat vraagt allemaal veel te grote investeringen in infrastructuur die te weinig opleveren.
Binnenkort kan je in 10 minuten bijladen voor 200km. Dat is meer dan voldoende voor lange trips.
Trouwens, het aantal mensen dat meer dan een paar keer in de levensduur van een auto een trip maakt van 350km op een dag is nogal beperkt.
Ik zou daar perfect mee kunnen leven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDat vraagt allemaal veel te grote investeringen in infrastructuur die te weinig opleveren.
Binnenkort kan je in 10 minuten bijladen voor 200km. Dat is meer dan voldoende voor lange trips.
Trouwens, het aantal mensen dat meer dan een paar keer in de levensduur van een auto een trip maakt van 350km op een dag is nogal beperkt.
Ik zou daar perfect mee kunnen leven.
Comment
-
Het aantal mensen dat meer dan een paar keer in de levensduur van een auto gebruik maakt van het reservewiel is ook nogal beperkt, maar velen willen toch niet zonder ;-)
Ik heb het persoonlijk nog nooit nodig gehad en rij nu ook met mijn tweede auto zonder, en heb geen angstig gevoel, maar ik begrijp dat er mensen zijn die dat wel hebben.
Mijn vrouw begint al te panikeren als haar gsm 'maar' 40% meer heeft , wat moet dat worden als ze EV moet gaan rijden :-P
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenOmgekeerde van wat hier gebeurt dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenHet aantal mensen dat meer dan een paar keer in de levensduur van een auto gebruik maakt van het reservewiel is ook nogal beperkt, maar velen willen toch niet zonder ;-)
Ik heb het persoonlijk nog nooit nodig gehad en rij nu ook met mijn tweede auto zonder, en heb geen angstig gevoel, maar ik begrijp dat er mensen zijn die dat wel hebben.
Mijn vrouw begint al te panikeren als haar gsm 'maar' 40% meer heeft , wat moet dat worden als ze EV moet gaan rijden :-P
Het is toch verwonderlijk hoe veel mensen last hebben met veranderingen.
Als je een kwartier praat met een Tesla rijder, dan weet je de pitfalls, en ken je ook direct de voordelen.
Vraag eens hoe dikwijls je vrouw meer dan 200km op een dag rijdt? Gewoon elke avond aan de stekker, en je moet ook nooit meer naar zo'n ellendig tankstation.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGeen BIV en wegenbelasting. Wat willen ze nog meer?
Vrijstelling van heffingen op elektriciteit.....
Ik weet er nog wel een paar hoor.Last edited by ivob2; 05/11/2019, 10:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Omgekeerde van wat hier gebeurt dus.
nochtans ging NVA excelleren door zich te spiegelen aan de omringende landen zoals NL en D
Duitsland kan zo zijn eigen auto-industrie subsidiëren, wat niet rechtstreeks mag van de EU.
België heeft geen eigen auto-industrie...en dus vloeide al die EV subsidie, van de Belgische belastingbetaler, rechtstreeks naar het buitenland….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Subsidieert NL en DE, de Belgische economie…?
Duitsland kan zo zijn eigen auto-industrie subsidiëren, wat niet rechtstreeks mag van de EU.
België heeft geen eigen auto-industrie...en dus vloeide al die EV subsidie, van de Belgische belastingbetaler, rechtstreeks naar het buitenland….
We zouden dat geld beter investeren in onze eigen wegen, ons eigen OV, en een eigen laadpalennetwerk.
Belgie is alleen nog maar een wingewest voor het buitenland, en dan maar zagen dat we geen begroting meer op orde krijgen en een regering hier ook al niet meer lukt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Subsidieert NL en DE, de Belgische economie…?
Duitsland kan zo zijn eigen auto-industrie subsidiëren, wat niet rechtstreeks mag van de EU.
België heeft geen eigen auto-industrie...en dus vloeide al die EV subsidie, van de Belgische belastingbetaler, rechtstreeks naar het buitenland….
Bij mijn weten kost een EV hier, excl. BTW want die verdwijnt rechtstreeks in de Belgische kas, niet zoveel meer dan in de ons omringende landen.
Het bedrag dat ik hier betaal komt dus uit mijn zak. Het bedrag dat ik minder betaal of terugkrijg via eender welke subsidie blijft dus in mijn zak. Eveneens
een belastingbetaler. De boetes die Vlaanderen/België internationaal zal opgelegd krijgen omdat ze aan geen enkele norm voldoen, niet nu en niet in de toekomst, zullen integendeel wel via de overheid van uw en mijn bankrekening teruggevorderd worden.
Ik betaal liever belastingen voor subsidies waar ik, als ik het slim aanpak, nog een deel van terugzie dan bij te dragen aan boetes waar ik zeker nooit een cent van zal terugzien.
Wie subsidieer jij dan telkens je aan de pomp gaat tanken? De Belgische gas- en olieindustrie? (waar-waar?)
Persoonlijk subsidieer ik liever, , telkens ik mijn EV laat laden, mijn eigen stroomrekening en/of een puur Vlaams bedrijf waar ik zelf in kan investeren en wat in zijn geheel nog meer opbrengt dan een rekening bij eender welke Vlaamsche bank.
Dan zullen we ons vanaf nu maar beperken tot het subsidiëren van "ballekes in tomatensaus" , kleinschalige streekbiertjes (in de hoop dat ze niet overgenomen worden door een nationale brouwer die daarna in feite verhuist naar het buitenland), het heraanleggen van "weiden als wiegende zeeën, die groenen langs stroom en rivier"? (WTF is da?)
Zelfs Torfs zijn schoenen worden hier niet meer geproduceerd.Last edited by ivob2; 05/11/2019, 12:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
en dan maar zagen dat we geen begroting meer op orde krijgen en een regering hier ook al niet meer lukt
En het laatste heeft al helemaal niets met economie te maken, integendeel.
Wat heeft het buitenland daar mee te maken?
Comment
Comment