Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Het gaat niet om de rijke bakkers. Dat zijn geen biljonairs ...

het is niet "de rijken" overigens. Het is gewoon kapitaal dat aangepakt moet worden. Jij betaalt 55% marginale belastingen. Benieuwd hoeveel dit bij een multinational is... Die notionele aftrek is inderdaad één deeltje daarvan.
    Superrijken zijn personen, multinationals bedrijven. Er is een verschil tussen personenbelasting en vennootschapsbelasting. Hetgeen de CEO zich zelf uitkeert, betaald hij ook gewoon zijn belastingen op. Johnny Tijs kreeg bij de Post €2 miljoen bruto per jaar. Die betaalde op 1 jaar tijd meer belastingen dan gij en ik samen.

Ander voorbeeld is die superrijke van InBev die een paar jaar terug naar Zwitersland is verhuisd. België speelde daardoor €70 miljoen per jaar belastingen kwijt wat die man betaalde. Superrijken betalen belastingen, en ook veel belastingen, maar voor veel mensen is het nooit genoeg. In een liberaal model kijken we naar hoeveel de mensen reeds betalen, in een links model kijken we naar wat de mensen nog over hebben.

Maar multinationals betalen vennootschapsbelastingen. En die kijken waar ze het gunstigste zijn. Met even grote loonlasten en afschaffing van de notionele aftrek, krijgen we hier een sociaal bloedbad, want vele multinationals zullen op een paar jaar tijd vertrekken en nieuwe komen er niet meer bij. Daarom dat die notionele aftrek ook bestaat. Als ge uw volk aan werk wilt helpen, moet ge ervoor zorgen dat er nieuwe bedrijven komen en bestaande bedrijven blijven investeren. Reden ook waarom veel bedrijven naar Ierland trekken voor de gunstige voorwaarden. Dat is een beetje zoals wij als werkman gaan werken waar we het meeste verdienen, dat die bedrijven naar het land trekken waar ze het meeste 'mogen' verdienen. Een ziekelijk systeem, maar het is niet anders.
    Dus hier bekijkt de overheid dat anders, links en rechts, dat als men die bedrijven kapotbelast, ze weg zijn. Dus houden ze hen hier met gunstige voorwaarden, maar toch brengt da geld op. Alle werknemers van ABInbev betalen belastingen en sociale lasten en daarbovenop betaald inbev nog eens Patronale bijdrage RSZ die 33% (bedienden) en 39% (arbeiders) op uw brutoloon betreffen. Dan zijn er nog de bedrijven die leveren aan ABInbev. Zowel CEO, bedrijf als werknemers betalen belastingen. De contractors die het fabriek onderhouden en bijbouwen betalen belastingen,... . De transporteurs van de producten hetzelfde. Dus uiteindelijk kost het de overheid niets en brengt het op (ok, ze hebben minder belastinginkomensten). Want als het bedrijf er niet zou zijn, zouden ze nog veel meer miljarden mis lopen.

We zitten in een zeer raar systeem waar ik zelf ook niet zo heel blij mee ben. Superrijken heb ik ook niets tegen omdat die uiteindelijk toch hun geld investeren in veel zaken. Maar of ge daarvoor 100 miljard moet hebben, dat lijkt me erover.

Maar ik wil toch nog een voorbeeld gevend at ik deze zomer heb gezien in het stadje Titusville in Florida. Tot 2012 was dat een zeer aantrekkelijk stadje aan de Spacecoast. Veel mensen trokken naar daar omdat daar het publieke onderwijs even goed was als de dure privat schools en er waren massa's jobs omdat er 1000'den mensen werken op Cape Canaveral. Toen we er door reden, was het een vervallen stadje en ben toen wat met mensen gaan praten en me wat ingelezen, en vanaf 2012 is het in verval geraakt omdat de amerikaanse overheid het SpaceProgram heeft stop gezet met 1000'den werklozen tot gevolg die zijn weggetrokken uit Titusville om elders werk te zoeken.

Tijdens onze rondgang op Cape Canaveral, waren er heel wat werven te zien, waaronder Space X (Elon Musk) en Blue Origin (Jeff Bezos). Deze zijn daar volop aan het bouwen aan hun eigen commerciële spaceprogram waarbij op termijn weer 1000'den jobs in die regio bij komen en Titusville binnen een 5-tal jaar weer de stad is zoals ze voor 2012 was en mss nog beter. Zonder Elon en Jeff zou dat niet gebeuren. Dus moeten we het toch toejuichen dat deze vreselijke superrijken dat doen? Niet? Ze kunnen hun geld ook gewoon op de bank laten staan, maar daar heeft niemand wat aan.

Comment

• als ik hier dan een tegenvoorbeeld mag geven: schoonzuster heeft borstkanker gehad en is lange tijd thuisgeweest en dus uitkering gekregen van ziekenkas. Die kan nu daardoor dit jaar 4600€ belastingen betalen. En neen, geen groot loon. Als bediende bij de VRT zit ze rond 1800€. Ze heeft afbetalingsplan aangevraagd waar de belgische staat haar nog doodleuk 4% interest voor aanrekend.
      Wel dan krab ik toch eens in mijn weinige haar dat ik nog heb en vraag me af waar het fout is gelopen...
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        als ik hier dan een tegenvoorbeeld mag geven: schoonzuster heeft borstkanker gehad en is lange tijd thuisgeweest en dus uitkering gekregen van ziekenkas. Die kan nu daardoor dit jaar 4600€ belastingen betalen. En neen, geen groot loon. Als bediende bij de VRT zit ze rond 1800€. Ze heeft afbetalingsplan aangevraagd waar de belgische staat haar nog doodleuk 4% interest voor aanrekend.
        Wel dan krab ik toch eens in mijn weinige haar dat ik nog heb en vraag me af waar het fout is gelopen...
        Dat zijn inderdaad de ziekelijke situaties in ons triestig land. Zo verhalen komt ge meer tegen en zo een afbetalingsplan is niet van de poes. Ik heb dat 20 jaar geleden eens aangevraagd toen ze ineens besloten om de aanslagen wat vroeger te sturen. Dus op 1 jaar tijd voor meer dan €4000 aan belastingen binnen gekregen met een loontje van destijds van €1000/maand. Toen ik de bundel kreeg om in te vullen voor dat afbetalingsplan, was mijn goesting over en heb ik gewoon mijn rekening geplunderd. Daar waart ge dagen mee aant lopen naar allerlei instanties voor de nodige stempels.

Maar het voornaamste uit uw post is het woordje 'gehad' in de eerste zin

Comment

• Op een uitkering, wordt weinig of geen enkele bedrijfsvoorheffing ingehouden, dus als je dat een groot gedeelte van het jaar trekt, moet je bij de eindafrekening, uw jaarlijkse belastingaangifte, véél bijbetalen. (is al zo sinds 194

Op pensioen wordt wel BVH ingehouden, maar weinig, vermits pensioenen meestal laag zijn, is er weinig bij te betalen, maar klus je bij zal je waarschijnlijk wel moeten bij betalen…

Zo moeten arbeiders meestal ook bij betalen, omdat op hun jaarlijks vakantiegeld weinig bedrijfsvoorheffing was ingehouden (véél arbeiders denken dat ze meer vakantiegeld hebben als bedienden, maar na de afrekening is dit totaal niet)

(idem met wie 2 parttimejobs heeft, en denken véél te verdienen… tot de afrekening komt)

Comment

• Ik heb nog nooit belastingen moeten betalen, altijd terug gekregen en dat gaat nu al jaren in stijgende lijn.
            Maar als ik dat hier zo lees hou ik mijn hart al vast voor volgend jaar, want heb dit jaar maar 2 maanden gewerkt, sindsdien in ziekenverlof.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ik heb nog nooit belastingen moeten betalen
              Je bedoelt waarschijnlijk BIJbetalen. Anders moogt ge mij uitleggen wat ik moet doen om ook niks meer te moeten betalen!

Comment

• Een andere denkwijze er op na houden?*
                Ik heb ook nog nooit belastingen fysiek moeten betalen.
                (ik kijk alleen naar wat ik effectief netto krijg en naar wat ik ieder jaar effectief krijg teruggestort).

Overigens kan je beter bijbetalen dan terugtrekken. Terugtrekken betekent dat je de overheid gratis een lening gegeven hebt. Bijbetalen is net andersom (al maakt dat tegenwoordig, als je niet actief er iets aan doet, ook niet veel meer uit).
                Een verrassing kan terugtrekken of bijbetalen ook nooit zijn. Kan je perfect berekenen en zoniet zit er maanden verschil tussen het indienen van je belastingen en de effectieve afrekening.

*Of nog beter, gewoon niet meer gaan werken en leven van de opbrengsten van je spaargeld en er nog ten volle van genieten zolang je nog fit bent. Sinds ik op dat plan ben overgeschakeld ben ik 100% meester over mijn eigen tijd en zijn mijn bijdragen van 27-53% gedaald naar 0-30%. En die 30% op sommige inkomsten recupereer ik ruimschoots (laatst nog met een tax shelter). Alles bijeengeteld draag ik momenteel netto dus niets meer bij.

In werkelijkheid heb ik uiteraard nu netto minder te besteden dan toen ik nog werkzaam was maar wel meer tijd om het vrij te kunnen besteden.
                Het is maar waar je je prioriteiten wenst te leggen.
                Last edited by ivob2; 06/11/2019, 13:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Je bedoelt waarschijnlijk BIJbetalen. Anders moogt ge mij uitleggen wat ik moet doen om ook niks meer te moeten betalen!
                  Ik bedoel dat ze bij mij altijd genoeg (zelfs te veel) afgehouden hebben door het jaar, wat bij andere toch niet gebeurd als in dat hier zo lees.
                  Ik hoop dat ik volgik jaar niet ga moeten bijbetalen met mijn ziekenverlof nu, want als ik zie wat ik maar krijg, dan zou het wel echt een schande zijn als ik hier nog veel op zou moeten bijbetalen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                    Overigens kan je beter bijbetalen dan terugtrekken. Terugtrekken betekent dat je de overheid gratis een lening gegeven hebt. Bijbetalen is net andersom (al maakt dat tegenwoordig, als je niet actief er iets aan doet, ook niet veel meer uit).
                    Een verrassing kan terugtrekken of bijbetalen ook nooit zijn. Kan je perfect berekenen en zoniet zit er maanden verschil tussen het indienen van je belastingen en de effectieve afrekening.
                    Nog beter zou zijn dat we niet teveel moeten betalen of terug trekken. Van de week onze aanslag gekregen en we krijgen €4300 terug samen. Wisten we wel, omdat we het ook berekenen.
                    Dat wil zeggend at ons gezin maandelijks €460 te veel betaald. De intrest daarop is te verwaarlozen, maar met €460/maand kan men veel doen. Wij zelf leven niet op het randje, maar voor gezinnen die op het randje leven, is dat wat anders. Ik zie veel in vriendenkring dat er bij zijn die bepaalde aankopen uitstellen totdat het belastinggeld gestort is. Of dat we met dat geld op vakantie gaan.

In een volledige digitale wereld, zou het volgens mij perfect mogelijk moeten zijn om dit op jaarbasis aan te passen zoals ze dat ook bij de energieleveranciers doen. Nu betalen we volgens barema's bedrijfsvoorheffing die bepaald is op uw loonschaal en kinderen ten laste. Dat zijn zaken die bekend zijn en volgens mij is het perfect mogelijk om die barema's flexibel te maken waardoor we dan bv elk jaar nog max €500 moeten bijbetalen of terug trekken.

Comment

• "Normaal" krijg je ook niet te veel terug of moet je niet te veel betalen.
                      Maar de afhoudingen kunnen geen rekening houden met je persoonlijke gezinssituatie noch met de fiscale aftrekken waar je van gebruik wenst te maken.
                      Gezinnen die op "het randje leven" zullen meestal ook geen 4300 € terugtrekken. Als ze zoveel terugtrekken betekent dat meestal dat hun maandelijks inkomen hoog genoeg is om niet op het randje te moeten leven (of ze hebben het, behoudens uitzonderingen, aan zichzelf te danken).
                      Je kan altijd bij je werkgever langs gaan en meer of minder voorafhoudingen vragen op je loon.
                      Of maak het geheel makkelijk en overzichtelijk: sta alleen nog voor jezelf in.

Voor sommige mensen is het zelfs een voordeel dat ze terugtrekken van de belastingen en er maandelijks minder afgehouden werd. Misschien was het er anders iedere maand al doorgedraaid in plaats van in hun plaats opgepot tot ze er eenmalig een grotere aankoop mee konden financieren of een vakantie mee konden betalen? Wat is het probleem als je moet bijbetalen? Dat is toch geld dat je gestort kreeg waar je sowieso geen recht op had. Dat zet je dan gewoon opzij tot het terug opgevraagd wordt. Zelfdisciplne heet dat.

Energieleveranciers krijgen van mij geen voorschotten. Ik ga niet betalen voor iets dat ik nog niet verbruikt heb en hun cash flow wat bijkleuren. Je kan dat voorschot trouwens ook laten aanpassen naar beneden (als je vertrouwen hebt in jezelf) of naar boven (als je je eigen geldbeheer niet vertrouwt).

Deze maand ook mijn afrekening gekregen. Al van in mei wist ik exact het bedrag. Nu weet ik bijna twee maanden op voorhand bijna exact de dag dat het gestort gaat worden. Ik zie het probleem niet. Belastingen zijn niet zo iets wat totaal onverwacht in je bus valt. De meeste zijn dan nog eens nauwkeurig te voorspellen.

On topic: op een elektrische auto zijn het er, vooralsnog, redelijk weinig (in verhouding tot een fossiel)

ps. Bespaar me te moeten "leven" in een volledig digitale wereld. Het grootste plezier beleef ik nog altijd in en aan de realistische wereld.
                      Last edited by ivob2; 06/11/2019, 14:30.

Comment

• Mijn werkgever houdt ook veel af aan de basis (de meeste collega's trekken jaarlijks terug) maar mijn echtgenote is, jammer genoeg, invalide en sindsdien moeten we steeds bijbetalen. Logisch, want op een vervangingsinkomen worden vooraf geen afhoudingen gedaan. Gelukkig wisten we dat op voorhand, zodat we niet elk jaar voor al te onaangename verassingen staan. Let daar dus voor op!
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Klopt.
                          Net zoals quovadis al opmerkte: als je meerdere deeltijdse jobs combineert (die elk onder het minima vallen) wordt er nagenoeg niets van afgehouden (juist omdat ze onder de minima scoren en de werkgevers dat van elkaar niet weten) en krijg je de afrekening pas nadat alle inkomsten bij elkaar zijn opgeteld. Ik wil ook de (slecht geïnformeerde) beginnende zelfstandigen niet de kost geven die zich na drie jaar een bult verschieten (en de eerste twee jaar er van uitgingen dat de bomen tot in hun hemel groeiden).

Comment

"Normaal" krijg je ook niet te veel terug of moet je niet te veel betalen.
                            Maar de afhoudingen kunnen geen rekening houden met je persoonlijke gezinssituatie noch met de fiscale aftrekken waar je van gebruik wenst te maken.
                            En waarom kunnen ze daar geen rekening mee houden? Zoals ik zei is dat in deze tijd technologisch perfect mogelijk.
                            Mijn belastingbrief is toch ook al perfect ingevuld als ik hem digitaal krijg? Enkel voor de aftrek van de woning moeten we wat wijzigingen aanbrengen, maar die gegevens kunnen tegelijk naar de fiscus die dit automatisch kan verwerken.

Dat ge kinderen ten laste hebt en hoeveel en of die gehandicapt zijn, staat perfect geregistreerd. Als het kind na zijn school begint te werken, weet de fiscus toch ook dat het dan niet meer ten laste is van de ouders?

En op die gegevens kunnen ze uw maandelijkse bedrijfsvoorheffing bepalen. En ja, er zullen bepaalde zaken anders zijn, maar ge kunt bij uw aangifte dan ook wijzigingen aanbrengen. Een jaar later wordt dan automatisch rekening daarmee gehouden.

Wat de energieleveranciers betreft, hebben wij altijd leveranciers gehad die met voorschotten werken. Geen idee welke dat niet doet. Voorschotten kunt ge idd niet aanpassen en daarom dat we na 1,5 jaar zonnepanelen nog steeds te veel betalen, maar die krijgen we dan in februari terug.

Comment

Gezinnen die op "het randje leven" zullen meestal ook geen 4300 € terugtrekken. Als ze zoveel terugtrekken betekent dat meestal dat hun maandelijks inkomen hoog genoeg is om niet op het randje te moeten leven (of ze hebben het, behoudens uitzonderingen, aan zichzelf te danken).
                              Je kan altijd bij je werkgever langs gaan en meer of minder voorafhoudingen vragen op je loon.
                              Of maak het geheel makkelijk en overzichtelijk: sta alleen nog voor jezelf in.
                              Ik wil de mensen met een royaal inkomen die de eindjes niet aan mekaar geknoopt krijgen, niet de kost willen geven. Er zijn enorm veel mensen die niet met geld kunnen omgaan.
                              Of zoals in ons geval volop aan het verbouwen zijn met hun inkomen. Wij hebben een mooie spaarboek waar we vanaf proberen te blijven, maar daar komt al jaren niets meer bij omdat ons geheel inkomen op gaat aan ons dagelijks leven, vakanties, en verbouwingen. Vermits wij een mooie spaarboek hebben, maakt het voor ons niet zo heel veel uit dat we die €4300 gaan terug trekken. Die gaan uiteindelijk ook weer de verbouwingen in. Maar er zijn mensen die in hetzelfde schuitje als ons zitten, maar die spaarboek niet hebben kunnen opbouwen omdat ze mss direct zijn gaan verbouwen en wij pas na 5 jaar in het huis wonen en dan nog maar beetje bij beetje. Het is nu dat we er 9 jaar in wonen dat ik met de grote verbouwingen bezig ben en het wat meer kost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

En waarom kunnen ze daar geen rekening mee houden? Zoals ik zei is dat in deze tijd technologisch perfect mogelijk.
                                Mijn belastingbrief is toch ook al perfect ingevuld als ik hem digitaal krijg? Enkel voor de aftrek van de woning moeten we wat wijzigingen aanbrengen, maar die gegevens kunnen tegelijk naar de fiscus die dit automatisch kan verwerken.

Dat ge kinderen ten laste hebt en hoeveel en of die gehandicapt zijn, staat perfect geregistreerd. Als het kind na zijn school begint te werken, weet de fiscus toch ook dat het dan niet meer ten laste is van de ouders?

En op die gegevens kunnen ze uw maandelijkse bedrijfsvoorheffing bepalen. En ja, er zullen bepaalde zaken anders zijn, maar ge kunt bij uw aangifte dan ook wijzigingen aanbrengen. Een jaar later wordt dan automatisch rekening daarmee gehouden.

Wat de energieleveranciers betreft, hebben wij altijd leveranciers gehad die met voorschotten werken. Geen idee welke dat niet doet. Voorschotten kunt ge idd niet aanpassen en daarom dat we na 1,5 jaar zonnepanelen nog steeds te veel betalen, maar die krijgen we dan in februari terug.
                                Dat kunnen ze niet altijd perfect berekenen omdat je belast wordt op een situatie voor een vol jaar, en bedrijfsvoorheffing wordt per maand af gehouden.

Ik heb 2 kinderen die midden dit jaar zijn beginnen werken. Dus tot augustus waren die bij mijn werkgever gekend als "ten laste", maar doordat ze dan zijn beginnen werken vallen die dus een vol jaar niet meer ten laste. Dat weet ik dus nu al dat dat geld gaat kosten...
                                Hetzelfde met pensioensparen. Met 2 aan pensioensparen doen levert ook een aftrek op van een paar honderd euro.
                                Van giften krijg je ook ca 50% terug, en standaard rekenen de tabellen die je werkgever moet volgen met een gemeentelijke belasting van 7%, terwijl dat in sommige gemeenten meer is of minder.

Sommige mensen snappen van het geheel ook niks, en denken dat de afrekening het enige is wat ze moeten betalen of terugkrijgen. Wat ze al betaald hebben weten ze niet.

Comment

• is net hetzelfde als wanneer je zelfstandige bent. Als je de BTW die je doorrekent aan je klant moet teruggeven na 3 maanden, ook gewoon opgebruikt dan heb je een probleem. Als je denkt aan het feit dat een deel van het geld op je rekening niet van jou is, kom je nooit voor verrassingen te staan.

en over de eindjes aan elkaar knopen e.d. maar toch nog op reis gaan of regelmatig van gsm of auto wisselen is ook al fout. Op reis gaan doe je pas als je geld genoeg hebt. Het is dan spijtig dat je het geld niet hebt voor een reis of een nieuwe 8k QLED TV maar daar moet je je dan bij neerleggen of een bij job zoeken of iets proberen studeren waardoor je meer gaat verdienen.
                                  Last edited by Liquid Li0n; 06/11/2019, 15:14.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Euuhhh, tuurlijk wel kan je je voorschotten aanpassen, althans toch bij Engie Electrabel maar er zijn nog anderen waar dat bij kan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Inderdaad, dat kan bij Lampiris ook.
                                      Ik gaf gewoon aan dat ik zonnepanelen had geïnstalleerd, en kreeg direct een voorstel voor een verlaagd voorschot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, dat kan bij Lampiris ook.
                                        Ik gaf gewoon aan dat ik zonnepanelen had geïnstalleerd, en kreeg direct een voorstel voor een verlaagd voorschot.
                                        Wij zaten bij ENI en ik moest wachten tot de afrekening. Voorheen bij Electrabel gezeten, maar ENI was €500 per jaar goedkoper voor ons voordat we zonnepanelen hadden.

Ik had gehoopt dat het voorschot meteen zou verlagen vermits we op de zonnepanelen een groene lening hebben en zich dat zou compenseren. Maar het was een bijkomende kost Maar ondertussen wel al eens €400 en een klets terug gekregen en een keer €500 en een klets. Denk dat nu in februari nog een afrekening komt en daarna zou mijn voorschot op een laagste punt moeten staan, rekening houdend met de prosumenten en gas nog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          als ik hier dan een tegenvoorbeeld mag geven: schoonzuster heeft borstkanker gehad en is lange tijd thuisgeweest en dus uitkering gekregen van ziekenkas. Die kan nu daardoor dit jaar 4600€ belastingen betalen. En neen, geen groot loon. Als bediende bij de VRT zit ze rond 1800€. Ze heeft afbetalingsplan aangevraagd waar de belgische staat haar nog doodleuk 4% interest voor aanrekend.
                                          een maat van mij zat net als onze knight rider regelmatig thuis met zijn rug en ik had hem gewaarschuwd voor die val...maar dat bleek dus bij hem net als knight niet waar te zijn
                                          ik ga u niet tegenspreken dat er gevallen zijn waarbij de ziekenkas de mist ingaat en incorrect mss te veel uitbetaald (of dat de belastingbrief niet juist wordt ingevuld, dunno)

ik kan zijn of haar rekening niet maken, maar hij beweerde dat hij onder de streep zelfs méér overhield

Comment

Working...
                                          X