Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Op basis daarvan krijg je dan de afrekening (net omdat alle parameters dan zijn ingevuld).
Het zijn net de parameters die je pas op je aanslag invult die de afrekening zullen bepalen. En die zijn niet noodzakelijk bekend bij de voorafhoudingen.
En het is net de som van de voorafhoudingen en het al dan niet gebruik van de fiscale aftrek die je maakt die je eindafrekening zal bepalen.
Bij de voorafhoudingen kan de werkgever/fiscus niet weten (en je werkgever heeft er al helemaal geen zaken mee) of je gebruik gaat maken van de mogelijkheid tot pensioensparen/lange termijnsparen/woonbonus/forfaitaire of aantoonbare beroepskosten/buitenlandse inkomsten/extra inkomsten/huurinkomsten/ziekte/bijklussen/.... Dat zijn allemaal variabelen die pas duidelijk zijn nadat het jaar verstreken is waarop de aanslag gebaseerd is.
Als ik alle variabelen uit mijn aanslag haal kom ik bijna perfect op nul uit. Het zijn net die variabelen die zorgen dat ik wel terugtrek. (Of een onverwachte uitkering of bij-job die o.a. zal zorgen dat je moet bijbetalen).
Comment