Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

En waarom kunnen ze daar geen rekening mee houden? Zoals ik zei is dat in deze tijd technologisch perfect mogelijk.
    Mijn belastingbrief is toch ook al perfect ingevuld als ik hem digitaal krijg? Enkel voor de aftrek van de woning moeten we wat wijzigingen aanbrengen, maar die gegevens kunnen tegelijk naar de fiscus die dit automatisch kan verwerken.
    Maar die gegevens gaan dan ook naar de belastingsdienst en worden meestal automatisch verwerkt.
    Op basis daarvan krijg je dan de afrekening (net omdat alle parameters dan zijn ingevuld).
    Het zijn net de parameters die je pas op je aanslag invult die de afrekening zullen bepalen. En die zijn niet noodzakelijk bekend bij de voorafhoudingen.
    En het is net de som van de voorafhoudingen en het al dan niet gebruik van de fiscale aftrek die je maakt die je eindafrekening zal bepalen.
    Bij de voorafhoudingen kan de werkgever/fiscus niet weten (en je werkgever heeft er al helemaal geen zaken mee) of je gebruik gaat maken van de mogelijkheid tot pensioensparen/lange termijnsparen/woonbonus/forfaitaire of aantoonbare beroepskosten/buitenlandse inkomsten/extra inkomsten/huurinkomsten/ziekte/bijklussen/.... Dat zijn allemaal variabelen die pas duidelijk zijn nadat het jaar verstreken is waarop de aanslag gebaseerd is.
    Als ik alle variabelen uit mijn aanslag haal kom ik bijna perfect op nul uit. Het zijn net die variabelen die zorgen dat ik wel terugtrek. (Of een onverwachte uitkering of bij-job die o.a. zal zorgen dat je moet bijbetalen).
    Last edited by ivob2; 06/11/2019, 16:27.

Comment

Ik wil de mensen met een royaal inkomen die de eindjes niet aan mekaar geknoopt krijgen, niet de kost willen geven. Er zijn enorm veel mensen die niet met geld kunnen omgaan.
      Correct. En jij vindt dus dat het dan maar de taak is van de fiscus om ze op te voeden of ze verplicht tot sparen te dwingen door hogere afhoudinen zodat ze nadien die verplichte spaarboek krijgen uitgekeerd? Iemand die niet de discipline kan opbrengen om een klein maandelijks bedrag opzij te zetten kan dat ineens wel als hem een groter bedrag wordt uitgekeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
        Correct. En jij vindt dus dat het dan maar de taak is van de fiscus om ze op te voeden of ze verplicht tot sparen te dwingen door hogere afhoudinen zodat ze nadien die verplichte spaarboek krijgen uitgekeerd? Iemand die niet de discipline kan opbrengen om een klein maandelijks bedrag opzij te zetten kan dat ineens wel als hem een groter bedrag wordt uitgekeerd?
        Geloof me, ge kunt al veel bereiken met de degelijke opleiding of opvoeding.
        Persoonlijk vind ik dat er op de scholen doorheen al uw jaren te weinig tijd besteed wordt aan het financiële deel van het leven. Veel kinderen nemen de habits van de ouders over.
        Iedereen roept maar dat de mensen verarmen, maar niemand staat er echt bij stil dat een groot deel van die mensen er zelf schuld aan is. Ik heb het hier nog al eens geschreven dat ze eens een deftige studie moeten maken om 'armoede' in te delen en op basis daarvan die mensen te begeleiden. Iemand die enorm veel pech in zijn leven heeft gehad, die kunt ge helpen met meer geld in de maand. Iemand die niet met geld kan omgaan, die kunt ge enkel helpen met begeleiding en niet met extra geld. Met dat extra geld koopt die gewoon nog ne duurdere smartphone op de poef.

Dus ja, ergens vind ik wel dat de overheid haar verantwoordelijkheid heeft daarin door mensen deftig op te leiden en te begeleiden in dat geval.

Stel in ons geval dat 1 van ons 2 voor €350/maand medicijnen nodig heeft of dergelijke en we hebben niet te veel op de spaarboek, dan is dat wel lang wachten op die €4300/jaar. Dan heb ik ze liever elke maand bij mijn wedde zitten. Om maar een voorbeeld te noemen.

Voor anderen is het mss beter dat ze maar 1 x per jaar terug krijgen, anders is het elke maand direct op

Comment

Maar die gegevens gaan dan ook naar de belastingsdienst en worden meestal automatisch verwerkt.
          Op basis daarvan krijg je dan de afrekening (net omdat alle parameters dan zijn ingevuld).
          Het zijn net de parameters die je pas op je aanslag invult die de afrekening zullen bepalen. En die zijn niet noodzakelijk bekend bij de voorafhoudingen.
          En het is net de som van de voorafhoudingen en het al dan niet gebruik van de fiscale aftrek die je maakt die je eindafrekening zal bepalen.
          Bij de voorafhoudingen kan de werkgever/fiscus niet weten (en je werkgever heeft er al helemaal geen zaken mee) of je gebruik gaat maken van de mogelijkheid tot pensioensparen/lange termijnsparen/woonbonus/forfaitaire of aantoonbare beroepskosten/buitenlandse inkomsten/extra inkomsten/huurinkomsten/ziekte/bijklussen/.... Dat zijn allemaal variabelen die pas duidelijk zijn nadat het jaar verstreken is waarop de aanslag gebaseerd is.
          Als ik alle variabelen uit mijn aanslag haal kom ik bijna perfect op nul uit. Het zijn net die variabelen die zorgen dat ik wel terugtrek. (Of een onverwachte uitkering of bij-job die o.a. zal zorgen dat je moet bijbetalen).
          Hoe dat het werkt, weet ik, maar die dingen die ge extra invult, kan men ook automatiseren. De creche kan dat ook ingeven in een systeem waarbij dat automatisch bij de fiscus terecht komt, pensioensparen gebeurt al zo, voor- en naschoolse opvang kan ook automatisch naar de fiscus, papieren van de hypotheken ook,... . Is volgens mij perfect te doen.

Comment

• Dat doen ze ook. Die laten gewoon hun geld op de bank staan. Jeffke zet een voedselsteun programma op voor zijn eigen werknemers ipv ze gewoon deftig te betalen.

Het is wetenschappelijk bewezen dat geld naar armeren laten vloeien veel efficiënter is om de economie erop vooruit te helpen ipv dit naar rijken te laten vloeien. Percentueel gezien pot die rijke veeeeeeeel meer op. Ik juich geen "superrijke" toe. Als je biljonair bent gelijk "jefke", dan is dit op de kap van andere mensen geweest. Het zou maar erg zijn als er NIETS terug zou vloeien naar de economie. Maar percentueel gezien is dat peanuts.

En die "inkomensbelasting" die wordt toch omzeild door deze rijken. Dus daar moet je echt niet mee afkomen dat zij even veel betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

een maat van mij zat net als onze knight rider regelmatig thuis met zijn rug en ik had hem gewaarschuwd voor die val...maar dat bleek dus bij hem net als knight niet waar te zijn
              ik ga u niet tegenspreken dat er gevallen zijn waarbij de ziekenkas de mist ingaat en incorrect mss te veel uitbetaald (of dat de belastingbrief niet juist wordt ingevuld, dunno)

ik kan zijn of haar rekening niet maken, maar hij beweerde dat hij onder de streep zelfs méér overhield
              ik kan haar rekening ook niet maken. Maar als alleenstaande moeder dat bericht krijgen is een heel zure appel. Vooral omdat je op die moment nog uit een heel diep dal aan het kruipen zijt: financieel als emotioneel. Dan kan men hier zitten zeveren: dat wist ge op voorhand... wel op die momenten zijt ge vooral met heel andere dingen bezig. En het is niet dat ze de vetpot gekregen heeft van de ziekenkas. Ge krijgt een vervangingsinkomen en dat is minder dan uw eigenlijke inkomen. Haar auto die ze dit jaar wou vervangen (al plus 400K erop) zal nog even op zich moeten laten wachten. Die kan zich geen elektrische veroorloven... ook al zou ze dat willen.
              www.peugeotforum.be

Comment

• De auto breekt door. De laadpalen anders toch nog altijd niet. Aan Van der Valk hotel in Einhoven: alle vier de Allego's van 150kW's buiten gebruik. de 30 tesla chargers werken uiteraard wél allemaal. Zeer leuk als je nog 20km bereik hebt.

Voor de rest is het de eerste keer in 2 maand tijd dat ik een range probleem had, dus ik blijf er bij dat ik een goede keuze heb gemaakt elektrisch te gaan.
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                  De auto breekt door. De laadpalen anders toch nog altijd niet. Aan Van der Valk hotel in Einhoven: alle vier de Allego's van 150kW's buiten gebruik. de 30 tesla chargers werken uiteraard wél allemaal. Zeer leuk als je nog 20km bereik hebt.

Voor de rest is het de eerste keer in 2 maand tijd dat ik een range probleem had, dus ik blijf er bij dat ik een goede keuze heb gemaakt elektrisch te gaan.
                  En jij rijdt met?
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Geloof me, ge kunt al veel bereiken met de degelijke opleiding of opvoeding.
                    Dat geloof ik niet alleen. Dat weet ik zelfs uit ondervinding.

Comment

Hoe dat het werkt, weet ik, maar die dingen die ge extra invult, kan men ook automatiseren. De creche kan dat ook ingeven in een systeem waarbij dat automatisch bij de fiscus terecht komt, pensioensparen gebeurt al zo, voor- en naschoolse opvang kan ook automatisch naar de fiscus, papieren van de hypotheken ook,... . Is volgens mij perfect te doen.
                      Allemaal goed en wel maar je weet toch ook hoe de fiscus werkt?
                      Voorafhoudingen, het woord zegt het zelf, gebeuren op voorhand.
                      Je aanslag geef je echter in NA de feiten, niet ervoor (gelukkig).

De afrekening loopt in de tijd dus altijd achter op de feiten. Of je dat nu manueel doet of digitaliseert maakt niet uit.
                      Waar ik het wel mee eens ben is dat na de afrekening de afhandeling veel sneller kan gebeuren. Eenmaal je aangifte digitaal gedaan zou de afrekening onmiddellijk en automatisch kunnen volgen. Toch voor wie moet terug krijgen. We gaan dat diegenen die moeten bijbetalen niet aandoen.
                      Is de fiscus niet akkoord met de gedigitaliseerde aangifte (zoals je nu al de mogelijkheid hebt) is het aan haar om binnen een wettelijke termijn een herziening te bewerkstelligen.
                      Mensen met weinig variabelen (zoals veel gepensioneerden) krijgen nu al een volledig ingevuld aanslagbiljet en hebben de kans om zich al dan niet akoord te verklaren. Laten ze niets van zich horen gaat de afhandeling gewoon automatisch verder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

En jij rijdt met?
                        Blijkbaar geen Tesla.

Comment

En jij rijdt met?
                          Geen Tesla. Wou een auto, geen laptop op wielen...
                          2015 BMW F11 520dA

Comment

• Maar ze maken wel zeer efficiënte DC snelladers.

Comment

Blijkbaar geen Tesla.
                              Neen die insteek hadden we ook al begrepen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Geen Tesla. Wou een auto, geen laptop op wielen...
                                En wat was dan het alternatief?

Comment

En wat was dan het alternatief?

Geen idee wat dat er toe doet, maar bon, een E-tron.
                                  2015 BMW F11 520dA

Comment

Geen idee wat dat er toe doet, maar bon, een E-tron.
                                    je doet precies of je daar beschaamd om zijt?
                                    Prachtige wagen toch? Als fervente aanhanger van Audi zou ik die ook wel willen maar ligt ver boven het budget.
                                    Zou echt twijfelen tussen het Galaxyblauw of ééntje in Siam beige met shadow look!

Last edited by Metaxa; 07/11/2019, 13:01.

Comment

• Gisteren reed er een heel stuk een e-tron voor mij. Dat doorlopende achterlicht heeft wel iets. Knappe wagen.

Comment

• Nu ik hem in het echt gezien heb en er in heb mogen zitten vind ik hem eigenlijk iets te "log".
                                        Maar over smaken valt (nog altijd niet ) niet te discussiëren.
                                        Dit is meer mijn smaak: https://www.youtube.com/watch?v=FBBko7m5_vc
                                        En meer range.
                                        Last edited by ivob2; 09/11/2019, 20:06.

Comment

Nu ik hem in het echt gezien heb en er in heb mogen zitten vind ik hem eigenlijk iets te "log".
                                          Maar over smaken valt (nog altijd niet ) niet te discussiëren.
                                          Dit is meer mijn smaak: https://www.youtube.com/watch?v=FBBko7m5_vc
                                          En meer range.
                                          Die Polestar1 is niet echt mijn ding, ondanks de leuke gele details. In zijn geheel vind ik een Polestar2 wel eerder mijn goesting.

Comment

Working...
                                          X