Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dan heb je geluk want de Polestar 2 is veel goedkoper.

    De Polestar 1 doet me denken aan een moderne versie van de P1800.
    Zal, in mijn geval, dus wel een zekere "nostalgie" zijn die meespeelt.
    Last edited by ivob2; 12/11/2019, 10:08.

    Comment


    • De 1 is toch de plug-in hybride en de 2 de volledig elektrische he? Of ben ik mis?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        De 1 is toch de plug-in hybride en de 2 de volledig elektrische he? Of ben ik mis?
        Plug-in hé, met petrol motor.
        Den 2 is inderdaad ne volledig elentrieke

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • En de 3 word dan een elektrische SUV, dat is toch concurrentie voor de Volvo XC40, want daar maken ze ook een elektrische versie van.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            De 1 is toch de plug-in hybride en de 2 de volledig elektrische he? Of ben ik mis?
            Volledig juist. Maar dat maakt het de 1 er niet minder mooi door.
            En door de beperkte oplage zal hij -vermoedelijk- ook zijn waarde beter behouden.

            Comment


            • Idd ja, de 1 is wel een mooie auto en met een grote batterij voor een plug-in, dus veel elektrische kilometers.
              Spijtig genoeg ook wel een hoge prijs.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Inderdaad, 34 kWh + tank van 60 liter!
                Bijna zoveel e-power als in veel "goedkope" versies van full electrics en een volwassen tankinhoud. .
                Je krijgt dan ook iets voor je geld. Twee elektromotoren achteraan en een plofmotor vooraan.
                Een vermogen van 600 pk en een koppel van 1000 Nm. Instelbare Öhlins. En hij zuipt je niet arm.
                In- en out veel gebruik van koolstofvezel. Standaard 21R velgen.
                HUD met geheugen gekoppeld aan het geheugen van de bestuurdersstoel.
                High end B&W audio.

                Best of all worlds oplossing.

                Dan valt 160.000 € nog mee. En al zeker als je het in een fiscale optimalisatie kan steken.

                Moest ik in de "categorie 7" vallen kocht ik hem onmiddellijk.
                Last edited by ivob2; 11/11/2019, 17:34.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  En de 3 word dan een elektrische SUV, dat is toch concurrentie voor de Volvo XC40, want daar maken ze ook een elektrische versie van.
                  Denk ik niet, zal meer richting XC60 gaan veronderstel ik.
                  Kan natuurlijk wel dat ze Gent houden voor hun XC40 recharge in Europa/VS en Chengdu met de Polestar 3 voor de Aziatische markt.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Voila, Honda stopt voor onbepaalde tijd met de waterstof auto: https://electrek.co/2019/11/10/honda...#disqus_thread

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                      Inderdaad, 34 kWh + tank van 60 liter!
                      Bijna zoveel e-power als in veel "goedkope" versies van full electrics en een volwassen tankinhoud. .
                      Je krijgt dan ook iets voor je geld. Twee elektromotoren achteraan en een plofmotor vooraan.
                      Een vermogen van 600 pk en een koppel van 1000 Nm. Instelbare Öhlins. En hij zuipt je niet arm.
                      In- en out veel gebruik van koolstofvezel. Standaard 21R velgen.
                      HUD met geheugen gekoppeld aan het geheugen van de bestuurdersstoel.
                      High end B&W audio.

                      Best of all worlds oplossing.

                      Dan valt 160.000 € nog mee. En al zeker als je het in een fiscale optimalisatie kan steken.

                      Moest ik in de "categorie 7" vallen kocht ik hem onmiddellijk.
                      Wat is de actieradius daarvan, elektrisch en benzine samen?
                      (er zou ook nog een elektromotor vooraan zitten voor energierecuperatie)
                      Nog goed dat ze veel koolstofvezel en aluminium in zit, hij is zo al zwaar genoeg.

                      "Best of both worlds", maar toch het nadeel van het gewicht door de twee aandrijftypes, brandstof motor en elektrisch met de zware accu.

                      Moest ik het geld d'r voor hebben ik zou er ook serieus over nadenken om hem te kopen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Actieradius full elektrisch zou rond de 125-150 km zitten.

                        Zonder koolstof zou hij nog 500 km zwaarder wegen (maar het koetswerk is nu niet alleen lichter maar 45% stijver). Door de batterij van 342 Kg is de gewichtsverdeling ook beter. Alle overhead zit in de bodem en niet verspreid over het koetswerk.
                        Het is ook niet echt een "hybride" batterij die er in zit. Bijna een volwassen e-car.

                        Met "best off" bedoel ik een serieuze atmosferische benzinemotor met supercharger/turbo en beproefde Volvo technologie en een tank met voldoende inhoud met de actieradius die daarmee gepaard gaat en twee elektromotoren met een behoorlijke batterij (waardoor je meestal full elektrisch uit de voeten kan) met de daarbijhorende torque. Gekoppeld aan duurzame materialen en een uitmuntende look (dat laatste is persoonlijke smaak). En tot slot de beperkte oplage waardoor het op termijn wel eens een goede belegging zou kunnen zijn. Veel plezier voor (op termijn) weinig geld dus.

                        In hybridemodus verbruikt hij 4.5l/100 km. Met een 60 l tank kom je dan - in een rustige rijstijl - aan een totale range van 1300 Km.
                        Indien gewenst kan je in de meeste gevallen je 100% elektrisch verplaatsen. Maar voor hetzelfde geld ga je er in één ruk mee op reis.

                        Moest ik jonger zijn, ik kocht 'm direct.
                        Misschien krijg ik mijn jongste zoon nog gek genoeg om daarin te "investeren".

                        Comment


                        • Wel één groot nadeel, de kleine koffer.
                          Als je geen koffer nodig hebt,dan is dat natuurlijk geen punt.

                          Dan de Polestar 2, grote concurrent van de Model 3 blijkbaar, maar Tesla blijft natuurlijk het voordeel hebben van zijn netwerk superchargers.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                            Inderdaad, 34 kWh + tank van 60 liter!
                            Bijna zoveel e-power als in veel "goedkope" versies van full electrics en een volwassen tankinhoud. .
                            Je krijgt dan ook iets voor je geld. Twee elektromotoren achteraan en een plofmotor vooraan.
                            Een vermogen van 600 pk en een koppel van 1000 Nm. Instelbare Öhlins. En hij zuipt je niet arm.
                            In- en out veel gebruik van koolstofvezel. Standaard 21R velgen.
                            HUD met geheugen gekoppeld aan het geheugen van de bestuurdersstoel.
                            High end B&W audio.

                            Best of all worlds oplossing.

                            Dan valt 160.000 € nog mee. En al zeker als je het in een fiscale optimalisatie kan steken.

                            Moest ik in de "categorie 7" vallen kocht ik hem onmiddellijk.
                            160.000euro valt nog meee,want hij zuipt je niet arm

                            Comment


                            • Ik vind de Polestar 1 een serieus knappe coupé. Als techneut vind ik de techniek ook heel knap, maar veel te complex en te duur: wagen zou zeker niet meer dan 100.000€ mogen kosten.
                              Als belegging zou ik deze wagen zeker niet kopen! Electronica is na 20 jaar niet meer te onderhouden, en sorry, maar een 4 cilindertje heeft niet de uitstraling van een V8 of V12 van vroeger. Het elektrisch gedeelte is na 5j totaal verouderd, nu al eigenlijk.
                              Daarbovenop is het een coupé versie van een Volvo design van 50.000€.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Ik vind de Polestar 1 een serieus knappe coupé. Als techneut vind ik de techniek ook heel knap, maar veel te complex en te duur: wagen zou zeker niet meer dan 100.000€ mogen kosten.
                                Als belegging zou ik deze wagen zeker niet kopen! Electronica is na 20 jaar niet meer te onderhouden, en sorry, maar een 4 cilindertje heeft niet de uitstraling van een V8 of V12 van vroeger. Het elektrisch gedeelte is na 5j totaal verouderd, nu al eigenlijk.
                                Daarbovenop is het een coupé versie van een Volvo design van 50.000€.
                                Grotendeels eens. Voor dat geld heb je een porsche taycan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                  160.000euro valt nog meee,want hij zuipt je niet arm
                                  Klopt. Het verbruik is een lopende rekening. Weg is voorgoed weg. Energie (zeker fossiel) zal ook steeds duurder worden.
                                  Een investering is iets dat je eenmalig doet en op termijn geld genereert in plaats dat het verdwijnt.
                                  Op de meeste bankrekeningen brengt je geld ook niets meer op, integendeel het wordt opgegeten door de inflatie.
                                  Hier heb je de kans op een goede investering + er nog dagelijks uitermate veel pleziet aan beleven.
                                  Soms moet je wat doordenken Dré, anders kom je nooit onder die pet vandaan.
                                  Er is een groot verschil tussen verkwisten en investeren. En als een investering dan nog eens fysiek plezant is is dat mooi meegenomen.
                                  Best of both worlds.

                                  Disclaimer: rendementen uit het verleden zijn geen zekerheid voor de toekomst. Geen winst zonder berekend risico.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Wel één groot nadeel, de kleine koffer.
                                    Als je geen koffer nodig hebt,dan is dat natuurlijk geen punt.

                                    Dan de Polestar 2, grote concurrent van de Model 3 blijkbaar, maar Tesla blijft natuurlijk het voordeel hebben van zijn netwerk superchargers.
                                    Het is een GT hè. Twee reistassen zijn meestal voldoende (op mijn motor krijg ik ook niet meer op en daar moet dan soms nog en tent op en veel meer reservekledij en reserveonderdelen ).
                                    Het is ook geen gezinsauto. Dus op de "+2" seats kan je ook nog wel het één en ander stouwen.

                                    Polestar 2 is een heel ander product voor een totaal andder koperspubliek.

                                    Dat netwerk superchargers is nu nog een voordeel maar Ionity blijft natuurlijk ook niet stilstaan.
                                    En in de 1 heb je al helemaal geen nood aan snelladers, laat staan superchargers.
                                    De "1" moet je meer vergelijken met de aankoop van bv. een Mustang. Dan heeft de "1" - naar de toekomst toe - veel meer potentieel en hij zal zeldzamer zijn (1500 stuks verspreid over 3 jaar).
                                    Zeldzaamheid en exclusiviteit drijven de prijs op termijn op. Bij een massaproduct daalt de prijs op termijn (en heel snel zelfs).

                                    Comment


                                    • Ivo: als je je investering dagelijks wil gebruiken, dan is het geen investering meer. Die waarde gaat niet stijgen als die veel kilometers heeft, een accident heeft gehad of niet in showroom staat is
                                      Last edited by Chris_147; 12/11/2019, 10:18.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        Grotendeels eens. Voor dat geld heb je een porsche taycan.
                                        Iedereen rijdt met een Porsche.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Ivoor: als je je investering dagelijks wil gebruiken,
                                          Ivoor?
                                          Wat moet je daar nu mee? Je krijgt het zelfs niet meer de grens over.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X