Oorspronkelijk geplaatst door Utah
Bekijk Berichten
Dat lijkt lang, maar dat gaat vanaf nu al een impact hebben op de restwaardes in leasing.
Ik heb al gemerkt dat de Polestar2 met vergelijkbare uitrusting in maandprijs even duur is als mijn V90 D4.
Als ik binnen 3 jaar mag kiezen weet ik wel wat het wordt.
De Model 3 wordt echt wel goed verkocht, en dat gaat niet meer zakken.
De ID3 wordt een dik succes, want op termijn goedkoper dan een Golf in totaal gebruik.
Die subsidies en buitensporig hoge aftrek is niet meer nodig om de verkoop aan te zwengelen.
Zeker als je thuis kan laden op een oprit of parking, dan heb je in gewoon dagelijks gebruik geen laadpaal nodig.
Enkel voor langere trajecten zal je snelladers moeten hebben, en als je dan op 10 minuten een dikke 100km kan bijtanken, dan is een EV met een bereik van 350km echt perfect bruikbaar voor 90% van de bevolking. En als het bereik 500km wordt, dan kan 95%+ er zijn behoeften goed mee afdekken.
Mijn collega zijn vrouw heeft een model 3 short range gekocht voor de boodschappen, kindjes naar school en korte afstanden woon-werk. Die gaat 2 keer per week aan een gewoon stopcontact van 2kW voor een nachtje, en hij laadt maar tot 80%. Hij ziet niet de noodzaak om een snellere laadpaal van 4kW of 11kW te zetten.
en ze willen nooit meer een auto op benzine of diesel. Veel te veel voordelen!
Comment