Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Zowat overal zie je dezelfde verhalen opduiken. Laadpalen die niet beschikbaar en / of bezet zijn / blijven. Miserie met updates. De kost van onderdelen die dienen vervangen te worden bij oa Tesla na garantie. De actieradius die maar wordt gehaald met een ei onder het gaspedaal...
    Besluit : te vroeg gestart met het op de markt brengen, of te veel kinderziektes? Blijft te duur voor de gewone particuliere markt. En nu de subsidies wegvallen, zal ook op bedrijfsniveau de verkoop wat zakken. Nu nog de aftrekbaarheid weg, en we gaan het beeld nog zien wijzigen, denk ik. Want de meeste Tesla's en aanverwanten zijn niet gekocht uit ecologische overwegingen, maar wel om de 120% aftrekbaarheid. De meeste bedrijfsleiders en aanverwanten die een EV hebben van dat kaliber, hebben meestal nog een ander voertuig staan om hun weekends mee te vullen.
    Besef wel dat je met een dieselauto die je nu koopt in 2030 Brussel niet meer binnen mag, en voor benzine is het 2035.
    Dat lijkt lang, maar dat gaat vanaf nu al een impact hebben op de restwaardes in leasing.

    Ik heb al gemerkt dat de Polestar2 met vergelijkbare uitrusting in maandprijs even duur is als mijn V90 D4.
    Als ik binnen 3 jaar mag kiezen weet ik wel wat het wordt.
    De Model 3 wordt echt wel goed verkocht, en dat gaat niet meer zakken.
    De ID3 wordt een dik succes, want op termijn goedkoper dan een Golf in totaal gebruik.

    Die subsidies en buitensporig hoge aftrek is niet meer nodig om de verkoop aan te zwengelen.
    Zeker als je thuis kan laden op een oprit of parking, dan heb je in gewoon dagelijks gebruik geen laadpaal nodig.
    Enkel voor langere trajecten zal je snelladers moeten hebben, en als je dan op 10 minuten een dikke 100km kan bijtanken, dan is een EV met een bereik van 350km echt perfect bruikbaar voor 90% van de bevolking. En als het bereik 500km wordt, dan kan 95%+ er zijn behoeften goed mee afdekken.

    Mijn collega zijn vrouw heeft een model 3 short range gekocht voor de boodschappen, kindjes naar school en korte afstanden woon-werk. Die gaat 2 keer per week aan een gewoon stopcontact van 2kW voor een nachtje, en hij laadt maar tot 80%. Hij ziet niet de noodzaak om een snellere laadpaal van 4kW of 11kW te zetten.
    en ze willen nooit meer een auto op benzine of diesel. Veel te veel voordelen!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Allemaal goed en wel, maar op mijne Tiguan moet ik al eens in de deuropening gaan staan om alles uit de bak te halen ... of erin te steken en te ordenen. Hoe gaat ge dat bij deze Model X doen? Klein trapje meenemen
      Nice try, but no sigar....
      Waar ga je dat trapje dan weer steken?
      Dat zijn oplossingen die gewoon veel te duur zijn om 2 keer per jaar te gebruiken. Trouwens, hoe moet dat nog werken als je 30kg in die box hebt liggen, dan plooit heel de boel naar links of rechts....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Nice try, but no sigar....
        Waar ga je dat trapje dan weer steken?
        Dat zijn oplossingen die gewoon veel te duur zijn om 2 keer per jaar te gebruiken. Trouwens, hoe moet dat nog werken als je 30kg in die box hebt liggen, dan plooit heel de boel naar links of rechts....
        Ik had het ff doorgestuurd naar mijne maat, maar nu heeft hij zijn oog laten vallen op sea suckers.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Besef wel dat je met een dieselauto die je nu koopt in 2030 Brussel niet meer binnen mag, en voor benzine is het 2035.
          Dat lijkt lang, maar dat gaat vanaf nu al een impact hebben op de restwaardes in leasing.

          Ik heb al gemerkt dat de Polestar2 met vergelijkbare uitrusting in maandprijs even duur is als mijn V90 D4.
          Als ik binnen 3 jaar mag kiezen weet ik wel wat het wordt.
          De Model 3 wordt echt wel goed verkocht, en dat gaat niet meer zakken.
          De ID3 wordt een dik succes, want op termijn goedkoper dan een Golf in totaal gebruik.

          Die subsidies en buitensporig hoge aftrek is niet meer nodig om de verkoop aan te zwengelen.
          Zeker als je thuis kan laden op een oprit of parking, dan heb je in gewoon dagelijks gebruik geen laadpaal nodig.
          Enkel voor langere trajecten zal je snelladers moeten hebben, en als je dan op 10 minuten een dikke 100km kan bijtanken, dan is een EV met een bereik van 350km echt perfect bruikbaar voor 90% van de bevolking. En als het bereik 500km wordt, dan kan 95%+ er zijn behoeften goed mee afdekken.

          Mijn collega zijn vrouw heeft een model 3 short range gekocht voor de boodschappen, kindjes naar school en korte afstanden woon-werk. Die gaat 2 keer per week aan een gewoon stopcontact van 2kW voor een nachtje, en hij laadt maar tot 80%. Hij ziet niet de noodzaak om een snellere laadpaal van 4kW of 11kW te zetten.
          en ze willen nooit meer een auto op benzine of diesel. Veel te veel voordelen!
          Serieus?

          is dat al ergens te berekenen?
          BMW X5 45e

          Comment


          • Ben benieuwd wat er hier gaat gezegd worden als die Cybertruck van Tesla in Belgie meer en meer in het straatbeeld komt. Dat is een roestvrij staal misbaksel van 6 meter MAAR stoot wel 0 gram co2 uit dus een mindfuck voor de groene man

            vandaag te bestellen:
            Last edited by Liquid Li0n; 22/11/2019, 17:53.
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • en ze willen nooit meer een auto op benzine of diesel. Veel te veel voordelen!
              Welke vele voordelen zijn dat dan? Please enlighten me.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                Ben benieuwd wat er hier gaat gezegd worden als die Cybertruck van Tesla in Belgie meer en meer in het straatbeeld komt. Dat is een roestvrij staal misbaksel van 6 meter MAAR stoot wel 0 gram co2 uit dus een mindfuck voor de groene man

                vandaag te bestellen:
                https://www.tesla.com/nl_be/cybertruck/design#battery
                vandaag te bestellen,haha
                produktie eind 2021,met wat tegenslag een jaar of drie vertraging,
                dus in het beste geval kan je tegen 2025 rijden in musk zijn nieuwste speeltje....

                Comment


                • Voordat de wereld helemaal zot word, wil ik toch nog een atmosferisch 6 of 8 cylinder benzine gehad hebben. Alleen maar omdat het steeds een jongensdroom is geweest. En dat zo verschrikkelijk mooi klinkt en waarachtig heerlijk ruikt naar verbrande benzine! Dreams will come true.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Voordat de wereld helemaal zot word, wil ik toch nog een atmosferisch 6 of 8 cylinder benzine gehad hebben. Alleen maar omdat het steeds een jongensdroom is geweest. En dat zo verschrikkelijk mooi klinkt en waarachtig heerlijk ruikt naar verbrande benzine! Dreams will come true.
                    Same here, een V8 wil ik zeker ooit gehad hebben
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                      Serieus?

                      is dat al ergens te berekenen?




                      Directlease.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                        Welke vele voordelen zijn dat dan? Please enlighten me.
                        Niet meer tanken, geen lawaai, warme auto, zeer snel, immediate response op gaspedaal, rijden met één pedaal, self driving...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Niet meer tanken, geen lawaai, warme auto, zeer snel, immediate response op gaspedaal, rijden met één pedaal, self driving...
                          niet meer tanken maar wel 30 min per laadbeurt tijd kwijt.
                          geen lawaai --> dat is net het knappe aan een 6 of meer cilinder...EN boven de 100kmu maken ICE en BEV evenveel lawaai door de rolgeluiden
                          zeer snel maar emotieloos snel, is zoals een snelle tram. wat gezoom en dan 14d later ben je dit gewend (zoals bij normale auto's trouwens)
                          immediate response --> heb je een punt MAAR het geluid dat gepaard gaat met het sneller rijden doet het hem
                          rijden met 1 pedaal, heb ook al vaak met Tesla en e-golf e.d. gereden en ik word ziek van die wiegbeweging.
                          self driving --> mensen die op een autoforum zitten geven niet graag hun stuur af EN daarbij, een boekje lezen terwijl de auto rijdt lukt me niet wegens wagenziekte
                          Last edited by Liquid Li0n; 22/11/2019, 23:49.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Niet meer tanken, geen lawaai, warme auto, zeer snel, immediate response op gaspedaal, rijden met één pedaal, self driving...
                            Jammer genoeg zijn lang laden, geen geluid (beleving) voor mij geen voordelen. Snelle gasespons heb ik met mijn wagens ook, maar dan veel leuker. Self driving : nooit of te nimmer. Zelfs automatisch parkeren boeit mij niet. We gaan naar een tijdperk waarin mensen gewoon niet meer kunnen rijden. Als petrolhead zie ik dat voor mezelf niet zitten. Maar bon, ik zal wel uitsterven
                            Last edited by order66; 23/11/2019, 09:16.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                              niet meer tanken maar wel 30 min per laadbeurt tijd kwijt.
                              geen lawaai --> dat is net het knappe aan een 6 of meer cilinder...EN boven de 100kmu maken ICE en BEV evenveel lawaai door de rolgeluiden
                              zeer snel maar emotieloos snel, is zoals een snelle tram. wat gezoom en dan 14d later ben je dit gewend (zoals bij normale auto's trouwens)
                              immediate response --> heb je een punt MAAR het geluid dat gepaard gaat met het sneller rijden doet het hem
                              rijden met 1 pedaal, heb ook al vaak met Tesla en e-golf e.d. gereden en ik word ziek van die wiegbeweging.
                              self driving --> mensen die op een autoforum zitten geven niet graag hun stuur af EN daarbij, een boekje lezen terwijl de auto rijdt lukt me niet wegens wagenziekte
                              30 min wachten per laadbeurt?
                              in zeldzame gevallen mss,
                              de meeste laadbeurten gebeuren gewoon thuis ,terwijl men slaapt,
                              het LAWAAI ,de meeste 6 of meer cilinders zijn tegenwoordig volledig ingepakt met dure isollatie zodat je hen haast niet meer hoort..............
                              response?ja,maar wie daarvoor een ev koopt is wel heel fout bezig..
                              self driving? nooit !,wanneer ik wil gereden worden bel ik wel een taxi,voor die enkele keren veel goedkoper dan dat dure speelgoed,en met de chauffeur kan je nog een babbeltje slaan...
                              hoewel ik vermoed dat vele technologieverslaafden alleen kunnen tokkelen,niet meer kunnen praten,
                              automatisch parkeren?nog zoiets,hoe wil je nu dat een chauffeur ergens leert inparkeren met zulk onding,
                              we zitten hier op een autosite,sommigen willen blijkbaar niet eens met de auto rijden.mss beter een site van computerspellekes opzoeken?

                              Comment


                              • Die 30 min laadtijd is echt een slecht argument.
                                De enige keer dat je dat nodig hebt is wanneer je op vakantie naar het zuiden gaat en dan hou je met een gewone wagen ook een tussenstop die zo lang duurt.

                                Dat van de even grote rol geluiden klopt ook al niet.

                                Geluid van een V8 is de max maar voor elke dag is de stille werking veel aangenamer.

                                Waarom moet men in Vlaanderen altijd pro of anti zijn?

                                Voor mijn dagelijkse ritten wil ik niks anders meer dan lui en in alle stilte cruisen.
                                Voor de fun en de rondritten mag het hard en luid zijn.

                                En gisteren nog eens genoten van elk aspect van het motorrijden.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • overschot van gelijk!

                                  Comment


                                  • Ik ben echt wel pro, maar voor een ander
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Als mijn daily wil ik nog wel elektrisch/hybride rijden.

                                      Liefst van al X5 45e

                                      Maar voor het weekend wil ik nog altijd graag een E39 met V8 op de oprit krijgen.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • een ev maken zal waarsch ook nog winstgevend blijven

                                        Het bouwen van een Volkswagen ID.3 is ongeveer 40% goedkoper dan het bouwen van een Volkswagen e-Golf. Dat vertelde Herbert Diess aan investeerders vandaag.

                                        Comment


                                        • voor de v8 liefhebbers :-)

                                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X