Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zie eigenlijk meer nadelen dan voordelen bij een brandstof wagen.

- terugschakelen vooraleer ge kunt hernemen (tenzij ge een dikke motor hebt)
    - vervuilende uitlaatgassen
    - file rijden is niet tof, constant van 1e naar 2e, ontkoppelen...
    - stinkende handen bij het tanken
    - veel slijtageonderdelen, vloeistoffen, riemen, filters ...
    - het geluid van de gemiddelde 4 cylinder diesel of benzine is niet om naar huis te schrijven
    - relatief dure brandstof
    - trillingen motor, irritant start-stop systeem

Wat is dan nog wel het voordeel?
    - lange range (al volstaat die van EV's vaak ook tegenwoordig)
    - lager gewicht
    - aanschafprijs (maar hoe meer km, hoe voordeliger de EV uiteindeljk)

Comment

• Een half jaar geleden was het no go voor mij. Maar denk dat ik er klaar voor ben op het moment dat er voldoende betaalbaar aanbod is. Momenteel is dat er niet. Enigen die me bevallen zijn de Model X, E-Tron en diene Mercedes. Model X is dus al een probleem ivm skibox

De eerste betaalbare dat voor mij in aanmerking komt , zal de Model Y zijn. Maar die komt pas in maart 2021 naar Europa ... waarschijnlijk.

Comment

• En ne kia e-niro?

Comment

• Stinkende handen bij het tanken?

De diesel moet in de tank en nie op u handen eh

En de range is nog altijd een issue bij de EV op langere afstanden. Je haalt mss 400km me een ei onder uwe voet anders vliegt de range zo naar beneden.

En ja bij benzine/diesel hangt de range ook af van de rijstijl, maar daarvoor zijn er om de paar kilometers wel een tankstation waar je na 5 minuten een volle tank hebt, waarbij je bij een EV eerst een paal moet vinden en dan nog eens makkelijk een uur moet wachten.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Stinkende handen bij het tanken?

I love the smell of petrol in the morning
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Heb een tijdje geleden met een V6 3.5 liter huurwagen rondgereden. Zaligheid...
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Ik zie eigenlijk meer nadelen dan voordelen bij een brandstof wagen.

- terugschakelen vooraleer ge kunt hernemen (tenzij ge een dikke motor hebt)
                - vervuilende uitlaatgassen
                - file rijden is niet tof, constant van 1e naar 2e, ontkoppelen...
                - stinkende handen bij het tanken
                - veel slijtageonderdelen, vloeistoffen, riemen, filters ...
                - het geluid van de gemiddelde 4 cylinder diesel of benzine is niet om naar huis te schrijven
                - relatief dure brandstof
                - trillingen motor, irritant start-stop systeem

Wat is dan nog wel het voordeel?
                - lange range (al volstaat die van EV's vaak ook tegenwoordig)
                - lager gewicht
                - aanschafprijs (maar hoe meer km, hoe voordeliger de EV uiteindeljk)
                Voor jou persoonlijk kan dat misschien wel zo zijn, maar niet voor mij.
                - wat is het nadeel van schakelen ?
                - file rijden is toch nooit tof ? Of ga je met een ev de files opzoeken omdat ze plots tof zijn ?
                - ik heb nog nooit stinkende handen gehad door te tanken. Hangt er bij uw tankstation stront aan de greep of zo ?
                - heeft een ev geen onderdelen die kunnen slijten, of geen filters ?
                - ik heb nog nooit gedacht amai het geluid van mijn 4 cilinder benzine is niet om over naar huis te schrijven ..
                - goh, gans het leven is relatief duur en vervuilend, zeker ? Ik ga mij daarvoor niet inhouden hoor.
                - een start-stop kun je toch afzetten ?
                - waarom is een laag gewicht een voordeel ?
                - ik rij niet heel veel km, dus zal die ev uiteindelijk niet voordeliger worden denk ik in mijn geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Een half jaar geleden was het no go voor mij. Maar denk dat ik er klaar voor ben op het moment dat er voldoende betaalbaar aanbod is. Momenteel is dat er niet. Enigen die me bevallen zijn de Model X, E-Tron en diene Mercedes. Model X is dus al een probleem ivm skibox

De eerste betaalbare dat voor mij in aanmerking komt , zal de Model Y zijn. Maar die komt pas in maart 2021 naar Europa ... waarschijnlijk.
                  waarschijnlijk,?wat nu free wordt voorzichtig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Stinkende handen bij het tanken?

En de range is nog altijd een issue bij de EV op langere afstanden. Je haalt mss 400km me een ei onder uwe voet anders vliegt de range zo naar beneden.

En ja bij benzine/diesel hangt de range ook af van de rijstijl, maar daarvoor zijn er om de paar kilometers wel een tankstation waar je na 5 minuten een volle tank hebt, waarbij je bij een EV eerst een paal moet vinden en dan nog eens makkelijk een uur moet wachten.
                    tanken doe je voor 99 % thuis,terwijl je slaapt,dus geen 5 min wachten........terwijl je tankt.
                    voor de lol al eens berekend hoeveel tijd je in je leven kwijtgespeeld bent aan dat stinkend goedje?
                    en wanneer het toch eens nodig is,moet je niet zoeken naar een laadpaal,de wagen brengt je er wel naartoe........
                    de range?uitzonderingen heb je altiijd,maar voor 90% van de mensen meer dan voldoende.
                    Last edited by ; 24/11/2019, 10:24.

Comment

• Ben jij daar gerust in om te laden terwijl je slaapt? Wij laten hier thuis niets van gsm’s of andere toestellen opladen wegens potentieel brandgevaar. Ook geen andere toestellen die aanstaan.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

tanken doe je voor 99 % thuis,terwijl je slaapt,dus geen 5 min wachten........terwijl je tankt..
                        Jij doet/kan dat inderdaad thuis. Er zijn zeer veel mensen die dat niet kunnen, daarvoor moeten er dus laadpalen voorzien worden.

Simpele berekening: een straat met 100 rijhuizen of appartementen zonder garage of oprit = 100 laadpalen. Want als we allemaal aan de ev gaan willen we natuurlijk ook allemaal snachts laden op hetzelfde moment.

Wr zijn er dus nog niet, nog lang niet...
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Vind ik leuk

Comment

Jij doet/kan dat inderdaad thuis. Er zijn zeer veel mensen die dat niet kunnen, daarvoor moeten er dus laadpalen voorzien worden.

Simpele berekening: een straat met 100 rijhuizen of appartementen zonder garage of oprit = 100 laadpalen. Want als we allemaal aan de ev gaan willen we natuurlijk ook allemaal snachts laden op hetzelfde moment.

niemand spreekt over allemaal of 100% he,
                            wanneer had de diesel een marktaandeel van 100% mss
                            kookte ooit 100% op gas?
                            verwarmde ooit 100% op mazout?
                            dergelijke argumenten halen jullie alleen maar aan om toch maar tegen te kunnen zijn....
                            tuurlijk zijn we er nog niet,maar er zit verdomd wel wat beweging in tot spijt van zij die.............................

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Ben jij daar gerust in om te laden terwijl je slaapt? Wij laten hier thuis niets van gsm’s of andere toestellen opladen wegens potentieel brandgevaar. Ook geen andere toestellen die aanstaan.
                              vanaf 1 januari is ook dat probleem van de baan, laat de boel maar in brand schieten, rookmelders zijn dan verplicht

Comment

wordt nog leuk. iedereen een verlengkabel naar buiten in 't stad. Lekker snoertje trek gaan doen

Comment

niemand spreekt over allemaal of 100% he,
                                  wanneer had de diesel een marktaandeel van 100% mss
                                  kookte ooit 100% op gas?
                                  verwarmde ooit 100% op mazout?
                                  dergelijke argumenten halen jullie alleen maar aan om toch maar tegen te kunnen zijn....
                                  tuurlijk zijn we er nog niet,maar er zit verdomd wel wat beweging in tot spijt van zij die.............................
                                  En waar zeg ik ergens dat ik tegen EV's ben?

Als ik jouw posts lees heb ik nog een goed spreekwoord voor jou! Iets met een pot en een ketel..
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

wordt nog leuk. iedereen een verlengkabel naar buiten in 't stad. Lekker snoertje trek gaan doen
                                    Inderdaad, leuk voor lagere school kinderen… het kabel probleem zal binnen pakweg 50 jaar opgelost worden door waterstof…

Ik lees hier niets over het feit dat, in alle landen waar de EV, een beetje, of vrij veel marktaandeel van de nieuwe aankopen begint te verwerven, de elektriciteit intussen (= 2019 cijfers) voor een steeds belangrijker deel, via alternatieve energie opgewerkt wordt (marginaal in België, ook voor de volgende jaren)

Deze alternatieve energie is er nu al tot +80% voor Noorwegen (en heel Scandinavië) …en er is een reden dat de Tesla fabriek in Berlijn komt…want in Duitsland zit tot ruim 50% (nieuwe) elektriciteit productie in aanbouw (via alternatieve energie) voor de volgende 10 /15 jaar (idem Nederland, China)

In Spanje, Italië, Frankrijk weet men dit intussen ook, maar heeft men nog een lange weg te gaan….

Ondanks Trump, zijn de elektriciteit producenten in de USA, er ook massaal aan het omschakelen

In België slaapt de bevolking en politiek rustig door en droomt verder...

Comment

niemand spreekt over allemaal of 100% he
                                      Ehm, wel toch ?

Vanaf jaar zoveel mogen die daar niet meer binnen, vanaf jaar zoveel geen enkele niemeer, vanaf jaar zoveel mag da zelfs niemeer verkocht worden, enzovoort ..

Comment

• de meeste tankpistolen van de dieselpompen stinken... niet naar stront, wel naar stinkende diesel. Net daarvoor dat je bij veel tankstations zo'n plastieken handschoentje kan krijgen om de handen proper te houden. Niet dat ik dat gebruik...

laag gewicht is altijd een voordeel voor een auto. Koester je wat bochtenambities is dat altijd fijner met een lichte auto (en liefst van al met laag zwaartepunt) ipv een zware auto. Da's simpele fysica.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

vanaf 1 januari is ook dat probleem van de baan, laat de boel maar in brand schieten, rookmelders zijn dan verplicht
                                          LOL

Dat helpt

Wij slapen boven de garage

Comment

Working...
                                          X