Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Chinezen komen er aan!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• de toekomst zal liggen in inductie laden / draadloos laden, want er zijn veel mensen die in appartementen wonen en dan gaat dat al helemaal niet, of zoals ze van plan zijn in Gent, dat je niet meer voor je deur mag parkeren...hoe ga je dan opladen.

En natuurlijk de aanbieding van stroom is helemaal niet groen. 4 februari is de dag dat alle groene stroom is opgebruikt. Canvas heeft daar eens een reportage over gemaakt:

ik wacht wel op waterstof
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• En waar komt die waterstof vandaan denk je?
      99% komt op dit moment uit methaan, dan kan je beter gewoon op aardgas rijden.
      Electrolyse dan? Dat heeft slechts een rendement van 50-70% en daar heb je eerst elektriciteit voor nodig. Beetje hypocriet om te zeggen dat we te weinig groene stroom hebben om dan stroom te gaan gebruiken voor waterstof met veel lager rendement.
      Of voor inductie laden met ook veel lager rendement dan kabel.

Veel mensen lijken niet te beseffen dat waterstof niet uit de grond komt zoals olie, maar dat daar elektriciteit voor nodig is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        En waar komt die waterstof vandaan denk je?
        Electrolyse dan? Dat heeft slechts een rendement van 50-70% en daar heb je eerst elektriciteit voor nodig. Beetje hypocriet om te zeggen dat we te weinig groene stroom hebben om dan stroom te gaan gebruiken voor waterstof met veel lager rendement.

Veel mensen lijken niet te beseffen dat waterstof niet uit de grond komt zoals olie, maar dat daar elektriciteit voor nodig is...
        dus wat is je oplossing dan?
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

Niet de enige oplossing natuurlijk, maar één van de vele, en ter plaatse waterstof aanmaken en dan naar hier brengen:
          Bij het stillen van de groeiende honger naar energie in Afrika kunnen zonne- en windenergie een grote rol spelen, stelt een internationaal team van wetenschappers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

tanken doe je voor 99 % thuis,terwijl je slaapt,dus geen 5 min wachten........terwijl je tankt.
            Thans aan de lidl zitten er soms toch te wachten met een krant in de auto Die mensen kunnen ook gewoon 's nachts laden, maar toch doen ze dat niet. Geen idee waarom
            Zondags aan de SD Worx in Aalst, staan aan de superchargers ook meestal 2 à 3 Tesla's te laden met iemand met een krant achter het stuur.

Comment

of zoals ze van plan zijn in Gent, dat je niet meer voor je deur mag parkeren...hoe ga je dan opladen.
              Daar trekken ze zich in Gent niets van aan. Tis niet dat alles wat ze daar doen in het belang van de burgers is hé. Watteeuw gaat van de veronderstelling uit dat de Gentenaar in de stad geen auto heeft en ook geen auto nodig heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Thans aan de lidl zitten er soms toch te wachten met een krant in de auto Die mensen kunnen ook gewoon 's nachts laden, maar toch doen ze dat niet. Geen idee waarom
                Zondags aan de SD Worx in Aalst, staan aan de superchargers ook meestal 2 à 3 Tesla's te laden met iemand met een krant achter het stuur.
                die hebben een strenge vrouw,mogen thuis de krant niet lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

En waar zeg ik ergens dat ik tegen EV's ben?

Als ik jouw posts lees heb ik nog een goed spreekwoord voor jou! Iets met een pot en een ketel..
                  jullie is bij mijn weten een algemeen begrip,niet op iemand persoonlijk.
                  als jij dat persoonlijk opneemt,men exuses
                  ik heb dus niet gezegd dat je tegen ev bent,
                  maar uit je reactie maak ik wel uit dat je tegen de aangehaalde argumenten weinig kan inbrengen...
                  JULLIE halen wel vaker van die verdraaide onzin uit de kast om toch maar negatief te kunnen doen over iets waar JULLIE alleen maar ervaring in hebben van
                  horen van.....
                  ik ken bv niets van waterstof,heb me er nooit in verdiept(deels omdat ik er niet in geloof ja) dus ik ga er ook geen hopen onzin over vertellen.
                  idem dito wat hybride betreft,geen ervaring mee.....enz enz
                  wat de pot en de ketel betreft,dat gaat veeeeeel verder dan dit onderwerp,als ik alle stront die ik al over mijne kop heb gekregen moet doorsturen,uwe beerput was allang overgelopen
                  Last edited by ; 25/11/2019, 10:30.

Comment

• trouwens,wat die vrijheid van mening betreft,die je zelf aanhaald in een van je posts,
                    inderdaad,tot spijt van wie het benijd zal ik mijn mening NOOIT herzien voor diegenen die met persoonlijke aanvallen afkomen omdat ze een andere mening hebben.
                    en al verkondig ik dat nog 1000 maal,niemand is verplicht om het zelfs maar te lezen,laat staan te reageren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      En waar komt die waterstof vandaan denk je?

Ja, op dit moment. Daarmee ook dat het "wachten" is op waterstof. Er zijn verschillende evoluties die de rechtstreeks productie van waterstof (half jaar geleden toch nog in het nieuws, soort zonnepanelen die rechtstreeks waterstof aanmaakten) mogelijk maken. Daarnaast is het opwekken van elektriciteit steeds goedkoper aan het worden. Zonnepanelen en wind-energie zijn momenteel twee van de goedkoopste vormen van energie. Maar inderdaad, niet zo betrouwbaar door de pieken en dalen die er bij komen kijken. Er zijn nu ook al momenten dat er elektriciteit "geloost" wordt bij piekmomenten omdat er niets nuttig mee gedaan kan worden. Als men op die momenten er waterstof mee maakt, dan is er GEEN verspilling. Beter met 30% efficientie waterstof maken dan de elektriciteit gewoon niet (nuttig) gebruiken.

Comment

thuis blijven.

Heel het discussie EV/ICE/H² is ondertussen zo ver weg aan het drijven, je kan het zo draaien en keren dat je toch je gelijk kunt staven. Dus ik ga terug naar de essentie waar het voor de meesten overgaat, Hetzelfde(verbeterd) gebruiksgemak en goedkoper.
                        Al de rest is voer voor beleidsmakers en mensen die er iets aan te verdienen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

die hebben een strenge vrouw,mogen thuis de krant niet lezen
                          Da zal het zijn. Ik dacht eerder dat het was om de gierige uit te halen

Comment

• zuinig he free,om meer uitspattingen van de vrouw te kunnen toestaan

Comment

Staat op elke winkel parking vol met mannen die in hun niet elektrisch wagen op hun gsm zitten.
                              Wat heeft dat er nu mee te maken.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Staat op elke winkel parking vol met mannen die in hun niet elektrisch wagen op hun gsm zitten.
                                Dat is ook alweer waar. In ieder geval ik al niet, want ik ga eens graag door de winkel.

Comment

Dat is ook alweer waar. In ieder geval ik al niet, want ik ga eens graag door de winkel.
                                  iIk ook niet, want ik ga niet naar de winkel Collect en go ftw
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

HAHAHA,juist,we moeten toch iets hebben om over te zagen zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

iIk ook niet, want ik ga niet naar de winkel Collect en go ftw
                                      Doet mijn vrouw meestal ook, maar de ervaring is (zowel bij Delhaize als bij Colruyt) dat zij dan voor u de groenten kiezen die ge normaal zelf niet zou kiezen in de winkel. Dus groenten en fruit halen we sowizo nog zelf.

Comment

Doet mijn vrouw meestal ook, maar de ervaring is (zowel bij Delhaize als bij Colruyt) dat zij dan voor u de groenten kiezen die ge normaal zelf niet zou kiezen in de winkel. Dus groenten en fruit halen we sowizo nog zelf.
                                        Ja dat klopt. Maar als het mij niet aanstaat vraag ik om te wisselen. Daar maken ze geen probleem van
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ja, op dit moment. Daarmee ook dat het "wachten" is op waterstof. Er zijn verschillende evoluties die de rechtstreeks productie van waterstof (half jaar geleden toch nog in het nieuws, soort zonnepanelen die rechtstreeks waterstof aanmaakten) mogelijk maken. Daarnaast is het opwekken van elektriciteit steeds goedkoper aan het worden. Zonnepanelen en wind-energie zijn momenteel twee van de goedkoopste vormen van energie. Maar inderdaad, niet zo betrouwbaar door de pieken en dalen die er bij komen kijken. Er zijn nu ook al momenten dat er elektriciteit "geloost" wordt bij piekmomenten omdat er niets nuttig mee gedaan kan worden. Als men op die momenten er waterstof mee maakt, dan is er GEEN verspilling. Beter met 30% efficientie waterstof maken dan de elektriciteit gewoon niet (nuttig) gebruiken.
                                          Heb je daar een bron voor, dat zonnepanelen en wind-energie nu zo'n goedkope vormen van energie zijn? Ik vraag het omdat onze windmolenparken decennia met verlies gedraaid hebben; voor zonnepanelen op grotere schaal heb ik geen idee maar op kleinere schaal (consumenten en bedrijven) is dat financieel toch alleen rendabel door subsidies?

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Tot daar aan toe. Maar al die niet-elektrische auto's die zich op de elektrische plaatsen zetten omdat 10 meter verder wandelen toch zo lastig is... Daar erger ik me aan en ik rij dan nog niet eens zelf elektrisch.
                                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Working...
                                          X